Olie

Van alles en nog wat. (General Bullshit)
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Re:

Bericht door Raymond-oud »

Rellie opt werk schreef:Olie kan wel de zelfde specificaties hebben, maar wat ook vaak gebeurt is dat er olie van jaren oud verkocht wordt omdat het niet meer aan de huidige maatstaven voldoet van Shell, Castrol, enz. zelfde gebeurt met brandstof wat aan die cheap ass pompen word verkocht, zit meer condens in en vuiligheid.
die brandstof van die cheap ass pompen is niks niet anders als die van de esso ,total of anderen
hier in zwolle hebben we een brandstof opslag staan waar de tankwagen de brandstof halen
en daar komen ook de cheap ass pompen die jij bedoelt
dus daarom tank ik wel bij een cheap ass pomp

total vraagt 1,37
cheap ass pomp ( fieten brandstof) vraagt 1,22

en dat komt uit het zelfde opslag depo hoor niels
Gebruikersavatar
vizier
forum-gebruiker
Berichten: 1497
Lid geworden op: 13 nov 2006 00:19
Locatie: Twente

Re: Olie

Bericht door vizier »

maar dat komt omdat total ook troep is :lol:
q8 en gulf schijnt ook troep te zijn, ike tank gewoon shell (onbemande pomp)

een onbemande argos pomp of zelfs een avia daar liep de c20xe kut op
Life is a Game -> Enjoy :)

Astra GSi 3.2V6

VFR 800fi (800ccV4)
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Re:

Bericht door pascal1109 »

raymond schreef:die brandstof van die cheap ass pompen is niks niet anders als die van de esso ,total of anderen
en hoe verklaar je dan dat iig mijn motor (de c18xe nog) duidelijk beter op de benzine van de shell liep als van de onbemande pomp?

En nee dat zat niet tussen m'n oren ;)
was echt duidelijk verschil, ook andere mensen merkten het op!
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Raymond-oud
forum-gebruiker
Berichten: 2539
Lid geworden op: 05 mar 2006 23:02

Re: Olie

Bericht door Raymond-oud »

nou ik neem een keer de camera mee naar dat depo
en dan maak ik eens foto van welk tankautos daar benzine komen laden
esso.total,texaco,firezone,fieten,salland olie ( en dat is ook shell )
maar als jullie allemaal 15 cent meer per liter willen betalen voor de zelfde benzine
ga je gang :mrgreen:
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Olie

Bericht door pascal1109 »

en alleen omdat er een ander merk op de pomp staat, loopt de motor beter?
lijkt me stug

en jij mag best foto's maken, het hoeft toch niet overal zo te gebeuren?
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11173
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Olie

Bericht door Laagvlieger »

Als het dezelfde benzine is, kan het natuurlijk wel iets te maken hebben met de opslagtanks onder de grond.
Misschien bij bepaalde goedkope tankstations dat er wat meer zooi in die tanks zit.
Maar ik tank ook vrij veel verschillend en ik heb nog nooit iets van een verschil gemerkt.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: Olie

Bericht door Erwin_dude »

ray heeft volkomen gelijk..

laatst even met iemand van shell gepraat die bij ons kwam lossen..
allemaal zelfde brandstof..
You can run , but you can't Hide

Alpine Promo Team™

3.0 v6 Promoteam
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Re: Olie

Bericht door Theo Gsi »

En toch loopt mij motor ook beter met de brandstof van shell dan van de makro en daar zijn meerder mensen mee eens!
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7833
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Olie

Bericht door pascal1109 »

ok, ik moet denk wel vermelden dat ik maar één onbemande pomp geprobeerd heb. Niet eenmalig natuurlijk, maar gewoon een paar maandjes en daarna weer bij de shell

Maar het zal wel, maakt mij niet zoveel uit. De shell is altijd maar 1 cent goedkoper als die onbemande en die is het allergoedkoopst v/d omgeving. Daarbij komt dat de shell dichterbij is en je daar zegeltjes krijgt :D
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
adriaan
forum-gebruiker
Berichten: 388
Lid geworden op: 05 nov 2005 15:47
Locatie: de westerhaar

Re: Olie

Bericht door adriaan »

om jullie maar even uit de waan te halen over de benzines in nl verkrijgbaar

texaco en shell hebben de pure benzines de rest heeft ook ingedampte restanten erin, dat verklaard de mindere prestaties enz enz

bij het vullen van een tankwagen worden de dampen ook terug gevoerd via een dampretourslang en die dampen worden ingedampt tot benzine.
bij de pomp waar jij tankt worden de ondergrondse bulk tanks ook gevuld en aangesloten op een retour slang bij het vullen vanuit de tankwagen, echter deze dampen worden vervuild door de breather leidingen die je vaak bij pompstations boven de grond uit ziet steken. daar zit dus ook gewoon buitenlucht bij in.

shell en taxaco gebruiken deze ingedampte vloeistoffen zelf niet en dumpen dat in de brandstoffen voor bulk verkoop aan de kleinere olieboeren.

hoop dat het zo duidelijk is :D

en wat betreft de olie wat je in je auto flikkerd, 2 auto's zelfde motor nieuw, de ene rijd op de duurste helix en de andere op aldi olie, ze zullen het allebij even lang volhouden. als je je motorolie op de sevice tijden vervangt. maakt niet uit wat je er mee doet en wat je rijd.
olie is olie en de minimale eisen die gesteld worden zorgen er voor dat ALLE oliën die verkocht worden hier aan moeten voldoen.
ook de valvoline heeft hier aan te voldoen net als de aktion en de shell
rij je normaal en zoals het hoort en vervang je je olie op tijd dan kan je ook olie van de aktion rijden;)
als je 10w60 in een rally auto hebt dat kan je natuurlijk nooit vergelijken met de 10w40 die je bij de aktion kan kopen.
de fiets is toch zo slecht niet.........
Plaats reactie