Episch.Ray schreef: Vandaag nog even naar Miruni (van het Opel-Forum) geweest.
Astra F Caravan
Re: Astra F Caravan
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Astra F Caravan
Mooie resultaten! En goed bezig geweest ook!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Ray
- forum-gebruiker
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
- Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
- Locatie: Waalwijk
Re: Astra F Caravan
Dank voor de reacties Krijn en WJ
Re: Astra F Caravan
Het is ook echt vet wat je doet.
Re: Astra F Caravan
Inderdaad, echt vet wat je doet Ray, goed bezig ! Respect voor hoe je het aanpakt, je maakt er echt weloverwogen wat mooi's van !
De resultaten vallen me opizch niet tegen eigenlijk.
Vwb de radiateur, idd de V6-en zijn behoorlijk 'heet-hoofden' en kunnen een goede koeling gebruiken.
Ik liep hierzelf ook al tegen aan met m'n V6. Had nog de originele X20XEV radiateur erin zitten, en dan nog een airco radiateur ervoor.
Zelf ga ik een high performance / high flow radiateur van Direnza monteren. Deze is ook iets dikker dan de standaard radiateur.
Voordeel van alu is dat je de aansluiten evt. aan kan passen. Ivm. spagethie spruitstuk ga ik m'n radiateur nog verder onder de slotplaat plaatsen, waardoor ik het pijpje zowiezo recht ga maken ipv schuin (zoals die nu standaard staat)
kwestie van afslijpen, en dan verlassen zodat in gewenste positie komt. Ook heb airco, dus zal ik nog een airco sensor bij moeten plaasen.
In jouw geval heb je extra aansluiting voor je automaat bak, Direnza levert de radiateur alleen zo standaard, maar die aansluitingen zijn natuurlijk zelfn erop/in te maken ! en je kan ze nog plaatsen waar je wilt.
Misschien een idee voor je ook..
Vwb je spal ventialtor, hoe heb je deze vast gezet ? Ik ga zelf denk ook spal ventilatoren monteren, denk 2 stuks voor hoofdkoeling maar.
Mij is aangeraden ze niet met die kunstof pennen te doen die door de lamellen van radiateur heen worden gestoken. Het lijkt een mooie snelle oplossing, maar op termijn
kan het schade geven aan de radiateur wellicht, door trillingen/vibereren van het geheel. Beste om toch de ophanging van ventialtor los van radiateur te doen, of dan i.i.g. niet dmv de pennen die door de lamellen heen gestoken worden.
De resultaten vallen me opizch niet tegen eigenlijk.
Vwb de radiateur, idd de V6-en zijn behoorlijk 'heet-hoofden' en kunnen een goede koeling gebruiken.
Ik liep hierzelf ook al tegen aan met m'n V6. Had nog de originele X20XEV radiateur erin zitten, en dan nog een airco radiateur ervoor.
Zelf ga ik een high performance / high flow radiateur van Direnza monteren. Deze is ook iets dikker dan de standaard radiateur.
Voordeel van alu is dat je de aansluiten evt. aan kan passen. Ivm. spagethie spruitstuk ga ik m'n radiateur nog verder onder de slotplaat plaatsen, waardoor ik het pijpje zowiezo recht ga maken ipv schuin (zoals die nu standaard staat)
kwestie van afslijpen, en dan verlassen zodat in gewenste positie komt. Ook heb airco, dus zal ik nog een airco sensor bij moeten plaasen.
In jouw geval heb je extra aansluiting voor je automaat bak, Direnza levert de radiateur alleen zo standaard, maar die aansluitingen zijn natuurlijk zelfn erop/in te maken ! en je kan ze nog plaatsen waar je wilt.
Misschien een idee voor je ook..
Vwb je spal ventialtor, hoe heb je deze vast gezet ? Ik ga zelf denk ook spal ventilatoren monteren, denk 2 stuks voor hoofdkoeling maar.
Mij is aangeraden ze niet met die kunstof pennen te doen die door de lamellen van radiateur heen worden gestoken. Het lijkt een mooie snelle oplossing, maar op termijn
kan het schade geven aan de radiateur wellicht, door trillingen/vibereren van het geheel. Beste om toch de ophanging van ventialtor los van radiateur te doen, of dan i.i.g. niet dmv de pennen die door de lamellen heen gestoken worden.
