Kari's 92er GSI

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Gebruikersavatar
Ricco
forum-gebruiker
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 aug 2006 02:19
Locatie: ZL

Re: Kari's 92er GSI

Bericht door Ricco »

Nick(GSI) schreef: Goed alternatief is als je bijv het ene achterscherm niet meer kan krijgen om gewoon origineel van de astra F te nemen. Moet je alleen het antenne gat dicht maken en de bevestigen van de sideskirt klipjes erop maken.

En deze zijn dan wel nog zonder problemen te krijgen?
Dan is er dus ook geen nood om allemaal GSi schermen in te kopen als de gewone ook passen?
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Kari's 92er GSI

Bericht door RedBill »

Ricco schreef:
Nick(GSI) schreef: Goed alternatief is als je bijv het ene achterscherm niet meer kan krijgen om gewoon origineel van de astra F te nemen. Moet je alleen het antenne gat dicht maken en de bevestigen van de sideskirt klipjes erop maken.
En deze zijn dan wel nog zonder problemen te krijgen?
Dan is er dus ook geen nood om allemaal GSi schermen in te kopen als de gewone ook passen?
De schermen van een gewone Astra passen inderdaad prima, en zijn op de potnagels en het antennegat links na identiek aan de GSi schermen.

Maar origineel is altijd makkelijker hè? Als je voor standaard Astra F schermen gaat, dan zou ik wel voor origineel GM gaan.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Nick(GSI)
forum-gebruiker
Berichten: 1474
Lid geworden op: 19 aug 2008 19:55

Re: Kari's 92er GSI

Bericht door Nick(GSI) »

Plaatwerk zou ik altijd origineel nemen. En idd wat redbill zegt gewoon kijken wat je nog origineel gsi kan halen is altijd makkelijker en anders astra f.
Astra GSi 3.0 V6

Created By Dhz-Twente
Gebruikersavatar
Ricco
forum-gebruiker
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 aug 2006 02:19
Locatie: ZL

Re: Kari's 92er GSI

Bericht door Ricco »

Zit er ook nog prijsverschijl tussen standaard F en Gsi dan?
Of is dat verwaarloosbaar...?



(Sorry voor offtopic :oops: )
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Kari's 92er GSI

Bericht door RedBill »

Daar zit wel prijsverschil in ja. Die van de GSi zijn wel duurder.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7839
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Re: Kari's 92er GSI

Bericht door pascal1109 »

RedBill schreef:Daar zit wel prijsverschil in ja. Die van de GSi zijn wel duurder.
Maar weegt het prijsverschil op tegen het feit dat er geen popnagels op zitten? Die moeten er uiteraard op een of andere manier nog op gemaakt worden...
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
kari774
forum-gebruiker
Berichten: 94
Lid geworden op: 22 nov 2006 17:10
Locatie: zaffelare

Re: Kari's 92er GSI

Bericht door kari774 »

pascal1109 schreef:
RedBill schreef:Daar zit wel prijsverschil in ja. Die van de GSi zijn wel duurder.
Maar weegt het prijsverschil op tegen het feit dat er geen popnagels op zitten? Die moeten er uiteraard op een of andere manier nog op gemaakt worden...
Dat vraag ik me ook af. . .
Golf?Nein danke! ! !

in de schuur: opel astra gsi c20ne

on the road vw golf 4 1.8 GTI
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Kari's 92er GSI

Bericht door RedBill »

Tja, dat hangt er vanaf waarvoor je kiest. Als je er achteraf potnagels op laat lassen dan worden de schermen daarna niet nagegloeid, wat bij de originele waarschijnlijk wel het geval is.
Je kunt er ook voor kiezen kleine gaatje te boren en daarin met parkertjes je clips vastzetten.

