Pagina 2 van 2

Re: Welke is nou ECHT sneller...?

Geplaatst: 05 jan 2010 00:32
door RedBill
raymond schreef:nou v6 onderdelen zijn goedkoper als c20let onderdelen hoor
de prijzen van een c20let zijn al jaren te hoog omdat de meesten een harde pik krijgen van een turbo
prijzen van rond de 2000 euro zijn heel gewoon voor een oude c20let in nederland
voor dat geld heb je ook een leuke v6
ander voordeel van een v6 is dat de meeste v6 motor niet zo op de kloten hebben gehad als een c20let die dingen hebben bijna hun hele leven zwaar op de kloten gehad, en daar moet je dik in investeren wil je hem weer 100 procent goed hebben
en het verbruiken valt best mee van een v6
:worship: Precies!

Re: Welke is nou ECHT sneller...?

Geplaatst: 05 jan 2010 09:11
door Erwin_dude
:lurk: :mrgreen:

Re: Welke is nou ECHT sneller...?

Geplaatst: 05 jan 2010 13:27
door Trompie
v6 is wel goedkoper, voor een paar honderd euro heb je al een x30xe

Re: Welke is nou ECHT sneller...?

Geplaatst: 05 jan 2010 17:27
door pascal1109
jazzgsi schreef:Hoeveel rij je dan ongeveer met zo een v6?

1 op 8 :mrgreen: :D ?
Ja zoiets. Ik rijd altijd MINIMAAL 400 km op een tank en dan gaat het lampje net wel / net niet aan.

Re: Welke is nou ECHT sneller...?

Geplaatst: 05 jan 2010 17:45
door Raymond-oud
pascal1109 schreef:
jazzgsi schreef:Hoeveel rij je dan ongeveer met zo een v6?

1 op 8 :mrgreen: :D ?
Ja zoiets. Ik rijd altijd MINIMAAL 400 km op een tank en dan gaat het lampje net wel / net niet aan.
ik zit rond 1op 10 met veel stads verkeer

Re: Welke is nou ECHT sneller...?

Geplaatst: 05 jan 2010 17:48
door Rellie opt werk
Standaard turbo en standaard 3.0 is de V6 sneller, ik heb al wel met alles gereden. Mijn voorkeur gaat uit naar een 3.0 of 3.2 of als je met een turbo bezig gaat een garrett. Alleen om dat goed te krijgen kost je dat gewoon een dikke bak geld. Daar komt nog bij als je een Garrett wilt hebben je je motor echt hufter proof moet maken en een rug neer tellen om je auto fatsoenlijk afgesteld te krijgen. Beste kun je een 3.0 pakken met spaghetti's, groep a, airbox en een op maat geschreven chip. Vermogens liggen dan ook rond de 240/250 pk. Standaard K16 turbo is gewoon ruk, ook als je 280 pk hebt. Gewicht van een LET en een V6 liggen gelijk. Nadeel van een motor die ver door getuned is is dat je bij geen enkel bedrijf garantie er op krijgt. Een V6 met kleine veranderingen zit daarintegen wel weer garantie op.

Re: Welke is nou ECHT sneller...?

Geplaatst: 05 jan 2010 18:26
door Laagvlieger
Olieverbruik van mijn 3.0 v6:

Tussen de beurten, dus 15.000 km verbruikt ie nog geen halve liter!!!
Koelvloeistof: Hoef ik nooit bij te vullen.

Re: Welke is nou ECHT sneller...?

Geplaatst: 05 jan 2010 18:33
door Rellie opt werk
Ben benieuwd hoeveel olie zon gare turbo zuipt aangezien je al een kopje olie in je turbo moet gieten tijdens het starten :mrgreen:

Re: Welke is nou ECHT sneller...?

Geplaatst: 05 jan 2010 19:54
door vizier
mijn 3.2 koopt 1op10 (met doorrijden en veel auto/snelweg)

v6 is betrouwbaarder
let is meer fun

kost allebei bakken met geld

Re: Welke is nou ECHT sneller...?

Geplaatst: 05 jan 2010 20:12
door Rellie opt werk
V6 turbo dan maar, of een compressor :mrgreen: Maar zoals de ami's zeggen "There is no substitute for cubic inches" 8)

Re: Welke is nou ECHT sneller...?

