Pagina 2 van 2
Geplaatst: 23 apr 2008 20:29
door Blue Vectra
geldt dat slangentje ook voor mijn blok marcel of andere?
Geplaatst: 23 apr 2008 20:45
door Laagvlieger
Ja al die ecotecs uit die serie.
Dus de C18XE, X18XE(L), X20XEV en alles wat erop lijkt.
Geplaatst: 23 apr 2008 20:49
door Blue Vectra
ok thnx marcel
heb tijd terug wel bij niels me stappenmotor laten schoonmaken+ gasklephuis, maar schommelen in toeren is weer terug(bijna afslaan).
Geplaatst: 03 mei 2008 00:28
door Sounddragon
Die kut Vectra hier heeft het ook
C20NE rules
Geplaatst: 03 mei 2008 23:11
door suaver
ik heb het zelfde gehad.
gasklephuis schoongemaakt,lfr en hij kwam zo weer terug.
Bij mij kwam er nog bij dat hij af en toe gewoon niet starte.
Gisteren eergisteren du snieuwe inspuitrelais(vd dealer 43euries) erin gezet en tot nu toe stationair lopen. Misschien tripte dat relais ik weet het niet. want schokken deed hij ook.
Maar misschien ken het ook aan het mooie weer ligguh
Geplaatst: 03 mei 2008 23:14
door Nick-GSI
mijne sloeg ook telkens af en liep onregelmatig. LFR schoongemaakt en gasklephuis schoongemaakt. Loopt weer als een zonnetje
Geplaatst: 23 jun 2008 18:56
door Lenblij
even een TT tje..
bij mijn 2.0xe blok het zelfde probleem. onregelmatig lopen, en soms afslaan bij stationair toerental.
moet ik nu ook het gasklephuis en de stappenmotor vervangen/reinigen? en kan dit op de zelfde manier als Laag hierboven beschreven heeft
mvg Len
Geplaatst: 23 jun 2008 19:28
door Laagvlieger
Ligt eraan wat voor blok je hebt?
2.0XE bestaat niet.
Dus C20XE of X20XEV.
C20XE heeft de stappenmotor onder het inlaatspruitstuk hangen.
X20XEV zelfde als beschreven idd.
Geplaatst: 23 jun 2008 20:21
door Lenblij
Laagvlieger schreef:Ligt eraan wat voor blok je hebt?
2.0XE bestaat niet.
Dus C20XE of X20XEV.
C20XE heeft de stappenmotor onder het inlaatspruitstuk hangen.
X20XEV zelfde als beschreven idd.
c20xe dus! sorry laag
maar onder het inlaatspruitstuk dus?
en hoe is dit het best te reinigen? ik heb even gezocht maar ik zag niet echt een duidelijk beschrijving
Geplaatst: 23 jun 2008 20:36
door Laagvlieger
Stappenmotor loshalen.
Helemaal volspuiten met carburateurreiniger tot e rgeen zwarte rommel meer uit komt.
Dan sluit je de stappenmotor aan op een accu. Enlaat je iemand even "klapperen" ermee. Dus dattie open/dicht/open/dicht gaat. Terwijl iemand dat doet spuit je flink reiniger op dat bewegende klepje. Totdat er geen zooi meer uitkomt.
Dan issie klaar. Weer monteren. en accu even paar minuutjes loshalen.
Geplaatst: 29 jun 2008 15:05
door blue
Baas J. schreef:Vergeet niet de "altijd-dichtgeslibte-nippel-op-je-inlaatspruitstuk".
Doorboren met 3mm boortje dacht ik.
Het dunnere slangetje van je kleppendeksel gaat erheen.
Is dit ook het geval bij een 2.0NE ? Ik heb er een week geleden ook een andere stappenmotor op gezet maar er is niet veel veranderd.... ook de slangen maar vervangen zeker? enne... hoe ga ik die noemen als ik bij de dealert ben? ze zijn hier nogal dom bij van der molen.....
Geplaatst: 29 jun 2008 19:26
door Laagvlieger
Neej is niet bij een C20NE dat gaatje.