GSI staat in de garage...
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
volgens mij is dat het wel ja.
Ik merk steeds meer dat mn auto super relaxt rijdt nu, ook op lage toeren heb ik nog meer koppel lijkt het.
Had altijd last van schokken als ik gas losliet, maar nu is dat bijna niet meer, scheelt echt een hoop stress...mn stationair is ook iets beter geworden.
Heb alleen nog steeds geen snelweg gerede om te achterhalen of dat lampje brandt of niet....want dat lampje brandt sins ik de auto heb boven de 120 op lange stukken.
Ik merk steeds meer dat mn auto super relaxt rijdt nu, ook op lage toeren heb ik nog meer koppel lijkt het.
Had altijd last van schokken als ik gas losliet, maar nu is dat bijna niet meer, scheelt echt een hoop stress...mn stationair is ook iets beter geworden.
Heb alleen nog steeds geen snelweg gerede om te achterhalen of dat lampje brandt of niet....want dat lampje brandt sins ik de auto heb boven de 120 op lange stukken.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
dan heb je toch al geruime tijd last van dat lampje?
Zou er alles aan doen om het weg te krijgen, kan dergelijke lampjes niet uitstaan
Zou er alles aan doen om het weg te krijgen, kan dergelijke lampjes niet uitstaan
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
jaja da lampje brandt al sins ik de auto heb, ma alleen boven de 120 opde snelweg.
Heb zowiezo een boel nieuwe onderdelen, maar niks mocht baten. Heb toch echt een gevoel dat is nu opgelost is.
morgen nurburgring, dan komk er zeker achter
Heb zowiezo een boel nieuwe onderdelen, maar niks mocht baten. Heb toch echt een gevoel dat is nu opgelost is.
morgen nurburgring, dan komk er zeker achter
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- Roy 2.0 16v
- forum-gebruiker
- Berichten: 3341
- Lid geworden op: 02 dec 2005 00:58
- Auto('s): astra gsi 2.0 16v 1992 e266 vectra gts 2.2 2003
- Locatie: Hoorn
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
Nou vandaag duitsland onveilig gemaakt...mn storingslampie brandt nog steeds helaas...en de dipjes die mn auto had wordt steeds meer.
De schroefjes aandraaien opde uitlaatspruitstuk was dus alleen goed tegen het hikken vande auto bij gas geven en loslaten. Rijdt nu lekker confi dat wel.
De dipjes komen nu in alle versnellingen voor....alleen als je goed doortrapt is dat. Gebeurt veelal boven de 4000 toeren.
Doet me denken aan benzinetekort...maar kan eig van alles zijn.
Wordt wel steeds meer, vooral vandaag na veel te hebben gereden in hoge toeren is het steeds meer geworden.
wel is de 200 makkelijk haalbaar...want da heb ik vandaag vele malen gedaan. Hij hikt gwoon paar keer tussendoor en klaar.
Ow en tijdens die dipjes hoorje plofjes uit de uitlaat komen...komt verder geen vlam uit, maar je hoort het wel.
De schroefjes aandraaien opde uitlaatspruitstuk was dus alleen goed tegen het hikken vande auto bij gas geven en loslaten. Rijdt nu lekker confi dat wel.
De dipjes komen nu in alle versnellingen voor....alleen als je goed doortrapt is dat. Gebeurt veelal boven de 4000 toeren.
Doet me denken aan benzinetekort...maar kan eig van alles zijn.
Wordt wel steeds meer, vooral vandaag na veel te hebben gereden in hoge toeren is het steeds meer geworden.
wel is de 200 makkelijk haalbaar...want da heb ik vandaag vele malen gedaan. Hij hikt gwoon paar keer tussendoor en klaar.
Ow en tijdens die dipjes hoorje plofjes uit de uitlaat komen...komt verder geen vlam uit, maar je hoort het wel.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
dipjes op hogere toeren komt me bekend voor
alhoewel het bij mij gewoon 1 grote dip was
alhoewel het bij mij gewoon 1 grote dip was
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
Het kan natuurlijk ook je LMM zijn (luchtmassameter)
Was bij mij hetzelfde probleem.
Die krengen van Bosch zijn erg snel kapot.
Moet je maar eens met en nieuwe erop rijden.
Dan is het net of je een andere auto rijdt.
Even een andere proberen van een clublid in de burt misschien.
Kost maar een paar minuten.
Check dan meteen de luchtslang die van je LMM in je SFI gaat.
Die wel wel eens uitdrogen en scheuren. Dus valse lucht en ook deze
symptomen.
Was bij mij hetzelfde probleem.
Die krengen van Bosch zijn erg snel kapot.
Moet je maar eens met en nieuwe erop rijden.
Dan is het net of je een andere auto rijdt.
Even een andere proberen van een clublid in de burt misschien.
Kost maar een paar minuten.