- Ray
- forum-gebruiker
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
- Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
- Locatie: Waalwijk
Re: Astra F Caravan
Opzich wel een goed idee, zo'n radiateur. Inderdaad wel even kijken of er iets voor de automaatbakkoeling te maken is. Ik denk dat daar meer bij komt kijken dan alleen 2 aansluitingen erop maken, aangezien de vloeistof van de bak die door de radiateur loopt ATF is, en geen koelvloeistof. Wellicht dat een externe oliekoeler een oplossing is...
V.w.b. de ventilator: hier heb ik van aluminium strips zelf steunen voor gemaakt, die op de originele bevestigingspunten vast zitten. In de koeler zelf zitten 4 uitsparingen waar je de kop van (ik meen) een M8 boutje in kan drukken, en daar zitten mijn beugels aan. Ik zal binnenkort wel eens een fotootje maken.
V.w.b. de ventilator: hier heb ik van aluminium strips zelf steunen voor gemaakt, die op de originele bevestigingspunten vast zitten. In de koeler zelf zitten 4 uitsparingen waar je de kop van (ik meen) een M8 boutje in kan drukken, en daar zitten mijn beugels aan. Ik zal binnenkort wel eens een fotootje maken.
Re: Astra F Caravan
Ja inderdaad, je hebt gelijk, die vloeistof van automatenbak is natuurlijk de olie direct zelf. In een originele / daarvoor bestemde radiateur zal er dan een gescheiden circuit zijn ofzo.
Deze heeft dat niet, dus dan is een externe koeler eventueel een oplossing ja.
Voor je spal ventialor heb je mooi opgelost zo te horen dan ! Ja mocht je nog is een fotootje hebben, ben benieuwd ! Kan ik inspiratie opdoen.
Deze heeft dat niet, dus dan is een externe koeler eventueel een oplossing ja.
Voor je spal ventialor heb je mooi opgelost zo te horen dan ! Ja mocht je nog is een fotootje hebben, ben benieuwd ! Kan ik inspiratie opdoen.
- Ray
- forum-gebruiker
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
- Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
- Locatie: Waalwijk
Re: Astra F Caravan
Bij deze dan de foto's van de bevestiging van de SPAL koeler.
Hier is dat gleufje waar je een boutje in kan drukken. Passing is vrij krap; zit het boutje er eenmaal erin, komt deze er ook niet zomaar meer uit.
Bevestigingsbeugel aan de onderzijde:
En de bovenzijde:
En zo heb ik nog best veel ruimte over achter de ventilator:
Hier is dat gleufje waar je een boutje in kan drukken. Passing is vrij krap; zit het boutje er eenmaal erin, komt deze er ook niet zomaar meer uit.
Bevestigingsbeugel aan de onderzijde:
En de bovenzijde:
En zo heb ik nog best veel ruimte over achter de ventilator:
Laatst gewijzigd door Ray op 18 mei 2018 21:07, 4 keer totaal gewijzigd.
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Astra F Caravan
Omdat je de radiator nu onder de slotplaat hebt zitten heb je zelfs meer ruimte over dan bijvoorbeeld een standaard C20XE. Nice!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Ray
- forum-gebruiker
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
- Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
- Locatie: Waalwijk
Re: Astra F Caravan
Vandaag m'n nieuwe kentekencard binnen gekregen:
Zelfde keuringsstation als de vorige keer, maar toch een aantal dingen die me opvielen:
- Vorige keer 4-gas meting, nu niet.
- Vorige keer geluidsmeting, nu niet.
- Vorige keer wielophanging alleen gecheckt met een bandijzer, nu moest de auto met de voorwielen op 2 platen staan die van elkaar af en naar elkaar toe worden geschoven.
- Vorige keer mocht de handelsbenaming niet veranderd worden (ik wilde x16szr uit de benaming weg hebben, maar dat mochten ze niet weghalen werd mij verteld, zonder duidelijke reden, "zo was het nou eenmaal"), maar nu ik daar iets van zei zou dat onzin zijn, want "men MOET de handelsbenaming wijzigen wanneer de motorcode in de handelsbenaming staat en de motorcode van de auto verandert", wist deze keurmeester mij te vertellen.
