iemand de kennis en zin in een cilinderkop klusje ??

Technische hulp. (Technical help). Beschrijf hier het probleem dat je met je auto hebt om door forumleden geholpen te worden met de oplossing.
Gebruikersavatar
gsipiloot
forum-gebruiker
Berichten: 1630
Lid geworden op: 20 dec 2006 23:27
Locatie: geffen

Re: iemand de kennis en zin in een cilinderkop klusje ??

Bericht door gsipiloot »

raymond schreef:
Rellie opt werk schreef: Volgens mij onderhoud ik het halve forum zon beetje al :lol:
:mrgreen: het forum heeft 949 leden
dus jij heb ongeveer 474 autos in onderhoud :roll:

dan hoop ik voor jou dat ze niet allemaal een uitlaatspruitstuk bestellen voor een v6
want met die snelheid van jou zitten jou achter achter achterklein kinderen over 474 jaar nog
uitlaten te lassen in het bejaarden huis
:mrgreen: :mrgreen:
ghihi :lol:
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Re: iemand de kennis en zin in een cilinderkop klusje ??

Bericht door Tim82 »

Bart(astra) schreef:
Tim82 schreef:Ja bji de dealer word je genaaid waar je bij staat. Althans zij zullen er vast niet heel rijk van worden, maar je betaalt wel voor hun mooie nieuwe pand enzo. Kan me voorstellen dat je daar niks in ziet :)

Nieuwe kopbouten gebruik ik zelf trouwens nooit, m'n vrienden ook niet en alles bij elkaar gaat het inmiddels toch wel om 10 a 15 maal een kop monteren zonder dat dit problemen gaf. Weet dat het wel wordt aangeraden door de fabrikant. Mocht je nieuwe gaan gebruiken, neem dan meteen ARP 8)
Kopbouten zijn rekbouten ! Enig id wat dat inhoudt ? :roll:

..en waarom zou je bij een dealer genaaid worden ? Kwaliteit heeft ook zijn prijs !!

Ja weet ik prima :D Maar in de praktijk blijkt het gewoon goed te gaan met de al gebruikte bouten. Ik zou ook wel nieuwe gebruiken als ze wat goedkoper waren..

Genaaid is niet het goeie woord; je betaalt voor de kwaliteit en service en tijdsbesparing. Maar een groot deel van de prijs wordt ook bepaald door het mooie pand waar ze in zitten en het overschot aan mensen dat er rondloopt. Want al die zaken moeten ook betaald worden. Zonde als jij daarvoor op draait.
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Re: iemand de kennis en zin in een cilinderkop klusje ??

Bericht door Raymond-oud »

net weer 16 stuks opgehaald :D
is mij die 6 tientjes wel waard
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9327
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: iemand de kennis en zin in een cilinderkop klusje ??

Bericht door RedBill »

Tim82 schreef:
Bart(astra) schreef:
Tim82 schreef:Ja bji de dealer word je genaaid waar je bij staat. Althans zij zullen er vast niet heel rijk van worden, maar je betaalt wel voor hun mooie nieuwe pand enzo. Kan me voorstellen dat je daar niks in ziet :)

Nieuwe kopbouten gebruik ik zelf trouwens nooit, m'n vrienden ook niet en alles bij elkaar gaat het inmiddels toch wel om 10 a 15 maal een kop monteren zonder dat dit problemen gaf. Weet dat het wel wordt aangeraden door de fabrikant. Mocht je nieuwe gaan gebruiken, neem dan meteen ARP 8)
Kopbouten zijn rekbouten ! Enig id wat dat inhoudt ? :roll:

..en waarom zou je bij een dealer genaaid worden ? Kwaliteit heeft ook zijn prijs !!

Ja weet ik prima :D Maar in de praktijk blijkt het gewoon goed te gaan met de al gebruikte bouten. Ik zou ook wel nieuwe gebruiken als ze wat goedkoper waren..

Genaaid is niet het goeie woord; je betaalt voor de kwaliteit en service en tijdsbesparing. Maar een groot deel van de prijs wordt ook bepaald door het mooie pand waar ze in zitten en het overschot aan mensen dat er rondloopt. Want al die zaken moeten ook betaald worden. Zonde als jij daarvoor op draait.
Ik weet niet hoe vaak jij de kop demonteert, maar als je kop er gewoon een jaar of acht op wilt houden, dan moet je echt geen gebruikte bouten hebben. Die zijn dan allang geknapt of los getrilt.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: iemand de kennis en zin in een cilinderkop klusje ??

