250000 km en problemen

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Gebruikersavatar
adriaan
forum-gebruiker
Berichten: 388
Lid geworden op: 05 nov 2005 15:47
Locatie: de westerhaar

Re: 250000 km en problemen

Bericht door adriaan »

appie schreef:Ik heb dat ook gehad bij mij was het de dynamo die op overlijden stond.
Heb het altijd genegeerd gehad tot het echt einde verhaal was.
Dan heb je een dashboard als kerstboom.

Nadat de dynamo vervangen was ging een weekje later de dynamolampje in het dashboard kapot waardoor de accu niet bijgeladen werd.

Meet even de voltage over de accupolen als de auto uit staat en wanneer de motor draait.
Als de motor draait en de voltmeter slaat uit dat je voltage 16,6 V is, is je dynamo nog niet verrot.
Maar laat m wel even op een testbank controleren misschien dat de koolborstels op raken.
Dan heb je soms wel en dan weer geen voldoende spanning.

16,6 volt ???? dan is je auto idd een kerstboom met echt brandende kaarsjes haha, auto heeft maar 14,4 volt max soms iets hoger en soms iets lager
de fiets is toch zo slecht niet.........
Gebruikersavatar
chris1508
forum-gebruiker
Berichten: 718
Lid geworden op: 16 okt 2008 21:46
Auto('s): astra gsi 3.0 v6, ford focus 1.6 ecoboost

Re: 250000 km en problemen

Bericht door chris1508 »

vandaag de dynamo nog getest. 14.4 / 14.5 volt. heb vandaag ook een parot carkit aangesloten en de radio doet heel erg raar.
het gaat om een kenwood het preciese type nummer weet ik niet.

maar als de auto loopt begint hij heel erg raar te doen en komt er steets wisselent call(telfoon functie) en stand by voor flitsen zonder dat je radio kunt luisteren omdat je elke keer de cd weer moet laden :( onder het rijden lijkt het als of hij mee knippert met de onsteking echt donders irietand :shock:

heeft iemand enig idee :|

chris
GSI 2.5 24v
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: 250000 km en problemen

Bericht door Laagvlieger »

Brrrrr parrot ellende....
Al zoveel drama's mee gezien.
Gebruik NOOIT de bijgeleverde kabels en mutebox. Das zooi.
:shutup:

Maar als het sinds de parrot inbouw is zou ik daar eerst eens achter kijken.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

Re: 250000 km en problemen

Bericht door gurdi »

ben het een keer niet met je eesn laag:P

Parrot is een goed merk maar het werkt het best als je ook de radio van parot hebt.
Kabels zijn naar mijn mening gewoon goed.
bij ons bedrijf (elektrotechniek) raden wij ook veel parot aan en ook nog geen klachten gehad.
maar de carkit van parot word bij ons ook bijna niet los verkocht.
de meeste komen voor een radio en dan is parot een zeer goede.
en dan meestal een carkit er bij met 75% korting
astra heeft te lang geduurt
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: 250000 km en problemen

Bericht door Laagvlieger »

ELKE parrot die ik langs heb zien komen die NIET is ingebouwd door mij is drama.
Speakers die uitvallen (te hard plastic van de FAKRA stekkers) en radio die niet probleemloos meer werkt door slechte contacten. Kijk, het wil allemaal wel, alleen vergeet niet dat bij moderne auto's (Opels) de ruimte achter de radio nihil is.
Daar heb je gewoon domweg geen ruimte voor al die verloopkabels.
We hebben een auto, Die is uitgerust met Fakra stekker.
Dan komt daar van Parrot een verloopstekker in van Fakra naar DIN. Dan kotm in die DIN weer een verloop naar de parrot en waar laat je het???
En dan heeft de parrot ook nog een mutebox. Das ook nix (De kleurendisplay parrot is al stuk beter trouwens).
Geluid kan in sommige gevallen niet hard genoeg doordat er een klein versterktje wordt gebruikt en het werrt alleen op de voorspeakers.