Kwalitatief zou origineel per definitie de beste oplossing moeten zijn...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Kari's 92er GSI

Bericht door Laagvlieger »

Achteraf en popnagels zitten niet gelast hoor.
Zijn gewoon popnagels. Dus gaatje boren. Popnagel erin. aantrekken en afknappen en klaar.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9326
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Re: Kari's 92er GSI

Bericht door RedBill »

Ik heb ze bij het schadebedrijf gezien die op het plaatwerk gepuntlast worden.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Erwin_dude
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 2698
Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
Locatie: Coevorden

Re: Kari's 92er GSI

Bericht door Erwin_dude »

miss afthermarket.. of 1 van de oplossings??
You can run , but you can't Hide

Alpine Promo Team™

3.0 v6 Promoteam
Gebruikersavatar
Ricco
forum-gebruiker
Berichten: 366
Lid geworden op: 31 aug 2006 02:19
Locatie: ZL

Re: Kari's 92er GSI

Bericht door Ricco »

Laagvlieger schreef:Achteraf en popnagels zitten niet gelast hoor.
Zijn gewoon popnagels. Dus gaatje boren. Popnagel erin. aantrekken en afknappen en klaar.
Dat dacht ik ook ja.

Vroeg me dat af omdat je bij imitatieschermen die popnagels ook zelf nog zult moeten bevestigen.
Aangezien de GSi schermen steeds moeilijker te krijgen zijn, zouden originele schermen van de standaard F
een goede optie kunnen zijn. Betere kwaliteit dan imitatie en qua prijs ertussen in.
kari774
forum-gebruiker
Berichten: 94
Lid geworden op: 22 nov 2006 17:10
Locatie: zaffelare

Re: Kari's 92er GSI

Bericht door kari774 »

Nog wat nieuws:
mijn golf gaat nog deze week de deur uit. . .
Heb mijn oog laten vallen op een vectra 1.9cdti 150 van 2004 met als belangrijkste opties xenon,leder,cruise control en 19" opc velgen. de wagen heeft 150.000km.
Hoeveel km kopen deze motoren over het algemeen?
Golf?Nein danke! ! !

in de schuur: opel astra gsi c20ne

on the road vw golf 4 1.8 GTI
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Kari's 92er GSI

Bericht door Laagvlieger »

Let op voor EGR klep en inlaatspruitstuk.
Voor prive rijden zijn diesels eigenlijk niet meer te betalen.

1) Als ie onder de 2500 rpm echt NIETS doet kwa trekken en dan ineens bij 2500 met gierdende banden wegsprint dan is de EGR klep kapot.
2) Rammelend geluid bij stationair draaien dan zijn de wervelkleppen vastgelopen. Dan is de bedioeningshefboom losgebroken en ligt bovenop het spruitstuk te rammelen.
Dure reparatie. Die helaas veel voorkomt bij mensen die teveel sukkelen met de auto.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
kari774
forum-gebruiker
Berichten: 94
Lid geworden op: 22 nov 2006 17:10
Locatie: zaffelare

Re: Kari's 92er GSI

Bericht door kari774 »

Bedankt voor de tips laag, nu weet ik toch al ongeveer waar ik moet op letten
Golf?Nein danke! ! !

in de schuur: opel astra gsi c20ne

on the road vw golf 4 1.8 GTI
kari774
forum-gebruiker
Berichten: 94
Lid geworden op: 22 nov 2006 17:10
Locatie: zaffelare

Re: Kari's 92er GSI

Bericht door kari774 »

Vanaf dinsdag terug opel-driver. . .
Heb mij een opel signum van 2006 aangeschaft, het is een 1.9cdti met 150pk. Hij is uitgerust met navi,meedraaiende xenons,automatische lichten en ruitenwissers, een koelbox voor de achterbank en natuurlijk ook een elektrisch verstelbaar lederen interieur. Foto's heb ik nog niet, die post ik wel als ik de wagen ga afhalen dinsdag.
Golf?Nein danke! ! !

in de schuur: opel astra gsi c20ne

on the road vw golf 4 1.8 GTI
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Kari's 92er GSI