Bericht door Laagvlieger »

Ok...Kopbouten NOOIT meerdere malen gebruiken.
Waarom:
Het zijn rekbouten.....Ze rekken. In de laatste fase van het aanhalen voel je dat ook. Door het rekken ontstaat er een spanning in de bout die al seen elastiek de cilinderkop extra strak aandrukt onder ALLE omstandigheden. Koud/warm/hoge/lage druk.
Bij elke keer dat je een rekbout wee rgebruikt wordt deze langer en dunner, en ook de rek raakt eriut dus de kop komt in feite minder strak te liggen.
Dan heb je ook nog het verhoogde risico dat een bout breekt. Gevolg. Kop kan er weer af en moet je weer een nieuwe pakking bestellen. Kost ook weer geld.
Niet doen gewoon. Is verkeerde insteek. En dat voor die enkele keer in de 10 jaar ofzo dat een kop eraf moet.

Dan nog even over dealers. Tuurlijk ze zijn duurder. Maar dat verschil zit hem ergens in.
Doen we het anders. Schaffen we alle dealers af. Kunnen jullie eens zien waar jullie heengaan met technische/electronische problemen. Universeelgarages weten het niet. Die kunnen alleen lambdasondes vervangen.
Maar dat de dealer duurder is. waar zit hem dat in.
Duur pand heeft de universele Bovag ook. Maar wat dacht je van uitleesapparatuur en scpeciaal gereedschap?
Alleen een TECH 2 heb je niet voor minder dan €10K. En wat te zeggen van de Opel technische dienst...
En daarbij. Veel Opel kennis krijgen jullie gratis via dit en andere forum's van opelmonteurs.
Dus niet zo negatief over dealers! Er zijn goeien en slechten. net als bij de universeel.
En daarbij, dealers wordne altijd negatief afgeschilderd doordat ze het gepruts van universeeltjes en de beunhaasjes mag opknappen.
:!:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: iemand de kennis en zin in een cilinderkop klusje ??

Bericht door Bart(astra) »

Laagvlieger schreef:Ok...Kopbouten NOOIT meerdere malen gebruiken.
Waarom:
Het zijn rekbouten.....Ze rekken. In de laatste fase van het aanhalen voel je dat ook. Door het rekken ontstaat er een spanning in de bout die al seen elastiek de cilinderkop extra strak aandrukt onder ALLE omstandigheden. Koud/warm/hoge/lage druk.
Bij elke keer dat je een rekbout wee rgebruikt wordt deze langer en dunner, en ook de rek raakt eriut dus de kop komt in feite minder strak te liggen.
Dan heb je ook nog het verhoogde risico dat een bout breekt. Gevolg. Kop kan er weer af en moet je weer een nieuwe pakking bestellen. Kost ook weer geld.
Niet doen gewoon. Is verkeerde insteek. En dat voor die enkele keer in de 10 jaar ofzo dat een kop eraf moet.

Dan nog even over dealers. Tuurlijk ze zijn duurder. Maar dat verschil zit hem ergens in.
Doen we het anders. Schaffen we alle dealers af. Kunnen jullie eens zien waar jullie heengaan met technische/electronische problemen. Universeelgarages weten het niet. Die kunnen alleen lambdasondes vervangen.
Maar dat de dealer duurder is. waar zit hem dat in.
Duur pand heeft de universele Bovag ook. Maar wat dacht je van uitleesapparatuur en scpeciaal gereedschap?
Alleen een TECH 2 heb je niet voor minder dan €10K. En wat te zeggen van de Opel technische dienst...
En daarbij. Veel Opel kennis krijgen jullie gratis via dit en andere forum's van opelmonteurs.
Dus niet zo negatief over dealers! Er zijn goeien en slechten. net als bij de universeel.
En daarbij, dealers wordne altijd negatief afgeschilderd doordat ze het gepruts van universeeltjes en de beunhaasjes mag opknappen.
:!:
En al is het een keer wat minder druk bij een dealer, er zijn toch altijd een bepaald aantal monteurs nodig om een pand draaiende te houden. Anders lagen er allang uit.
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Re: iemand de kennis en zin in een cilinderkop klusje ??

Bericht door Theo Gsi »

miss 1 malig gebruik? :lol: rekbouten is een bout die gemaakt is voor 1 keer vast en niet meer los en vast omdat het een andere werking heeft.
kuch kuch
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9327
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: iemand de kennis en zin in een cilinderkop klusje ??

Bericht door RedBill »

Wat is er aan de hand Theo, verkouden?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Re: iemand de kennis en zin in een cilinderkop klusje ??

