Astra F Caravan
- Ray
- forum-gebruiker
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
- Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
- Locatie: Waalwijk
Re: Astra F Caravan
Bedankt voor de reacties, heren.
Het wordt een F25, Danny.
Iemand nog interesse in een AF22?
Edit: bak is inmiddels met het oud ijzer mee.
Het wordt een F25, Danny.
Iemand nog interesse in een AF22?
Edit: bak is inmiddels met het oud ijzer mee.
Laatst gewijzigd door Ray op 18 mei 2018 21:39, 2 keer totaal gewijzigd.
- Ray
- forum-gebruiker
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
- Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
- Locatie: Waalwijk
Re: Astra F Caravan
Hier de 2 bakken nog eens naast elkaar. De handbak is goed te tillen, de automaat niet... :p
Nu de bak eraf lag kon ik goed bij het carterventilatiehuisje, wat al een poosje kapot is. Die rubber klep wordt hard en breekt dan af. Klepje heeft wel een onderdeelnummer, maar is helaas niet los leverbaar. Dus een compleet nieuw carterventilatiehuis geplaatst.
Vervolgens krukasskeerring vervangen.
En licht vliegwiel met koppelingsset ertegenaan.
Ik had toevallig nog een buis liggen die perfect dient als centreerpen voor de koppelingsplaat. Wordt aan het einde iets smaller zodat deze ook in het vliegwiel past.
Hier de F25 op z'n plek hangen.
Toen die ook aan z'n baksteun hing, viel het op dat de motor scheef hing. De bak leek te ver naar voren te hangen. Ik ging er vanuit dat de AF22 en de F25 op dezelfde manier aan de auto hingen, daarom had ik de linker baksteun op dezelfde plaats gemonteerd als dat die eraf kwam. Kennelijk is de automaat een stok forser, waardoor de baksteun ook verder naar voren aan de carrosserie hangt. Baksteun moest dus verder naar achter, maar vanwege de vorm van de steun moest er eerst een andere steun onder.
Bij de laatste APK viel het op dat de remleidingen slecht waren. Nu het subframe eronderuit ligt, kan ik goed bij de leidingen. Ik wil gelijk alle leidingen vervangen, en als ik dan toch bezig ben, gelijk ABS erop bouwen.
Omdat de auto van origine geen ABS heeft heb ik ook geen bevestigingspunten voor de ABS-pomp-houder. Hier gaan een drietal bijzondere moeren in, deze nieuw besteld voor een paar euro:
ABS-pomp-houder gemonteerd:
ABS-ringen op de aandrijfassen vervangen vanwege breuk op de sensorring. Via die ringen verkreeg ik mijn snelheidssignaal, vandaar dat ik deze wel al had.
Als ik ABS wil gebruiken, moet ik ook een andere hoofdremcilinder (hrc) hebben. Er komen nu namelijk 4 leidingen uit de hrc, die elk direct naar een wiel gaan. Een hrc voor ABS heeft maar 2 leidingen. Ik had een geschikte hrc wel liggen, maar heb een nieuwe besteld. Als ik die nieuwe hrc monteer, past ook de rembekrachtiger niet meer. Eentje van een GSi netjes gemaakt, en gemonteerd.
Oud:
Geen:
Nieuw:
En zo ben ik lekker alles door elkaar aan het doen
Nu de bak eraf lag kon ik goed bij het carterventilatiehuisje, wat al een poosje kapot is. Die rubber klep wordt hard en breekt dan af. Klepje heeft wel een onderdeelnummer, maar is helaas niet los leverbaar. Dus een compleet nieuw carterventilatiehuis geplaatst.
Vervolgens krukasskeerring vervangen.
En licht vliegwiel met koppelingsset ertegenaan.
Ik had toevallig nog een buis liggen die perfect dient als centreerpen voor de koppelingsplaat. Wordt aan het einde iets smaller zodat deze ook in het vliegwiel past.
Hier de F25 op z'n plek hangen.
