Pagina 2 van 3
Geplaatst: 08 jun 2008 22:05
door Laagvlieger
Das nix.
Is een chip is geschreven op een bepaalde motor met een bepaald slijtagebeeld.
Is dat hetzelfde als jouw motor?
Neej dus.
Geplaatst: 09 jun 2008 08:44
door DarkRider
Laagvlieger schreef:Das nix.
Is een chip is geschreven op een bepaalde motor met een bepaald slijtagebeeld.
Is dat hetzelfde als jouw motor?
Neej dus.
Oke, maar wie heeft nu het adresje voor me dan!?
Maar dan wel DE ADRES!
Geplaatst: 09 jun 2008 10:23
door astra 1.8
Laagvlieger schreef:Das nix.
Is een chip is geschreven op een bepaalde motor met een bepaald slijtagebeeld.
Is dat hetzelfde als jouw motor?
Neej dus.
Dat zijn alle hiervoor genoemde aanbieders nog.
Behalve natuurlijk "jullie" adresje wat ik hier nog nergens vermeld zie staan.
Geplaatst: 09 jun 2008 10:58
door Rallyastra
"ONS" adresje is
www.schmidtautosport.nl Daar worden al mijn auto's ook afgesteld, incl. de rally auto's.
Geplaatst: 09 jun 2008 11:17
door Trompie
Rallyastra schreef:"ONS" adresje is
www.schmidtautosport.nl Daar worden al mijn auto's ook afgesteld, incl. de rally auto's.
Wat was dat adresje in Lochem ook alweer? Waar ik een vermogenstest kan doen voor me auto?
Geplaatst: 09 jun 2008 11:19
door Rallyastra
Geplaatst: 09 jun 2008 11:20
door DarkRider
Rallyastra schreef:"ONS" adresje is
www.schmidtautosport.nl Daar worden al mijn auto's ook afgesteld, incl. de rally auto's.
Wie heeft meer ervaring met ze?
En hoe gaan ze met chiptuning om? Is het dus alleen installeren en klaar is kees of ook daadwerkelijk de vermogenwinst laten zien op de vermogensbank?
Geplaatst: 09 jun 2008 11:24
door Rallyastra
Die jongen is bezig met een nieuw huis, bij dat huis komt ook een schuur met een vermogens bank. Alleen voorlopig nog niet. De 3.0 V6 van Pascal is ook door hem gechipt, Marcel rijd ook met een Chip van hem rond ( nouja reed
) Die jongen is zelf officieel Oettinger chiptuner geweest, waar hij cursus voor heeft gehad.
Geplaatst: 09 jun 2008 11:26
door Trompie
Dankje, heb al even email gestuurd.
Geplaatst: 09 jun 2008 17:56
door Laagvlieger
Rallyastra schreef:Die jongen is bezig met een nieuw huis, bij dat huis komt ook een schuur met een vermogens bank. Alleen voorlopig nog niet. De 3.0 V6 van Pascal is ook door hem gechipt, Marcel rijd ook met een Chip van hem rond ( nouja reed
) Die jongen is zelf officieel Oettinger chiptuner geweest, waar hij cursus voor heeft gehad.
En ik heb hem aan het werk gezien.
Ziet er goed uit.
Weet waar die over lult.
Geplaatst: 10 jun 2008 08:42
door DarkRider
Rallyastra schreef:Die jongen is bezig met een nieuw huis, bij dat huis komt ook een schuur met een vermogens bank. Alleen voorlopig nog niet. De 3.0 V6 van Pascal is ook door hem gechipt, Marcel rijd ook met een Chip van hem rond ( nouja reed
) Die jongen is zelf officieel Oettinger chiptuner geweest, waar hij cursus voor heeft gehad.
Wat kost een chiptuning bij hem voor een C20NE en wat is ongeveer de pk/koppel winst?
groetjes
Geplaatst: 10 jun 2008 10:26
door David
Als er niks aan je motor is verandert is er volgens mij weinig echte winst uit te halen (tenzei je een turbo hebt). STEL je heb een winst van 15 pk .... dan ga je van 150 naar 165 .... WIE VOELT DAT NOU?? Vooral als de rest allemaal standaard is gebleven. Ik zou iig nooit paar honderd euro uitgeven voor ALLEEN MAAR een 15 pk chip ... ik geloof daar gewoon niet in. As je een andere nokken + weet ik het wat allemaal verandert ... DAT voel je ... maar alleen een chip .. ik weet het niet hoor ...
C20LET => EDS
Maar VMAX zal vast net zo goed zijn ... die gasten doen niks anders de hele dag dan turbo's chippen
Geplaatst: 10 jun 2008 10:48
door Rellie opt werk
Nou je merkt wel dat je motor fijner loopt, je koppel word meer uitgesmeert en hij pakt lekkerder op in de toeren. Maar bel hem anders zelf eens, hij kan je er alles over vertellen.
