Pagina 2 van 3

Re: DB test .. ook ik was de lul

Geplaatst: 04 mar 2009 20:57
door Kakashi
Hahahah.

Het zat er natuurlijk wel aan te komen.
Gelukkig kon je jezelf er mooi uit lullen.

Wel erg stom van de fouten zeg.

Re: DB test .. ook ik was de lul

Geplaatst: 04 mar 2009 21:02
door Matt
Hoezo, zat er aan te komen??? :lol:

Re: DB test .. ook ik was de lul

Geplaatst: 04 mar 2009 21:04
door Kakashi
Tjah. Geen idee.
Toen ik zondag achter je reed en mn radio aan had (en die had ik niet zacht aan) hoorde ik steeds een hele irritante snerp door mn mooie muziek (metallica, JA MOOI! ) heen. :P

Re: DB test .. ook ik was de lul

Geplaatst: 04 mar 2009 21:05
door Matt
Luidruchtig is ie niet echt :roll:

Re: DB test .. ook ik was de lul

Geplaatst: 04 mar 2009 21:09
door pascal1109
Kakashi schreef:Toen ik zondag achter je reed en mn radio aan had (en die had ik niet zacht aan) hoorde ik steeds een hele irritante snerp door mn mooie muziek (metallica, JA MOOI! ) heen. :P
+1 :D

Re: DB test .. ook ik was de lul

Geplaatst: 04 mar 2009 21:14
door PaRa
pascal1109 schreef:
Kakashi schreef:Toen ik zondag achter je reed en mn radio aan had (en die had ik niet zacht aan) hoorde ik steeds een hele irritante snerp door mn mooie muziek (metallica, JA MOOI! ) heen. :P
+1 :D
-10 .. we zijn geen geenstyle.nl :P

Re: DB test .. ook ik was de lul

Geplaatst: 04 mar 2009 22:30
door RedBill
HX-HK03
Als je kenteken niet goed leesbaar is zal die nooit bij jou aankomen, omdat ze je adres en dergelijke o.b.v. je kenteken erbij zoeken.

Re: DB test .. ook ik was de lul

Geplaatst: 04 mar 2009 22:42
door Laagvlieger
Nou vandaag tijdens een proefrit de stille politieauto gezien ( goed dat ik alle kentekens van hun uit de kop weet, dus even rustig aan gedaan) en die haalde heel wat auto's van de weg. Golfjes en polootjes met jongelui. STOP politie.

Re: DB test .. ook ik was de lul

Geplaatst: 04 mar 2009 22:48
door Theo Gsi
gisteren was die van mij bij de keuring en hoorde het voor het eerst dat hij echt bromde! ga even kijken om er iets aan te doen want dit is best wel zwaar!

Re: DB test .. ook ik was de lul

Geplaatst: 05 mar 2009 12:58
door GSi Twente
RedBill schreef:
HX-HK03
Als je kenteken niet goed leesbaar is zal die nooit bij jou aankomen, omdat ze je adres en dergelijke o.b.v. je kenteken erbij zoeken.
Normaal gesproken wil men altijd je rijbewijs zien, als die agent dat niet heeft gehad, kun je nog wel eens geluk hebben...!

Re: DB test .. ook ik was de lul

Geplaatst: 05 mar 2009 13:26
door Ricco
Als je een bekeuring hebt voor een doorgetrokken streep die er niet is, waarom maak je daar geen bezwaar tegen? :roll:
Los van het feit of jouw gegevens juist zijn of niet.

Mijn broertje heeft een keer een bekeuring gehad voor op het fietspad rijden. :speed:
Volgens de agent moest hij daar op de weg.
De borden nog eens even gechecked en hij moest echt op het fietspad daar.