Check dan meteen de luchtslang die van je LMM in je SFI gaat.
Die wel wel eens uitdrogen en scheuren. Dus valse lucht en ook deze
symptomen.
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
Yep datis hem,Mad Driver schreef:lmm is die sensor op die dikke slang die vanje gasklephuis na luchtfilter gaat tog?
En die kan je zoals sommige wel beweren ziet schoonmaken met remmenreiniger of zoiets. Zo`n LMM geeft ook zelden een foutmelding.
Bij mij is deze LMM van Bosch al bij 3 auto`s kapot gegaan.
Kapot is een groot woord maar hij werkte niet meer 100%.
Helaas zijn ze nieuw aardig prijzig. Dus op zoek naar een gebruikte kan de moiete lonen.
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Controleer eens of je massa's van de injectorrail nog wel goed vast zitten?Mad Driver schreef:Nou vandaag duitsland onveilig gemaakt...mn storingslampie brandt nog steeds helaas...en de dipjes die mn auto had wordt steeds meer.
De schroefjes aandraaien opde uitlaatspruitstuk was dus alleen goed tegen het hikken vande auto bij gas geven en loslaten. Rijdt nu lekker confi dat wel.
De dipjes komen nu in alle versnellingen voor....alleen als je goed doortrapt is dat. Gebeurt veelal boven de 4000 toeren.
Doet me denken aan benzinetekort...maar kan eig van alles zijn.
Wordt wel steeds meer, vooral vandaag na veel te hebben gereden in hoge toeren is het steeds meer geworden.
wel is de 200 makkelijk haalbaar...want da heb ik vandaag vele malen gedaan. Hij hikt gwoon paar keer tussendoor en klaar.
Ow en tijdens die dipjes hoorje plofjes uit de uitlaat komen...komt verder geen vlam uit, maar je hoort het wel.
Als die niet goed vast zit gaat je motorstoringslampje ook branden. Tevens gaat ie daardoor beroerd rijden. In principe zal dit het niet wezen omdat dan ook je toerensignaal wegvalt, maar je weet maar nooit.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
@ redbill waar is dat ergens?
ergens bij de inlaatspruitstuk??
Heb net ook de lmm en die andere sensoren losgehaal om te bekijken, zitten verder geen scheuren in die slangen, ziet er echt netjes uit ook die sensoren, kan natuurlijk wel stuk zijn snap ik.
ergens bij de inlaatspruitstuk??
Heb net ook de lmm en die andere sensoren losgehaal om te bekijken, zitten verder geen scheuren in die slangen, ziet er echt netjes uit ook die sensoren, kan natuurlijk wel stuk zijn snap ik.
C18XE
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
Tuning is not a Sport
It's a way of life!!!!
KOK Promoteam:D
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Motorkabelboom volgen, massa's zijn bruinMad Driver schreef:@ redbill waar is dat ergens?
ergens bij de inlaatspruitstuk??
Heb net ook de lmm en die andere sensoren losgehaal om te bekijken, zitten verder geen scheuren in die slangen, ziet er echt netjes uit ook die sensoren, kan natuurlijk wel stuk zijn snap ik.
mijn dip begint bij 248
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... tra+rollen
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Zitten onder je SFI bak, op de boutjes waarmee je injectorrail vast gezet wordt op het inlaatspruitstuk.Bart(astra) schreef:Motorkabelboom volgen, massa's zijn bruinMad Driver schreef:@ redbill waar is dat ergens?
ergens bij de inlaatspruitstuk??
Heb net ook de lmm en die andere sensoren losgehaal om te bekijken, zitten verder geen scheuren in die slangen, ziet er echt netjes uit ook die sensoren, kan natuurlijk wel stuk zijn snap ik.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Mad Driver
- forum-gebruiker
- Berichten: 2066
- Lid geworden op: 08 jan 2007 21:20
- Locatie: Maastricht
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
Word eens keer wakker, hij heeft een C18XERedBill schreef:Zitten onder je SFI bak, op de boutjes waarmee je injectorrail vast gezet wordt op het inlaatspruitstuk.Bart(astra) schreef:Motorkabelboom volgen, massa's zijn bruinMad Driver schreef:@ redbill waar is dat ergens?
ergens bij de inlaatspruitstuk??
Heb net ook de lmm en die andere sensoren losgehaal om te bekijken, zitten verder geen scheuren in die slangen, ziet er echt netjes uit ook die sensoren, kan natuurlijk wel stuk zijn snap ik.
I.V.M. drukte bellen als ik niet op PM's reageer !
0546-562109
0546-562109
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Ow, OK, zat dan inderdaad even niet op te letten... Sorry! Niet onder de SFI bak dan... Als iedereen nu gewoon zijn motortype in z'n onderschrif zou zetten... Ik hou het allemaal niet meer bij...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)