Geplaatst: 05 jan 2010 20:25
door oenatje
pascal1109 schreef:
jazzgsi schreef:Hoeveel rij je dan ongeveer met zo een v6?

1 op 8 :mrgreen: :D ?
Ja zoiets. Ik rijd altijd MINIMAAL 400 km op een tank en dan gaat het lampje net wel / net niet aan.
1 op 12 als je alleen snelweg rijd pascal,

Re: Welke is nou ECHT sneller...?

Geplaatst: 05 jan 2010 20:30
door gsipiloot
raymond schreef: de meeste v6 motor niet zo op de kloten hebben gehad als een c20let die dingen hebben bijna hun hele leven zwaar op de kloten gehad, en daar moet je dik in investeren wil je hem weer 100 procent goed hebben
geloof mij dat ik dik en veel heb geinvesteerd in de motor en de bak
mijn motor is compleet nieuw geen half werk!
maar goed hij kan idd kapot lopen net als een v6 maar ik hoop dat dat niet gebeurd want dan wordt ik ook echt helemaal super ziek
ik heb niet voor niets echt alles laten vernieuwen om dat kapot lopen te voorkomen en dan ga je dus echt over 1000den euro's
en de motors die kapot zijn gelopen hebben gepimpte turbo's en ik rij met de orginele.... misschien dat dat scheelt

Re: Welke is nou ECHT sneller...?

Geplaatst: 05 jan 2010 20:57
door pascal1109
oenatje schreef:
pascal1109 schreef:
jazzgsi schreef:Hoeveel rij je dan ongeveer met zo een v6?

1 op 8 :mrgreen: :D ?
Ja zoiets. Ik rijd altijd MINIMAAL 400 km op een tank en dan gaat het lampje net wel / net niet aan.
1 op 12 als je alleen snelweg rijd pascal,
Klopt, maar ik zeg toch ook heel hard "minimaal" :mrgreen:

Re: Welke is nou ECHT sneller...?

Geplaatst: 06 jan 2010 17:39
door jazzgsi
scheelt niet veel van een C20XE dan......

Re: Welke is nou ECHT sneller...?

Geplaatst: 06 jan 2010 17:42
door pascal1109
jazzgsi schreef:scheelt niet veel van een C20XE dan......
Brandstofverbruik niet, maar prestaties is het echt een enorm verschil.

Re: Welke is nou ECHT sneller...?

Geplaatst: 07 jan 2010 18:47
door Erwin_dude
wat the **** doe ik verkeerd met mijn 2,5je


nu 199km erop staan en tank meer dan half leeg...

snap er geen kut van:P

en dan nog een 2,5..

en heb rustig gereden.. eerlijk :mrgreen:

Re: Welke is nou ECHT sneller...?

Geplaatst: 07 jan 2010 23:12
door Peter_89
misschien veel kleine stukjes?? En het is koud he. Duurt het zowieso langer voordat die op tempratuur is. Dus verbruikt die meer..

Re: Welke is nou ECHT sneller...?

Geplaatst: 08 jan 2010 00:06
door RedBill
jazzgsi schreef:scheelt niet veel van een C20XE dan......
Nou nou, het verschil tussen minimaal 400 en minimaal 500 kilometer op een tank vind ik nog wel vrij groot hoor...
Bovendien, en daar hebben we het weleens vaker over gehad, is de definitie "op een tank" niet zo heel erg nauwkeurig.

Enige goede methode: Zet je dagteller op nul na elke tankbeurt dat je em echt vol hebt gegooid. Kijk bij je volgende tankbeurt hoeveel kilometer je hebt gereden en hoeveel liter je moet tanken om de tank weer vol te krijgen. Deel het aantal kilometers door het aantal liter en je weet hoeveel kilometers je per liter hebt kunnen rijden.

Met de C20XE is tussen 1:11,5 en 1:12,5 prima te halen, ook bij stevig doorrijden (nee, niet bij 400 kilometer snelweg op gemiddeld 170 km/h). Dat redden ze met de V6 niet hoor...

Re: Welke is nou ECHT sneller...?