Dus bezwaar aangetekend...paar foto's erbij en gewoon geld terug gekregen. :wink:

Oom agent kan zich ook vergissen

Re: DB test .. ook ik was de lul

Geplaatst: 05 mar 2009 13:39
door Rellie opt werk
Ach ja boeite... gewoon betalen je weet het van te voren als je te hard rijd, dikke uitlaat of geblindeerde ramen hebt. Regels zijn nou eenmaal zo. Officieel mag je NIETS aan je auto veranderen, zelfs geen sport dempers verlaging of wat dan ook als de regels 100% na geleefd worden. In de wet staat dat de auto zo moet blijzen zoals hij uit de fabriek gekomen is en er geen wijzigingen aan gebracht mogen worden.

Re: DB test .. ook ik was de lul

Geplaatst: 05 mar 2009 13:43
door Kakashi
Maar daar gaat het niet meer om. Want daar heeft hij geen bekeuring voor gekregen.

Gaat nu om een doorgetrokken streep die er niet schijnt te zijn.

Re: DB test .. ook ik was de lul

Geplaatst: 05 mar 2009 17:32
door Matt
Geen idee of daar een doorgetrokken streep is maar ik heb em nooit gezien.

Ik rij er altijd in het donker en aangezien ik al slecht zie in het donker en er geen verlichting langs de weg staat concentreer ik me liever op de zijkanten van de weg en niet op een lijn die in het midden van de weg gekalkt is

Re: DB test .. ook ik was de lul

Geplaatst: 05 mar 2009 18:11
door pascal1109
Ik moet morgenavond die richting uit, dus ik zal is kijken hoe het met de streep daar gesteld is.
Hij zal bij elke drempel wel verwijdert zijn en dat zijn er op dat kleine stukje weg toch belachelijk veel. Ik vermoed zomaar dat die streep dus alleen nog op het begin en einde van de weg goed zichtbaar staat en dat de gemeente hem nog moet doortrekken, wat ze dan al maanden aan het uitstellen zijn. In dat geval even foto's maken en bezwaar aantekenen idd.

Re: DB test .. ook ik was de lul

Geplaatst: 05 mar 2009 22:09
door Laagvlieger

Meting geluid uitlaat personenauto


De manier waarop het geluid van een personenauto moet worden gemeten is terug te vinden in de Regeling Permanente Eisen.
Artikel 2.3.2

1. De in deze paragraaf gestelde eisen ten aanzien van de geluidsniveaumeting gelden alleen voor personenauto's.
2. Deze eisen worden niet getoetst tijdens de periodieke keuring ten behoeve van de afgifte van een keuringsbewijs.

Artikel 2.3.3

Het geluidsniveau moet worden gemeten met gebruikmaking van de in de artikelen 2.3.4 en 2.3.5 genoemde meetapparatuur, waarbij de in artikel 2.3.6 bedoelde meetcondities in acht moeten worden genomen.

Artikel 2.3.4

1. De geluidsniveaumeter moet ten minste voldoen aan het bepaalde in Publicatie nr. 651, eerste editie 1979,
Geluidsniveaumeters, van de Internationale Electrotechnische Commissie (IEC) voor geluidsniveaumeters met de
nauwkeurigheidsklasse Type 1.
2. De calibratiegeluidsbron moet ten minste voldoen aan het bepaalde in Publicatie nr. 942, eerste editie 1988, van de
IEC voor calibratiegeluidsbronnen met de nauwkeurigheidsklasse 1.
3. De geluidsniveaumeter en de calibratiegeluidsbron moeten jaarlijks gecalibreerd en getoetst worden aan de eisen
bedoeld in het eerste respectievelijk het tweede lid. Hiervan moeten verklaringen aanwezig zijn, afgegeven door NMI
IJkwezen BV of door een door de minister gemachtigde instelling, waaruit blijkt dat zij aan de eisen voldoen.

Artikel 2.3.5

1. De toerenteller moet een nauwkeurigheid hebben van ten minste 3%.
2. Bij de toerenteller moet een verklaring aanwezig zijn ten aanzien van de nauwkeurigheid, welke niet ouder mag zijn dan twee jaar, afgegeven door NMI IJkwezen BV of door een door de minister gemachtigde instelling.