Als ik een parrot inbouw op een goede radio dan begin ik met die DIN zooi eraf te knippen. Hou je gewoon plus, contact en min over die je netjes aan de kabelboom van de auto soldeert ( Moderne auto heeft ook geen contactdraden meer achter de radio). Dan die mutebox. Die kan er ook af want we gebruiken gewoon de telefooningang van de radio's (meestal aanwezig) en die 2 dunne draadjes voor de line out. Ineens hou je dan ee nheel compact en probleemloos werkend carkitje over die wel hard kan :lol:
En montagemateriaal voor het display vind ik ook karig :wink:

Maarrr als het goed is ingebouwd werkt het super zo'n parrot!!!
En waar ik me ook aan stoor is die plug en play kreten.
De klant kan het niet zelf monteren. Heb het al zo vaak mis zien gaan.
:wink:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
chris1508
forum-gebruiker
Berichten: 718
Lid geworden op: 16 okt 2008 21:46
Auto('s): astra gsi 3.0 v6, ford focus 1.6 ecoboost

Re: 250000 km en problemen

Bericht door chris1508 »

heb je er toevallig ook foto's van zoiets want zou het wel graag goed werkend willen hebben :shock:
of meschien de draad kleuren of zo iets.

mvg chris
GSI 2.5 24v
Gebruikersavatar
c18xe
forum-gebruiker
Berichten: 1317
Lid geworden op: 12 jul 2007 19:06
Locatie: Papendrecht

Re: 250000 km en problemen

Bericht door c18xe »

Laagvlieger schreef:Als ik een parrot inbouw op een goede radio dan begin ik met die DIN zooi eraf te knippen. Hou je gewoon plus, contact en min over die je netjes aan de kabelboom van de auto soldeert ( Moderne auto heeft ook geen contactdraden meer achter de radio). Dan die mutebox. Die kan er ook af want we gebruiken gewoon de telefooningang van de radio's (meestal aanwezig) en die 2 dunne draadjes voor de line out. Ineens hou je dan ee nheel compact en probleemloos werkend carkitje over die wel hard kan :lol:
En montagemateriaal voor het display vind ik ook karig :wink:

Maarrr als het goed is ingebouwd werkt het super zo'n parrot!!!
En waar ik me ook aan stoor is die plug en play kreten.
De klant kan het niet zelf monteren. Heb het al zo vaak mis zien gaan.
:wink:

sluit me volledig aan bij je laag het 1ste wat ik ook doe is die rommel der afknippen en gewoon netjes aan de plus min en 15 leggen:) 15 meestal van de alarmlicht schakelaar :lol: zit je idd niet te kutten met ruimtegebrek en de mute werkt perfect via je telefooningang:D top

en wat je zegt over dat scherm idd die stekker van t display wil nog wel eens los raken als je hem strak monteert om het draadje weg te werken :D



@ criss

rood=30(met de zekeringhouder=constant
oranje=15 dus geschakelde plus
zwart=31 massa dus
als ik t goed uit me hooft heb is bij een parrot de mute blauw en bij de ck7w van nokia geel maar kan het mis hebben
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
Gebruikersavatar
vizier
forum-gebruiker
Berichten: 1497
Lid geworden op: 13 nov 2006 00:19
Locatie: Twente

Re: 250000 km en problemen

Bericht door vizier »

je kan ook gewoon een radio kopen met blue tooth, strakker dan dat werk je een hands free set niet weg :)
Life is a Game -> Enjoy :)

Astra GSi 3.2V6

VFR 800fi (800ccV4)
Gebruikersavatar
c18xe
forum-gebruiker
Berichten: 1317
Lid geworden op: 12 jul 2007 19:06
Locatie: Papendrecht

Re: 250000 km en problemen

Bericht door c18xe »

ja alleen de werking is 9 van de 10 kut want je ben kut verstaanbaar
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
Gebruikersavatar
vizier
forum-gebruiker
Berichten: 1497
Lid geworden op: 13 nov 2006 00:19
Locatie: Twente

Re: 250000 km en problemen

Bericht door vizier »

bij zowat alle carkits ben je kut verstaanbaar...
Life is a Game -> Enjoy :)

Astra GSi 3.2V6

VFR 800fi (800ccV4)
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

Re: 250000 km en problemen

Bericht door gurdi »

