Pagina 2 van 5

Geplaatst: 02 mei 2008 22:55
door suaver
Zou dit dan mijn code fout verklaren bij +-200Km/h valse lucht. :?

Geplaatst: 03 mei 2008 09:33
door Laagvlieger
Dat kan wel ja.
:!:

Geplaatst: 03 mei 2008 15:46
door Mad Driver
:roll: volgens mij is dat het wel ja.
Ik merk steeds meer dat mn auto super relaxt rijdt nu, ook op lage toeren heb ik nog meer koppel lijkt het.

Had altijd last van schokken als ik gas losliet, maar nu is dat bijna niet meer, scheelt echt een hoop stress...mn stationair is ook iets beter geworden.

Heb alleen nog steeds geen snelweg gerede om te achterhalen of dat lampje brandt of niet....want dat lampje brandt sins ik de auto heb boven de 120 op lange stukken.

Geplaatst: 03 mei 2008 20:33
door pascal1109
dan heb je toch al geruime tijd last van dat lampje?
Zou er alles aan doen om het weg te krijgen, kan dergelijke lampjes niet uitstaan :lol:

Geplaatst: 04 mei 2008 14:40
door Mad Driver
jaja da lampje brandt al sins ik de auto heb, ma alleen boven de 120 opde snelweg.

Heb zowiezo een boel nieuwe onderdelen, maar niks mocht baten. Heb toch echt een gevoel dat is nu opgelost is.

8) morgen nurburgring, dan komk er zeker achter

Geplaatst: 04 mei 2008 19:10
door Roy 2.0 16v
lijmen kan niet bij uitlaatdelen die zo heet worden dat je erop kunt barbequen, goed maken, dus waarschijnllijk nieuwe tapdraad erin maken en grotere bout.

hopelijk is dan je foutmeldingslampje weg

Geplaatst: 04 mei 2008 20:15
door suaver
misschien opboren en een helixcoil erin proberen .. als dat niet lukt mot ik nog ergens van dat diamant opvulmiddel weet alleen niet of dat die temperatuur aan ken. even opzoeken.

Geplaatst: 04 mei 2008 20:30
door Bart(astra)
suaver schreef:misschien opboren en een helixcoil erin proberen .. als dat niet lukt mot ik nog ergens van dat diamant opvulmiddel weet alleen niet of dat die temperatuur aan ken. even opzoeken.
idd helicol erin (laten) maken !

Geplaatst: 05 mei 2008 23:05
door Mad Driver
Nou vandaag duitsland onveilig gemaakt...mn storingslampie brandt nog steeds helaas...en de dipjes die mn auto had wordt steeds meer.

De schroefjes aandraaien opde uitlaatspruitstuk was dus alleen goed tegen het hikken vande auto bij gas geven en loslaten. Rijdt nu lekker confi dat wel.

De dipjes komen nu in alle versnellingen voor....alleen als je goed doortrapt is dat. Gebeurt veelal boven de 4000 toeren.
Doet me denken aan benzinetekort...maar kan eig van alles zijn.
Wordt wel steeds meer, vooral vandaag na veel te hebben gereden in hoge toeren is het steeds meer geworden.

:lol: wel is de 200 makkelijk haalbaar...want da heb ik vandaag vele malen gedaan. Hij hikt gwoon paar keer tussendoor en klaar.
Ow en tijdens die dipjes hoorje plofjes uit de uitlaat komen...komt verder geen vlam uit, maar je hoort het wel.

Geplaatst: 06 mei 2008 09:36
door pascal1109
dipjes op hogere toeren komt me bekend voor :roll:
alhoewel het bij mij gewoon 1 grote dip was :lol:

Geplaatst: 06 mei 2008 11:04
door qgenius
Het kan natuurlijk ook je LMM zijn (luchtmassameter)
Was bij mij hetzelfde probleem.

Die krengen van Bosch zijn erg snel kapot.
Moet je maar eens met en nieuwe erop rijden.
Dan is het net of je een andere auto rijdt.

Even een andere proberen van een clublid in de burt misschien.
Kost maar een paar minuten.

Check dan meteen de luchtslang die van je LMM in je SFI gaat.
Die wel wel eens uitdrogen en scheuren. Dus valse lucht en ook deze
symptomen.

Geplaatst: 06 mei 2008 11:23
door Mad Driver
lmm is die sensor op die dikke slang die vanje gasklephuis na luchtfilter gaat tog?

Geplaatst: 06 mei 2008 11:42
door qgenius
Mad Driver schreef:lmm is die sensor op die dikke slang die vanje gasklephuis na luchtfilter gaat tog?
Yep datis hem,
En die kan je zoals sommige wel beweren ziet schoonmaken met remmenreiniger of zoiets. Zo`n LMM geeft ook zelden een foutmelding.

