Pagina 2 van 3
Geplaatst: 18 aug 2008 17:15
door Paintballer
Tim82 schreef:
De 24e hoop ik naar Mysteryland te gaan, als ik nog een kaartje kan vinden voor een niet-absurde prijs, dus ik laat die meeting even aan me voorbij gaan!
Das de 23e Tim,ik gaat namelijk ook!!!
Geplaatst: 18 aug 2008 17:25
door Tim82
Paintballer schreef:Tim82 schreef:
De 24e hoop ik naar Mysteryland te gaan, als ik nog een kaartje kan vinden voor een niet-absurde prijs, dus ik laat die meeting even aan me voorbij gaan!
Das de 23e Tim,ik gaat namelijk ook!!!
Hmm je hebt gelijk.. Irritant dat die kalender van XP begint op een zondag, raak altijd in de war
Ligt zeker aan m'n Amerikaanse instelling..
Geplaatst: 18 aug 2008 18:12
door pascal1109
Dus jij komt ook gewoon?
Geplaatst: 18 aug 2008 18:45
door Tim82
pascal1109 schreef:Dus jij komt ook gewoon?
Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden dat die vraag ging komen hehe. Ik zal eens even kijken waar het precies is enz.
Geplaatst: 18 aug 2008 18:54
door Matt
Ermelo
Komen man!!! En ook de kartmeet volgende maand
Geplaatst: 18 aug 2008 22:11
door Erwin_dude
Matt schreef:Ermelo
Komen man!!! En ook de kartmeet volgende maand
idd vette shit:P
Geplaatst: 18 aug 2008 22:32
door gsipiloot
Erwin_dude schreef:bitte ein bit kan je 25 eur. oplevere als ze je daarmee zien rijde
ik ben niet zo geweldig slim denk ik maarre wat bedoel je hier mee.....
Geplaatst: 18 aug 2008 22:33
door Erwin_dude
gsipiloot schreef:Erwin_dude schreef:bitte ein bit kan je 25 eur. oplevere als ze je daarmee zien rijde
ik ben niet zo geweldig slim denk ik maarre wat bedoel je hier mee.....
als die lui van die drankfabriek of weet ik veel wie.. je met die sticker zien rijden krijg je 25 euro.. ( was eerder zo )
voor reklame... ( kom niet op naam van die drank ..)
Geplaatst: 18 aug 2008 22:36
door Matt
Moeilijk inderdaad
Geplaatst: 18 aug 2008 22:37
door Erwin_dude
Matt schreef:Moeilijk inderdaad
dankje matt ..
Geplaatst: 18 aug 2008 23:41
door Tim82
En ik heb serieus een hele tijd gedacht dat het iets betekende in de trant van;
graag een beetje afstand houden. Waarom anders zoveel auto's met die sticker achterop. Naja nu weet ik 't
De Astra is trouwens echt een geweldige auto. Ik heb al vrij veel 'leuke' wagens gereden, van mezelf of vrienden of 'testritjes', je kent dat wel. Maar alles in deze auto gaat zo makkelijk. De balans is ook geweldig, onderstuur komt pas vrij laat in en lift-off overstuur is daarna makkelijk te bereiken en goed op te vangen. Daarnaast geeft die auto geen krimp. Geen rammeltjes, geen gepiep en alles voelt zo solide aan. En nogsteeds kan ik ook m'n opa&oma ermee vervoeren (Ik hoop dat er nog iets van dat comfort overblijft als de Koni's er onder zitten).
Enige echte minpunt is de remmen, maar daar is wat aan te doen (Calibra turbo klauwen passen 1-op-1 op de stock Astra fusees?). Verder vind ik de versnellingsbak niet echt geweldig als in trefzekerheid en snelheid (Japanse bakken zijn wat dat betreft wel beter), maar hij doet z'n werk goed en de verhoudingen zijn mooi.
Anyway, voor dit geld kan ik geen betere/snellere auto bedenken. Ik denk dat een Honda Civic Vti het ook moet afleggen tegen de Astra, en daarnaast zijn die een stuk duurder. De fabrieksopgaaf van de 0-100 sprint is in elk geval terughoudend geweest van Opel, of er is stiekem toch iets meer met mijn auto gedaan dan ik denk; met de boordcomputer-stopwatch kom ik constant op tijden van tussen de 5,9 en 6,4 seconden (tot de 100 op de teller).
