De Astra van Erik---> 3.0 24v V6 Astra erbij ptsh!
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Ik was helaas mijn fototoestel vergeten, dus heb ik maar wat foto;s gemaakt met me telefoon, dus excuses voor de slechte foto's.
Toen ik rond de middag bij Niels kwam, heb ik eerst de rotor, verdelerkap, bougies en bougiekabels vervangen.
Daarna kwam Peter mij helpen met de lexmaul.
Het demonteren van het oude spruitstuk:
En toen zat er een groot leeg gat onder de kap:
Toen ondertussen de olie verversen, maar bij het terug monteren van de oliesensor, brak het schroefdraad af. Gelukkig kreeg Niels met zijn special toolbox het draad nog uit de carterpan. Heb toen de originele stop er maar weer in gedraaid, omdat AST geen nieuwe sensor had.
Dit was eigenlijk tegenslag 2. We waren met de olie begonnen, omdat Niels bezig was met het herstellen van de lexmaul.
1 van de bevestigingspunten van de injectorrail was uitgelubbert en lam gedraaid. daar kwam ik dus pas achter bij het monteren.
Gelukkig bood Niels een helpende hand en heeft het gat dicht gelast en daarna een nieuw gat geboord en draad getapt.
Toen Niels klaar was heb ik het spruitstuk verder gestraald en daarna gespoten.
Heel even laten drogen en toen zijn we verder gegaan met het terug monteren.
Het uiteindelijke resultaat:
Het enige wat nog niet helemaal fijn was gisteravond was de gaskabel, die bleef wat hangen, maar als het goed is is dat nu ook over.
Toen ik rond de middag bij Niels kwam, heb ik eerst de rotor, verdelerkap, bougies en bougiekabels vervangen.
Daarna kwam Peter mij helpen met de lexmaul.
Het demonteren van het oude spruitstuk:
En toen zat er een groot leeg gat onder de kap:
Toen ondertussen de olie verversen, maar bij het terug monteren van de oliesensor, brak het schroefdraad af. Gelukkig kreeg Niels met zijn special toolbox het draad nog uit de carterpan. Heb toen de originele stop er maar weer in gedraaid, omdat AST geen nieuwe sensor had.
Dit was eigenlijk tegenslag 2. We waren met de olie begonnen, omdat Niels bezig was met het herstellen van de lexmaul.
1 van de bevestigingspunten van de injectorrail was uitgelubbert en lam gedraaid. daar kwam ik dus pas achter bij het monteren.
Gelukkig bood Niels een helpende hand en heeft het gat dicht gelast en daarna een nieuw gat geboord en draad getapt.
Toen Niels klaar was heb ik het spruitstuk verder gestraald en daarna gespoten.
Heel even laten drogen en toen zijn we verder gegaan met het terug monteren.
Het uiteindelijke resultaat:
Het enige wat nog niet helemaal fijn was gisteravond was de gaskabel, die bleef wat hangen, maar als het goed is is dat nu ook over.
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Nee dat stuk rubber heb ik er nog niet op, eerst even hier op zolder kijken wat ik heb liggen.GSi Twente schreef:Heb je tussen de LMM en filterbak nog een extra stuk slang gezet?
Anders blijft dat ding tegen je distributiekap aanhangen en slijten...
Mooi dat het gelukt is.
Maar idd, dat schuren zou zonde zijn, vooral als me gepolijste erop zit!
En tis allemaal gelukt samen met Peter!
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Ik hoor met de originele filterbak niet veel verschil ten opzichte
van origineel. Toen ik hem hobbybob-style had gemonteerd
zat er even een openluchtfilter op. Toen was het geluid wel VEEL
anders. Maarja zo een filter hoort niet thuis onder de kap.
van origineel. Toen ik hem hobbybob-style had gemonteerd
zat er even een openluchtfilter op. Toen was het geluid wel VEEL
anders. Maarja zo een filter hoort niet thuis onder de kap.
Als je naast je schoenen loopt, krijg je vieze sokken...
Dat zei Erwin gister avond ook. Had hij toen ook met z`n Astra.BASS GSI schreef:Ik hoor met de originele filterbak niet veel verschil ten opzichte
van origineel. Toen ik hem hobbybob-style had gemonteerd
zat er even een openluchtfilter op. Toen was het geluid wel VEEL
anders. Maarja zo een filter hoort niet thuis onder de kap.
