Pagina 2 van 2

Geplaatst: 05 jun 2008 23:30
door astra 1.8
Als je een 100% vulling hebt (theoretisch) en die wordt bereikt in de buurt van je maximum koppel en dat is bij een xe bij 4500 rpm.
Dan heb je dus 4500 omw per minuut en 2250 inlaatslagen per minuut.
Slagvolume is 500 cc (0,5 Ltr) en je hebt 4 cilinders die allemaal even graag lucht aan willen zuigen.
Dat is dan 2250 slagen x 0,5 Ltr x 4 = 4500 Ltr/min
4500 Ltr per minuut x 60 minuten in een uur = 270.000 Ltr = 270 kubieke meter.
Om over de hogere toerentallen nog maar te zwijgen!!!
Wat drijft wat aan? :wink:

Geplaatst: 06 jun 2008 00:31
door Rallyastra
Tering zeg, en jij zegt tegen iemand met een spoilerbak dat die op schiphol moet gaan staan. Ik denk dat jij meer op het OGC forum moet gaan zitten. 0,0 verstand van auto's alleen maar denken ooeehhh vet wil ik ook, hun zeggen, maar ik denk, maar als ik.... Word zo moe van mensen die denken dat dit echt werkt :roll: netzoals mensen die vlammen uit de uitlaat van een 1.6 motor willen, of er 150 pk uit willen hebben voor 100 euro. Turbo fluitje is ook aan aanrader voor je...

Geplaatst: 06 jun 2008 12:01
door RedBill
astra 1.8 schreef:Als je een 100% vulling hebt (theoretisch) en die wordt bereikt in de buurt van je maximum koppel en dat is bij een xe bij 4500 rpm.
Dan heb je dus 4500 omw per minuut en 2250 inlaatslagen per minuut.
Slagvolume is 500 cc (0,5 Ltr) en je hebt 4 cilinders die allemaal even graag lucht aan willen zuigen.
Dat is dan 2250 slagen x 0,5 Ltr x 4 = 4500 Ltr/min
4500 Ltr per minuut x 60 minuten in een uur = 270.000 Ltr = 270 kubieke meter.
Om over de hogere toerentallen nog maar te zwijgen!!!
Wat drijft wat aan? :wink:
Je wilt dus eigenlijk zeggen dat de luchtbehoefte van de motor zo groot is dat deze elektrisch aangedreven fan alleen maar afremt omdat de capaciteit te laag is.

Geplaatst: 06 jun 2008 12:26
door The Stinger
Dit klinkt bijna net zo leuk als "Run your car on water" :D

Geplaatst: 06 jun 2008 18:08
door c18xe
Rallyastra schreef:Tering zeg, en jij zegt tegen iemand met een spoilerbak dat die op schiphol moet gaan staan. Ik denk dat jij meer op het OGC forum moet gaan zitten. 0,0 verstand van auto's alleen maar denken ooeehhh vet wil ik ook, hun zeggen, maar ik denk, maar als ik.... Word zo moe van mensen die denken dat dit echt werkt :roll: netzoals mensen die vlammen uit de uitlaat van een 1.6 motor willen, of er 150 pk uit willen hebben voor 100 euro. Turbo fluitje is ook aan aanrader voor je...
ik zeg helemaal niet dat het in de praktijk zo moeten werken ik had het over de theorie als je meer lucht krijgt en je luchtmassa meter reageert er goed op en regelt ook meer inspuiting heb je een betere cillindervulling

en je hoort mij niet zeggen dat ik geloof dat je er 10% vermogen bij krijgt en 30 minder brandstof want dan zou een auto standaard wel met zon ding geleverd worden ik had het alleen over theorie meer lucht en meer brandstof is betere cillindervulling is hoger rendament je zou ook gewoon normaal kunne reageren

Geplaatst: 06 jun 2008 23:28
door Rallyastra
Dan ken je je theorie niet goed, Marcel heeft het al wel uitgelegd :wink:

Geplaatst: 06 jun 2008 23:30
door pluggie
Ja, ik heb nu een kamerfan aan me hemel hangen in de wagen, past NET:

Afbeelding

Slagvolume is 13000 cc (13 Ltr) en je hebt 2 stabies achter die allemaal
4250 trillingen per uur x 13 Ltr/17000 * 176 = nie normaal Ltr/min

Was hoop werk, open dak zat in de weg, maar met hulp werkttie nu.
Nie normaal die acceleratie.

Top zit nu boven 300, en je oren klappen bijna qua drukvulling met de ramen dicht: AANRADER !

Geplaatst: 06 jun 2008 23:50
door Delax80
pluggie schreef:Ja, ik heb nu een kamerfan aan me hemel hangen in de wagen, past NET:

Afbeelding

Slagvolume is 13000 cc (13 Ltr) en je hebt 2 stabies achter die allemaal
4250 trillingen per uur x 13 Ltr/17000 * 176 = nie normaal Ltr/min

Was hoop werk, open dak zat in de weg, maar met hulp werkttie nu.
Nie normaal die acceleratie.

Top zit nu boven 300, en je oren klappen bijna qua drukvulling met de ramen dicht: AANRADER !

:shock: :shock: zo das nie mis. Knap werk man!! 8)

Geplaatst: 07 jun 2008 00:03
door adriaan
The Stinger schreef:Dit klinkt bijna net zo leuk als "Run your car on water" :D
nou dit is wel degelijk mogelijk, alleen je rijd met een bom rond hehe en het nadeel is dat je dynamo vol belast word.


en wat betreft de fan, tja piece of cookie haha dan zou je een fan moeten instaleren die aangestuurd word op je toerental, zodat deze met je toerental mee draaid en altijd de onderdruk in je aanzuig traject aan vult, maar ja dan kom je op het principe van een compressor uit. als je motor gestationeerd draaid heb je 85 tot 90 % vacuum en zal de fan alleen maar hinderen. en als je dat toch voor mekaar krijgt zal je em moeten plaatsen tussen je lmm en je gasklephuis.

er is een filmpje ergens van een honda met een bladblazer die er wel extra vermogen mee krijgd maar om nu een bladblazer onder je motorkap te plaatsen haha :lol: :lol:

Geplaatst: 07 jun 2008 00:52
door The Stinger
adriaan schreef:
The Stinger schreef:Dit klinkt bijna net zo leuk als "Run your car on water" :D
nou dit is wel degelijk mogelijk, alleen je rijd met een bom rond hehe en het nadeel is dat je dynamo vol belast word.
In theorie wel, maar eerste wet van de thermodynamica(ook wel wet van behoud van energie genoemd) zegt dat je er geen energie zomaar kanonstaan ontstaan, op zijn minst alleen gelijk blijven. De energie kan dus alleen omgezet worden naar het zelfde hoeveelheid energie. Dus eerst gebruik je je accu om het water om tezetten naar zuurstof en waterstof en daarna om het weer terug te zetten, via verbranding, naar energie. Omdat de accu laden, water omzetten en de verbranding de energie niet 100% omzet naar de ernergie die je wil is er dus verlies en heb je dus eigenlijk meer brandstof nodig. En trouwens zo'n systeem kan nog niet eens genoeg brandstof maken om een grasmaaier te laten draaien. ;)

Geplaatst: 07 jun 2008 08:52
door vizier
http://cgi.ebay.com/ebaymotors/Fuel-Mag ... enameZWD2V
:roll:
zelfde verhaal als dit (dr was nog een andere waar dit ding ook helemaal beschreven werd, kan die even niet vinden)

het idee is goed genoeg zodat veel mensen er in tuinen :(

Geplaatst: 07 jun 2008 20:26
door adriaan
ja die magneten haha super spul, ik heb de leiding er mee vol hangen haha, heb alleen meer downforce als ik over een stalen brug rij :lol: :lol: :lol:

Geplaatst: 07 jun 2008 20:28
door vizier
hahaha :lol: :lol: :lol:

in bochten met vangrail altijd de binnenbocht pakken :lol: