f28
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Bartje, schreef:Ter info: Standaard ligt de toerenbegrenzer van een C20XE op 6800tpm, zowel de M2.5 als de M2.8.
En zoals ik het lees heeft "astra gsi" een chip van DdV, waarbij de toerenbegrenzer meestal rond de 7200/7300 ligt..
Overigens is de toerenbegrenzer bij een Bosch motronic in te stellen tot een maximum van 10500toeren..
wel straffe manne jullie gaan er van uit dat ik gewoon heb laten chippen.
ik heb hier ergens gepost dat ik met een andere ecu rij,hoe komen jullie bij die fucking chip!
niemand weet hier wat er aan mijn motor gebeurd is,laat staan hoeveel geld ik er al ingestamd heb
terwijl zitten jullie wel alles in het belachelijke te trekken!
powered by Ddv-motorsport
http://rapidshare.com/files/155182934/gsi.rar" onclick="window.open(this.href);return false;
turbo is voor mietjes
http://rapidshare.com/files/155182934/gsi.rar" onclick="window.open(this.href);return false;
turbo is voor mietjes
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
terwijl jij dan even vertelt wat er dan gebeurd is aan je motorastra gsi schreef:wel straffe manne jullie gaan er van uit dat ik gewoon heb laten chippen.
ik heb hier ergens gepost dat ik met een andere ecu rij,hoe komen jullie bij die fucking chip!
niemand weet hier wat er aan mijn motor gebeurd is,laat staan hoeveel geld ik er al ingestamd heb
terwijl zitten jullie wel alles in het belachelijke te trekken!
is een stuk makkelijker hulp bieden he
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Nou denk niet dat er bij jou zoveel aan is gebeurd al sbij Fredje.
Maar verders geef je 0 informatie.
Dus kunnen wij ook nie veel mee.
Je weet niet eens of je in de begrenzer komtof niet!
Dus wta moeten wij dan.
Zonder info geen antwoord.
Als wij om een vraag t ebeantwoorden het hele forum moeten terugzoeken naar wat je er ook al weer exact in hebt liggen komen we aan niets anders toe. Een duidelijk topic begint met een GOEDE en volledige startpost.
Dus wat is je setup en haal je de toerenbegrenzer in de 5?
Ook een programeerbaar systeem heeft een toerenbegrenzer!
Maar verders geef je 0 informatie.
Dus kunnen wij ook nie veel mee.
Je weet niet eens of je in de begrenzer komtof niet!
Dus wta moeten wij dan.
Zonder info geen antwoord.
Als wij om een vraag t ebeantwoorden het hele forum moeten terugzoeken naar wat je er ook al weer exact in hebt liggen komen we aan niets anders toe. Een duidelijk topic begint met een GOEDE en volledige startpost.
Dus wat is je setup en haal je de toerenbegrenzer in de 5?
Ook een programeerbaar systeem heeft een toerenbegrenzer!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
In je onderschrift staat "powered by DdV-motorsport"..astra gsi schreef:Bartje, schreef:Ter info: Standaard ligt de toerenbegrenzer van een C20XE op 6800tpm, zowel de M2.5 als de M2.8.
En zoals ik het lees heeft "astra gsi" een chip van DdV, waarbij de toerenbegrenzer meestal rond de 7200/7300 ligt..
Overigens is de toerenbegrenzer bij een Bosch motronic in te stellen tot een maximum van 10500toeren..
wel straffe manne jullie gaan er van uit dat ik gewoon heb laten chippen.
ik heb hier ergens gepost dat ik met een andere ecu rij,hoe komen jullie bij die fucking chip!
niemand weet hier wat er aan mijn motor gebeurd is,laat staan hoeveel geld ik er al ingestamd heb
terwijl zitten jullie wel alles in het belachelijke te trekken!
Oftewel wat je ook bij Dennis aan je blok hebt laten doen, het is vrij aannemelijk dat je dan ook een aangepaste DdV-chip hebt..
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9319
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Hmm... ik heb niet het gevoel dat de "straffe manne" alles in het belachelijke zitten te trekken hoor. Alle opties dioe ze tot dusver hebben genoemd zijn zeer reëel.astra gsi schreef: wel straffe manne jullie gaan er van uit dat ik gewoon heb laten chippen.
ik heb hier ergens gepost dat ik met een andere ecu rij,hoe komen jullie bij die fucking chip!
niemand weet hier wat er aan mijn motor gebeurd is,laat staan hoeveel geld ik er al ingestamd heb
terwijl zitten jullie wel alles in het belachelijke te trekken!
Luchtweerstand versus maximum vermogen van de C20XE is meestal de begrenzende factor. Als ie niet in de toerenbegrenzer slaat is dat zeker de oorzaak. Dit wordt ook door een aantal mannen genoemd.
De verhouding tussen het toenemen van de luchtweerstand en het extra vermogen dat je nodig hebt om dat te overwinnen is onevenredig met elkaar. Stel (ik weet dit niet omdat je die info niet geeft) dat je nu de C20XE op 170 pk hebt zitten en je haalt daarmee 230. Dan zit je ten opzichte van de standaard versie (220 km/u max) op 10 km/u sneller.
Met 230 km/u zit je met de F20 nog niet in de toerenbegrenzer, zelfs niet met een standaard motronic.
Je probleem is dus echt luchtweerstand. Verlagen zou voor jou denk ik de eerste optie moeten zijn.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Zoals redbill al zegt.
Hoe lager hoe minder luchtweerstand.
Zo ist nou ook eenmaal.
Vergeet niet dat alleen de banden al een behoorlijkeluchtweerstand geven.
Door jou hoge carosserie heb je een groter frontaal oppervlak dus meer luchtweerstand.
Hoe lager hoe minder luchtweerstand.
Zo ist nou ook eenmaal.
Vergeet niet dat alleen de banden al een behoorlijkeluchtweerstand geven.
Door jou hoge carosserie heb je een groter frontaal oppervlak dus meer luchtweerstand.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
verlagen is geen optie (heb een hekel aan verkeersdrempels)
zoekerig op high speeds heb ik geen last van.
uiteindelijk blijf ik toch maar bij een f20!
f18 zou te zwak zijn,f28 zou topsnelheid iets hoger liggen maar verlies je trekkracht.
kan ik beter mijn geld in een sper steken en misschien een ander eindoverbrenging.
merci voor de discusie
zoekerig op high speeds heb ik geen last van.
uiteindelijk blijf ik toch maar bij een f20!
f18 zou te zwak zijn,f28 zou topsnelheid iets hoger liggen maar verlies je trekkracht.
kan ik beter mijn geld in een sper steken en misschien een ander eindoverbrenging.
merci voor de discusie
powered by Ddv-motorsport
http://rapidshare.com/files/155182934/gsi.rar" onclick="window.open(this.href);return false;
turbo is voor mietjes
http://rapidshare.com/files/155182934/gsi.rar" onclick="window.open(this.href);return false;
turbo is voor mietjes
- Trompie
- forum-gebruiker
- Berichten: 2120
- Lid geworden op: 27 mar 2007 21:54
- Auto('s): Astra GSi 3.0 24v V6, Astra GSi 2.0 16v Turbo
- Locatie: Schalkhaar
- Contacteer:
Je kan er beter een v6 in hangen!astra gsi schreef:verlagen is geen optie (heb een hekel aan verkeersdrempels)
zoekerig op high speeds heb ik geen last van.
uiteindelijk blijf ik toch maar bij een f20!
f18 zou te zwak zijn,f28 zou topsnelheid iets hoger liggen maar verlies je trekkracht.
kan ik beter mijn geld in een sper steken en misschien een ander eindoverbrenging.
merci voor de discusie
Astra GSi 3.0 24v v6
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Astra GSi 2.0 16v Turbo
Trompie schreef:Je kan er beter een v6 in hangen!astra gsi schreef:verlagen is geen optie (heb een hekel aan verkeersdrempels)
zoekerig op high speeds heb ik geen last van.
uiteindelijk blijf ik toch maar bij een f20!
f18 zou te zwak zijn,f28 zou topsnelheid iets hoger liggen maar verlies je trekkracht.
kan ik beter mijn geld in een sper steken en misschien een ander eindoverbrenging.
merci voor de discusie
ni vergeten dat ik een belg ben
is niet mogelijk met de keuring
powered by Ddv-motorsport
http://rapidshare.com/files/155182934/gsi.rar" onclick="window.open(this.href);return false;
turbo is voor mietjes
http://rapidshare.com/files/155182934/gsi.rar" onclick="window.open(this.href);return false;
turbo is voor mietjes
oenatje schreef:f18 bak ligt ook achter mijn c20xe, veel m2.8 c20xe's hebben de f18 bak.
hoe zit dat nou?In je onderschrift staat "powered by DdV-motorsport"..
Oftewel wat je ook bij Dennis aan je blok hebt laten doen, het is vrij aannemelijk dat je dan ook een aangepaste DdV-chip hebt..
geduld hebben klepspeling moet nog afgesteld worden,dan gaat hij de bank op.(misschien nog tb's )
powered by Ddv-motorsport
http://rapidshare.com/files/155182934/gsi.rar" onclick="window.open(this.href);return false;
turbo is voor mietjes
http://rapidshare.com/files/155182934/gsi.rar" onclick="window.open(this.href);return false;
turbo is voor mietjes
astra gsi schreef:Trompie schreef:quote]astra gsi schreef:
merci voor de discusie
ni vergeten dat ik een belg ben
is niet mogelijk met de keuring
nee dat vergeten we zeker niet wehouden wel degenlijk rekening met je verstandig vermogen
maar TB's kom je in belgie zeker niet door de keuring.