Laagvlieger schreef:ELKE parrot die ik langs heb zien komen die NIET is ingebouwd door mij is drama.
Speakers die uitvallen (te hard plastic van de FAKRA stekkers) en radio die niet probleemloos meer werkt door slechte contacten. Kijk, het wil allemaal wel, alleen vergeet niet dat bij moderne auto's (Opels) de ruimte achter de radio nihil is.
Daar heb je gewoon domweg geen ruimte voor al die verloopkabels.
We hebben een auto, Die is uitgerust met Fakra stekker.
Dan komt daar van Parrot een verloopstekker in van Fakra naar DIN. Dan kotm in die DIN weer een verloop naar de parrot en waar laat je het???
En dan heeft de parrot ook nog een mutebox. Das ook nix (De kleurendisplay parrot is al stuk beter trouwens).
Geluid kan in sommige gevallen niet hard genoeg doordat er een klein versterktje wordt gebruikt en het werrt alleen op de voorspeakers.

Als ik een parrot inbouw op een goede radio dan begin ik met die DIN zooi eraf te knippen. Hou je gewoon plus, contact en min over die je netjes aan de kabelboom van de auto soldeert ( Moderne auto heeft ook geen contactdraden meer achter de radio). Dan die mutebox. Die kan er ook af want we gebruiken gewoon de telefooningang van de radio's (meestal aanwezig) en die 2 dunne draadjes voor de line out. Ineens hou je dan ee nheel compact en probleemloos werkend carkitje over die wel hard kan :lol:
En montagemateriaal voor het display vind ik ook karig :wink:

Maarrr als het goed is ingebouwd werkt het super zo'n parrot!!!
En waar ik me ook aan stoor is die plug en play kreten.
De klant kan het niet zelf monteren. Heb het al zo vaak mis zien gaan.
:wink:

Het draden verhaal kan inderdaad wat compacter. maar als je gewoon din in de auto hebt dan is het allemaal wel te doen.
bovendien word het bij ons bedrijf ook geinstalleerd en vaak nog gratis ook.
maar Ieder zijn eigen ervaringen ermee. jij komt natuurlijk ook een hoop auto's tegen waarbij het niet past en er zelf is ingeprutst.
En bovendien als er iemand niet terug komt met een klacht over een carkit dan betekend dit nog niet dat die er niet zijn:)
maar ik Ben zelf zeer tevreden over parrot, vooral de dvd spelers, werken echt prima:D
astra heeft te lang geduurt
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: 250000 km en problemen

Bericht door Laagvlieger »

Ik heb alleen ervaring met de carkits van Parrots.
Rets weet ik er niets van.
Gratis inbouw......snap niet hoe dat uitkomt.
Of jassen jullie de schroeven overal doorheen :lol:

Zo en zo ALS ik iets vastschroef doe ik het altijd op een vervangbaar deel.
Bv blinde schakelaar of afdekkapjes. En das soms best een gepuzzel.
Daarbij gaat het om 9 van de 10 gevallen om nieuw auto's. En dan kan ik soms best 2 uur zoet zijn met een parrot inbouw.
Din kom ik nog zelden tegen op het werk, tis voornamelijk Fakra.

Maar grootste probleem blijft het wegwerken van de kabels.
Maar ben echt even benieuwd, wat vinden de andere inbouwprofs hier van de bevestigingsmogelijkheden van een display bij zo'n monochrome parrot???
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: 250000 km en problemen

Bericht door Erwin_dude »

:O
Laatst gewijzigd door Erwin_dude op 28 jan 2009 18:56, 1 keer totaal gewijzigd.
You can run , but you can't Hide

Alpine Promo Team™

3.0 v6 Promoteam
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: 250000 km en problemen

Bericht door Erwin_dude »

heb bij mij voor heeele poos terug een MR handsfree ingebouwd in ventilatie roostertje

hier wat foto's
Bijlagen
Afb008.jpg
Afb008.jpg (75.61 KiB) 6435 keer bekeken
daar zit ie in de linker...
daar zit ie in de linker...
Afb007.jpg (79.92 KiB) 6435 keer bekeken
You can run , but you can't Hide

Alpine Promo Team™

3.0 v6 Promoteam
Gebruikersavatar
chris1508
forum-gebruiker
Berichten: 718
Lid geworden op: 16 okt 2008 21:46
Auto('s): astra gsi 3.0 v6, ford focus 1.6 ecoboost

Re: 250000 km en problemen

Bericht door chris1508 »

sluit me volledig aan bij je laag het 1ste wat ik ook doe is die rommel der afknippen en gewoon netjes aan de plus min en 15 leggen:) 15 meestal van de alarmlicht schakelaar :lol: zit je idd niet te kutten met ruimtegebrek en de mute werkt perfect via je telefooningang:D top

en wat je zegt over dat scherm idd die stekker van t display wil nog wel eens los raken als je hem strak monteert om het draadje weg te werken :D



@ criss

rood=30(met de zekeringhouder=constant
oranje=15 dus geschakelde plus
zwart=31 massa dus
als ik t goed uit me hooft heb is bij een parrot de mute blauw en bij de ck7w van nokia geel maar kan het mis hebben
de alarm licht schakelaar is toch 30 geschakeld?? omdat deze onder alle omstandig heden moet doen?? of zit ik hier fout.

en ik ben geen expert op het gebied dus wat is het verschil tussen din en farka :oops:

btw bedankt voor de foto k wist niet dat er boven het dashbord kastje ook een lege ruimte was.

chris
GSI 2.5 24v
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: 250000 km en problemen

Bericht door Bart(astra) »

Laagvlieger schreef:Ik heb alleen ervaring met de carkits van Parrots.
Rets weet ik er niets van.
Gratis inbouw......snap niet hoe dat uitkomt.
Of jassen jullie de schroeven overal doorheen :lol:

Zo en zo ALS ik iets vastschroef doe ik het altijd op een vervangbaar deel.
Bv blinde schakelaar of afdekkapjes. En das soms best een gepuzzel.
Daarbij gaat het om 9 van de 10 gevallen om nieuw auto's. En dan kan ik soms best 2 uur zoet zijn met een parrot inbouw.
Din kom ik nog zelden tegen op het werk, tis voornamelijk Fakra.

Maar grootste probleem blijft het wegwerken van de kabels.
Maar ben echt even benieuwd, wat vinden de andere inbouwprofs hier van de bevestigingsmogelijkheden van een display bij zo'n monochrome parrot???
Wij bouwen ook heel wat parrots in, en hebben nog niet zo heel veel problemen ermee.
Vaak is het achteraf dan door verkeerde/ondeskundige inbouw.

Ik gebruik bijna nooit schroeven voor de inbouw.
Meestal plakken met dubbelzijdige tape. En idd gaten voor de bekabeling zo veel mogelijk in kleine vervangbare delen.
Displaystekkers zijn idd ook erg fragiel, en dus snel oorzaak van een storing.

Zelf heb ik 3 jaar geleden ook een parrot ck3100 (monochroom) gekregen met gratis inbouw bij mijn gsm.
Alleen dat inbouwen heb ik mooi zelf gedaan.
Display zit bij mij gewoon door het luchtrooster geprikt met dat speciale bevestigingsdingetje.
Al drie jaar probleemloos.
Inmiddels ook 1 in de Corsa gebouwd, en ook gewoon goed.
Ben daar alleen nog op zoek naar een goede bevestigingsplaats.

Mijn ervaring van bevestigen bij oude auto's (opels) is zwaar irritant.
Bij de nieuwere zijn er mogelijkheden genoeg.
bv.
Vectra c/signum - op de sierstrip van dashboard plakken
Astra-h/zafira-b - op de meestal loze schakelaar van de middenconsole plakken
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: 250000 km en problemen

Bericht door Laagvlieger »

Op de oude auto's kun je ze idd lekker op de luchtroostyers klikken.
Met de nieuwe Opels wil dat niet meer doordat die roosters omklappen als je ze dichtzet.

Astra H vind ik best wel klote eigenlijk.
Blinde schakelaar zit er meestal niet bij de door ons bestelde auto's.
Meeste hebben parkpilot. :?
En als ie er wel zit....plakken??? hoe doe je dat dan?
Ik boor een gaatje in die blinde schakelaar en schroef daar die kop op die normaal in dat kleine metalen beugeltje zit.
En daar schroef ik dan de display unit op.
Waarmee plak je het dan ?

Vectra C is goed te doen idd.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: 250000 km en problemen

Bericht door Bart(astra) »

Laagvlieger schreef:Op de oude auto's kun je ze idd lekker op de luchtroostyers klikken.
Met de nieuwe Opels wil dat niet meer doordat die roosters omklappen als je ze dichtzet.

Astra H vind ik best wel klote eigenlijk.
Blinde schakelaar zit er meestal niet bij de door ons bestelde auto's.
Meeste hebben parkpilot. :?
En als ie er wel zit....plakken??? hoe doe je dat dan?
Ik boor een gaatje in die blinde schakelaar en schroef daar die kop op die normaal in dat kleine metalen beugeltje zit.
En daar schroef ik dan de display unit op.
Waarmee plak je het dan ?

Vectra C is goed te doen idd.
Astra h;

Middenconsole los.
Elek.unit van de alarmlichtschakelaar etc.eruit.
Blinde schakelaar eruit (niet meer nodig)
In de alarmlicht.unit moet je dan waar het gat zit achter de blinde schakelaar, de bovenkant even eruit vijlen, zodat de kabel er langs kan
Dan de display van de parrot voorzichtig openen om de snoer via het achterkantje eruit te laten komen.
Snoer gaat dan door het ontstane gat van de blinde schakelaar (van achteruit) en door de achterkant van je display weer in de displayprint.
Display weer dichtschroeven en op de achterkant van goede sterke dubbelzijdige tape voorzien.
Dan mooi het display over het gat van de blinde schakelaar plakken zodat het snoertje via het gat weg kan !

Als er geen loze schakelaar is, kom ik voor de astra nog even op terug (weet ik zo even niet uit het hoofd)
Bijde zafira b plakken wij hem dan net boven de pook, en dan via een gaatje boren in het ondiepe bakje wat daar zit, kan de snoer weg.
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: 250000 km en problemen

Bericht door Laagvlieger »

kwa manier van inbouw verschillen we niet veel Bart.
Alleen schroef ik de display vast aan de blinde schakelaar en het snoertje deed i kof langs de radio of langs de BC als ik het me goed herinner. Bij gebrek aan een blinde schakelaar doe ik hem direct naast de BC, zeg maar tegen de rechter schuine kant van de BC. Heb je er ook mooi zicht op.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
chris1508
forum-gebruiker
Berichten: 718
Lid geworden op: 16 okt 2008 21:46
Auto('s): astra gsi 3.0 v6, ford focus 1.6 ecoboost

Re: 250000 km en problemen

Bericht door chris1508 »

hallo,

ik wil even melden dat de parrot nu hellemaal werkt:D wel door m'n eigen schuld :oops:
ik had het witte draadje dubbel aangesloten, nooit bij na gedacht dat dit ook al in de isso stekker zat.
dus daarom deed hij zo raar.

maarja iedereen kent het wel ben je met je eigen auto aan het sleutelen gaat er altijd iets fout.
nou ook bij mij dus :cry: . eerst netje proefrit gereden nog niets terug gebouwt alleen aangesloten ( dus dashbord kastje lag eruit en het onderste gedeelte van het middenconsole (waar handrem en zo zitten)) alles werkte k hellemaal opgewekt en wilde alles terug bouwen eerst dashbord kastje, waarbij ik eerst het lampje was vergeten aan te sluiten( niet zn bigdeal) maar toen kwam het midden stuk. k pak het van de grond trek mijn arm terug en precies met de elleboog tegen de spiegel aan :cry:. ik dus na de carglas (zit naast ons btw was op het werk) bleek dat er een hap uit de binnen ruit was. maarja gelukkig zijn er ook glas specialisten dus hebben ze alles netjes opgevuld. bleek later dat de spiegel eerder geplakt was :( en eerder afgebroken was geweest :cry: . dus zei proberen te reparen maar ter vergeefs. dus rijd uiteindelijk rond zonder binnen spiegel :| .

maarja volgende week koppelings platen, druk groep, druk lager en bak olie vervagen.
we zien dan wel weer wat er tegen zit een kappot fuse ofzo :evil:

en erwin_dude, laagvlieger, c18x en de rest natuurlijk weer enorm bedankt voor jullie hulp :D

chris
GSI 2.5 24v
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: 250000 km en problemen

Bericht door Erwin_dude »

geen dank

veel suc6 met de reperaties
You can run , but you can't Hide

Alpine Promo Team™

3.0 v6 Promoteam
Gebruikersavatar
gurdi
forum-gebruiker
Berichten: 2277
Lid geworden op: 21 aug 2007 15:47
Locatie: DRUTEN

Re: 250000 km en problemen

Bericht door gurdi »

kijk mooi dat het is opgelost.

en gratis inbouw inderdaad. Wil geen reclame maken voor bedrijf dus naam blijft achterwege,
maar het is een electrobedrijf dat erg groot is. En wij doen aan particuliere verkoop en daarbij word nogal eens flinke korting gegeven en gratis weggegeven om klant tevrede te houden want er zijn ook wel eens tegenvallers als niet op tijd geleverd door leveranciers enzo.
en dan word er gewoon een monteur uit de werkplaats geroepen om het even fatsoenlijk werkend te maken, en dit zijn meestal geen nieuwe auto's en er word er ook maar 1 in de 2 maanden verkocht en wordt ook zeker niet altijd ingebouwd door ons.

en hoe de monteurs het doen weet ik ook niet, klant is er gewoon bij dus die zegt wel of er wel of geen schroef in mag:P

nu ik toch over het werk heb mijn baas heeft een nieuwe auto zal binnekort eens foto's maken het betreft een audi r8 w12
astra heeft te lang geduurt
Gebruikersavatar
c18xe
forum-gebruiker
Berichten: 1317
Lid geworden op: 12 jul 2007 19:06
Locatie: Papendrecht

Re: 250000 km en problemen

Bericht door c18xe »

Laagvlieger schreef:kwa manier van inbouw verschillen we niet veel Bart.
Alleen schroef ik de display vast aan de blinde schakelaar en het snoertje deed i kof langs de radio of langs de BC als ik het me goed herinner. Bij gebrek aan een blinde schakelaar doe ik hem direct naast de BC, zeg maar tegen de rechter schuine kant van de BC. Heb je er ook mooi zicht op.

astra h probleem van laag ken ik bijna altijd parkeersensoren

bij de astra h zet ik de display en de microfoon altijd met het bijgeleverde klemmentje tussen het midden consol en het dash kunnen je draadjes via de rechterzeide van het dash mooi naar binnen niks veilen,boren op plakken.
gewoon het displaysteuntje(De ijzeren met micro houder) tussen het middenconsol en het das klemmen draadjes dussen de ijzeren pootjes door.. zit als een huis en je ziet hem perfect... ziet alleen een draadje van de mic als je er achter kijkt..


als je het middenconsole los hebt zit er aan de rechterkant een groot ''oog'' van de sierstrip dat oog buig je iets naar voren zodat je stekkers er percies tussendoor kunnen en kom je meteen achter het dashboord kastje uit :D
zal wel eens een foto maken als ik er weer 1tje moet doen





nog even @ cris

bij de astra h zit er een 15 bij het bosje draden van de alarmlicht schakelaar.. het zijn geen plus en min draad maar een bosje van 6 draden ofzo? correct me if iam wrong.. canbus....
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10458
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: 250000 km en problemen

Bericht door Bart(astra) »

op die manier krijg je vroeg of laat gelazer met de knoppen van de airco
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
chris1508
forum-gebruiker
Berichten: 718
Lid geworden op: 16 okt 2008 21:46
Auto('s): astra gsi 3.0 v6, ford focus 1.6 ecoboost

Re: 250000 km en problemen

Bericht door chris1508 »

koppilings platen zitten er ook in :P waar ik enorm blij mee ben. mijn druklager kon ik op geen mogelijkheid meer bewegen, dus die was zo gaar als maar kan. maarja mijn killometer teller kabel is wel gesneuvelt :oops: . het zit mij niet echt mee.
dus nu nog een binnenspiegel en km teller kabel ergens weg halen:P

chris
GSI 2.5 24v
Plaats reactie