En nog wel wat kleine eigenaardigheden, maar deze zaken vielen me het meest op.
Vreemd genoeg is de wagen ook 5 kg lichter geworden sinds de vorige weging, (van 1218 kg ledig naar 1213 kg ledig) Wat ik dus opmerkelijk vind, aangezien ik naar mijn idee de auto juist zwaarder heb gemaakt met een grotere radiateur en dus ook meer koelvloeistof, een extra uitlaat(midden)demper, een zwaardere einddemper, een elektrische koelmiddelpomp met slangen en bekabeling ingebouwd, veerpootbrug, cruise control unit met bekabeling, zwaarder luchtfilterhuis, en nog wat klein spul. Vloeistofniveaus waren gelijk (dus ook brandstofniveau), en het was ook op dezelfde weegbrug.
Maakt me verder allemaal niet uit, maar het viel me wel op.
Al met al is de Astra zonder op- of aanmerkingen weer goedgekeurd, ik weer 55 eurootjes lichter, maar wel de 3.0 op kenteken.
Zelfde keuringsstation als de vorige keer, maar toch een aantal dingen die me opvielen:
- Vorige keer 4-gas meting, nu niet.
- Vorige keer geluidsmeting, nu niet.
- Vorige keer wielophanging alleen gecheckt met een bandijzer, nu moest de auto met de voorwielen op 2 platen staan die van elkaar af en naar elkaar toe worden geschoven.
- Vorige keer mocht de handelsbenaming niet veranderd worden (ik wilde x16szr uit de benaming weg hebben, maar dat mochten ze niet weghalen werd mij verteld, zonder duidelijke reden, "zo was het nou eenmaal"), maar nu ik daar iets van zei zou dat onzin zijn, want "men MOET de handelsbenaming wijzigen wanneer de motorcode in de handelsbenaming staat en de motorcode van de auto verandert", wist deze keurmeester mij te vertellen.
En nog wel wat kleine eigenaardigheden, maar deze zaken vielen me het meest op.
Vreemd genoeg is de wagen ook 5 kg lichter geworden sinds de vorige weging, (van 1218 kg ledig naar 1213 kg ledig) Wat ik dus opmerkelijk vind, aangezien ik naar mijn idee de auto juist zwaarder heb gemaakt met een grotere radiateur en dus ook meer koelvloeistof, een extra uitlaat(midden)demper, een zwaardere einddemper, een elektrische koelmiddelpomp met slangen en bekabeling ingebouwd, veerpootbrug, cruise control unit met bekabeling, zwaarder luchtfilterhuis, en nog wat klein spul. Vloeistofniveaus waren gelijk (dus ook brandstofniveau), en het was ook op dezelfde weegbrug.
Maakt me verder allemaal niet uit, maar het viel me wel op.
Al met al is de Astra zonder op- of aanmerkingen weer goedgekeurd, ik weer 55 eurootjes lichter, maar wel de 3.0 op kenteken.
Laatst gewijzigd door Ray op 11 nov 2017 14:29, 1 keer totaal gewijzigd.
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Astra F Caravan
Mooi ,3.0 op kenteken.
Danny gsi 666
Danny gsi 666
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Astra F Caravan
Top! En ook cool dat je nu zo'n pasje hebt, in plaats van een papiertje...
Inderdaad moeten ze de motorcode uit je handelsbenaming halen. Als ze het helemaal volgens de regeltjes doen krijg je hetzelfde als bij de mijne: alleen nog maar Opel Astra, zelfs geen toevoeging station, caravan of wat dan ook...
Inderdaad moeten ze de motorcode uit je handelsbenaming halen. Als ze het helemaal volgens de regeltjes doen krijg je hetzelfde als bij de mijne: alleen nog maar Opel Astra, zelfs geen toevoeging station, caravan of wat dan ook...
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- aapje
- forum-gebruiker
- Berichten: 104
- Lid geworden op: 11 mei 2013 13:03
- Auto('s): Corsa A GSI E16SE, Corsa A TR C16SE, Corsa A X16XE, e-Corsa F
- Locatie: Doesburg
- Contacteer:
Re: Astra F Caravan
Nice!Ray schreef:Vandaag binnen gekregen:
(Ps, als je de chassis nr wil beschermen, haal 'm dan ook effe uit je foto's van het typeschildje )
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: Astra F Caravan
Weer lekker bezig geweest!!
