Pagina 2 van 2

Re: Beschadigde multieriem...?

Geplaatst: 02 mar 2012 09:26
door wes155
GSI Racer schreef:zijn niet alleen ervaringen met Opel, Pluggie :wink:

wel een Astra G 1.7 diesel gehad.
v-snaar over, tussen de kap gekomen.
riem over. helft van de tanden eraf....... :roll:

een eens een Megane gehad, zelfde verhaal.
was de spanrol van stuk gelopen.
ook de multiriem tussen de distributie met de daarbij behorende schade.... :wink:

gewoon vervangen dus.
kost niks, en het is een werkje van niks (mits je geen airco hebt)
hier hetzelfde verhaal...
multiriem opgevreten door versleten motorrubber..
stukgelopen,resten tussen disriem en knak einde verhaal..
1000 euro verder............... :?

Re: Beschadigde multieriem...?

Geplaatst: 02 mar 2012 22:18
door Bart(astra)
pluggie schreef:Wat is er mis met reageren op een oud topic eigenlijk blondjes ? Trollen is zooo 2008.

GSiRacer, interressant, ken maar een iemand die het mee had gemaakt, dat was in Belgisch kampioenschap vorig jaar met een Kadett. Tis nl een constructiefout. En niemand had er ooit over gehoord nl. Dus dat was M2.8 nr 3. Vandaar de bump.

Ben benieuwd naar je ervaringen GSiRacer.
Ben benieuwd of er een 4e komt uit ervaringen.
als je nog even terug graaft, had ik ook een multiriem tussen de distrikap

Re: Beschadigde multieriem...?

Geplaatst: 03 mar 2012 00:34
door pluggie
Bart(astra) schreef:als je nog even terug graaft, had ik ook een multiriem tussen de distrikap
Jij zit bij die 3. Vandaar Bart.

kWas verbaast toen dat iemand zei ''yep komt voor", en dat was verhaal van die M2.8 Kadett vorig jaar uit Belgisch rallykampioenschap.
Dat was het bumpje, nooit hier neergezet.

En GSi racer duidelijk.
Interressant, heel andere modellen met V-snaar, e.d.

En Wes interressant dat jij het ook hebt gehad, M2.8 ?

Re: Beschadigde multieriem...?

Geplaatst: 04 mar 2012 09:39
door Laagvlieger
En om dat te voorkomen zit er een vervangingstermijn op zo'n multiriem :mrgreen:

Re: Beschadigde multieriem...?

Geplaatst: 06 mar 2012 21:46
door Bart(astra)
Laagvlieger schreef:En om dat te voorkomen zit er een vervangingstermijn op zo'n multiriem :mrgreen:

Wat was het ook al weer 100.000km ?

Re: Beschadigde multieriem...?

Geplaatst: 06 mar 2012 22:12
door GSI Racer
gewoon gelijk doen met de distributie.
dus om de 60.000 :wink:

Re: Beschadigde multieriem...?

Geplaatst: 06 mar 2012 22:16
door Bart(astra)
GSI Racer schreef:gewoon gelijk doen met de distributie.
dus om de 60.000 :wink:

Verstandig !

Re: Beschadigde multieriem...?

Geplaatst: 08 mar 2012 12:39
door Peter_89
pluggie schreef:
Bart(astra) schreef:als je nog even terug graaft, had ik ook een multiriem tussen de distrikap
Jij zit bij die 3. Vandaar Bart.

kWas verbaast toen dat iemand zei ''yep komt voor", en dat was verhaal van die M2.8 Kadett vorig jaar uit Belgisch rallykampioenschap.
Dat was het bumpje, nooit hier neergezet.

En GSi racer duidelijk.
Interressant, heel andere modellen met V-snaar, e.d.

En Wes interressant dat jij het ook hebt gehad, M2.8 ?

Weet je dat wel zeker?? Die Kadett heb ik toen nog geholpen. Was toch met V snaartjes?

Re: Beschadigde multieriem...?

Geplaatst: 12 mar 2012 06:47
door wes155
En Wes interressant dat jij het ook hebt gehad, M2.8 ?[/quote]
jep was een dis motor uit een vectra a GT
in dit geval was de riem kapot gelopen op de stuurbekr poeli
de motorrubber was versleten waardoor de motor te veel kantelde en de poeli tegen chassis aan kwam
resultaat beschadigde poeli beschadigde riem
uiteindelijke resultaat gebroken riem die in stukjes achter de dis kap is gekomen
ergste voor hem destijds was dat de uitlaat nokkenas door die klap ook beschadigd was en vervangen moest worden
lange tijd gezocht toen naar een nokkenas van een dis motor toen
en nu het meest ergerlijke eraan..eigenaar was gewaarschuwd en is door blijven rijden
zijn vrouw heeft letterlijk staan huilen toen ze de rekening gepresenteerd kreeg
om dan maar op te houden wat ie eenmaal thuis heeft door moeten maken
dit was overigens de trots van zijn vrouw wat ie onnodig aan gort had gereden
dus mannen wees gewaarschuwd want ondrhoud loont
wesley

Re: Beschadigde multieriem...?

