Pagina 10 van 16
Geplaatst: 21 jan 2007 15:23
door Mad Driver
haha dat is goed
mijn vader kent iemand die ook veel verstand van heeft alleen
ben ik bang dat hij al die gereedschappen niet heeft.
als dat wil mislukken zal ik zeker op jou terugkomen Niels.
moet wel goedkomen.
greetz
Geplaatst: 21 jan 2007 15:25
door Rallyastra
Zonder speciaal gereedschap kriujg je de nokkenassen bijna NIET meer op tijd, aangezien ze allekanten op springen zodra je ze loslaat. Weten veel mensen niet en dan krijg je het spul niet meer inelkaar.
Geplaatst: 21 jan 2007 15:26
door Laagvlieger
plus kans op klepbeschadiging bij losschieten.
je zal de eerste niet zijn.
Geplaatst: 21 jan 2007 15:31
door Mad Driver
gelijk hebje
ik zal dit nog zeker aan mijn vader uitleggen zodat we niet inde problemen komen.
voor mij is kwaliteit belangrijk geld is een 2e optie
want zoiets moet goed gebeuren anders ist voor nix.
jullie horen vanme
en waar woonje niels??
Geplaatst: 21 jan 2007 15:56
door Rallyastra
Twente
is ongeveer halverwege waar je je gsi opgehaald hebt
Geplaatst: 21 jan 2007 15:59
door GSi Twente
Aan de hoofdader van snelweg rijdend Nederland, de A1.
Geplaatst: 21 jan 2007 16:02
door Mad Driver
lekker ver dus
goed zal wel laten weten als het zover is
trouwens toen ik de bandenspaning bijvulde merkte ik dat mn voorbande verschillende waardes hadden.
kutsooi mieschein dat nu de trillende stuur verholpen is
moet zo werken kank gelijk testen.
de achterbanden staan nu op 2.4 hopelijk zullen ze nu ook int midden slijten en niet alleen de randjes anders kank ook binnekoort niuwe achterbanden halen.
greetz
Geplaatst: 21 jan 2007 16:05
door GSi Twente
Ver?
Een ritje Rostock en weer terug op een zaterdagmiddag, das pas ver.
Geplaatst: 21 jan 2007 16:07
door pluggie
GSi Twente schreef:Ver?
Een ritje Rostock en weer terug op een zaterdagmiddag, das pas ver.
En smeten ze nog steeds koelkasten uit die oostblokflats naar beneden ?
Geplaatst: 21 jan 2007 16:12
door Raymond-oud
pluggie schreef:GSi Twente schreef:Ver?
Een ritje Rostock en weer terug op een zaterdagmiddag, das pas ver.
En smeten ze nog steeds koelkasten uit die oostblokflats naar beneden ?
wat is ver
het is maar hoe je het bekijkt
als je nooit je dorp uit komt is rostock ver ja
Geplaatst: 21 jan 2007 16:12
door Mad Driver
haha
Geplaatst: 21 jan 2007 16:13
door Bart(astra)
Als je de distributie gaat vervangen, en je weet de voorgeschiedenis van de auto niet, is het idd verstandig om de waterpomp preventief ook te vervangen.
(Normaal let je op speling en oftie lekt)
..het is meestal zo,dat de waterpomp pas echt gaat lekken net na de vervanging van de riem, omdat alles dan weer lekker strak(ker) ligt.
Je bent nu ook dicht bij de nokkenaskeerringen en de krukas/oliepomp keerring. Misschien een idee om deze ook maar preventief mee te nemen, omdat je niet weet of ze (een beetje) olie lekken.
(je blok was toch afgespoten? )
Geplaatst: 21 jan 2007 16:19
door Mad Driver
of mijn blok afgespoten is weet ik niet dat gokte iemand hier op het forum.
hij ziet er van boven in ieder geval schoon uit
helemaal onder de blok alsje van boven kijkt is het wel minder schoon
ma goed om nog meer dingen te vervangen wil ik dan effe kijken of het wel nodig is.
Want de kosten stijgen als een raket op deze manier
is wel iets om rekening mee te houden in ieder geval thx
kga nu werken
greetz
Geplaatst: 21 jan 2007 16:29
door Sounddragon
Als hij schongespoten was omdat bijvoorbeeld de kleppendeksel pakking lekte, had je na de redelijk lange rit naar huis allang weer een zeikvet blok gehad
Geplaatst: 21 jan 2007 17:21
door GSi Twente
raymond schreef:pluggie schreef:GSi Twente schreef:Ver?
Een ritje Rostock en weer terug op een zaterdagmiddag, das pas ver.
