Pagina 2 van 2

Re: Remmen?!?!

Geplaatst: 13 aug 2009 18:39
door Laagvlieger
De veer van de remkrachtregelaar moet als de auto op zijn wielen staat net 1 mm aangetrokken zijn.

Re: Remmen?!?!

Geplaatst: 13 aug 2009 19:33
door GSI Racer
Laagvlieger schreef:De veer van de remkrachtregelaar moet als de auto op zijn wielen staat net 1 mm aangetrokken zijn.
:shock: :shock: Volgens mij is die van mij dat nooit!!!!
Ik zal morgen eens even kijken.

Afstellen gaat gewoon met die boutjes wat daar zitten neem ik aan?

Ik laat morgen even iets weten als het gelukt is c.q het resultaat :wink:

Re: Remmen?!?!

Geplaatst: 13 aug 2009 19:45
door GSI Racer
@Laagvlieger,

Ik heb net even snel gekeken.
De veer kan ik met de hand een beetje bewegen, die zit te los neem ik aan :?

Morgen even afstellen;)

Kan dat afstellen ook als ik hem opkrik achter, of moet hij perse op 4 wielen staan?

Re: Remmen?!?!

Geplaatst: 13 aug 2009 20:21
door Nick(GSI)
GSI Racer schreef:@Tim82:

Remblokken :mrgreen: Ferodo DS2500
goeie keus zijn super blokken 8)

Re: Remmen?!?!

Geplaatst: 13 aug 2009 21:38
door Laagvlieger
GSI Racer schreef:@Laagvlieger,

Ik heb net even snel gekeken.
De veer kan ik met de hand een beetje bewegen, die zit te los neem ik aan :?

Morgen even afstellen;)

Kan dat afstellen ook als ik hem opkrik achter, of moet hij perse op 4 wielen staan?
Hij MOET op de wielen staan.
Dus een brug zou erg makkelijk zijn.
Omdat met het inveren van de achteras de stand van die veer verandert.
Je zou hem wel op kunnen krikken en dan met de achterwielen op een paar stenen zetten ofzo.
Maar komt er dus op neer:
Boutje losdraaien. veer is dan los. Dan trek je hem iets aan tot hij NET onder spanning zit.
En in die stand draai je hem vast.
Klaar!!! Makkie toch! :wink:

Re: Remmen?!?!

Geplaatst: 13 aug 2009 23:27
door GSI Racer
Laagvlieger schreef:
GSI Racer schreef:@Laagvlieger,

Ik heb net even snel gekeken.
De veer kan ik met de hand een beetje bewegen, die zit te los neem ik aan :?

Morgen even afstellen;)

Kan dat afstellen ook als ik hem opkrik achter, of moet hij perse op 4 wielen staan?
Hij MOET op de wielen staan.
Dus een brug zou erg makkelijk zijn.
Omdat met het inveren van de achteras de stand van die veer verandert.
Je zou hem wel op kunnen krikken en dan met de achterwielen op een paar stenen zetten ofzo.
Maar komt er dus op neer:
Boutje losdraaien. veer is dan los. Dan trek je hem iets aan tot hij NET onder spanning zit.
En in die stand draai je hem vast.
Klaar!!! Makkie toch! :wink:
Dankje voor de uitleg, zal het morgen meteen fiksen :shiny:
Als de remkrachtverdeler slecht of minimaal werkt, werken dan de achterremmen niet goed of hoe moet ik dat precies zien??

Re: Remmen?!?!

Geplaatst: 14 aug 2009 09:18
door Laagvlieger
In het ergste geval gaat hij dan achter harder remmen dan voor en sta je bij stevig remmen ineens achterstevoren op de weg.
Of hij remt helemaal niet achter dat ie een beetje instabiel wordt in de kont met het remmen.

Re: Remmen?!?!

Geplaatst: 14 aug 2009 11:59
door GSI Racer
Laagvlieger,

Net de remkrachtverdeler afgesteld, verschil merk je :wink:
Begint steeds beter te remmen, ook i.c.m de Ferodo's.

Bedankt voor de hulp :D

Re: Remmen?!?!

Geplaatst: 14 aug 2009 14:02
door Tim82
Heb je de inreminstructies gelezen? Ik vind ze echt geweldig. Heel schema van wat je moet doen blabla. En dan op het einde zoiets van: "als er geen tijd is voor deze procedure, 3x hard remmen in de pitstraat en de remblokken zijn raceklaar" :)

Maargoed, je hebt een mooie setje zo, kun je weer even voort. Je zal wel je velgen wat vaker moeten schoonmaken en de remblokken piepen een klein beetje.

Re: Remmen?!?!

Geplaatst: 14 aug 2009 16:17
door GSI Racer
Tim82 schreef:Heb je de inreminstructies gelezen? Ik vind ze echt geweldig. Heel schema van wat je moet doen blabla. En dan op het einde zoiets van: "als er geen tijd is voor deze procedure, 3x hard remmen in de pitstraat en de remblokken zijn raceklaar" :)

Maargoed, je hebt een mooie setje zo, kun je weer even voort. Je zal wel je velgen wat vaker moeten schoonmaken en de remblokken piepen een klein beetje.
Haha, reminstructies heb ik gelezen. Kun je me in het kort uitleggen wat daar verteld werd? :mrgreen:
Stond geen NL bij, ben niet zo goed in die Engelse technische woorden. :shock:

Re: Remmen?!?!

Geplaatst: 14 aug 2009 17:46
door Tim82
Ik heb dat foldertje ook niet meer, maar als je eerst even een aantal dagen normaal remt zonder daarbij echte noodstops te maken (zeker niet de ABS in) dan komt het wel goed. Daarna zijn ze klaar voor het echte werk. Maar het is een prima blok voor op straat, net even wat geschikter dan de DS3000. De DS2500 heeft bij heel lage temperaturen een iets hardere bite, slijt wat minder, piept wat minder, geeft wat minder stof af.

By the way, upgrade naar 284 mm turbo/V6 is niet alleen vanwege de schijfdiameter een flinke stap voorwaarts, het oppervlak van het blok zelf is ook echt heel veel groter.

Re: Remmen?!?!

Geplaatst: 14 aug 2009 19:16
door GSI Racer
Tim82 schreef:Ik heb dat foldertje ook niet meer, maar als je eerst even een aantal dagen normaal remt zonder daarbij echte noodstops te maken (zeker niet de ABS in) dan komt het wel goed. Daarna zijn ze klaar voor het echte werk. Maar het is een prima blok voor op straat, net even wat geschikter dan de DS3000. De DS2500 heeft bij heel lage temperaturen een iets hardere bite, slijt wat minder, piept wat minder, geeft wat minder stof af.

By the way, upgrade naar 284 mm turbo/V6 is niet alleen vanwege de schijfdiameter een flinke stap voorwaarts, het oppervlak van het blok zelf is ook echt heel veel groter.
Ja, de 1e paar dagen doe ik rustig aan;)

Als ik grotere schijven wil monteren (in dit geval turbo of V6) dan moet ik ook andere remklauwen nemen he? Of kom ik hiermee weg? Lijkt me niet :mrgreen:

Ik denk dat ik het eerst eens zo laat zitten. Voor die paar keer per jaar dat ik op de Ring rij :roll:

Re: Remmen?!?!

Geplaatst: 14 aug 2009 19:28
door Matt
Andere remklauwen zijn zeker nodig