Toen die ook aan z'n baksteun hing, viel het op dat de motor scheef hing. De bak leek te ver naar voren te hangen. Ik ging er vanuit dat de AF22 en de F25 op dezelfde manier aan de auto hingen, daarom had ik de linker baksteun op dezelfde plaats gemonteerd als dat die eraf kwam. Kennelijk is de automaat een stok forser, waardoor de baksteun ook verder naar voren aan de carrosserie hangt. Baksteun moest dus verder naar achter, maar vanwege de vorm van de steun moest er eerst een andere steun onder.
Bij de laatste APK viel het op dat de remleidingen slecht waren. Nu het subframe eronderuit ligt, kan ik goed bij de leidingen. Ik wil gelijk alle leidingen vervangen, en als ik dan toch bezig ben, gelijk ABS erop bouwen.
Omdat de auto van origine geen ABS heeft heb ik ook geen bevestigingspunten voor de ABS-pomp-houder. Hier gaan een drietal bijzondere moeren in, deze nieuw besteld voor een paar euro:
ABS-pomp-houder gemonteerd:
ABS-ringen op de aandrijfassen vervangen vanwege breuk op de sensorring. Via die ringen verkreeg ik mijn snelheidssignaal, vandaar dat ik deze wel al had.
Als ik ABS wil gebruiken, moet ik ook een andere hoofdremcilinder (hrc) hebben. Er komen nu namelijk 4 leidingen uit de hrc, die elk direct naar een wiel gaan. Een hrc voor ABS heeft maar 2 leidingen. Ik had een geschikte hrc wel liggen, maar heb een nieuwe besteld. Als ik die nieuwe hrc monteer, past ook de rembekrachtiger niet meer. Eentje van een GSi netjes gemaakt, en gemonteerd.
Oud:
Geen:
Nieuw:
En zo ben ik lekker alles door elkaar aan het doen
Laatst gewijzigd door Ray op 18 mei 2018 22:04, 3 keer totaal gewijzigd.
Re: Astra F Caravan
mooi mooi.
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Astra F Caravan
Dit is echt een heerlijk project. Mooi gedetailleerd met de foto's enzo
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: Astra F Caravan
Super tof!
Zoals Pascal al zegt, erg fijn ook met al de foto's erbij.
Keep up the good work Ray
Zoals Pascal al zegt, erg fijn ook met al de foto's erbij.
Keep up the good work Ray
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Astra F Caravan
vet project ray,abs en handbank .
danny gsi 666
danny gsi 666
- AlexAstra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 07 aug 2011 15:43
- Auto('s): Hobby: Astra GSI 2.0 16v Daily: Vectra C 2.2 GTS
- Locatie: Rotterdam
Re: Astra F Caravan
lekker bezig, mooie hobby zo!
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Astra F Caravan
echte remmen .
danny gsi 666
danny gsi 666
- Ray
- forum-gebruiker
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
- Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
- Locatie: Waalwijk
Re: Astra F Caravan
Dit weekend niet veel gedaan aan de Astra. Heb de voorbumper eraf gehaald voor kabelboomwerkzaamheden binnenkort, toen nog even onderstaande foto gemaakt. Kun je meteen zien waar het luchtfilter hangt. Aanzuigrichting is niet ideaal, maar ging even niet anders.
Verder nog met de achterremmen bezig geweest. Bevesting van de handremkabels zit nu op een andere plek, dus de lengte van de kabels klopt niet meer. Dus nieuwe handremkabels gemonteerd van een Astra F X20XEV station.
Ook links en rechts nog een beugeltje op de achteras gemonteerd, die alleen Astra's met schijfremmen hebben. Als je die niet monteert, heb je ten eerste een kabel die redelijk los hangt, ten tweede is er een kunststof ringetje die los over de kabel kan schuiven en ten derde zou de handremkabel onder een te scherpe hoek staan t.o.v. de ankerplaat.
Kijk maar even naar de plaatjes, dat is misschien duidelijker
(Let niet op de remleidingen, die worden nog vervangen.)
Verder nog met de achterremmen bezig geweest. Bevesting van de handremkabels zit nu op een andere plek, dus de lengte van de kabels klopt niet meer. Dus nieuwe handremkabels gemonteerd van een Astra F X20XEV station.