Oja, dat ETC slaat nergens op in mijn ogen. Zelfs bij normaal rijden voel ik dat de ecu het vermogen reguleert. Gelukkig zit er een 'uit' knopje standaard bijgeleverd
Edit; het grootste minpunt aan deze auto is dat elke sjon met een gare Astra al dan niet voorzien van de nodige 'upgrades' rondrijdt. Ik was pas over die drempel heen toen ik zelf achter het stuur ging zitten van een GSI.
Geplaatst: 18 aug 2008 23:54
door Diem
Welkom
Geplaatst: 19 aug 2008 09:43
door RedBill
Tim82 schreef:Edit; het grootste minpunt aan deze auto is dat elke sjon met een gare Astra al dan niet voorzien van de nodige 'upgrades' rondrijdt. Ik was pas over die drempel heen toen ik zelf achter het stuur ging zitten van een GSI.
Kan ik me voorstellen. Je hebt ook wel gelijk. Gelukkig zal dat ras uitsterven. Zodra de golfjes IV en V en de Astra G OPC's goedkoper zijn geworden stappen die sjonnies toch over. Alleen de echte liefhebbers zullen veel geld en tijd steken in het conserveren van hun
echte GSi, en dan is de auto CULT geworden.
Geplaatst: 19 aug 2008 10:52
door Trompie
RedBill schreef:Tim82 schreef:Edit; het grootste minpunt aan deze auto is dat elke sjon met een gare Astra al dan niet voorzien van de nodige 'upgrades' rondrijdt. Ik was pas over die drempel heen toen ik zelf achter het stuur ging zitten van een GSI.
Kan ik me voorstellen. Je hebt ook wel gelijk. Gelukkig zal dat ras uitsterven. Zodra de golfjes IV en V en de Astra G OPC's goedkoper zijn geworden stappen die sjonnies toch over. Alleen de echte liefhebbers zullen veel geld en tijd steken in het conserveren van hun
echte GSi, en dan is de auto CULT geworden.
Daar kan ik me ook helemaal in vinden! De Astra gsi is gewoon een heel ander imago waard!
Geplaatst: 19 aug 2008 16:19
door Delax80
Tim82 schreef:. Geen rammeltjes, geen gepiep .
die van mijn trilt en piept aan alle kanten
maar maakt me nix uit. hij rijdt gewoon geweldig.
Geplaatst: 19 aug 2008 17:30
door Erwin_dude
Delax80 schreef:Tim82 schreef:. Geen rammeltjes, geen gepiep .
die van mijn trilt en piept aan alle kanten
maar maakt me nix uit. hij rijdt gewoon geweldig.
ma da ligt aan de persoon wie er in rijdt
en hoe er mee om wordt gegaan marnix
Geplaatst: 19 aug 2008 19:20
door GSi Twente
Tim82 schreef:Edit; het grootste minpunt aan deze auto is dat elke sjon met een gare Astra al dan niet voorzien van de nodige 'upgrades' rondrijdt. Ik was pas over die drempel heen toen ik zelf achter het stuur ging zitten van een GSI.
LOL, dit kon ik gezegd hebben...
Maar welkom op dit forum.
Zo te lezen deel je meer een technische passie, en dat spreekt velen hier goed aan.
Originaliteit kent geen tijd, oftewel tijdloos.
En dat houden de meesten hier ook zo.
Dat er veel petjes rondrijden... tja, stil hopende dat dit ooit nog eens uitstervend ras wordt...
Geplaatst: 20 aug 2008 11:25
door Blue Vectra
je bedoeld toch niet nick he?
Geplaatst: 21 aug 2008 22:17
door EKadett
Tim82 schreef:Thanks for een warm welkom jongens!
In de tussentijd ben ik zelf nog even naar Zandvoort gegaan. Nationaal Oldtimer Festival, maar ik kwam voor het vrij rijden. Heerlijk weer bij aankomst, en ingeschreven voor de allerlaatste sportsessie laat in de middag. Uiteraard kwam het met bakken uit de lucht dus het was een spannend half uurtje
Ondanks dat er geen misselijke auto's rondreden zoals een Delta Integrale Evo 16V was ik toch een van de snellere zoniet snelste op de baan met tijden van tegen de 2:40 per rondje
De 24e hoop ik naar Mysteryland te gaan, als ik nog een kaartje kan vinden voor een niet-absurde prijs, dus ik laat die meeting even aan me voorbij gaan!