en ik weet hoe DDV afsteld {waar ik niet verder op in ga} maar als je programeerbaar rijd {wat ik niet denk} kan je alleen maar nokkenassen hebben en een chip dus + hooguit 30pk
en weinig koppel meer.
suc 6
p.s.
wij hebben echte mayonaise
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... tra+rollen
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
Heb jij geen hydraulische stoters meer dan?? Met Groep A rallyauto`s heb ik wel is gehoord dat ze die dingen eruit halen.astra gsi schreef:oenatje schreef:f18 bak ligt ook achter mijn c20xe, veel m2.8 c20xe's hebben de f18 bak.
hoe zit dat nou?In je onderschrift staat "powered by DdV-motorsport"..
Oftewel wat je ook bij Dennis aan je blok hebt laten doen, het is vrij aannemelijk dat je dan ook een aangepaste DdV-chip hebt..
geduld hebben klepspeling moet nog afgesteld worden,dan gaat hij de bank op.(misschien nog tb's )
Zwei Liter Kraft ja
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
Maar goed, meerendeel van de GSI's heeft uitgelebberde draagarmrubbers en gaat dus van links naar rechts met een stukkie sporing.Erwin_dude schreef:zo is da en makkelijk op de ring :DhahaGSi-mon schreef:en verlaagd rijdt hij minder zoekerig op high speeds
"hochdrehzahlprinzip"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
"Meningen zijn als horloges: ze lopen niet gelijk en ieder gelooft in het zijne"
chucky66 schreef:astra gsi schreef:Trompie schreef: quote]
ni vergeten dat ik een belg ben
is niet mogelijk met de keuring
nee dat vergeten we zeker niet wehouden wel degenlijk rekening met je verstandig vermogen
maar TB's kom je in belgie zeker niet door de keuring.
en ik weet hoe DDV afsteld {waar ik niet verder op in ga} maar als je programeerbaar rijd {wat ik niet denk} kan je alleen maar nokkenassen hebben en een chip dus + hooguit 30pk
en weinig koppel meer.
suc 6
p.s.
wij hebben echte mayonaise
hey meneer mayonaise;
volgens mij is dit programeerbaar
voor de nieuwsgierige;
volledig gereviseerd en gebalanceerd(draaiend gedeelte)
uitgeboord tot 2.1
compressie verhoogd
kleppen in andere hoek ingeslepen
mechanische klepstoters
bronzen klepgeleiders
252°nokkenassen
verstelbare nokkenastandwielen
kop geflowd
lexmaul uitlaatspruitstuk
group a uitlaat
sfi vervanger
motec ecu(foto staat erboven)
dis onsteking
ik zal wel een paar zaken vergeten zijn
powered by Ddv-motorsport
http://rapidshare.com/files/155182934/gsi.rar" onclick="window.open(this.href);return false;
turbo is voor mietjes
http://rapidshare.com/files/155182934/gsi.rar" onclick="window.open(this.href);return false;
turbo is voor mietjes
- Rellie opt werk
- forum-gebruiker
- Berichten: 1713
- Lid geworden op: 23 jun 2007 12:09
- Locatie: In mn eigen toko
Met die aanpassingen moet je met gemakt de 250 kunnen halen in de begrenzer. Maar zoals al gezegd als hij bij DDV is afgesteld zuk je waarschijnlijk maar 30 pk meer hebben. Motech is trouwens wel serieus spul, keer zo duur als DTA.
DHZ Twente uw Opel specialist voor onderdelen, reparatie en tuning.
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
http://www.Opelspecialist.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Tel: 0546-562109
Mob: 06-14707603
Openings tijden
Maandag gesloten !
Dinsdag t/m Vrijdag 09.00 t/m 20.00
Zaterdags van 09.00 t/m 16.00
- GrinX
- Oud-Clublid
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 06 jun 2004 00:39
- Locatie: Postcodegebied: Tussen de 6000 en 7000 RPM
- Contacteer:
Motec is leuk, maar op dergelijke setup zul je er weinig extra's door merken ten aanzien van een DTA.
Motec werkt met militaire preciesie en een DTA doet dat niet.
Werk je met een turbomotor met veel pk's (300+) dan zul je uiteindelijk het verschil tussen de DTA en de Motec goed merken.
Maar buiten dat alles... wel veel respect voor je keuze!
Ik sluit me overigens wel bij Niels aan.
Motec werkt met militaire preciesie en een DTA doet dat niet.
Werk je met een turbomotor met veel pk's (300+) dan zul je uiteindelijk het verschil tussen de DTA en de Motec goed merken.
Maar buiten dat alles... wel veel respect voor je keuze!
Ik sluit me overigens wel bij Niels aan.
Grtz, GrinX