Ook links en rechts nog een beugeltje op de achteras gemonteerd, die alleen Astra's met schijfremmen hebben. Als je die niet monteert, heb je ten eerste een kabel die redelijk los hangt, ten tweede is er een kunststof ringetje die los over de kabel kan schuiven en ten derde zou de handremkabel onder een te scherpe hoek staan t.o.v. de ankerplaat.
Kijk maar even naar de plaatjes, dat is misschien duidelijker
(Let niet op de remleidingen, die worden nog vervangen.)
Laatst gewijzigd door Ray op 18 mei 2018 22:08, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Astra F Caravan
Bij dit luchtfilter zit toch nog een soort flexibele slang die je eraan kan maken om zo de aanzuigrichting te verbeteren?
En zo niet, kun je die er wel aanmaken denk ik.
Zo had ik dat ook destijds.
En zo niet, kun je die er wel aanmaken denk ik.
Zo had ik dat ook destijds.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Ray
- forum-gebruiker
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
- Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
- Locatie: Waalwijk
Re: Astra F Caravan
De diameter van die slang die erbij hoort is te groot om scherpe bochten te maken, als je dan een 90 graden bocht met die slang wil maken komt de slang onder de bumper uit, omdat de bocht dan te groot is.
Wellicht kan ik er iets van een PVC bochtje aan maken, maar dat is eerlijk gezegd nog niet echt prioriteit
Wellicht kan ik er iets van een PVC bochtje aan maken, maar dat is eerlijk gezegd nog niet echt prioriteit
- Ray
- forum-gebruiker
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
- Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
- Locatie: Waalwijk
Re: Astra F Caravan
Kabelboom in de motorruimte (niet van de motor) vervangen vanwege de ABS inbouw. Links oud, rechts nieuw.
Kabelboom achter dashboard vervangen vanwege inbouw van een MID en passagiersairbag. Links oud, rechts nieuw.
Hoe de auto er momenteel uitziet van binnen:
Rechter interieurluchtbuis vervangen vanwege inbouw passagiersruimte. Hieronder de oude:
En de nieuwe:
Cruise-control lampje ingebouwd op de plaats van het automaatbaklampje.
Staat ergens een topic in het technisch archief daarover, echter heb ik daar een kleine aanvulling op. Ik wilde namelijk geen draadjes aan een lampje solderen. Als je het lampje op de plek wil hebben zoals beschreven in het technisch archief, kun je ook een draadje plaatsen op positie 10 van de kleine stekker achterop de tellerbak. Die draad verbind je dan met positie J op de CC-unit.
Inmiddels ben ik ook bezig alle remleidingen te vervangen. Voor de geïnteresseerden onder ons zal ik bij een kleine remleiding laten zien hoe ik die maak.
Je meet met een touwtje de oude leiding, en snijdt een nieuw stuk:
Je felst er aan 1 kant een kraagje aan:
Je schuift er 2 wartels over (let op de goeie maten, ze zijn niet overal hetzelfde) en felst ook het andere kraagje eraan:
Vervolgens buig je de bochten erin. Dat leidingbuigertje is geen noodzaak, wel handig
Resultaat:
Kabelboom achter dashboard vervangen vanwege inbouw van een MID en passagiersairbag. Links oud, rechts nieuw.
Hoe de auto er momenteel uitziet van binnen:
Rechter interieurluchtbuis vervangen vanwege inbouw passagiersruimte. Hieronder de oude:
En de nieuwe:
Cruise-control lampje ingebouwd op de plaats van het automaatbaklampje.
Staat ergens een topic in het technisch archief daarover, echter heb ik daar een kleine aanvulling op. Ik wilde namelijk geen draadjes aan een lampje solderen. Als je het lampje op de plek wil hebben zoals beschreven in het technisch archief, kun je ook een draadje plaatsen op positie 10 van de kleine stekker achterop de tellerbak. Die draad verbind je dan met positie J op de CC-unit.
Inmiddels ben ik ook bezig alle remleidingen te vervangen. Voor de geïnteresseerden onder ons zal ik bij een kleine remleiding laten zien hoe ik die maak.