Weekend er op naar de Nurburgring (met de Renault Tuning Club
), lekker kamperen op Viktoria Station.
De "Bitte ein Bit" sticker is inmiddels vervangen door een mooi ring-stickertje..
oehh als ik de ring foto's van je ziet krijg ik helemaal kriebels
heb ook een ring sticker
welkom mede noord-hollander!!
Geplaatst: 04 sep 2008 19:32
door Tim82
Argghh *roept wat naars*
Weekendje Nordschleife gehad. Mooi weer, wel druk maargoed, 8 ronden kaart gekocht. Klaar voor het eerste rondje. Viel me al op dat de C20XE wat laag stationair draaide. De baan maar op, na een bocht of 5 een dikke rookwolk achter me. Iets te veel olie in het carter gegooid en het kwam er via de uitlaat weer uit. Rustig aan rondje afgemaakt.. Even op de parkplatz gezet. Daar viel een vreemd geluid op, uit het blok! Hmm nee he, toch geen lagers? Beetje heen en weer luisteren, lijkt wel de waterpomp die ik net had vervangen??? Rustig naar de camping gereden, daar verder gekeken. Distributiekap er af.. Jezus.. Nieuw riem helemaal stuk, waterpomp (2 weken oud!) vastgelopen en uiteindelijk binnen/buitendeel van elkaar af gebroken.
Heb de auto maar gelaten voor wat het is en de rest van het weekend doorgegaan als passagier. Zondagavond de Astra met een sleepkabel achter een Clio gehangen, over de snelweg door het donker, gigantische regen en onweer. Astra achtergelaten in Venlo, waar ie dinsdag is opgehaald door de ANWB die 'm bij mij thuis heeft afgeleverd. Volgende keer een originele Opel-pomp dus.... Viel me nog wel mee dat de riem niet gebroken was.
Toch nog wel een leuk plaatje geschoten van de Astra:
Over 4 weken weer richting Nordschleife, dit maal hopelijk met een beter resultaat! Met wat mazzel ook wat minder verkeer, met name Engelsen, op de baan, want het was een hel. Veel ongelukken en baansluitingen.
Geplaatst: 04 sep 2008 19:41
door Laagvlieger
Raar!
Riemspanning wel goed?
Zie ook verf op de nokkenastandwielen
Of was het echt een vage waterpomp? Van vage duitse ebay ofzo?
Maar mooi lullig. Nog geluk dattie niet kapot gelopen is!
Geplaatst: 04 sep 2008 19:54
door GSi Twente
Wel de juiste waterpomp gehad?
Geplaatst: 04 sep 2008 20:35
door Bart(astra)
Controleer de timing van de riem eerst voordat je hem eraf haalt !
Ik zie dat er wat tandjes missen.... 1 tand ken net, anders heb je klepschade.
niet leuk zoiets !
Succes !
Geplaatst: 04 sep 2008 20:36
door oenatje
dat is niet fijn als zoiets gebeurt, succes verder
Geplaatst: 08 sep 2008 00:48
door Tim82
Vandaag pomp er weer af gehaald, ziet er op het oog nog gewoon goed uit.. Lijkt er op dat de lagers van de waterpomp tijdens het rijden op hoge snelheid in Duitsland zijn warmgelopen, de pomp is gaan blokkeren en de distributieriem op die manier z'n tandjes is kwijtgeraakt. Na het afkoelen van de lagers is het weer gangbaar geworden en draait de pomp weer.
Of zou de riemspanning niet goed zijn geweest..?
Lijkt me sterk dat de waterpomp zoveel weerstand geeft dat bij een te lage riemspanning de riem daar stuk van gaat. De distributie stond nog wel gewoon op tijd, lijkt me dat bij een te lage riemspanning de riem eerder een tandje verschuift bij de nokkenassen.
EDIT; kijkende naar de foto van de distributie hierboven, de loop/aandrijving van de riem en denkende aan waar de riem altijd strak staat en waar niet, zou het misschien toch de riemspanning kunnen zijn..
Geen idee.. Morgen maar nieuwe spullen halen en de boel monteren.