Mooie resultaten en cool dat het nu ook op je kentekenbewijs staat
Blijft een toffe station !
Mooie resultaten en cool dat het nu ook op je kentekenbewijs staat
Blijft een toffe station !
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Astra F Caravan
hoe rijdt de 3.0 ray,hoe veel kilometer heb je
al gereden met hem.
danny gsi 666
al gereden met hem.
danny gsi 666
- Ray
- forum-gebruiker
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
- Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
- Locatie: Waalwijk
Re: Astra F Caravan
Bedankt voor de reacties, heren! Hij rijdt goed.
Heb er denk ik zo'n 1000 km op zitten met deze motor. Maar ik rij er niet zoveel mee, aangezien ik voor woon-werkverkeer een klein diesel autootje heb.
Ik was er 16 augustus (zondag) nog mee naar die meeting in Sevenum geweest, maar vanwege het weer toch maar weer vrij vlot naar huis gegaan.
En vorige week is hij weer onderworpen aan de APK, waar hij weer met vlag en wimpel voor is geslaagd.
Heb er denk ik zo'n 1000 km op zitten met deze motor. Maar ik rij er niet zoveel mee, aangezien ik voor woon-werkverkeer een klein diesel autootje heb.
Ik was er 16 augustus (zondag) nog mee naar die meeting in Sevenum geweest, maar vanwege het weer toch maar weer vrij vlot naar huis gegaan.
En vorige week is hij weer onderworpen aan de APK, waar hij weer met vlag en wimpel voor is geslaagd.
Laatst gewijzigd door Ray op 14 sep 2015 18:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Astra F Caravan
denk ook een beetje dorstige voor woonwerk verkeer.
wat verbruikt hij als ik mag vragen,veel meer als een
2.0 of valt dat wel mee.
danny gsi 666
wat verbruikt hij als ik mag vragen,veel meer als een
2.0 of valt dat wel mee.
danny gsi 666
- Ray
- forum-gebruiker
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
- Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
- Locatie: Waalwijk
Re: Astra F Caravan
Verdorie, een dag te laat. Maar alsnog gefeliciteerd, Astra!
20 jaartjes alweer. Lekker de oldtimerverzekering in.
Ik heb een leuk cadeau voor je gekocht, maar die gaan we pas van de zomer uitpakken.
20 jaartjes alweer. Lekker de oldtimerverzekering in.
Ik heb een leuk cadeau voor je gekocht, maar die gaan we pas van de zomer uitpakken.
Dat mag je vragen, maar ik heb eerlijk gezegd geen idee. Ik denk dat wanneer je er normaal mee rijdt, het reuze meevalt, maar voor dagelijks gebruik wegen de totaalkosten totaal niet op tegen een klein dieseltje.astra-gsi-666 schreef:denk ook een beetje dorstige voor woonwerk verkeer.
wat verbruikt hij als ik mag vragen,veel meer als een
2.0 of valt dat wel mee.
danny gsi 666
Laatst gewijzigd door Ray op 18 mei 2018 21:19, 2 keer totaal gewijzigd.
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: Astra F Caravan
Gefeliciteerd met de verjaardag van de Astra
Wat zit er in de doos ?
Wat zit er in de doos ?
- .:johan:.
- forum-gebruiker
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 15 mar 2011 22:38
- Auto('s): Astra-F Sedan C20Let, Corsa-C C12xe
- Locatie: Hedel
Re: Astra F Caravan
nog gefeliciteerd met je omkeuring en jubileum jaar hahaha
- Ray
- forum-gebruiker
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
- Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
- Locatie: Waalwijk
Re: Astra F Caravan
Die oldtimerverzekering had nog even wat voeten in de aarde. Ik had eerst telefonisch contact, alleen de betreffende dame aan de telefoon weigerde tot mijn verbazing mijn aanvraag, en kon of wilde mij toen niet doorverbinden naar iemand die mij dan wel kon helpen. Vervolgens een e-mail gestuurd en daarin laten lijken dat ik en de auto aan elke voorwaarde voldoen die in de polis beschreven staan. Daarop kreeg ik het volgende antwoord:
Aandrijfashoes rechtsvoor bakzijde gescheurd. Daar een nieuwe hoes gemonteerd.