Je meet met een touwtje de oude leiding, en snijdt een nieuw stuk:
Je felst er aan 1 kant een kraagje aan:
Je schuift er 2 wartels over (let op de goeie maten, ze zijn niet overal hetzelfde) en felst ook het andere kraagje eraan:
Vervolgens buig je de bochten erin. Dat leidingbuigertje is geen noodzaak, wel handig
Resultaat:
Laatst gewijzigd door Ray op 18 mei 2018 22:16, 4 keer totaal gewijzigd.
- Ray
- forum-gebruiker
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
- Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
- Locatie: Waalwijk
Re: Astra F Caravan
Remleidingwerkzaamheden afgemaakt:
ABS-sensor geplaatst op de rechter veerpoot. Links zat deze al, daar haalde ik het snelheidssignaal vandaan.
Ik vond de auto voorheen te stuiterig, Dus om te proberen voorveren van een Astra GSi gemonteerd, met nieuwe schokbrekers.
Op het stuk plaatwerk waar het schutbord overgaat in de bodem, begon de roest een beetje de neus op te steken. Kaal gemaakt en tegen roest behandeld. Kon er zo mooi bij zonder subframe.
Die achterste baksteun op de bovenstaande foto is de steun die al op de F25 zat toen ik deze monteerde. Ik kreeg de onderste moeren alleen niet vastgeschroefd:
Gelukkig was de steun van de automaatbak hetzelfde, dus die maar gemonteerd. Geen foto van, ziet er hetzelfde uit, alleen dan met schroefdraad... :p
Verder nog wat kleine dingetjes gedaan, zoals nieuw bobineblok gemonteerd, bougies + bougiekabels vervangen (Ja, ook die van de achterste cilinderrij )
2-polige temperatuurschakelaar in de radiateur vervangen door een 3-polige.
Met bijbehorende weerstand.
Klopsensor van voorste cilinderrij vervangen. Ik had hier af en toe storing op.
Inmiddels is ook de versnellingspook gemonteerd en het schakelmechanisme afgesteld, subframe en aandrijfassen teruggehangen, bak met bakolie gevuld, ruitensproeiertank met niveausensor en koelvloeistofreservoirdop met niveausensor geplaatst, en vast nog wel wat, maar dat vertel ik wel als ik het me weer herinner :p
ABS-sensor geplaatst op de rechter veerpoot. Links zat deze al, daar haalde ik het snelheidssignaal vandaan.
Ik vond de auto voorheen te stuiterig, Dus om te proberen voorveren van een Astra GSi gemonteerd, met nieuwe schokbrekers.
Op het stuk plaatwerk waar het schutbord overgaat in de bodem, begon de roest een beetje de neus op te steken. Kaal gemaakt en tegen roest behandeld. Kon er zo mooi bij zonder subframe.
Die achterste baksteun op de bovenstaande foto is de steun die al op de F25 zat toen ik deze monteerde. Ik kreeg de onderste moeren alleen niet vastgeschroefd:
Gelukkig was de steun van de automaatbak hetzelfde, dus die maar gemonteerd. Geen foto van, ziet er hetzelfde uit, alleen dan met schroefdraad... :p
Verder nog wat kleine dingetjes gedaan, zoals nieuw bobineblok gemonteerd, bougies + bougiekabels vervangen (Ja, ook die van de achterste cilinderrij )
2-polige temperatuurschakelaar in de radiateur vervangen door een 3-polige.
Met bijbehorende weerstand.
Klopsensor van voorste cilinderrij vervangen. Ik had hier af en toe storing op.
Inmiddels is ook de versnellingspook gemonteerd en het schakelmechanisme afgesteld, subframe en aandrijfassen teruggehangen, bak met bakolie gevuld, ruitensproeiertank met niveausensor en koelvloeistofreservoirdop met niveausensor geplaatst, en vast nog wel wat, maar dat vertel ik wel als ik het me weer herinner :p
Laatst gewijzigd door Ray op 18 mei 2018 22:29, 3 keer totaal gewijzigd.
- Ray
- forum-gebruiker
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
- Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
- Locatie: Waalwijk
Re: Astra F Caravan
Vlak voordat ik de veerpoten terugplaatste, keek ik even omhoog en zag ik dit:
Schoongemaakt, kaal gemaakt, anti-roestbehandeling erover. Andere kant hetzelfde kunstje gedaan.