Bij mij is deze LMM van Bosch al bij 3 auto`s kapot gegaan.
Kapot is een groot woord maar hij werkte niet meer 100%.

Helaas zijn ze nieuw aardig prijzig. Dus op zoek naar een gebruikte kan de moiete lonen.

Geplaatst: 06 mei 2008 16:09
door Mad Driver
hmm ok, thx man, zal eens kijke ofk aan een andere kan komen.

:lol: dichtbijzijnde lid is paul :lol:

Geplaatst: 06 mei 2008 16:31
door RedBill
Mad Driver schreef:Nou vandaag duitsland onveilig gemaakt...mn storingslampie brandt nog steeds helaas...en de dipjes die mn auto had wordt steeds meer.

De schroefjes aandraaien opde uitlaatspruitstuk was dus alleen goed tegen het hikken vande auto bij gas geven en loslaten. Rijdt nu lekker confi dat wel.

De dipjes komen nu in alle versnellingen voor....alleen als je goed doortrapt is dat. Gebeurt veelal boven de 4000 toeren.
Doet me denken aan benzinetekort...maar kan eig van alles zijn.
Wordt wel steeds meer, vooral vandaag na veel te hebben gereden in hoge toeren is het steeds meer geworden.

:lol: wel is de 200 makkelijk haalbaar...want da heb ik vandaag vele malen gedaan. Hij hikt gwoon paar keer tussendoor en klaar.
Ow en tijdens die dipjes hoorje plofjes uit de uitlaat komen...komt verder geen vlam uit, maar je hoort het wel.
Controleer eens of je massa's van de injectorrail nog wel goed vast zitten?
Als die niet goed vast zit gaat je motorstoringslampje ook branden. Tevens gaat ie daardoor beroerd rijden. In principe zal dit het niet wezen omdat dan ook je toerensignaal wegvalt, maar je weet maar nooit.

Geplaatst: 06 mei 2008 19:03
door Mad Driver
@ redbill waar is dat ergens?
ergens bij de inlaatspruitstuk??

Heb net ook de lmm en die andere sensoren losgehaal om te bekijken, zitten verder geen scheuren in die slangen, ziet er echt netjes uit ook die sensoren, kan natuurlijk wel stuk zijn snap ik.

Geplaatst: 06 mei 2008 19:43
door Bart(astra)
Mad Driver schreef:@ redbill waar is dat ergens?
ergens bij de inlaatspruitstuk??

Heb net ook de lmm en die andere sensoren losgehaal om te bekijken, zitten verder geen scheuren in die slangen, ziet er echt netjes uit ook die sensoren, kan natuurlijk wel stuk zijn snap ik.
Motorkabelboom volgen, massa's zijn bruin

Geplaatst: 06 mei 2008 19:47
door chucky66
mijn dip begint bij 248

Geplaatst: 06 mei 2008 23:01
door oenatje
bij mij bij een zak ships

Geplaatst: 10 mei 2008 19:27
door Rallyastra
Mijn dip begint om 8 uur smorgens :lol: :lol:

Geplaatst: 12 mei 2008 18:23
door c18xe
neem een cup a soup :D

Geplaatst: 12 mei 2008 19:16
door RedBill
Bart(astra) schreef:
Mad Driver schreef:@ redbill waar is dat ergens?
ergens bij de inlaatspruitstuk??

Heb net ook de lmm en die andere sensoren losgehaal om te bekijken, zitten verder geen scheuren in die slangen, ziet er echt netjes uit ook die sensoren, kan natuurlijk wel stuk zijn snap ik.
Motorkabelboom volgen, massa's zijn bruin
Zitten onder je SFI bak, op de boutjes waarmee je injectorrail vast gezet wordt op het inlaatspruitstuk.

Geplaatst: 12 mei 2008 23:04
door Mad Driver
8) heb er niet zoveel last meer van...geen idee hoe of wat.
Maar ik zal er toch naar kijken.

Geplaatst: 12 mei 2008 23:18
door Rallyastra
RedBill schreef:
Bart(astra) schreef:
Mad Driver schreef:@ redbill waar is dat ergens?
ergens bij de inlaatspruitstuk??

Heb net ook de lmm en die andere sensoren losgehaal om te bekijken, zitten verder geen scheuren in die slangen, ziet er echt netjes uit ook die sensoren, kan natuurlijk wel stuk zijn snap ik.
Motorkabelboom volgen, massa's zijn bruin
Zitten onder je SFI bak, op de boutjes waarmee je injectorrail vast gezet wordt op het inlaatspruitstuk.
Word eens keer wakker, hij heeft een C18XE :lol:

Geplaatst: 12 mei 2008 23:37
door RedBill
Ow, OK, zat dan inderdaad even niet op te letten... Sorry! Niet onder de SFI bak dan... Als iedereen nu gewoon zijn motortype in z'n onderschrif zou zetten... Ik hou het allemaal niet meer bij...