Geplaatst: 08 jan 2010 01:22
door pluggie
Bij straatracen maakt die C20LET er gehakt van als die kerel vol op 2000 rpm koppeling slopend weggaat.
Verder overal en altijd die simpele 3 litert.

Die dat doet zonder moeite, en die C20LET is zo stuk.
Maakt nie uit, vroeger had je zo'n Cali bij rotterdam, die gooz trok echt alles stuk, tot Porsche turbo's aan toe.
Ook wel eens bij straatracen plots bij Weert s' nachts kwam een Fransoos aan na 4 uur rijden. Op 1.9 bar druk.
Ja doei tegen echt alles en iedereen. Sjaaaa.

Kom wel met een prijs. Diafragma veren enzo.

Ach wie kent die Tigra nog op die VWO Meeting, wat kwam daar uit onder de 300 pk ? weinig pk (sigh) maar wel 400/500 nm koppel ?

Magoed, lomp schakelen wint alles. Daarom win je ook niet van een 1.4TSI met DSG. Ik dan.

Tis gewoon veeeeeeel makkelijk met die 3 litert, en dat is de bottleneck.

My 2 cents, verder is het niet zo van belang. Elke kerel die sneller ramt en beter toerenkromme pakt wint.
En das veeeel makkelijker met die 3 litert. Zei ik dat al ? :P

Vergis je overigens niet met die straatrace jongens. (da's vroeger). Ik verloor kansloos van een 306XSi ooit. Die mannen klappen der echt zo ongenadig keihard op. Die gooien bij spreken bij 4000 rpm de koppeling los.

Mooi volk toen, maar das echt anders dan wat je tegenkomt na 10 jaar nog bij het stoplicht. Die sloopten ook rustig een set banden in een uur: 'ja plug, je kan niet in portemonnaie van ander kijken'.

En als je dan stond te kletsen: hoeveel benzine heb je bij je ? eeh half, ja dat moest je niet doen, 5 sjerrycans mee, en 5 liter derin. Eeeh okay.

Ach en op de ring rijd een 110 pk Golf II met kooitje, localtje met helmpie, een 500 pk ferrarietje het snot voor zijn ogen.
Ach ja.

Re: Welke is nou ECHT sneller...?

Geplaatst: 08 jan 2010 12:58
door bobosocka
amen :worship: :D

Re: Welke is nou ECHT sneller...?

Geplaatst: 08 jan 2010 18:42
door heineken
Heb ook een v6 gehad, en vind mijn huidige let toch echt veelmeer fun.
Wel jammer dat als er 2 letjes kapot gaan, gelijk iedereen zegt dat een let nie betrouwbaar/sterk genoeg is.
Spreekwoordelijke 1 schaap over de dam.. :roll:
Volgens mij was in beide gevallen de aftermarket spruitstuk het probleem was het nie??
ik rij in elkgeval al een jaar gechipt rond, en ding geeft geen krimp.

Re: Welke is nou ECHT sneller...?

Geplaatst: 08 jan 2010 18:58
door GrinX
heineken schreef:Heb ook een v6 gehad, en vind mijn huidige let toch echt veelmeer fun.
Wel jammer dat als er 2 letjes kapot gaan, gelijk iedereen zegt dat een let nie betrouwbaar/sterk genoeg is.
Spreekwoordelijke 1 schaap over de dam.. :roll:
Volgens mij was in beide gevallen de aftermarket spruitstuk het probleem was het nie??
ik rij in elkgeval al een jaar gechipt rond, en ding geeft geen krimp.

Spreekwoordelijke schaap?
Of bedoel je alles over 1 kam scheren? :D
In mijn beleving wordt het dan alle schapen over 1 kam scheren :D

Denk dat dit een lekker kanslose discussie is, want zoals iedereen weet zijn geen 2 motors identiek.
Er zijn per motor uitvoering net zoveel bekende kwaaltjes, als dat er beunhazen aan auto's sleutelen.
Elke motor / type motor / of aanbouwdelen van die motor heeft zo wel iets.
Is dan per definitie een XE, LET of een V6 kxt?
Ik dacht dat de meesten die hier rondliepen toch wel iets in de trand van hobbie betitelen mbt hun auto.
Kap dan gewoon met elkaars trots in discrediet te brengen. ;)