Ik had al een poosje een stabilisatorstang van de achteras van een GSi liggen. Volgens EPC is de station nooit uitgevoerd met zo'n stang. Toch even geprobeerd, en hij past Ontroest, anti-roestehandeling en anti-steenslag erover.
Schoongemaakt, kaal gemaakt, anti-roestbehandeling erover. Andere kant hetzelfde kunstje gedaan.
Ik had al een poosje een stabilisatorstang van de achteras van een GSi liggen. Volgens EPC is de station nooit uitgevoerd met zo'n stang. Toch even geprobeerd, en hij past Ontroest, anti-roestehandeling en anti-steenslag erover.
Laatst gewijzigd door Ray op 18 mei 2018 22:31, 3 keer totaal gewijzigd.
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Astra F Caravan
mooi werk ray ga zo door,vette caravan jongen.
danny gsi 666
danny gsi 666
- Ray
- forum-gebruiker
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
- Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
- Locatie: Waalwijk
Re: Astra F Caravan
Bedankt Danny. Ik ga inderdaad nog even door :p
Heb nog zat plannen, deze week wil ik achteruitrijverlichting aansluiten. Bij de automaatbak was dat toch net weer wat anders geregeld.
En bij het schakelen komt het schakelmechanisme tegen verwarmingsslangen aan, dus daar moet ik ook nog wat mee doen.
Hopelijk kan ik van het weekend de motorruimte afmaken. Inlaatspruitstuk met gasklep en zo ligt er nog af, en ik moet een nieuwe positie fabriceren voor m'n elektrische koelvloeistofpompje, aangezien er op de oude plek nu een ABS-pomp hangt.
Cruise control, dynamokoeler en accu moeten er terug in, en ik denk dat we dan een heel eind klaar zijn onder de kap. Maar goed, de tijd zal het leren wanneer dat klaar is, dan heb ik binnen in de auto nog het één en ander te doen.
Als ie ergens in mei maar weer klaar is, dan mag ie in juni weer buiten spelen
Heb nog zat plannen, deze week wil ik achteruitrijverlichting aansluiten. Bij de automaatbak was dat toch net weer wat anders geregeld.
En bij het schakelen komt het schakelmechanisme tegen verwarmingsslangen aan, dus daar moet ik ook nog wat mee doen.
Hopelijk kan ik van het weekend de motorruimte afmaken. Inlaatspruitstuk met gasklep en zo ligt er nog af, en ik moet een nieuwe positie fabriceren voor m'n elektrische koelvloeistofpompje, aangezien er op de oude plek nu een ABS-pomp hangt.
Cruise control, dynamokoeler en accu moeten er terug in, en ik denk dat we dan een heel eind klaar zijn onder de kap. Maar goed, de tijd zal het leren wanneer dat klaar is, dan heb ik binnen in de auto nog het één en ander te doen.
Als ie ergens in mei maar weer klaar is, dan mag ie in juni weer buiten spelen
- Ray
- forum-gebruiker
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
- Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
- Locatie: Waalwijk
Re: Astra F Caravan
Zoals hierboven beschreven heb ik inmiddels de achteruitrijlichten werkend, verwarmingsslangen aangepast zodat ze niet meer tegen het schakelmechanisme aanliggen, motorruimte is inmiddels weer helemaal afgebouwd, motor geflushed, olie ververst, oliefilter vernieuwd, ontstekingsmodule vernieuwd;
3-polige knipperrelais vervangen door een 4-polige t.b.v. aanhangerherkenning.
Bedrading ervan was al voorbereid (de wit/groene draad):
Ik had ook al een poosje last van waterlekkage langs het dak. Onder de dakrails en de afdeklijsten op het dak zitten een kitnaad. Die is poreus geworden waardoor regenwater naar binnen kan.
Kit is knetterhard geworden en brokkelt gewoon af:
Rand helemaal schoongemaakt en in de primer gezet.
En afgekit.
De waterlekkage en ouderdom hebben ook m'n hemelbekleding goed aangetast.
Hemelbekleding heb ik opnieuw laten stofferen, toen die er weer in ging meteen leeslampjes achterin ingebouwd, Omega zonnekleppen en Omega interieurverlichting voorin ingebouwd.