Artikel 2.3.6

1. De meting vindt plaats in de open lucht.
2. Het proefterrein mag niet blootstaan aan sterke akoestische storingen. Hieraan wordt voldaan indien het oppervlak van
het terrein bestaat uit beton, asfalt, tegels of een vergelijkbaar hard materiaal.
3. Het proefterrein moet minimaal de afmetingen van een rechthoek hebben, waarvan de zijden zich op ten minste 3,00 m
afstand van de personenauto bevinden, zoals weergegeven in figuur 4. Binnen deze rechthoek mogen zich geen
personen of voorwerpen bevinden die niet noodzakelijk zijn voor de meting. De personenauto wordt op zodanige wijze
binnen de rechthoek geplaatst dat de microfoon zich op ten minste 1,00 m afstand van eventueel aanwezige
trottoirbanden bevindt.
4. De waarden die door de geluidsniveaumeter voor het omgevingsgeluid en de wind worden aangegeven, moeten ten
minste 10 dB (A) beneden het geluidsniveau zijn gelegen dat in het kentekenregister wordt vermeld. Dit wordt
gecontroleerd door vaststelling van het achtergrondgeluidsniveau voor en na de meting. De microfoon van de
geluidsniveaumeter mag van een passende windkap worden voorzien, mits rekening wordt gehouden met de invloed
daarvan op de gevoeligheid van de microfoon.
5. Voor aanvang van de meting moet de motor van de personenauto op bedrijfstemperatuur worden gebracht.
6. De meting vindt plaats bij een stilstaande personenauto.

Artikel 2.3.7

De meting van het geluidsniveau wordt uitgevoerd aan de hand van de onderstaande wijze van keuren:

1. voor de aanvang van de meting wordt de geluidsniveaumeter ingesteld op de tijdweging "F" (voorheen aangeduid met
"Fast") en de frequentieweging "A" bedoeld in artikel 2.3.4, eerste lid, genoemde IEC publicatie;
2. de motor is op bedrijfstemperatuur indien deze ongeveer vijftien minuten onder normale bedrijfsomstandigheden heeft
gefunctioneerd;
3. aan het begin en einde van iedere serie metingen moet de geluidsniveaumeter gecalibreerd worden volgens de
aanwijzingen van de fabrikant met behulp van een calibratiegeluidsbron, welke voldoet aan artikel 2.3.4, tweede en
derde lid;
4. de afwijking tussen het geluidsdrukniveau van de calibratiegeluidsbron en de aanwijzing van de geluidsniveaumeter mag
niet groter zijn dan 1 dB(A). Indien deze waarde bij de aanvangscontrole wordt overschreden moet de
geluidsniveaumeter zodanig gejusteerd worden dat wel aan deze eis wordt voldaan. Als aan het einde van de serie
metingen wordt geconstateerd dat deze afwijking groter is dan 1 dB(A), is de serie metingen ongeldig;
5. de microfoon van de geluidsniveaumeter moet in de volgende positie worden geplaatst, zoals weergegeven in figuur 5:

1. ter hoogte van de uitlaatmonding, in ieder geval ten minste 0,20 m boven het wegdek;
2. het membraan van de microfoon is naar de uitlaatmonding gericht en bevindt zich op een afstand van 0,50 m
(waarbij een afwijking van 50 mm is toegestaan);
3. de hoofdgevoeligheidsas van de microfoon loopt evenwijdig aan het wegdek en vormt een hoek van niet minder
dan 35° en niet meer dan 55° met het loodrechte vlak waarin de emissierichting van de uitlaatgassen ligt; de
microfoon is zo geplaatst dat de afstand tussen de microfoon en de personenauto het grootst is;
4. indien het uitlaatsysteem meerdere uitmondingen heeft, die zijn aangesloten op eenzelfde geluidsdemper, waarvan
de middelpunten niet meer dan 0,30 m van elkaar zijn verwijderd, is de microfoon gericht op de uitmonding die
zich het dichtst bij de omtrek van de personenauto of zich het hoogst boven het wegdek bevindt. Indien de
middelpunten van de uitmondingen meer dan 0,30 m van elkaar zijn verwijderd, wordt bij iedere uitmonding een
afzonderlijke meting verricht, waarbij alleen de hoogst gemeten waarde wordt aangehouden;
6. het toerental van de motor wordt op de waarde gebracht die in het kentekenregister voor de betreffende
personenauto is vermeld;
7. na het bereiken van de in onderdeel f vermelde waarde wordt het gaspedaal snel losgelaten. De tijdsduur van de
meting van het geluidsniveau omvat de periode, waarin het toerental constant wordt gehouden, en de gehele
duur van de vermindering van het toerental tot het stationaire toerental weer is bereikt;
8. er wordt per meetpunt ten minste een serie van drie metingen verricht, waarbij:

1. de hoogste waarde die de geluidsniveaumeter heeft aangegeven, als meetwaarde per meting geldt;
2. de meetwaarde per meting op de meest nabijgelegen hele decibel wordt afgerond;
3. alleen meetwaarden die bij drie opeenvolgende metingen worden verkregen en onderling niet meer dan 2 dB(A)
verschillen, mogen worden aangehouden;
4. als meetresultaat de hoogste van deze drie meetwaarden geldt.
Afbeelding

Re: DB test .. ook ik was de lul

Geplaatst: 05 mar 2009 22:53
door PaRa
en die print iedereen meteen uit, legt hem in ze auto. en als ie dan aangehouden word..... :P

Re: DB test .. ook ik was de lul

Geplaatst: 05 mar 2009 22:55
door Erwin_dude
doe ik , ga deze week even vrijwillig heen nog..

Re: DB test .. ook ik was de lul

Geplaatst: 06 mar 2009 00:08
door adriaan
alles wat onder de wet "Mulder" valt kan je beroep op aantekenen, dus als er een grote M rechts boven aan je bekeuring van cjib staat dan kan je er een brief heen sturen.
kijk eens voor de gein op http://www.flitsservice.nl/
daar staan voorbeeldbrieven enz enz enz.

Re: DB test .. ook ik was de lul

Geplaatst: 06 mar 2009 11:41
door androdans
http://www.flitsservice.nl/phpBB/juridi ... 49336.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Very interesting to follow.

Re: DB test .. ook ik was de lul

Geplaatst: 06 mar 2009 13:26
door RedBill
androdans schreef:http://www.flitsservice.nl/phpBB/juridi ... 49336.html

Very interesting to follow.
Die gast zit gewoon fout, moet niet janken en gewoon zijn boete betalen.

Re: DB test .. ook ik was de lul

Geplaatst: 06 mar 2009 18:24
door Erwin_dude
moet voorkomen waarschijnlijk dus ..

Re: DB test .. ook ik was de lul

Geplaatst: 06 mar 2009 22:18
door pascal1109
Matt schreef:Geen idee of daar een doorgetrokken streep is maar ik heb em nooit gezien.
Net nog even een klein stukje omgereden om die vage streep is te bekijken.
Het is vermoedelijk wel een doorgetrokken lijn, alleen is die echt belachelijk vaak onderbroken middels stippellijnen door de vele kleine uitritjes die daar langs de beide kanten van de weg zitten.

Re: DB test .. ook ik was de lul

Geplaatst: 06 mar 2009 22:25
door Kakashi
Erwin_dude schreef:moet voorkomen waarschijnlijk dus ..
Dat meen je niet!

Je had em toch weer laten horen daar???
Hij was toch weer goed?

Re: DB test .. ook ik was de lul

Geplaatst: 07 mar 2009 12:05
door Erwin_dude
jawel magoed je hebt er wel mee rond gereden dus bekeuring en/of voorkomen komt nog