Zwei Liter Kraft ja
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Jullie snappen de zin gewoon niet hij bedoeld dat hij met een originele filterbak niet veel verschil merkt op een lexmaul tegenover een originele filterbak op een origineel spruitstuk. Geluid is dus met lexmaul hetzelfde als met een standaard inlaat volgens hem
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Re: De Astra van Erik
Hallo,
Ik heb het idee om andere nokkenassen en verstelbare nokkenastandwielen te kopen.
Nu heb ik een paar vraagjes:
1. Hoeveel graden assen zijn het beste?
2. Zijn 2e hands assen te vertrouwen?
3. Hoe kan ik die het beste laten stellen?
4. Ik wil de auto dan ook opnieuw laten chippen. Is het dan ook verstandig de injectoren te reinigen of nieuwe te plaatsen?
Alvast bedankt!
Ik heb het idee om andere nokkenassen en verstelbare nokkenastandwielen te kopen.
Nu heb ik een paar vraagjes:
1. Hoeveel graden assen zijn het beste?
2. Zijn 2e hands assen te vertrouwen?
3. Hoe kan ik die het beste laten stellen?
4. Ik wil de auto dan ook opnieuw laten chippen. Is het dan ook verstandig de injectoren te reinigen of nieuwe te plaatsen?
Alvast bedankt!
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Re: De Astra van Erik
Bel me anders even keer Erik
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Re: De Astra van Erik
Gister weer even lekker in de schuur bezig geweest met de Astra!
Had in Essen een Bonrath wisser gekocht en die heb ik gemonteerd. Hier zie je de wisser nog in het midden staan, maar ik vind dat denk ik niet de mooiste plek. Ik ga hem denk ik toch maar onderin laten stoppen.
Ik moest ook nog steeds een nieuwe luchtslang hebben. Deze had ik vorige week besteld en gister ook maar meteen gemonteerd. Heb ook een nieuw pennetje gekocht voor de schakelstangen, maar kon de oude er zo snel niet uit krijgen! Iemand tips?
Sinds ik de lexmaul had gemonteerd, was de slang van het spruitstuk naar het resevoir wat aan de krappe kant. Hier heb ik een andere langere slang voor geplaatst.
Het is een fijn blokje! Het enige probleem is dat ik wel carterdruk heb! Hoe erg is dit en kan het veel kwaad?
Heb ook even de letters van mijn Lexmaul blank gemaakt!
Heb de laatste tijd ook steeds last van een lege accu. Lekstroom waarschijnlijk. Ben eerst maar eens begonnen met het verwijderen van de kroonsteentjes en in plaats hiervan heb ik de kabels aan elkaar gesoldeerd en ingetaped.
Had in Essen een Bonrath wisser gekocht en die heb ik gemonteerd. Hier zie je de wisser nog in het midden staan, maar ik vind dat denk ik niet de mooiste plek. Ik ga hem denk ik toch maar onderin laten stoppen.
Ik moest ook nog steeds een nieuwe luchtslang hebben. Deze had ik vorige week besteld en gister ook maar meteen gemonteerd. Heb ook een nieuw pennetje gekocht voor de schakelstangen, maar kon de oude er zo snel niet uit krijgen! Iemand tips?
Sinds ik de lexmaul had gemonteerd, was de slang van het spruitstuk naar het resevoir wat aan de krappe kant. Hier heb ik een andere langere slang voor geplaatst.
Het is een fijn blokje! Het enige probleem is dat ik wel carterdruk heb! Hoe erg is dit en kan het veel kwaad?
Heb ook even de letters van mijn Lexmaul blank gemaakt!
Heb de laatste tijd ook steeds last van een lege accu. Lekstroom waarschijnlijk. Ben eerst maar eens begonnen met het verwijderen van de kroonsteentjes en in plaats hiervan heb ik de kabels aan elkaar gesoldeerd en ingetaped.
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Re: De Astra van Erik
Mooi werk dude!!! Kan die vacuumslang van de rem niet onder de Lexmaul??
Zwei Liter Kraft ja
Re: De Astra van Erik
vet man die lexmaul.