Die verlichting die nu brandt, is gaat branden als er een portier open staat (via constante plus en geschakelde massa), die lampjes eronder zijn een soort spotjes, die kun je bedienen met die knopjes ernaast (via geschakelde plus en constante massa)
Inmiddels ook de complete interieurkabelboom vervangen voor eentje van een 3-deurs hatchback, maar daarover meer in de volgende post.
3-polige knipperrelais vervangen door een 4-polige t.b.v. aanhangerherkenning.
Bedrading ervan was al voorbereid (de wit/groene draad):
Ik had ook al een poosje last van waterlekkage langs het dak. Onder de dakrails en de afdeklijsten op het dak zitten een kitnaad. Die is poreus geworden waardoor regenwater naar binnen kan.
Kit is knetterhard geworden en brokkelt gewoon af:
Rand helemaal schoongemaakt en in de primer gezet.
En afgekit.
De waterlekkage en ouderdom hebben ook m'n hemelbekleding goed aangetast.
Hemelbekleding heb ik opnieuw laten stofferen, toen die er weer in ging meteen leeslampjes achterin ingebouwd, Omega zonnekleppen en Omega interieurverlichting voorin ingebouwd.
Die verlichting die nu brandt, is gaat branden als er een portier open staat (via constante plus en geschakelde massa), die lampjes eronder zijn een soort spotjes, die kun je bedienen met die knopjes ernaast (via geschakelde plus en constante massa)
Inmiddels ook de complete interieurkabelboom vervangen voor eentje van een 3-deurs hatchback, maar daarover meer in de volgende post.
Laatst gewijzigd door Ray op 18 mei 2018 22:37, 2 keer totaal gewijzigd.
- aapje
- forum-gebruiker
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 11 mei 2013 13:03
- Auto('s): Corsa A GSI E16SE, Corsa A TR C16SE, Corsa A X16XE, e-Corsa F
- Locatie: Doesburg
- Contacteer:
Re: Astra F Caravan
Mooie update! Tnx voor het nr van die relais, had ooit een originele GM relais maar die hield opeens op met werken. Nooit een vervanger gevonden
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Astra F Caravan
Nice! Ben ook benieuwd naar de reden voor het vervangen van de kabelboom door die van de hatch. Zit daar een speciale reden achter?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Re: Astra F Caravan
optie's
- Ray
- forum-gebruiker
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
- Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
- Locatie: Waalwijk
Re: Astra F Caravan
Klopt. Ik heb destijds die F2 GSi gesloopt, die veel opties had die ik wilde hebben. Daarom heb ik van die auto al het elektrische bewaard.
Ik wilde die opties netjes en zo origineel mogelijk aansluiten. Om bij de kabels te komen voor de opties die ik wilde bijbouwen moest toch het hele interieur eruit, dusja, met een klein beetje extra werk gewoon die andere kabelboom erin.
Zo heb ik nu dus de leeslampjes achterin. Foto staat een stukje hierboven al.
Elektrische raambediening voor en achter:
Kabelboom voor de achterportieren moet ik wel zelf aanpassen, aangezien de donor een 3-deurs was, en mijn station uiteraard een 5-deurs. Uiteraard wel de originele penaansluitingen in de stekkers en originele draadkleuren!
Moest wel de deurpanelen aanpassen ivm het gat van de raamslingers.
Achter had ik pasklare delen om te vervangen.
Voor had ik die ook, alleen bleek dat het verkeerde bekledingsprintje te zijn, dus toch maar m'n eigen bekleding gebruikt en het gat dicht gemaakt (voor zolang ik nog geen andere zwarte onderste bekleding heb zonder gat)
Verder de wijziging Van TID naar MID, uiteraard met alle benodigde sensoren in de motorruimte voor de check control.
Airbag aan de passagierszijde:
Deze foto had ik eigenlijk gemaakt voor de nieuwe pookhoes en de nieuwe handremhoes, maar hier is ook te zien dat de nieuwe kabelboom voorbereid is op stoelverwarming. (stekkers onder de stoel en onder het bakje bij de handrem) Moet alleen dan nog eens kijken of ik ooit ergens stoelverwarming vandaan kan halen. Hoewel dat echt een bijzonder lage prioriteit zal krijgen omdat deze auto (voorlopig) toch niet meer buiten komt in de koude maanden.