Bericht door Laagvlieger »

Mooie auto! Facelift model al?
in 2006 kwam de facelift namelijk.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
kari774
forum-gebruiker
Berichten: 94
Lid geworden op: 22 nov 2006 17:10
Locatie: zaffelare

Re: Kari's 92er GSI

Bericht door kari774 »

Laagvlieger schreef:Mooie auto! Facelift model al?
in 2006 kwam de facelift namelijk.
is al het faceliftmodel ja, was ook naar een vectra station gaan kijken met dezelfde motor maar die had wat te veel krassen en blutsjes rondom
Golf?Nein danke! ! !

in de schuur: opel astra gsi c20ne

on the road vw golf 4 1.8 GTI
kari774
forum-gebruiker
Berichten: 94
Lid geworden op: 22 nov 2006 17:10
Locatie: zaffelare

Re: Kari's 92er GSI

Bericht door kari774 »

Nu mijn fototoestel terug werkt heb ik eindelijk eens wat foto's kunnen nemen van mijn nieuwste aanwinst. Zoals eerder al gezegd gaat het dus om een opel signum 1.9cdti met 150pk en een zestraps-automaat.

Afbeelding
Golf?Nein danke! ! !

in de schuur: opel astra gsi c20ne

on the road vw golf 4 1.8 GTI
Gebruikersavatar
marklukassen
forum-gebruiker
Berichten: 388
Lid geworden op: 04 mar 2009 19:57
Locatie: Gelderland / 's-Heerenberg
Contacteer:

Re: Kari's 92er GSI

Bericht door marklukassen »

nice 8)
''Me and my car may not look like much.. But we are pro at pretending to be ninja's!''
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Kari's 92er GSI

Bericht door Laagvlieger »

Netjes!!!

En rij er niet te zuinig mee he!!
Trap hem lekker los af en toe. Dan blijft ie het schoonst.
:mrgreen:
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
kari774
forum-gebruiker
Berichten: 94
Lid geworden op: 22 nov 2006 17:10
Locatie: zaffelare

Re: Kari's 92er GSI

Bericht door kari774 »

Ik vraag me af of het nog aan te raden is om hem eventueel te laten chippen? en waar ik dat het beste zou laten doen. Hij heeft 160.000km gelopen. . .
Golf?Nein danke! ! !

in de schuur: opel astra gsi c20ne

on the road vw golf 4 1.8 GTI
Gebruikersavatar
Bart(astra)
Moderator
Moderator
Berichten: 10460
Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
Locatie: Nuenen

Re: Kari's 92er GSI

Bericht door Bart(astra) »

Kan je doen.
Waar ik nu werk kan dat voor €600,- en krijg je er meestal zo'n 50-60Nm aan koppel bij.
Verbruik wordt een stuk gunstiger.
ik geloof dat het merk "dte systems" is.
ASTRA GSi X32SE

Project-topic Astra v6

ICE showcase



Audi A4 Avant 2.0T S-line

Polo 6n 1.4
kari774
forum-gebruiker
Berichten: 94
Lid geworden op: 22 nov 2006 17:10
Locatie: zaffelare

Re: Kari's 92er GSI

Bericht door kari774 »

Toevallig iemand een idee wat een nieuwe voorruit voor mijn signum zou kosten? Er zat al van bij het begin een heel klein sterretje in, sinds vandaag is dat plots over bijna de gehele breedte. . . Geen idee of het belang heeft, maar hij heeft licht en regensensor. (eventueel geintegreerd in de voorruit?)
Golf?Nein danke! ! !

in de schuur: opel astra gsi c20ne

on the road vw golf 4 1.8 GTI
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11177
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Re: Kari's 92er GSI

Bericht door Laagvlieger »

Hebben jullie geen verzekering?

Voorruit zelf kopen is DUUR! voor zulke auto's.
Regensensor en zo worden overgezet maar dan moet d eruit daar wel geschikt voor zijn.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Plaats reactie