Geplaatst: 10 jun 2008 20:44
door astra 1.8
Wat ik absoluut niet snap is dat eerst DDV helemaal alles is hier en iedereen hem super werk vind leveren. En nu is het weggegooid geld omdat je er volgens de geleerden toch niets meer van merkt.
De enigste manier is een vermogensmeting voor het chippen en ééntje na het chippen op de zelfde rollerbank waar niet mee gekloot is (want dat is ook te simpel).
En opeens is een ander bedrijf helemaal de bom, geloof best dat dit bedrijf goed werk levert, maar kan iemand mij vertellen wat het verschil is in de bijgeschrevne Eproms waar je dan zoveel meer van voelt???
Geplaatst: 10 jun 2008 21:26
door chucky66
net wat david zegt.
chipen is leuk als je wat geld over hebt.
echt heftig ist natuurlijk niet .
het is meestal dat je wat WIL voelen
e natuurlijk gebeurt er ook wel wat maar om te zeggen WHOOO
nee niet met mijn ervaring en dat zijn er wel een paar ....daarom ben ik met DTA en TB'S begonnen
Geplaatst: 11 jun 2008 11:20
door Rellie opt werk
astra 1.8 schreef:Wat ik absoluut niet snap is dat eerst DDV helemaal alles is hier en iedereen hem super werk vind leveren. En nu is het weggegooid geld omdat je er volgens de geleerden toch niets meer van merkt.
De enigste manier is een vermogensmeting voor het chippen en ééntje na het chippen op de zelfde rollerbank waar niet mee gekloot is (want dat is ook te simpel).
En opeens is een ander bedrijf helemaal de bom, geloof best dat dit bedrijf goed werk levert, maar kan iemand mij vertellen wat het verschil is in de bijgeschrevne Eproms waar je dan zoveel meer van voelt???
De ene motor is de andere niet, een chip die goed loopt op de ene motor kan bagger lopen op de ander. Motoren slijten nooit gelijkmatig, zelfde geld voor injectoren. Maar dat weet jij denk ik ook wel. Motor met nieuwe goede injectoren kan meer brandstof inspuiten als oude gare, van teveel brandstof kunnen ze weer gaan na druppelen wat weer betekend dat hij gaat inhouden. Daarom is een chip op maat schrijven beter als een kant en klare, een kant en klare chip staat op safe zodat elke motor er op loopt. Als je er een op maat schrijft kun je hem zo tot de limit afstellen dat die perfect loopt.
Ik adviseer ook altijd nieuwe injectoren te plaatsen, op op zn minst ze te laten reinigen en testen. Heb het hier nu ook met een rally auto, steeds bagger lopen. We dachten dat het aan het programma lag dus hebben we er een nieuwe voor geschreven. Daar liep hij beter op, maar toch hield hij afentoe nog in. Andere injectoren er in gezet toen ging het weer beter alleen hij kreeg toen wat te weinig. Oude ECU er weer aan liep die compleet bagger, kreeg veel teveel brandstof. Daarom alles in combinatie met elkaar laten schrijven anders haal je nooit het optimale er uit.
Geplaatst: 11 jun 2008 13:20
door astra 1.8
De ene motor is de andere niet, een chip die goed loopt op de ene motor kan bagger lopen op de ander. Motoren slijten nooit gelijkmatig, zelfde geld voor injectoren. Maar dat weet jij denk ik ook wel. Motor met nieuwe goede injectoren kan meer brandstof inspuiten als oude gare, van teveel brandstof kunnen ze weer gaan na druppelen wat weer betekend dat hij gaat inhouden. Daarom is een chip op maat schrijven beter als een kant en klare, een kant en klare chip staat op safe zodat elke motor er op loopt. Als je er een op maat schrijft kun je hem zo tot de limit afstellen dat die perfect loopt.
Dat snap ik, maar dat de ene motor de andere niet is, maakt niet uit, want de meeste motoren werken met een luchtmassameter (en sommige met MAF of MAP). Op basis van die waarden bepaalt het mms de inspuittijd.
Het enigste waar de Chiptuners wat mee kunnen kloten is de lucht-brandstofverhouding (vaak wordt deze dan op lambda 0,9 gezet, kan nog wel iets rijker) en het voorontsteking kenveld, maar deze wordt al weer veranderd als je er minder klopvaste brandstof in flikkert bij de pomp.
Dus een Chip op maat is gewoon een verkooppraatje.
DDV schrijft een andere chip en installeert die. Daarna monteert hij een wide-band lambda meter om te controleren of je mms naar behoren werkt icm met de nieuwe software. Als je injectoren slecht zijn en te weinig inspuiten meet je dan dus een te arm mengsel en weet je dat er ergens iets niet goed gegaan is. Waarschijnlijk doet het bedrijf waar jij zaken mee doet hetzelfde, want een andere manier is er niet om te controleren of alles naar behoren werkt.
Geplaatst: 11 jun 2008 13:38
door Theo Gsi
JD/ Jeroen Dik, die gast weet idd wat hij doet!
Geplaatst: 11 jun 2008 13:46
door Rellie opt werk
Chip op maat is geen onzin, ik heb zelf bakken vol auto's gechipt zien worden en mee gereden. Maar vertertel jij maar eens waarom de ene chip wel goed loopt in de ene motor en niet goed in de andere ? Mijn tuner begint gewoon vanuit een standaard programma en dan met de laptop schrijft hij realtime een programma die hij vervolgens in de Eprom zet. Steeds iets meer brandstof geven tot je ziet dat hij teveel krijgt dan ga je weer terug naar het laatste programma. Heb het hier vaak genoeg gehad dat de ene chip in de ene auto het perfect deed en dat het in de andere gewoon slecht was. Dus een chip op maat is GEEN onzin. Zoals ik al zei de ene motor is de andere niet, een motor die versleten is en waarvan de compressie gedaald is zal het nooit zo goed doen als een motor in optimale staat. Om nog maar niet te hebben over compressie verschillen in de motor per cilinder.
Geplaatst: 11 jun 2008 16:09
door Trompie
Rellie opt werk schreef:Chip op maat is geen onzin, ik heb zelf bakken vol auto's gechipt zien worden en mee gereden. Maar vertertel jij maar eens waarom de ene chip wel goed loopt in de ene motor en niet goed in de andere ? Mijn tuner begint gewoon vanuit een standaard programma en dan met de laptop schrijft hij realtime een programma die hij vervolgens in de Eprom zet. Steeds iets meer brandstof geven tot je ziet dat hij teveel krijgt dan ga je weer terug naar het laatste programma. Heb het hier vaak genoeg gehad dat de ene chip in de ene auto het perfect deed en dat het in de andere gewoon slecht was. Dus een chip op maat is GEEN onzin. Zoals ik al zei de ene motor is de andere niet, een motor die versleten is en waarvan de compressie gedaald is zal het nooit zo goed doen als een motor in optimale staat. Om nog maar niet te hebben over compressie verschillen in de motor per cilinder.
Net zoals de rallyauto van van de Marel. Loopt gewoon echt beroerd op de computer van een andere rallyauto, terwijl die er uitstekend op reed.
Hoe kan dat dan? Gewoon zelfde motor, dus dat zegt niet altijd alles.
Geplaatst: 11 jun 2008 16:09
door chucky66
niels hoe doen ze dat realtimeschrijven want op een gewone motronic zit toch geen aansluiting op om direct uit te lezen?
dus kan hij toch nooit rollen met de auto en dan direct programma aan passen of heb ik ergens een punt gemist?
Geplaatst: 11 jun 2008 16:46
door astra 1.8
Das dus precies hetzelfde wat DDV doet, eerst programma bijschrijven en dan rijdend controleren (met wide-band) of die genoeg brandstof krijgt. En dat is opeens niet goed meer hier
En dat de ene chip wel goed werkt met een bepaalde motor heeft met de Motronic, de injectoren en de brandstofdruk te maken. Niet elke chip is dus zomaar uit te wisselen.
Geplaatst: 11 jun 2008 18:09
door Rellie opt werk
chucky66 schreef:niels hoe doen ze dat realtimeschrijven want op een gewone motronic zit toch geen aansluiting op om direct uit te lezen?
dus kan hij toch nooit rollen met de auto en dan direct programma aan passen of heb ik ergens een punt gemist?
Hij haalt de ECU er achter weg en met een speciale stekker kan hij de laptop rechtstreeks op de kabelboom aansluiten. Dan rijd je auto gewoon op de laptop, zodra hij dan goed loopt schijft hij het programma naar de Eprom.
Geplaatst: 11 jun 2008 18:52
door Laagvlieger
astra 1.8 schreef:Das dus precies hetzelfde wat DDV doet, eerst programma bijschrijven en dan rijdend controleren (met wide-band) of die genoeg brandstof krijgt. En dat is opeens niet goed meer hier
En dat de ene chip wel goed werkt met een bepaalde motor heeft met de Motronic, de injectoren en de brandstofdruk te maken. Niet elke chip is dus zomaar uit te wisselen.
Dan ga jij lekker naar DDV.
Wie heeft hier beweerd dan dat DDV zo geweldig was volgens jou?
Chippen is meer dna kenveldjes schuiven.
Dat kan iedereen na wat oefening.
Geplaatst: 11 jun 2008 18:54
door Theo Gsi
ik ook?