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Re: De Astra van Erik
Vorige week vrijdag mocht ik bij Niels de auto op de brug zetten om een aandrijfas te vervangen en om mijn linker remklauw gangbaar te maken.
Stofhoesje was van de remzuiger af en de zuiger zat dus vast. Heb van Niels een andere klauw overgekocht en gemonteerd.
Blokken waren ook al aardig versleten, heb meteen nieuwe ferodo remblokken gemonteerd. (remt een stuk beter) 1 slijtindicator was niet helemaal fris, dus die heb ik meteen allebei vervangen.
Aan 1 kant bleek een fusee versleten te zijn.(dit verklaart ook het geklapper) Deze heb ik ook vervangen.
Zoals gezegd ook 1 as vervangen aan de andere kant bleek ook een ashoes kapot te zijn, deze heb ik meteen vervangen.
Nieuwe olie op de versnellingsbak.
Toen ik onder de auto keek, zag ik tot mijn grote verbazing dat er 4 boutjes misten in mijn carterpan en dat er ook al 2 andere bijna helemaal uit waren. Naast deze 6 boutjes kon ik de rest ook nog een stukje aandraaien. Dit verklaarde ook de olielekkage die ik had.
Dus wat begon met een asje vervangen leide tot een heel lijstje. Gelukkig was er een kameraad mee en die heeft me overal mee geholpen.
Niels nog bedankt voor de goeie service!
ik begon me ook steeds meer te ergeren aan de folie op mijn achterraam en achterste zijruitjes. Het was niet helemaal netjes gedaan, want er zaten hier en daar nog wel wat luchtbellen. Daarnaast vond ik het ook niet echt mooi. Te donker en iets teveel sjonnie.
Heb de folie eraf gehaald en vind dat dat meer stijl geeft.
Zoals ik had verteld heb ik ook nog iets voor mijn verjaardag gekregen/gekocht. Heb een 2-Din radio gekocht. Ik had pascal al foto's beloofd dit weekend, maar er is iets niet goed gegaan met de bestelling, dus dat wordt helaas volgende week. Dan weer updates!
Stofhoesje was van de remzuiger af en de zuiger zat dus vast. Heb van Niels een andere klauw overgekocht en gemonteerd.
Blokken waren ook al aardig versleten, heb meteen nieuwe ferodo remblokken gemonteerd. (remt een stuk beter) 1 slijtindicator was niet helemaal fris, dus die heb ik meteen allebei vervangen.
Aan 1 kant bleek een fusee versleten te zijn.(dit verklaart ook het geklapper) Deze heb ik ook vervangen.
Zoals gezegd ook 1 as vervangen aan de andere kant bleek ook een ashoes kapot te zijn, deze heb ik meteen vervangen.
Nieuwe olie op de versnellingsbak.
Toen ik onder de auto keek, zag ik tot mijn grote verbazing dat er 4 boutjes misten in mijn carterpan en dat er ook al 2 andere bijna helemaal uit waren. Naast deze 6 boutjes kon ik de rest ook nog een stukje aandraaien. Dit verklaarde ook de olielekkage die ik had.
Dus wat begon met een asje vervangen leide tot een heel lijstje. Gelukkig was er een kameraad mee en die heeft me overal mee geholpen.
Niels nog bedankt voor de goeie service!
ik begon me ook steeds meer te ergeren aan de folie op mijn achterraam en achterste zijruitjes. Het was niet helemaal netjes gedaan, want er zaten hier en daar nog wel wat luchtbellen. Daarnaast vond ik het ook niet echt mooi. Te donker en iets teveel sjonnie.
Heb de folie eraf gehaald en vind dat dat meer stijl geeft.
Zoals ik had verteld heb ik ook nog iets voor mijn verjaardag gekregen/gekocht. Heb een 2-Din radio gekocht. Ik had pascal al foto's beloofd dit weekend, maar er is iets niet goed gegaan met de bestelling, dus dat wordt helaas volgende week. Dan weer updates!
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: De Astra van Erik
Netjes man, zo zonder folie! Ik vind het echt een hele vooruitgang.
En idd de foto's. Is het mislukt soms, dat je het nu niet durft te laten zien en gauw iets anders probeert te regelen?
En idd de foto's. Is het mislukt soms, dat je het nu niet durft te laten zien en gauw iets anders probeert te regelen?
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility