Pagina 2 van 3

Geplaatst: 29 jun 2008 20:56
door Raymond-oud
Erwin_dude schreef:
Matt schreef:Kan je em niet beter ophalen en naar Kampen brengen???

Loopt iemand die heeeeeeeel erg deskundig is 8)

haha wat een gemier met da ding.. :P
ander blokje klaar :P
beetje dom antwoord
jij hebt er toch ook geen ander blok in gelegd omdat je waterpomp kapot was/is ??
ding heeft een storing meer niet
is even zoeken maar weet zeker dat het goed komt :lol:

Geplaatst: 29 jun 2008 22:09
door pluggie
Psies, mooie is, kan heeel klein probleem zijn, zoeken ernaar is klote.

Mijn pa zei altijd electronica is een vak apart.

Geplaatst: 29 jun 2008 23:00
door Erwin_dude
pluggie schreef:Psies, mooie is, kan heeel klein probleem zijn, zoeken ernaar is klote.

Mijn pa zei altijd electronica is een vak apart.
en zo is dat... electronica is wel zo kloten.... hoop voor je dat er iemand is die hetzelfde probleem heeft gehad..
want anders ken je mal aan het zoeken komen...:(

Geplaatst: 29 jun 2008 23:34
door Laagvlieger
Zelfde probleem kom je niet verder mee.

9 van de 10 storingen hebben dezelfde uitwerking.
Geven hetzelfde gedrag van de motor.

Is gewoon zuiver zoekwerk, en ik weet zeker dat het iets lulligs is. Maar vind het maar eens.
Wordt gewoon meten met de scoop idd. Wat voor sifgnaal geven de sensoren. Komt het aan bij de ECU. Wat doet de ECU met die informatie.
Geeft de ECu de juiste waarden aan per sensor? Dus komt de info van de geheugenscoop overeen met de waardes die de Tech 1 geeft?

Zoekwerk.
Wil ook niet op afstand.
Kan ook iets heel lulligs zijn dat een C20XE kenner in een keer ziet, en een ander weken op aant zoeken is.

Maar al wat vorderingen dan?
Alex heeft me niet meer gebeld namelijk.

Geplaatst: 30 jun 2008 18:50
door Febe
Net gebeld door Alex van de dealer...
Ontsteking is door gemeten, lijkt goed.
Ontsteek-pulsen van de ECU zijn mooie blokgolf bij stationair, bij gasgeven vervormen ze heel erg!
Met hoge pieken, hij kreeg een opdonder van de laagspanningskant vd bobine!
Lijkt dus uit de ECU te komen.
Wie zei er dat die dingen nooit stuk gaan?

(Laagvlieger maak je sterk!)

Einde lijkt in zicht, yesss!
Maar ik denk dat ik eerst een maandje niet kan rijden omdat m'n geld zodadelijk op is... :oops:

Geplaatst: 30 jun 2008 19:57
door Laagvlieger
Ja ik had hem vandaag aan de telefoon.
Idd dattie een opsodemieter had gehad aan de massa van de bobine.
Laagspanningsgedeelte van de bobine is normaal dta je daar een scok van kan krijgen. Staat ook nog 300+ volt op.

NU nog even zien dat we een computer kunnen vinden om te proberen.

Geplaatst: 30 jun 2008 20:31
door GSi Twente
Niels heeft er nog 2 van M2.5 liggen volgens mij.

Geplaatst: 30 jun 2008 20:57
door Laagvlieger
ja ik zal Niels er morgen even over bellen.

Geplaatst: 01 jul 2008 00:41
door Febe
GSi Twente schreef:Niels heeft er nog 2 van M2.5 liggen volgens mij.
Woont Niels een beetje in mijn (onze) buurt? Desnoods ga ik de ECU bij 'm halen...

Febe.

Geplaatst: 01 jul 2008 00:42
door Matt
Vriezenveen

Geplaatst: 01 jul 2008 00:48
door Febe
Matt schreef:Vriezenveen
Das een thuiswedstrijd, 'k kom bijna wekelijks in Vroomshoop...

Geplaatst: 01 jul 2008 07:24
door Matt
Mooi :D Vroomshoop woont ie en z'n zaak staat in Vriezenveen.

http://www.dhz-twente.nl

Geplaatst: 01 jul 2008 11:13
door Rallyastra
Toevallig een van jullie mij gebeld ? Lig ziek in bed, dus kan nu helaas niks regelen :(

Geplaatst: 01 jul 2008 16:23
door Laagvlieger
Owww je komt er vaak.
Kun jehem beter zelf even regelen bij Niels.

Geplaatst: 01 jul 2008 19:51
door Febe
Ik vind geen relatie tussen beide namen, maar Niels is Rallyastra?

Dan kan ik hem even bellen. (als ie niet te ziek is ten minste...) :oops:

Febe.

Geplaatst: 01 jul 2008 19:52
door vizier
Febe schreef:Ik vind geen relatie tussen beide namen, maar Niels is Rallyastra?

Dan kan ik hem even bellen. (als ie niet te ziek is ten minste...) :oops:

Febe.
yup

Geplaatst: 02 jul 2008 20:18
door Febe
Andere ECU in ontvangst genomen, met dank aan Adriaan van DHZ-Twente.
Lijkt nu goed te zijn, alleen nog rommelig boven de 4000rpm (vervuilde bougies?) Ik ga nu zsm even een dagje rijden om te testen.
Jullie horen nog!
Groet, Febe.

Geplaatst: 02 jul 2008 20:50
door Matt
En volgende keer gewoon naar Kampen gaan :wink:

Geplaatst: 02 jul 2008 22:51
door Laagvlieger
:wink:

Ik had Alex nog aan de telefoon vandaag over het 4000 rpm verhaal.

Geplaatst: 02 jul 2008 23:26
door Febe
Matt schreef:En volgende keer gewoon naar Kampen gaan :wink:
Kwas al blij dat ik de Zwolse dealer kon halen...

Geplaatst: 02 jul 2008 23:30
door Matt
Kampen naar jou toe halen dan :lol:

Geplaatst: 02 jul 2008 23:31
door GSI078
geef jij hem toch een sleepje als er weer problemen zijn :lol: :lol:

Geplaatst: 03 jul 2008 13:08
door Raymond-oud
mooi dat het nu goed komt :lol:
en als hij naar kampen moet kan ik je ook wel even slepen

Geplaatst: 03 jul 2008 14:32
door Rallyastra
Febe schreef:Andere ECU in ontvangst genomen, met dank aan Adriaan van DHZ-Twente.
Lijkt nu goed te zijn, alleen nog rommelig boven de 4000rpm (vervuilde bougies?) Ik ga nu zsm even een dagje rijden om te testen.
Jullie horen nog!
Groet, Febe.
Mooi dat het gelukt is, helaas zelf te ziek om te komen :(

Geplaatst: 12 jul 2008 14:06
door Febe
Helaas de afgelopen week nauwelijks kunnen rijden door 't slechte weer enzo maar het knallen is nu over. Ook hoger in toeren is alles weer normaal en de bougies zien d'r weer normaal uit. :lol: :lol: :lol:


Het lag dus aan de ECU (of is de ECU door iets anders stuk gegaan?)

Even wat beter weer afwachten en dan maar es echt een eindje rijden!
Beste mensen, hartelijk dank voor jullie meedenken, 'k heb er veel aan gehad :!:

Blij dat het klaar is, Groet, Febe.