Geplaatst: 14 mar 2012 06:09
door pluggie
Mijne was een soort randje die er vanaf liep.

Achteraf idd zattie er idd ton op ofzo, iets minder, maar hoop gelazer met blok. Dus niet bij stil gestaan, in 40.000 km wel 3x distri vervangen.
Klopt wel, mijne zat er vrij lang op.

Bij mij ging het zo:
Na ring paar jaar gelee, plots soort 'grind tikjes' geluid op snelweg.
'Hoor jij dat ook'

auto aan kant gezet, op uitvoegstrook plots lampjes, blok weg.

Erna multiriem doorgesneden, bijrijder zat: "sleutel om, starter maar. Niks aan de hand":
Alleen nul compressie.

Minuut later was ik aan het janken stiekem. Laat mij maar even alleen. Moest echt huilen. Einde.
kBen maar even veld in gelopen.

Tof dat je je verhaal neerzet Wes. Het is keihard een constructiefout.

Maar een Vectra A GT is denk ik geen M2.8. Wat we er wel van leren is dat het ook bij andere voorkomt. Ik had een soort randje van de multieriem wat als een soort draadje eraf liep, en tussen de kappen sloeg.

Re: Beschadigde multieriem...?

Geplaatst: 14 mar 2012 06:18
door pluggie
Wat heel goed is is dat in dit soort topics mensen vertellen hoe dingen gaan.

Re: Beschadigde multieriem...?

Geplaatst: 14 mar 2012 06:43
door pluggie
Peter_89 schreef: Weet je dat wel zeker?? Die Kadett heb ik toen nog geholpen. Was toch met V snaartjes?
Nee dat weet ik niet zeker. Dat was toen ik Eep voor het eerst belde.
Toen zei die meteen 'ja komt voor'.

Het was mij net overkomen, en ik had er nog nooit van gehoord.

Dus het kan ook goed V snaartjes (1 v/d 2) geweest zijn, dat hij er even naast zat.
Ik probeerde toen hooguit uit te vinden of het nu normaal is.

Eerste instantie zou mijne nog bij jouw belanden zelfs. Alleen uiteindelijk hebben we het voor de deur gedaan, omdat vervoer vervelend was. kHeb geluk gehad met kop, en met monteurs. Eep en jij heb ik erg warm hart voor. Jullie hebben me echt geholpen. Ik wilde perse dat het goed ging, en dat is ook super gelukt. Dank.

Bart weet ik nie offie multieriem had, ik heb nl airco. Enige wat ik van dit topic leer is dat M2.5 V-snaren er ook doorheen klappen schijnbaar. Ik had letterlijk een soort draadje die van de multieriem afliep, dat gaat snel, in paar 100 meter stond ik stil vanaf 120.

Bij 20, was het over. En idd, om de krukas geslagen.

We hebben distri en alles eerst nog op tijd gezet, hopend op een kwartslag.

Maar compressie was al nul: uiteindelijk waren er 10 krom. 8 totaal krom, 2 een beetje.
Alles aan 1 kant wat zo krom als een hoepel. 2 aan andere kant min of meer.

Hoe zat dat dan met die kadett dan ? Ook meteen helft krom ?

Wel nog in klinsj gelegen met revisietoko. Die wilden perse vlakken, ik perse niet. Uiteindelijk leverden die wel een topprestatie. Ik had nog geen 50 km gereden vorig jaar, en zei tegen APK, je gaat NIET motor warm lopen, en ding kwam koud al meteen door 4 gastest heen.

Re: Beschadigde multieriem...?

Geplaatst: 14 mar 2012 09:34
door Peter_89
Die Kadett stond toen 3 tanden van tijd af.. dan weetje wel hoe laat het is niet?

Re: Beschadigde multieriem...?

Geplaatst: 18 mar 2012 18:11
door Bart(astra)
pluggie schreef:
Peter_89 schreef:

Bart weet ik nie offie multieriem had, ik heb nl airco. Enige wat ik van dit topic leer is dat M2.5 V-snaren er ook doorheen klappen schijnbaar. Ik had letterlijk een soort draadje die van de multieriem afliep, dat gaat snel, in paar 100 meter stond ik stil vanaf 120.

Bij 20, was het over. En idd, om de krukas geslagen.

Mijne was met multiriem ja (C20xe m2.8)