blower blaast alleen op de hardste stand.
-
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
Re: blower blaast alleen op de hardste stand.
Apat zaakje idd...
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
-
- Moderator
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Beide Astra's hier ook gewoon warme lucht uit de middelste roostersraymond schreef:Samen met mij dan iigLaagvlieger schreef:Heb ik dan een van de weinigen die wel warme lucht kan geven op de middelste roosters???
Allee moet de luchtklep wel op het interieur staan (laatste stand linksom).
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
- marklukassen
- forum-gebruiker
- Contacteer:
dan moet je je rooster eruut halen, dan heb je dat klepje dat open/dicht kan. die wordt 'gestuurd' door die draaiknop voor open/dicht. als je het rooster eruut heb moet je kunnen zien dat de verbinding tussen de draaiknop en het klepje een ijzeren staafje is. deze kun je verstellen. je kunt hem losklikken en iets verder naar je toe trekken om ervoor te zorgen dat hij dus goed afdicht. soms wil hij een paar ribbeltjes naar achter springen en sluit hij dus niet goed meer. kzou zeggen trek van de 2 roosters de linker eraf, schijn met een lamp erin en zie wat ik bedoel en fix het
''Me and my car may not look like much.. But we are pro at pretending to be ninja's!''
-
- Oud-Clublid
marklukassen schreef:dan moet je je rooster eruut halen, dan heb je dat klepje dat open/dicht kan. die wordt 'gestuurd' door die draaiknop voor open/dicht. als je het rooster eruut heb moet je kunnen zien dat de verbinding tussen de draaiknop en het klepje een ijzeren staafje is. deze kun je verstellen. je kunt hem losklikken en iets verder naar je toe trekken om ervoor te zorgen dat hij dus goed afdicht. soms wil hij een paar ribbeltjes naar achter springen en sluit hij dus niet goed meer. kzou zeggen trek van de 2 roosters de linker eraf, schijn met een lamp erin en zie wat ik bedoel en fix het
Daar ligt het niet aan, het gaat hier over warme of koude lucht. En niet om wel of geen lucht...
- marklukassen
- forum-gebruiker
- Contacteer:
blowerstand staat op een andere stand dan richting het bovenlichaam dus dan voel je die koude lucht omdat dat klepje niet dichtstaat, dus dat fix je waardoor er geen lucht meer doorkomt behalve als je die stand kiest. zet je hem op de de stand voor het bovenlichaam en op warm doet hij het wel gewoon. zoniet? kut voor je
@haaye
snap je wat ik bedoel haaye? als je de blower op de voeten hebt blaast hij via de verwarmingstunnels toch een beetje lucht via die middelste rooster omdat dat klepje niet goed dicht staat. fix dat en en en hijs gefixt en geeft hij geen warme/koude lucht tenzij de blowerstand wisselt naar het bovenlichaam.
@haaye
snap je wat ik bedoel haaye? als je de blower op de voeten hebt blaast hij via de verwarmingstunnels toch een beetje lucht via die middelste rooster omdat dat klepje niet goed dicht staat. fix dat en en en hijs gefixt en geeft hij geen warme/koude lucht tenzij de blowerstand wisselt naar het bovenlichaam.
''Me and my car may not look like much.. But we are pro at pretending to be ninja's!''
-
- forum-gebruiker
- Contacteer:
kan je die roosters er zo uit trekken? of moet daarvoor het halve dashboard worden gesloopt?
- marklukassen
- forum-gebruiker
- Contacteer:
neuh gewoon eruut trekken, desnoods schroevendraaier erlangs en beetje prutsen.
- Bart(astra)
- Moderator
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Dan heb je wel dik kans dat je de aanzet van je schroevedraaier (steel) op de rand van je dash krijgtmarklukassen schreef:neuh gewoon eruut trekken, desnoods schroevendraaier erlangs en beetje prutsen.
-
- forum-gebruiker
- Contacteer:
optie 2?
of gewoon voorzichtig eruit trekken?
of gewoon voorzichtig eruit trekken?
-
- Oud-Clublid
@Marklukassen: Dat wat jij bedoeld is een andere klep. Dat is om je rooster afzonderlijk open of dicht te zetten.
- marklukassen
- forum-gebruiker
- Contacteer:
@bart,
idd dus gewoon eruit trekken
@Haaye,
Juistem! dussss als die niet goed afdicht kan er dus lucht door. ik had precies hetzelfde probleem dat dat rooster koude lucht blaast. ik zet dat klepje goed dicht en voila probleem opgelost.