En smeten ze nog steeds koelkasten uit die oostblokflats naar beneden ?
wat is ver
het is maar hoe je het bekijkt
als je nooit je dorp uit komt is rostock ver ja
Mwa, ik rij niet op de noordlanden in een vrachtwagen.
Verschil moet er wezen.
Geplaatst: 21 jan 2007 17:30
door adriaan
GSi Twente schreef:raymond schreef:pluggie schreef:
En smeten ze nog steeds koelkasten uit die oostblokflats naar beneden ?
wat is ver
het is maar hoe je het bekijkt
als je nooit je dorp uit komt is rostock ver ja
Mwa, ik rij niet op de noordlanden in een vrachtwagen.
Verschil moet er wezen.
tja en buiten Enter houd de wereld toch ook op ofnie?????
Geplaatst: 21 jan 2007 17:35
door GSi Twente
Nee, ze noemen Enter een gat, dus dat kan niet... raar genoeg blijf met regen al het water in Rijssen staan...
Geplaatst: 21 jan 2007 17:39
door adriaan
Geplaatst: 21 jan 2007 17:41
door Rallyastra
Enter is overal bekend, genoeg mensen rammen er dagelijks op
Geplaatst: 21 jan 2007 18:24
door RedBill
Mad Driver schreef:Want de kosten stijgen als een raket op deze manier
Je wilt niet weten hoe hard je kosten stijgen als je distributieriem breekt... En Ewin heeft alleen C20XE koppen op voorraad liggen.
Geplaatst: 21 jan 2007 22:36
door Mad Driver
dat hebk al gelezen van andere leden.
wil dit zeker voorkomen dus ik probeer alles aan de auto deze week nog te fixen.
mn papa gaat morgen effe naar de garage voor de balanceren.
laat snel meer weten
greetz
Geplaatst: 22 jan 2007 17:50
door Mad Driver
hey jongens
nou vandaag is mn vader naar de garage geweest.
Vervangen zijn:
Ruitenwissers
Achterlamp was kapot
Handremschoentjes + achterremmen
APK gehaald
Vervolgens hebben ze mijn vader verteld dat mijn velgen niet helemaal rond zijn waardoor mijn stuur lichtjes trilt bij de 90 t/m 110km.
Nou fijn is dat
Ik wil niet van mijn velgen af dus of ik zal nieuwe van zelfde velgen moeten kopen of 4 andere (goedkopere velgjes0.
nou deze wil ik houden dus ik denk dat ik nog effe zo rondga rijden tot ik geld heb voor nieuwe velgies ofzo.
Nog effe een belangrijke vraag.
Wie heeft zijn autoverzekering op zijn naam staan, is niet ouder dan 24j en komt goedkoper uit met de verzekering dan 65 euro per maand?
noteer dan A.U.B. je verzekeringsnaam + de tel nummer want ik heb momenteel moeite om een goedkope te vinden die me wil accepteren.
alvast thx greetz
Geplaatst: 22 jan 2007 18:00
door Sounddragon
Wbt het trillen, als je STUUR trilt, zit er een onruststoker op de vooras, probeer even voor en achter te wisselen, achter heb je veel minder last van een wat minder rond wiel, of het moet wel héél erg zijn
Als de hele auto trilt (als je het dus meer in je stoel voelt als in je stuur) zit ie al achter en is het niet anders....
Overigens; als het stuur allleen bij een bepaalde snelheid trilt is het eerder te zoeken in onbalans als in een hoogteslag, een hoogteslag voel je namelijk ook als je stapvoets rijdt over een echt vlakke ondergrond, met 2 vingers aan je stuur (goed voelen)
Geplaatst: 22 jan 2007 18:12
door Laagvlieger
ennn kromme velgen kun je laten richten.
Das stukken goedkoper dan nieuwe.
Geplaatst: 22 jan 2007 18:13
door Mad Driver
Nou mijn stuur trilt alleen bij de 90 effe en dan bij 100 effe en bij 110 effe
en volgens de garage zijn alle 4 de velgen zo dus het vervangen van achter naar voor en andersom heeft ook geen effect.
Als ik goed begrijp heeft de garage gesegd dat deze velgen niet voor deze auto zijn gemaakt waardoor het niet perfect aansluit dus een beetje trilt. En ze zijn tegelijkertijd niet goed rond.
snap zelf ook nie helemaal was er zelf niet bij moest helaas naar school.
En nog iets als ik de stuur loslaat op een vlakke weg trekt het de auto langzaam naar rechts. Volgens mij vader ook duur om te maken en het zou iets met de velgen te maken kunnen hebben.
Is dit idd een duure grap om te maken?
of kan het ook goedkoop opgelost worden?
greetz