Pagina 2 van 2

Re: dakraam motor

Geplaatst: 21 jan 2010 14:56
door gurdi
je kunt ook de mechanische deeltjes insmeren dan moet je hem even demonteren.
weet niet precies meer hoe sit zat.
want jij vermindert nu de weerstand van het schuiven maar misschhien loopt het mechanisme zelf niet zo lekker.

ik zou geen wd40 gebruiken dat smeert maar tijdelijk.
da vet is wel een goede keus.

Re: dakraam motor

Geplaatst: 21 jan 2010 15:02
door Roy GSI
Ja ik smeer het binnkort nog een keer. Maar hoop dat het probleem een beetje weg is. Denk dat het gewoon stroef liep voorin dus aan de kant van het hendeltje daar lopen de twee draden natuurlijk langs en ik denk dat het daar een beetje vast zat en nu is het daar ingevet en loop het zoals gezegd steeds soepeler.

En afdekkapje is net besteld dus volgende week kan ik het mooi inbouwen. Ben nog wel steeds heel blij dat dat motortje dus gewoon de goed is. Heb ook nog zo één als die Redbill heeft liggen. mar daar zitten veel meer draden an en die moet worden aangepast. Ga die nog wel een keer proberen denk ik.

Re: dakraam motor

Geplaatst: 23 jan 2010 19:38
door Roy 2.0 16v
wat betaal je tegenwoordig voor een 2e hands dakraam motortje compleet met kapje etc.
ik heb er hier nog 1 van een astra f namelijk! zet ik binnenkort wel even op te koop topic.
en ik moet nog even testen hoe het zit met automatisch stoppen of vinger van de knop halen

Re: dakraam motor

Geplaatst: 23 jan 2010 19:45
door racerke
ik heb 20 euro voor het motortje betaald
en een nieuw kapje kost bij de dealer 15 euro.

Re: dakraam motor

Geplaatst: 23 jan 2010 20:07
door pascal1109
Astra F motortjes zijn wat aan de zeldzame kant en die stoppen wel automatisch op de goede posities.

20 euro is echt heel erg weinig voor een dakraammotortje, maakt niet uit waar die uit komt.

Re: dakraam motor

Geplaatst: 16 feb 2010 17:37
door Roy GSI
Nog even terugkomend op dit onderwerp. In het Technisch archief staat beschreven hoe je het dakraammotortje moet installeren. Ik heb hier nog even 2 kleine vraagjes over.
1 De rood/gele draad hoeft niet te worden gebruikt maar waar dient deze normaal voor?
2 Je hebt de zwarte draad die via het contactslot moet worden aangesloten. Is dat vereist. Want je hebt ook motortjes waar deze draad niet een opzit.

Voor wie het weet laat maar horen.

Re: dakraam motor

Geplaatst: 16 feb 2010 17:41
door oenatje
zwart = geschakelde plus, ja deze is vereist

zit er geen zwarte op? dan wel een rode. dit is constante plus.


rood/geel is waarschijnlijk voor comfort sluiting? alleen weet ik dat niet zeker.

Re: dakraam motor

Geplaatst: 16 feb 2010 17:54
door Roy GSI
Ok weet ik dat ook weer.
En ik zat ook al aan iets van een comfortsluiting te denken. Nou hij is in ieder geval overbodig.

Bedankt in ieder geval!

Re: dakraam motor

Geplaatst: 16 feb 2010 19:08
door some1_eddy
Is het bij jullie trouwens ook dat het raampje niet helemaal open kan?
Er zit zo'n vergendeling aan de hendel die je in moet drukken om een stuk verder te kunnen, die kan ik 2x indrukken en dan kan hij op den duur niet verder.. dan zie je ongeveer nog zo'n 10 cm van het raam zitten..
Ligt dat aan mijn raampje? of hoort dat gewoon zo?
Hij gaat wel gewoon heel soepel enzo..

Ik heb het nu trouwens niet over een elektrisch motortje ofzo :P

Re: dakraam motor

Geplaatst: 16 feb 2010 19:31
door pascal1109
oenatje schreef:zwart = geschakelde plus, ja deze is vereist
Je kan die in principe ook gewoon op de constante plus zetten. Enige verschil dat je dan hebt, is dat het raam altijd open kan en niet alleen wanneer de auto op contact staat ;)
oenatje schreef:rood/geel is waarschijnlijk voor comfort sluiting? alleen weet ik dat niet zeker.
Hmm...is even uitzoeken binnenkort dan :mrgreen:
some1_eddy schreef:Ligt dat aan mijn raampje? of hoort dat gewoon zo?
Hoort zo. Raam hoort niet helemaal onder je dak te verdwijnen als je dat bedoelt.

Re: dakraam motor

Geplaatst: 16 feb 2010 19:48
door some1_eddy
some1_eddy schreef:Ligt dat aan mijn raampje? of hoort dat gewoon zo?
Hoort zo. Raam hoort niet helemaal onder je dak te verdwijnen als je dat bedoelt.[/quote]

Oke dan weet ik dat :P

Re: dakraam motor

Geplaatst: 16 feb 2010 20:18
door Roy GSI
Ja ik zit nog een beetje te kijken welk motortje ik erin ga stoppen. Ik heb 2 types liggen. 1 zoals in de how to van redbill en zoals die nu te koop staat in het te koop topic.
en ik heb er 1 zoals de topic starter heeft. De laatste is meer plug & play omdat je alleen de
+ en de massa hoeft aan te sluiten. En bij die andere heb je dus nog een geschakelde + die nog naar het contactslot moet.
Het is nog even kijken dus.

Re: dakraam motor

Geplaatst: 16 feb 2010 20:22
door pascal1109
Roy GSI schreef:En bij die andere heb je dus nog een geschakelde + die nog naar het contactslot moet.
Die hoeft niet per se naar het contactslot hoor. Kan op elke willekeurige geschakelde plus draad. Hij zit bij mij bijvoorbeeld aan de dashbordkast-verlichting.

Re: dakraam motor

Geplaatst: 16 feb 2010 20:24
door oenatje
vectra b motor en astra f motor zijn identiek.

Re: dakraam motor

Geplaatst: 16 feb 2010 20:28
door Roy GSI
@oenatje
Ik heb 2 verschillende. Ik weet dat er uit 1 vectra komt en 1 die precies hetzelfde is als die jij te koop hebt dus die zal wel astra origineel zijn.

@ pascal
Ja ik las het in je vorige reactie. Maar dan heeft dit type voor mij geen echt toegevoegde waarde aan die andere waarvoor ik minder moeite moet doen om hem te installeren. En ik zie ook niet echt het voordeel van een geschakelde + (die je eventueel kan omleiden) aangezien je dan altijd het contact moet aanzetten om de stand te veranderen.

Re: dakraam motor

Geplaatst: 16 feb 2010 20:31
door pascal1109
Het "voordeel" is dat het zo met die geschakelde plus erbij origineel geleverd is en originele dingen dingen inbouwen is 8)

Re: dakraam motor

Geplaatst: 16 feb 2010 20:42
door oenatje
Roy GSI schreef:@oenatje
Ik heb 2 verschillende. Ik weet dat er uit 1 vectra komt en 1 die precies hetzelfde is als die jij te koop hebt dus die zal wel astra origineel zijn.

.
maak eens een foto van beide aub

Re: dakraam motor

Geplaatst: 17 feb 2010 00:38
door Roy GSI
Nou de ene ziet er precies zo uit als uit de startpost van dit onderwerp. En de andere ziet er precies hetzelfde uit als die jij verkoopt. Staan ook nog eens dezelfde nummers op.

Re: dakraam motor

Geplaatst: 17 feb 2010 07:32
door oenatje
die uit de start post is niet van een vectra b.

dat is er 1 van een vectra a of calibra

die ik verkoop is van een astra f van na 1995, motortje van een vectra b is exact hetzelfde als van een astra f

Re: dakraam motor

Geplaatst: 17 feb 2010 13:59
door Roy GSI
Dat kan wel kloppen. en dat eerste motortje zit dan ook nog in een omega.