En de hatchback had een aparte stekker in de reservewielruimte voor trekhaak voorbereiding.
Bij mij station had iemand daar gewoon draden achter in de lampenfittingen bij geprikt en vastgeplakt met tape...
Contrastekker naar de 7-polige trekhaakstekkerdoos had ik niet (de donor-hatchback had geen trekhaak), maar de spiegelverstelschakelaar heeft dezelfde stekker, en daar had ik nog een kapotte van liggen, dus die erop gemaakt. Werkt perfect
Toen die kabelboom er toch naast lag, maakte dat het inbouwen van de comfortsluiting ook wel erg makkelijk, dus dat werkt nu ook
En ook niet geheel onbelangrijk: de kabels naar de ABS-sensoren van de achterwielen lopen ook via de interieurkabelboom.
Ik wilde die opties netjes en zo origineel mogelijk aansluiten. Om bij de kabels te komen voor de opties die ik wilde bijbouwen moest toch het hele interieur eruit, dusja, met een klein beetje extra werk gewoon die andere kabelboom erin.
Zo heb ik nu dus de leeslampjes achterin. Foto staat een stukje hierboven al.
Elektrische raambediening voor en achter:
Kabelboom voor de achterportieren moet ik wel zelf aanpassen, aangezien de donor een 3-deurs was, en mijn station uiteraard een 5-deurs. Uiteraard wel de originele penaansluitingen in de stekkers en originele draadkleuren!
Moest wel de deurpanelen aanpassen ivm het gat van de raamslingers.
Achter had ik pasklare delen om te vervangen.
Voor had ik die ook, alleen bleek dat het verkeerde bekledingsprintje te zijn, dus toch maar m'n eigen bekleding gebruikt en het gat dicht gemaakt (voor zolang ik nog geen andere zwarte onderste bekleding heb zonder gat)
Verder de wijziging Van TID naar MID, uiteraard met alle benodigde sensoren in de motorruimte voor de check control.
Airbag aan de passagierszijde:
Deze foto had ik eigenlijk gemaakt voor de nieuwe pookhoes en de nieuwe handremhoes, maar hier is ook te zien dat de nieuwe kabelboom voorbereid is op stoelverwarming. (stekkers onder de stoel en onder het bakje bij de handrem) Moet alleen dan nog eens kijken of ik ooit ergens stoelverwarming vandaan kan halen. Hoewel dat echt een bijzonder lage prioriteit zal krijgen omdat deze auto (voorlopig) toch niet meer buiten komt in de koude maanden.
En de hatchback had een aparte stekker in de reservewielruimte voor trekhaak voorbereiding.
Bij mij station had iemand daar gewoon draden achter in de lampenfittingen bij geprikt en vastgeplakt met tape...
Contrastekker naar de 7-polige trekhaakstekkerdoos had ik niet (de donor-hatchback had geen trekhaak), maar de spiegelverstelschakelaar heeft dezelfde stekker, en daar had ik nog een kapotte van liggen, dus die erop gemaakt. Werkt perfect
Toen die kabelboom er toch naast lag, maakte dat het inbouwen van de comfortsluiting ook wel erg makkelijk, dus dat werkt nu ook
En ook niet geheel onbelangrijk: de kabels naar de ABS-sensoren van de achterwielen lopen ook via de interieurkabelboom.
Laatst gewijzigd door Ray op 18 mei 2018 22:52, 3 keer totaal gewijzigd.
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Astra F Caravan
Kwam je qua lengte naar je boom van de kofferbakdeksel wel uit? Of zit die elders dan aan het uiteinde aan deze boom gekoppeld?
Wel gaaf, met name de elektrische ramen achter enzo. Cool hoor!
Wel gaaf, met name de elektrische ramen achter enzo. Cool hoor!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Astra F Caravan
De comfort-sluiting is pas vet
maar een heel goed uitgangspunt, vele (originele) opties inbouwen is gewoon cool
maar een heel goed uitgangspunt, vele (originele) opties inbouwen is gewoon cool
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Astra F Caravan
is dat MID van een astra gsi ?