Bericht door Tim82 »

Een monteur die even niks te doen heeft is geen overschot. Het aantal mensen dat er rond zou moeten lopen is precies zo groot dat ze met z’n allen het werk op het drukst mogelijke moment nog aan kunnen. Die monteur die even loopt te lanterfanten heet op dat moment rationele overcapaciteit. Het is irrationele overcapaciteit als er 4 verkopers rondlopen als er op een dag 2 mensen binnen komen, en er 4 dames achter de balie zitten die de hele dag hun leven bespreken. Zoals hier in Beverwijk.. Staat tevens een nieuw pand, echt heel mooi, maar het gaat wel binnenkort dicht want het is niet te betalen voor ze.

Dealers voorzien in een bepaalde behoefte, want lang niet iedereen heeft de kennis / zin / tijd om dingen zelf te doen. Sommige dingen zijn, zoals hierboven ook al staat, ook gewoon te moeilijk om zelf te fixen. Maar in dit geval, het monteren van een kop voor iemand die geen 2 linkerhanden heeft, een mooie ruimte heeft, en waarschijnlijk geen groot budget, zie ik alle redenen om het lekker zelf te proberen. Is nog leuk ook – als het lukt.

Wat betreft kopbouten; mijn ervaring is dat het prima werkt met gebruikte bouten. Het gaat dan wel om wat ouder spul, maar wel ook vaak om “high-performance” en met de kopwissels wordt vaak gewoon geraced. Als ik een C20LET helemaal opnieuw op zou bouwen had ik echt wel nieuwe bouten gebruikt (ARP), maar voor een 1.6 16v 4A-GE in een Toyota MR2 uit 1987 neem ik de gok wel.

Als ik een nieuwe Vectra zou rijden ga ik er ook echt niet meer zelf aan sleutelen (op de makkelijke dingetjes/beurtjes na misschien) maar de auto naar de dealer brengen. Maar nu voor mij in deze situatie, met de Astra als hobby-auto, enige kennis van de techniek, en een veel te klein budget, zet ik mijn auto niet ergens ter reparatie neer. Maar das opzich niks geks toch?

Toch heb ik ook nu de dealer nodig, want af en toe haal ik er ook wel wat specifieke kennis of onderdelen vandaan 8)
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Gebruikersavatar
Peter_89
forum-gebruiker
Berichten: 1577
Lid geworden op: 17 dec 2006 01:11
Locatie: Twente

Re: iemand de kennis en zin in een cilinderkop klusje ??

Bericht door Peter_89 »

Beetje eigenwijs Tim??? Dat jij zo "dom" bent om ze niet te vervangen, moet je een ander niet op het verkeerde been zette :wink:
Zwei Liter Kraft ja
Gebruikersavatar
Rellie opt werk
forum-gebruiker
Berichten: 1713
Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
Locatie: In mn eigen toko

Re: iemand de kennis en zin in een cilinderkop klusje ??

Bericht door Rellie opt werk »

raymond schreef:
Rellie opt werk schreef: Volgens mij onderhoud ik het halve forum zon beetje al :lol:
:mrgreen: het forum heeft 949 leden
dus jij heb ongeveer 474 autos in onderhoud :roll:

dan hoop ik voor jou dat ze niet allemaal een uitlaatspruitstuk bestellen voor een v6
want met die snelheid van jou zitten jou achter achter achterklein kinderen over 474 jaar nog
uitlaten te lassen in het bejaarden huis
:mrgreen: :mrgreen:
Nou precies optijd voor jou dus want tegen die tijd heb je die v6 van jou er vast wel inhangen :mrgreen:
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.

http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603

Openings tijden

Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: iemand de kennis en zin in een cilinderkop klusje ??

Bericht door Laagvlieger »

Tim82 schreef: maar voor een 1.6 16v 4A-GE in een Toyota MR2 uit 1987 neem ik de gok wel.
Volgens mij zitten daar geen rekbouten in!
:wink:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Re: iemand de kennis en zin in een cilinderkop klusje ??

Bericht door Raymond-oud »

Rellie opt werk schreef:
raymond schreef:
Rellie opt werk schreef: Volgens mij onderhoud ik het halve forum zon beetje al :lol:
:mrgreen: het forum heeft 949 leden
dus jij heb ongeveer 474 autos in onderhoud :roll:

dan hoop ik voor jou dat ze niet allemaal een uitlaatspruitstuk bestellen voor een v6
want met die snelheid van jou zitten jou achter achter achterklein kinderen over 474 jaar nog
uitlaten te lassen in het bejaarden huis
:mrgreen: :mrgreen:
Nou precies optijd voor jou dus want tegen die tijd heb je die v6 van jou er vast wel inhangen :mrgreen:
als je dat spruitstuk mooi polijst en er een mooi bordje op maakt waar mijn sterf datum op staat wil ik er ook wel 1
staat leuk naast mijn grafsteen over 474 jaar :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol:
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Re: iemand de kennis en zin in een cilinderkop klusje ??

