Pagina 2 van 3
Re: ombouw C20XE
Geplaatst: 05 nov 2009 12:44
door Peter_89
Staat ergens zo`n verhaaltje over die koppen. Geloof in het Technisch Archief. Anders wikepedia
Re: ombouw C20XE
Geplaatst: 05 nov 2009 13:19
door oenatje
Tim82 schreef:oenatje schreef:de ks400 lag alleen in de kadett e gsi
de ks700 is geleverd in de astra f gsi vectra a en calibra
dus de 700 kwam na de 400
En wanneer was die coscast kop dan? Kan het zijn dat ik desondanks toch origineel een KS400 heb in m'n vroege 91'er Deutsche import?
de coscast lag in de eerste kadett gsi met 20xe
en vanaf 93 tot 94 in de astra (met dis)
Re: ombouw C20XE
Geplaatst: 01 dec 2009 16:15
door GSI Racer
Ben nog druk op zoek naar een blokkie
Die M2.8 zijn echt nergens uit te halen
Als ik een blokje in mijn bezit heb zal ik een project topic openen;)
Gr Maikel
Re: ombouw C20XE
Geplaatst: 01 dec 2009 18:32
door Duffy_GSI
Normaal gezien zit tegen een x20xev een f18 bak
.
Re: ombouw C20XE
Geplaatst: 01 dec 2009 18:41
door GSI Racer
Heb eerlijk gezegt nog niet eens de tijd genomen om te kijken
Morgen zal ik even snel kijken, dan hebben we tenminste wat daglicht
Re: ombouw C20XE
Geplaatst: 01 dec 2009 18:44
door boerbeun
Peter_89 schreef:Tim82 schreef:Zit er dan nog zoveel verschil in 2.5 en 2.8? Is die ontsteking om te bouwen?
Ontsteking is om te bouwen.
wat doet dat met je ECU dan?
Re: ombouw C20XE
Geplaatst: 01 dec 2009 20:05
door pascal1109
GSI Racer schreef:Die M2.8 zijn echt nergens uit te halen
Jawel man, wij hebben er een tijdje terug nog een uit een calibra gehaald
Re: ombouw C20XE
Geplaatst: 01 dec 2009 21:38
door GSI Racer
Haha, en mij niet even iets laten weten he
M'n buurman heeft wel nog een paar leuke oldschool V8'jes liggen, misschien ook leuk......
Re: ombouw C20XE
Geplaatst: 01 dec 2009 21:40
door pascal1109
GSI Racer schreef:Haha, en mij niet even iets laten weten he
Hoezo? Wilde je meehelpen uitbouwen dan?
Re: ombouw C20XE
Geplaatst: 02 dec 2009 20:50
door GSI Racer
Met alle plezier
Re: ombouw C20XE
Geplaatst: 08 dec 2009 18:05
door GSI Racer
Ik heb nog even een paar vraagjes omtrent het inbouwen van de motor.
1. Moet er ook nog iets met de OBD stekker gebeuren?, een kennis van me heeft namelijk een Astra 1.6 geswapt naar een C20NE. Hij kan deze nu niet uitlezen, want er was volgens hem een verschil met het aantal pinnetjes in de OBD stekker?
Is dat bij mij ook het geval als ik switch van een X20XEV naar een C20XE?
2. Het liefst koop ik een C20XE met DIS + multiriem (i.p.v v-snaar) Is deze motor alleen in de Astra, Vectra en Calibra gelevert? De Kadett zal rotor hebben neem ik aan.
Dit was het weer zo'n beetje.
Thanks Maikel
Re: ombouw C20XE
Geplaatst: 08 dec 2009 18:30
door pascal1109
1. Volgens mij zijn die hetzelfde
2. De C20XE M2.8 is van MY93 en zit in alle modellen die onder de noemer 2.0 16v gaan. Dit tot en met MY94 met een verdwaalde in het begin van MY95.
Re: ombouw C20XE
Geplaatst: 08 dec 2009 19:06
door oenatje
niet een verdwaalde,
eerst de c20xe blokken opgemaakt voordat de ecotec erin kwam.
Re: ombouw C20XE
Geplaatst: 08 dec 2009 19:14
door pascal1109
Dat jij het nou letterlijk op wilt vatten
Re: ombouw C20XE
Geplaatst: 10 dec 2009 17:52
door GSI Racer
Bedankt voor de info.
Ik denk dat ik eens in Duitsland ga zoeken.
Hier zijn dr niet bepaald veel te koop
(met DIS en multi-riem)
Re: ombouw C20XE
Geplaatst: 11 dec 2009 08:30
door RedBill
pascal1109 schreef:Dat jij het nou letterlijk op wilt vatten
Voor jouw info pascal: Er zijn véél meer tailgate GSi's met C20XE dan met een X20XEV.
Re: ombouw C20XE
Geplaatst: 11 dec 2009 17:19
door pascal1109
Echt waar joh? Dan zijn er een hoop "verdwaald"
Re: ombouw C20XE
Geplaatst: 12 dec 2009 12:20
door RedBill
pascal1109 schreef:Echt waar joh? Dan zijn er een hoop "verdwaald"
Precies, of de X20XEV zijn verdwaald, vanuit de Astra F sport naar de GSi... Dat kan ook natuurlijk...
Re: ombouw C20XE
Geplaatst: 12 dec 2009 19:53
door GSI Racer
Helaas wel jah, ik verlang toch wel naar die C20XE
waarschijnlijk ene op de kop kunnen tikken;)
Re: ombouw C20XE
Geplaatst: 18 dec 2009 18:59
door GSI Racer
Blokkie gevonden,
170.000 gelopen
Compleet met inlaat traject, en alles wat er op en er aan hangt.
Kabelboom + computer
DIS ontsteking
Eind jan. ophalen
En dan kan het feest beginnen
Re: ombouw C20XE
Geplaatst: 18 dec 2009 20:03
door Erwin_dude
goed zo knul , je had beter v6 kunnen nemen , want straks moet je weer swappen
Re: ombouw C20XE
Geplaatst: 18 dec 2009 23:04
door Trompie
Erwin_dude schreef:goed zo knul , je had beter v6 kunnen nemen , want straks moet je weer swappen
Re: ombouw C20XE
Geplaatst: 20 dec 2009 12:55
door GSI Racer
Zo blijven we bezig
Re: ombouw C20XE
Geplaatst: 28 jan 2010 19:03
door GSI Racer
Had nog even een vraagje,
Als de C20XE erin komt moet de kabelboom + computer mee vervangen worden.
Maar moet er ook nog iets met de zekeringenkast gebeuren? Of hoeft daar niet heen gekeken te worden??
Re: ombouw C20XE
Geplaatst: 28 jan 2010 19:09
door Raymond-oud
GSI Racer schreef:Had nog even een vraagje,
Als de C20XE erin komt moet de kabelboom + computer mee vervangen worden.
Maar moet er ook nog iets met de zekeringenkast gebeuren? Of hoeft daar niet heen gekeken te worden??
nee daar heb je niks mee te maken
gaat puur om de motorkabelboom
kan aleen zijn dat je 2 draden moet trekken maar dan hangt er van af waar de c20xe eerst in zat
calibra-vectra c20xe kabelboom is iets anders dan astra c20xe kabelboom