@Haaye,
Juistem! dussss als die niet goed afdicht kan er dus lucht door. ik had precies hetzelfde probleem dat dat rooster koude lucht blaast. ik zet dat klepje goed dicht en voila probleem opgelost.
-
- Oud-Clublid
Oke! Aha! Dat is waar! maar dan blijft het nog steeds vreemd dat daar koude lucht uitkomt terwijl uit de andere roosters warm is..marklukassen schreef:@bart,
@Haaye,
Maja maakt mij ook niet uit. En idd dat klepje even dicht doen dan is het probleem ook opgelost
-
- forum-gebruiker
Roy 2.0 16v schreef:even vraagje tussendoor
mijn auto heeft altijd al gehad dat er uit de 2 luchtroosters boven je boordcomputer, alleen maar koude lucht komt
op alle standen van beide kachelknoppen al geprobeerd, alleen altijd koude lucht eruit en ze reageren ook gewoon op de stand 1,2,of 3
uit de andere ventilatieroosters komt wel gewoon wat ik wil, koud lauw warm
( voeten , voorraam, zijkanten van dash)
alleen de 2 in het midden bovenaan je bc en radio, koud
hoort dat zo ?
volgens mij is dit normaal bij deze wagens.. Heb dit namelijk ook zo.. Uitzetten is niet mogenlijk. Dus ik laat het altijd naar bovenkant stromen..
-
- Oud-Clublid
Wat ik dus net zei: Je kunt het middelsite rooster ook afzonderlijk dicht zetten, dan heb je er geen last meer van.deliyuregim83 schreef:Roy 2.0 16v schreef:even vraagje tussendoor
mijn auto heeft altijd al gehad dat er uit de 2 luchtroosters boven je boordcomputer, alleen maar koude lucht komt
op alle standen van beide kachelknoppen al geprobeerd, alleen altijd koude lucht eruit en ze reageren ook gewoon op de stand 1,2,of 3
uit de andere ventilatieroosters komt wel gewoon wat ik wil, koud lauw warm
( voeten , voorraam, zijkanten van dash)
alleen de 2 in het midden bovenaan je bc en radio, koud
hoort dat zo ?
volgens mij is dit normaal bij deze wagens.. Heb dit namelijk ook zo.. Uitzetten is niet mogenlijk. Dus ik laat het altijd naar bovenkant stromen..
even voor de duidelijk heid ik lees tig antwoorden maar weet net wat het probleem is.
de standen ( voet raam midden ) werkt niet
de hoeveelheid regelen lukt niet?
de warmte regelen lukt niet?
welke van de 3?
Weet zo even niet meer hoe dit bij de astra zit maar ik denk dat het in alle 3 de gevallen de oorzaak is dat achterop de middenconcole het kabeltje waarmee je alles aan en uit draait niet goed zit dus je verder moet draaien dan kan.
behalve bij luchthoeveelheid want die is elektronisch via kachel weerstand
de standen ( voet raam midden ) werkt niet
de hoeveelheid regelen lukt niet?
de warmte regelen lukt niet?
welke van de 3?
Weet zo even niet meer hoe dit bij de astra zit maar ik denk dat het in alle 3 de gevallen de oorzaak is dat achterop de middenconcole het kabeltje waarmee je alles aan en uit draait niet goed zit dus je verder moet draaien dan kan.
behalve bij luchthoeveelheid want die is elektronisch via kachel weerstand
astra heeft te lang geduurt
-
- Oud-Clublid
Oke komt ie:
Het probleem was dat als je met je schakelaar selecteerd dat je lucht van voren krijgt. (dus als je hem niet op de ramen of voeten hebt. En je hebt de verwarming aan. Dat uit alle roosters warme lucht komt. Behalve uit de roosters die in het midden zitten bij je alarmknop).
Bij mij maakt het niks uit wat ik selecteer, bij mijn astra komkt er altjid koude lucht uit het midden rooster. Altijd. Behalve natuurlijk als ik het midden rooster dicht zet met de draaiknop die naast het rooster zit. Want dan komt er helemaal geen lucht uit.
Het probleem was dat als je met je schakelaar selecteerd dat je lucht van voren krijgt. (dus als je hem niet op de ramen of voeten hebt. En je hebt de verwarming aan. Dat uit alle roosters warme lucht komt. Behalve uit de roosters die in het midden zitten bij je alarmknop).