Bericht door Theo Gsi »

RedBill schreef:Wat is er aan de hand Theo, verkouden?
Ja was een verkoude hint :lol:
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Re: iemand de kennis en zin in een cilinderkop klusje ??

Bericht door Raymond-oud »

Theo Gsi schreef:
RedBill schreef:Wat is er aan de hand Theo, verkouden?
Ja was een verkoude hint :lol:
o'ja is ook zo jij zat te bouten :lol:
maar wat is het probleem ??
wc papier op of zo ?? :ass:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Re: iemand de kennis en zin in een cilinderkop klusje ??

Bericht door Theo Gsi »

nee kan nog niet alleen me kont afvegen :lol: :mrgreen: :shutup:
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Re: iemand de kennis en zin in een cilinderkop klusje ??

Bericht door Raymond-oud »

Theo Gsi schreef:nee kan nog niet alleen me kont afvegen :lol: :mrgreen: :shutup:
wc bril de lucht in doen
dan er op gaan zitten zover dat je met je billen de binnen kant van de pot raakt
en dan op spoelen drukken :lol:

maar dan moet je even aan je vriendin vragen of ze het met de fohne wil droogen :mrgreen:
Gebruikersavatar
Rellie opt werk
forum-gebruiker
Berichten: 1713
Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
Locatie: In mn eigen toko

Re: iemand de kennis en zin in een cilinderkop klusje ??

Bericht door Rellie opt werk »

raymond schreef: als je dat spruitstuk mooi polijst en er een mooi bordje op maakt waar mijn sterf datum op staat wil ik er ook wel 1
staat leuk naast mijn grafsteen over 474 jaar :mrgreen: :lol: :mrgreen: :lol:
Zal het aan mijn over over over kleinkinderen vragen of ze hem bij zetten in je familie graf :mrgreen: Samen met je zelfgemaakte adapterplaat en half afgebouwde V6 :mrgreen:
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.

http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603

Openings tijden

Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Re: iemand de kennis en zin in een cilinderkop klusje ??

Bericht door Tim82 »

Ik mag graag ergens tegen aan schoppen puur voor de discussie :mrgreen:

Waar zijn discussion boards anders voor, toch? :wink:
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: iemand de kennis en zin in een cilinderkop klusje ??

Bericht door Bart(astra) »

Tim82 schreef:Ik mag graag ergens tegen aan schoppen puur voor de discussie :mrgreen:

Waar zijn discussion boards anders voor, toch? :wink:
Foto's :mrgreen:
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
Gebruikersavatar
Tim82
forum-gebruiker
Berichten: 1151
Lid geworden op: 16 aug 2008 13:08
Locatie: Beverwijk

Re: iemand de kennis en zin in een cilinderkop klusje ??

Bericht door Tim82 »

*zet laptop op de grond en pakt fotocamera*
C20XE - BBS - Koni - Toyo - K&N - Ferodo
Gebruikersavatar
Ricco
forum-gebruiker
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 aug 2006 02:19
Locatie: ZL

Re: iemand de kennis en zin in een cilinderkop klusje ??

Bericht door Ricco »

raymond schreef:
Theo Gsi schreef:nee kan nog niet alleen me kont afvegen :lol: :mrgreen: :shutup:
wc bril de lucht in doen
dan er op gaan zitten zover dat je met je billen de binnen kant van de pot raakt
en dan op spoelen drukken :lol:

maar dan moet je even aan je vriendin vragen of ze het met de fohne wil droogen :mrgreen:

Hier spreekt iemand uit ervaring? :mrgreen:
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7839
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: iemand de kennis en zin in een cilinderkop klusje ??

Bericht door pascal1109 »

maar wie gaat nou dat cilinderkop klusje doen? :lol:
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9327
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: iemand de kennis en zin in een cilinderkop klusje ??

Bericht door RedBill »

Ik heb pas tijd in de kerstvakantie.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Rellie opt werk
forum-gebruiker
Berichten: 1713
Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
Locatie: In mn eigen toko

Re: iemand de kennis en zin in een cilinderkop klusje ??

Bericht door Rellie opt werk »

Ik ook, kerst 2012 :mrgreen:
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.

http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;

Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603

Openings tijden

Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
Plaats reactie