Pagina 10 van 20

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 29 apr 2011 17:37
door The Undertaker
Leuk filmpje, klinkt goed!

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 29 apr 2011 18:18
door AstraVinnie
Thommy is lekker op vakantie, heb vandaag de krukaskering vervangen en het probleem is opgelost :thumbsup:
Heb vanmiddag nog een test rondje gereden, moet zeggen dat ik nu nog kippenvel heb..... :mrgreen: :mrgreen:

Maandag ga ik hem afbouwen zodat ie maandagmiddag lekker kan knallen,.

Grtz Vincent,

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 29 apr 2011 19:16
door just_nll
klinkt goed :D

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 02 mei 2011 22:51
door thommy
En knallen heeft hij gedaan !!! :mrgreen:
Het blok moet nog afgesteld worden etc.. maar hij komt zeer goed vooruit

Alleen bij mijn eerste proefronde ,,,, :twisted: F28 naar de klote !!!!!!
Helemaal niet gek gedaan .. wou nou een U turn overschakelen naar zijn 3 en kabammmmm

Nu zit de f18 eronder van de oude c18xe
en moet zeggen rijd egt 10 x beter

Zal morgen even de laaste foto`s film`s bijwerken

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 02 mei 2011 23:04
door oenatje
een goeie f28 is zeldzaam volgens mij

nice dat ie rijd

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 03 mei 2011 07:08
door Bart(astra)
F28 is kritiek vaak ja

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 03 mei 2011 09:26
door pascal1109
Dat is weer minder dan.
Geen gekke dingen met de F18 doen he, is maar een cr ;)

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 03 mei 2011 09:45
door The Undertaker
Klote van de F28 maar mooi dat hij rijd!

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 03 mei 2011 19:05
door thommy

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 03 mei 2011 19:12
door GSI Racer
gaat aardig af! :worship:

doe eens een drive by filmpje. of een teller filmpje :wink:

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 03 mei 2011 19:18
door thommy
GSI Racer schreef:gaat aardig af! :worship:

doe eens een drive by filmpje. of een teller filmpje :wink:

Ik rij hier maar met het gas een kwart ingedrukt .! :mrgreen:
Vol gas trekt hij niet lekker op

De baily dump klinkt wel aardig eej 8)

En op mijn boost geeft hij maar 0,4 aan!
boost kapot ???
Of geeft de turbo geen genoeg druk.. :?:
dat moeten we nog even uitzoeken :?

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 03 mei 2011 21:54
door prs
zal wel iets van het vaccum niet goed zitten. dat levert vaak hele rare turbo druk problemen op :wink:
je rijdt fase 2 toch? dan moet je rond de 1.2 bar overboost draaien en 0,9bar constant :wink:

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 04 mei 2011 16:48
door thommy
prs schreef:zal wel iets van het vaccum niet goed zitten. dat levert vaak hele rare turbo druk problemen op :wink:
je rijdt fase 2 toch? dan moet je rond de 1.2 bar overboost draaien en 0,9bar constant :wink:

Ja hij is fase 2
hoe zou ik dat kunnen vinden dan ?

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 04 mei 2011 18:53
door prs
ten eerste moet alles zo aangesloten zitten:

Afbeelding

de hotstartvalve(nr6) geeft vaak vacuum problemen. bij mij was het aansluitnippel ingesleten waardoor hij hij vacuum lekte.
maar je moet dus alle slangen na lopen, kijken of ze niet poreus of ingescheurd zijn. of gewoon niet goed aangeduwd. eventueel een klemmetje of een klein tyripje er omheen.

verder moet je is even meten hoever je wastegate staat afgesteld. want vanaf het einde van het schroefdraad totaan het eerste moertje moet een bepaalde afstand zijn(heb zo de maten even niet bij de hand)


Afbeelding




btw, pas wel op met die cr bak hé. differentieel van die bakken is vrij zwak en niet echt turboproof :) . als je daar een sper diff in plaatst dan kunnen ze wel wat vermogen hebben.. maar je zal wel gauw merken dat die cr te kort is voor een turbo motor, helemaal met fase 2! je kan beter opzoek gaan naar een dieselbak(wr), die is wat langer en daar kan je lekker snelheid mee maken 8) . ook bij die bakken is een sper diff aan te raden aangezien dat het zwakste punt is.

gr. barry

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 04 mei 2011 19:43
door thommy
Das nuttige info!!
Thnx :worship:

We hebben waarschijnlijk het probleem gevonden , zat een vacuum slang verkeerd aangesloten

Ga zo een test ritje doen :mrgreen:

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 04 mei 2011 19:46
door The Undertaker
thommy schreef:Das nuttige info!!
Thnx :worship:

We hebben waarschijnlijk het probleem gevonden , zat een vacuum slang verkeerd aangesloten

Ga zo een test ritje doen :mrgreen:
Wel met de camera aan :wink:

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 04 mei 2011 19:47
door thommy
prs schreef:ten eerste moet alles zo aangesloten zitten:

Afbeelding

de hotstartvalve(nr6) geeft vaak vacuum problemen. bij mij was het aansluitnippel ingesleten waardoor hij hij vacuum lekte.
maar je moet dus alle slangen na lopen, kijken of ze niet poreus of ingescheurd zijn. of gewoon niet goed aangeduwd. eventueel een klemmetje of een klein tyripje er omheen.

verder moet je is even meten hoever je wastegate staat afgesteld. want vanaf het einde van het schroefdraad totaan het eerste moertje moet een bepaalde afstand zijn(heb zo de maten even niet bij de hand)


Afbeelding





btw, pas wel op met die cr bak hé. differentieel van die bakken is vrij zwak en niet echt turboproof :) . als je daar een sper diff in plaatst dan kunnen ze wel wat vermogen hebben.. maar je zal wel gauw merken dat die cr te kort is voor een turbo motor, helemaal met fase 2! je kan beter opzoek gaan naar een dieselbak(wr), die is wat langer en daar kan je lekker snelheid mee maken 8) . ook bij die bakken is een sper diff aan te raden aangezien dat het zwakste punt is.

gr. barry
Daar was ik dus al achter gekomen dat hij vrij kort is .!! :shutup:
Moet spoedig een andere hebben als de f28 niet meer te maken valt :evil:

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 04 mei 2011 20:20
door prs
gooi die f28 lekker in de hoek en monteer een f18wr of f18+ met quiffe sper diff. die f28 is namelijk ook (te)kort, vind ik dan hé :wink: met een lange f18 draai je in zijn 5 net zoveel toeren als met een f28 in zijn 6..

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 04 mei 2011 20:48
door Erwin_dude
prs schreef:gooi die f28 lekker in de hoek en monteer een f18wr of f18+ met quiffe sper diff. die f28 is namelijk ook (te)kort, vind ik dan hé :wink: met een lange f18 draai je in zijn 5 net zoveel toeren als met een f28 in zijn 6..

waarom geen f25 als ik vragen mag?

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 04 mei 2011 20:49
door Raymond-oud
Erwin_dude schreef:
prs schreef:gooi die f28 lekker in de hoek en monteer een f18wr of f18+ met quiffe sper diff. die f28 is namelijk ook (te)kort, vind ik dan hé :wink: met een lange f18 draai je in zijn 5 net zoveel toeren als met een f28 in zijn 6..

waarom geen f25 als ik vragen mag?
waailap denk eens na
gaat dat passen ????

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 04 mei 2011 20:55
door Erwin_dude
geen idee, daarom vraag ik da ook he..

wat past doar niet an dan?

f28 past toch ook met pasplaat..

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 04 mei 2011 21:17
door Bart(astra)
Erwin_dude schreef:geen idee, daarom vraag ik da ook he..

wat past doar niet an dan?

f28 past toch ook met pasplaat..

F28 met pasplaat is voor een V6 !

F25 is van een v6

Dus F25 met 4-cilinder is 2,5cm teveel ! jij snap ?

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 04 mei 2011 21:29
door Raymond-oud
Bart(astra) schreef:
Erwin_dude schreef:geen idee, daarom vraag ik da ook he..

wat past doar niet an dan?

f28 past toch ook met pasplaat..

F28 met pasplaat is voor een V6 !

F25 is van een v6

Dus F25 met 4-cilinder is 2,5cm teveel ! jij snap ?
he bart maak jij die waailap wakker :lurk: :lurk: :lurk:
zat te wachten tot hij het zelf door zou krijgen :mrgreen: :mrgreen:

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 04 mei 2011 21:42
door Bart(astra)
raymond schreef:
Bart(astra) schreef:
Erwin_dude schreef:geen idee, daarom vraag ik da ook he..

wat past doar niet an dan?

f28 past toch ook met pasplaat..

F28 met pasplaat is voor een V6 !

F25 is van een v6

Dus F25 met 4-cilinder is 2,5cm teveel ! jij snap ?
he bart maak jij die waailap wakker :lurk: :lurk: :lurk:
zat te wachten tot hij het zelf door zou krijgen :mrgreen: :mrgreen:
En sinds wanneer vallen pasen en pinksteren op 1 dag ? :wink:

Re: C18XE maakt plaats voor C20LET

Geplaatst: 04 mei 2011 22:33
door Raymond-oud
weet ik niet :mrgreen:
maar dat weet die waailap vast wel