Bij straatracen maakt die C20LET er gehakt van als die kerel vol op 2000 rpm koppeling slopend weggaat.
Verder overal en altijd die simpele 3 litert.
Die dat doet zonder moeite, en die C20LET is zo stuk.
Maakt nie uit, vroeger had je zo'n Cali bij rotterdam, die gooz trok echt alles stuk, tot Porsche turbo's aan toe.
Ook wel eens bij straatracen plots bij Weert s' nachts kwam een Fransoos aan na 4 uur rijden. Op 1.9 bar druk.
Ja doei tegen echt alles en iedereen. Sjaaaa.
Kom wel met een prijs. Diafragma veren enzo.
Ach wie kent die Tigra nog op die VWO Meeting, wat kwam daar uit onder de 300 pk ? weinig pk (sigh) maar wel 400/500 nm koppel ?
Magoed, lomp schakelen wint alles. Daarom win je ook niet van een 1.4TSI met DSG. Ik dan.
Tis gewoon veeeeeeel makkelijk met die 3 litert, en dat is de bottleneck.
My 2 cents, verder is het niet zo van belang. Elke kerel die sneller ramt en beter toerenkromme pakt wint.
En das veeeel makkelijker met die 3 litert. Zei ik dat al ?
Vergis je overigens niet met die straatrace jongens. (da's vroeger). Ik verloor kansloos van een 306XSi ooit. Die mannen klappen der echt zo ongenadig keihard op. Die gooien bij spreken bij 4000 rpm de koppeling los.
Mooi volk toen, maar das echt anders dan wat je tegenkomt na 10 jaar nog bij het stoplicht. Die sloopten ook rustig een set banden in een uur: 'ja plug, je kan niet in portemonnaie van ander kijken'.
En als je dan stond te kletsen: hoeveel benzine heb je bij je ? eeh half, ja dat moest je niet doen, 5 sjerrycans mee, en 5 liter derin. Eeeh okay.
Ach en op de ring rijd een 110 pk Golf II met kooitje, localtje met helmpie, een 500 pk ferrarietje het snot voor zijn ogen.
Ach ja.