Bij mij maakt het niks uit wat ik selecteer, bij mijn astra komkt er altjid koude lucht uit het midden rooster. Altijd. Behalve natuurlijk als ik het midden rooster dicht zet met de draaiknop die naast het rooster zit. Want dan komt er helemaal geen lucht uit.
- Bart(astra)
- Moderator
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Mijne heeft ook gewoon warme lucht uit de middenroosters (bij stand interrieur)pascal1109 schreef:Beide Astra's hier ook gewoon warme lucht uit de middelste roostersraymond schreef:Samen met mij dan iigLaagvlieger schreef:Heb ik dan een van de weinigen die wel warme lucht kan geven op de middelste roosters???
Allee moet de luchtklep wel op het interieur staan (laatste stand linksom).
-
- Oud-Clublid
En als je hem op de ramen zet dan?
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Contacteer:
Dan niet neej.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
dat rooster haal je er makkelijk uit zonder schroevendraaier, gewoon goed naar boven of beneden draaien, beetje doordrukken, dan valt ie er zo uit.
anyway, heel raar dat enkele wel warme lucht eruit krijgen en velen altijd koude.
anyway, heel raar dat enkele wel warme lucht eruit krijgen en velen altijd koude.
Een leek ziet roest, de kenner een astra gsi
-
- Moderator
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Aan de topictitel te zien blaast de blower alleen op de hardste standgurdi schreef:even voor de duidelijk heid ik lees tig antwoorden maar weet net wat het probleem is.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
-
- forum-gebruiker
- Contacteer:
klopt, en als ik de verwarming aanzet dan blaast hij warme lucht via alle roosters behalve de middelsten..
daar komt lauwe lucht uit.
op welke stand hij ook staat,
ik heb meestal half raam half interieur
daar komt lauwe lucht uit.
op welke stand hij ook staat,
ik heb meestal half raam half interieur
oke dus eigenlijk 2 problemen.
1 hij blaast alleen op de hardte stand.
dit is de kachel weerstand. met een weerstand krijg ie minder massa en gaat minderhard blazen.
simpel gezegt. in de hoogste stand is het zonder weerstand. (in geval van astra)
dit moet het probleem zijn of de bedrading dan.
er komt nooit warme lucht in de middelste roosters. maar wel koude.
misschien dat iemand een foto uit tis ofzoiets kan halen waarin je de onderdelen van de lcuhtblazer kan zien. denk dat er een slang los ligt.
ergens komt er de warme lucht bij maar misschien op meerdere plekken. en zit die van het middenstuk los. moet zeggen dat dit allemaal niet zo goed vast zit meeste zit geklemd en hangt een beetje.
1 hij blaast alleen op de hardte stand.
dit is de kachel weerstand. met een weerstand krijg ie minder massa en gaat minderhard blazen.
simpel gezegt. in de hoogste stand is het zonder weerstand. (in geval van astra)
dit moet het probleem zijn of de bedrading dan.
er komt nooit warme lucht in de middelste roosters. maar wel koude.
misschien dat iemand een foto uit tis ofzoiets kan halen waarin je de onderdelen van de lcuhtblazer kan zien. denk dat er een slang los ligt.
ergens komt er de warme lucht bij maar misschien op meerdere plekken. en zit die van het middenstuk los. moet zeggen dat dit allemaal niet zo goed vast zit meeste zit geklemd en hangt een beetje.
astra heeft te lang geduurt
-
- forum-gebruiker
- Contacteer:
even wat anders, horen er ook lampjes achter die plaatjes te zitten? bij mij is het helemaal donker..
heb nog niet naar de zekeringen gekeken, weet niet als daar licht hoort te zitten
neem ik aan van wel, in t donker zie je niet waar hij op staat dus moet je het op gevoel doen (doe ik zowiezo wel, maar toch)
heb nog niet naar de zekeringen gekeken, weet niet als daar licht hoort te zitten
neem ik aan van wel, in t donker zie je niet waar hij op staat dus moet je het op gevoel doen (doe ik zowiezo wel, maar toch)
-
- forum-gebruiker
ja maar de uitleg daar van staat wel in het tech archiefsome1_eddy schreef:even wat anders, horen er ook lampjes achter die plaatjes te zitten? bij mij is het helemaal donker..