Pagina 2 van 2
Geplaatst: 19 aug 2008 22:45
door gurdi
schakelen zonder koppeling.
gewoon inde vrijzetten beetje met toeren spelen dat het allemaal gelijk loopt en erin floepen.
Geplaatst: 19 aug 2008 22:52
door JelmerAstra
gurdi schreef:schakelen zonder koppeling.
gewoon inde vrijzetten beetje met toeren spelen dat het allemaal gelijk loopt en erin floepen.
jah beetje gevoel d'r over hebben,, zow ken je toch nog thuis komen als je koppeling er uit ligt;) maar je moet het neit te vaak doen
,, wand er zit niet voor niets een koppeling op he
,, anders hadden ze die er wel afgelaten
en je moet voor dat je bijna stil staat zorgen dat je hem weer uit versnelling hebt :p anders krijg je hem er bijna niet meer uit ( bij vrachtwagen),, dan moet je best wat kracht zetten,, of bij de ouwe trucks even je poot er tegen aan en dan druk je hem er wel uit me je voet:P
Geplaatst: 19 aug 2008 23:40
door pluggie
Poppies, als bv je je diafragmaveren bv erin hebt liggen, valt er helemaal NUL te schakelen. Druklager in extreem geval idem.
Zittie gewoon VAST als de motor loopt. Valt er echt helemaal niks te schakelen meer.
En als echt je koppeling kaal is, dan trap je er gewoon letterlijk doorheen.
Vanaf bepaalde toeren, of tegenwind, is het gewoon over.
Doe je dat 3 keer, en je staat stil.
kHeb paar jaar een auto gereden die een hoger toerental had dan de frictieplaten aankonden. 1 vergissing en twas bergafwaards vanaf dat moment.
Zo en nu hop met een lesboek terug naar jullie vrachtwagens met goede koppelingssets
Geplaatst: 20 aug 2008 09:57
door GSi Twente
En heren let ook aub op dat breezer gebrabbel.
We zitten hier thans nog steeds op een Nederlands forum, met als voertaal Nederlands.