Ok...Kopbouten NOOIT meerdere malen gebruiken.
Waarom:
Het zijn rekbouten.....Ze rekken. In de laatste fase van het aanhalen voel je dat ook. Door het rekken ontstaat er een spanning in de bout die al seen elastiek de cilinderkop extra strak aandrukt onder ALLE omstandigheden. Koud/warm/hoge/lage druk.
Bij elke keer dat je een rekbout wee rgebruikt wordt deze langer en dunner, en ook de rek raakt eriut dus de kop komt in feite minder strak te liggen.
Dan heb je ook nog het verhoogde risico dat een bout breekt. Gevolg. Kop kan er weer af en moet je weer een nieuwe pakking bestellen. Kost ook weer geld.
Niet doen gewoon. Is verkeerde insteek. En dat voor die enkele keer in de 10 jaar ofzo dat een kop eraf moet.
Dan nog even over dealers. Tuurlijk ze zijn duurder. Maar dat verschil zit hem ergens in.
Doen we het anders. Schaffen we alle dealers af. Kunnen jullie eens zien waar jullie heengaan met technische/electronische problemen. Universeelgarages weten het niet. Die kunnen alleen lambdasondes vervangen.
Maar dat de dealer duurder is. waar zit hem dat in.
Duur pand heeft de universele Bovag ook. Maar wat dacht je van uitleesapparatuur en scpeciaal gereedschap?
Alleen een TECH 2 heb je niet voor minder dan €10K. En wat te zeggen van de Opel technische dienst...
En daarbij. Veel Opel kennis krijgen jullie gratis via dit en andere forum's van opelmonteurs.
Dus niet zo negatief over dealers! Er zijn goeien en slechten. net als bij de universeel.
En daarbij, dealers wordne altijd negatief afgeschilderd doordat ze het gepruts van universeeltjes en de beunhaasjes mag opknappen.
