Tim82 schreef:Ik rij inmiddels alweer een aantal maanden rond met een extra stabilisatorstang van een Saab 900. Moet zeggen dat het een super upgrade is voor het geld en de tijd die het kost om te monteren.
Tegen de originele stabilisatorstang (de dunne, onder de achteras) aan, met langere bouten, wat ringetjes en een moertje. Overigens is deze Saab 900 stabilisator exact gelijk aan die van een Astra C20XE. Heb nu dus gewoon 2 originele en 1 originele extra op de achterkant.
Liep er toevallig tegenaan, nieuw en ongebruikt in doos. Kan 'm nieteens terugvinden in de Eibach catalogus. Om één of andere reden een zeldzaam setje.
25 mm voor (origineel is 22 mm) en 20 mm achter (origineel is 15 mm)
The Undertaker schreef:Weet iemand welke maat bouten je moet gebruiken voor de bevestiging
Ik weet dat ze bij de dealer nog te krijgen waren/zijn maar die zullen wel weer een stuk duurder zijn dan die van de bouwmarkt (RVS)
Voor de stabi op de achteras?
Die kosten bij de dealer ook niet echt veel hoor volgens mij. Kan me in ieder geval niet herinneren dat ik geschokt was door het hoge bedrag
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
The Undertaker schreef:Weet iemand welke maat bouten je moet gebruiken voor de bevestiging
Ik weet dat ze bij de dealer nog te krijgen waren/zijn maar die zullen wel weer een stuk duurder zijn dan die van de bouwmarkt (RVS)
Voor de stabi op de achteras?
Die kosten bij de dealer ook niet echt veel hoor volgens mij. Kan me in ieder geval niet herinneren dat ik geschokt was door het hoge bedrag
Ik moet van de week eens met mijn lijstje langs gaan.
Wisten jullie dat in Engeland sommige MK3 GSI Phase 2 geleverd is met een zeldzame Irmscher 26mm Front Anti Roll Bar Onderdeelnummer is onbekend, is niet meer te krijgen.
Op de calibra (alle modellen?) zat toch ook zo'n ding aan de voorzijde die wel te gebruiken was?
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
pascal1109 schreef:Op de calibra (alle modellen?) zat toch ook zo'n ding aan de voorzijde die wel te gebruiken was?
Op de eerste serie Calibra's C20NE zat een 24mm, daarna de 22mm. Voor zover ik heb kunnen nagaan is het allen bij de C20NE geweest, gek genoeg.
Aan de 24mm is nog wel te komen al je weet waar je moet zijn
Waar moet je zijn dan?
Want ik neem aan dat je niet de sloop bedoelt
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
Die roestige stang op de foto heeft een andere bevestiging dan de stang op de tekening. Het was me al opgevallen dat je bij het bestellen van die 'endlinks' of reactiestangen keuze hebt uit 2 uitvoeringen. In principe is de verbinding zoals op de foto mooier omdat er in die kogelverbinding minder speling zit dan in die rubber verbinding in dat oog op de tekening. Maar voor zover ik heb begrepen is die kogelverbinding gekomen op latere Astra's met dunnere stabilisator-stangen. Wel een mooie upgrade als je zo'n stang weet te bemachtigen!
Tim82 schreef:Die roestige stang op de foto heeft een andere bevestiging dan de stang op de tekening. Het was me al opgevallen dat je bij het bestellen van die 'endlinks' of reactiestangen keuze hebt uit 2 uitvoeringen. In principe is de verbinding zoals op de foto mooier omdat er in die kogelverbinding minder speling zit dan in die rubber verbinding in dat oog op de tekening. Maar voor zover ik heb begrepen is die kogelverbinding gekomen op latere Astra's met dunnere stabilisator-stangen. Wel een mooie upgrade als je zo'n stang weet te bemachtigen!
Vanaf 1995 zijn de nieuwe versie stabi's geleverd (ook op de Vectra A en Calibra). De Sport/GSI heeft er een 22mm opzitten (weet ik zeker, heb ik ook). Moet zeggen dat ik de "oude versie" zoals op de afbeelding robuuster vind dan de na 95 versies wat de bevestiging betreft.
ik wil ook wel me stugger achter. ik vind het zonde om een stabi boven tenemen. is het dus mogelijk om een c20xe stabi ach achter gewoon op de achterbrug te plaatsen zonder veel aanpassingen. ik nu niet kijken staat gewoon op de grond en ik ben vandaag lui, heb geen zin en puf om naar de hobby club terijden op de kazerne.
Spelling- en grammatica fouten in bovenstaand bericht zijn enkel bedoeld ter amusement van de lezer
i am driving a Fozzy And A Driftcar what is your profession?
Nissan Skyline R33 OO-skyline-OO
Subaru Forrester AKA De Boswachter C18XE/X20XEVGSI C20neGSI KIA golf 1600 rat KIA
Mikeopel schreef:ik wil ook wel me stugger achter. ik vind het zonde om een stabi boven tenemen. is het dus mogelijk om een c20xe stabi ach achter gewoon op de achterbrug te plaatsen zonder veel aanpassingen. ik nu niet kijken staat gewoon op de grond en ik ben vandaag lui, heb geen zin en puf om naar de hobby club terijden op de kazerne.
Extra 16V stabi is wel stugger maar haalt het niet bij een veerpootbrug achter
Is overigens gewoon plug & play koop echter de bevestigingsbouten wel bij de dealer en NIET bij de bouwmarkt.