En linksachter de bovenste veerschotel doorgeroest.
Binnenkant van de koker was (op dat kleine rechthoekje na) gelukkig nog onaangetast qua roest. Desondanks wel een anti-roestbehandeling gegeven.
En ik heb de doos, die ik 30 maart gepost heb, eindelijk open gemaakt, en dan is meteen duidelijk wat het volgende project is
De inhoud van de doos:
En de rest van de spullen die ik ervoor ga gebruiken:
Eerst de aandrijfaskeerringen vervangen.
En alvast het druklager vervangen door eentje van SACHS Performance.
Bij het schakelmechanisme zaten her en der wat spelingen. Hierom was ik in principe bereid het complete schakelmechanisme (nummer 6) nieuw te kopen. Ik heb een F25 bak liggen en juist van dit type bak kon ik dit nieuw nergens meer vinden. Schakelmechanisme is anders dan andere bakken, omdat de R op een andere plek zit. Maar het ging me dan voornamelijk om het rubber onderaan het plaatje, waar pen 22 doorheen gaat. Dit rubber is niet los leverbaar en de stang waar het rubber in zit is niet meer leverbaar. Het rubber bleek ook achteraf gezien geen rubber, maar uit elkaar vallende klodder kit, aangetast door olie. Uiteindelijk maar zelf een stuk rubber in vorm gemaakt, van een rubber van een schokdemper die ik nog ergens had liggen.
Uiteindelijk heb ik van die schematische foto alle delen waarvan het nummer geel is vervangen. Was een setje van €20 via FSRS Opel webshop
Resultaat is een spelingsvrij schakelmechanisme
Het plan is om nog met de automaat zondag naar Sevenum te gaan. Daarna wordt de Astra weer geschorst, en kunnen we rustig aan het zaakje gaan verbouwen.
Daar heb ik vervolgens een vrij uitgebreid antwoord op gestuurd, en toen kreeg ik het volgende antwoord:Een van de voorwaarden die op onze website staat, is dat de auto alleen voor recreatief gebruik is. Alleen dus voor het plezier en de ontspanning. In het telefoongesprek van afgelopen vrijdag met onze medewerker is dit aspect nog onvoldoende met u afgestemd. Dat doe ik nu alsnog. Ik heb via google foto’s van een Opel Astra Stationwagon uit 1996 bekeken. Hierbij kan ik mij bij een jaarkilometrage van rond de 2000 kilometer nog niet direct voorstellen dat u de auto alleen recreatief gebruikt. Graag krijg ik dan ook een beter inzicht in uw gebruik van de auto. Wilt u mij in een e-mail dan ook opsommen voor welke situaties u de Opel gebruikt? Duidelijkheid over het gebruik is ook van belang om in de toekomst mogelijke discussie te voorkomen. In het uiterste geval kan dit bijvoorbeeld bij een eventuele schade leiden tot de discussie of u wel of niet verzekerd bent.
Dus dat probleem opgelost. Toen stond het volgende probleem voor de deur. De Astra werd afgekeurd bij de APK. (Moet erbij zeggen dat ik er niks aan gedaan had v.w.b. een check van tevoren.)Graag bedank ik u voor de uitgebreide toelichting in uw mail van afgelopen maandag. De situatie is ons nu duidelijk. Wij kunnen uw Opel alsnog als oldtimer verzekeren. Vandaag passen wij dit met terugwerkende kracht aan. U ontvangt nog deze week hiervan de (credit)factuur en het nieuwe polisblad.
Aandrijfashoes rechtsvoor bakzijde gescheurd. Daar een nieuwe hoes gemonteerd.
En linksachter de bovenste veerschotel doorgeroest.
Binnenkant van de koker was (op dat kleine rechthoekje na) gelukkig nog onaangetast qua roest. Desondanks wel een anti-roestbehandeling gegeven.
En ik heb de doos, die ik 30 maart gepost heb, eindelijk open gemaakt, en dan is meteen duidelijk wat het volgende project is
De inhoud van de doos:
En de rest van de spullen die ik ervoor ga gebruiken:
Eerst de aandrijfaskeerringen vervangen.
En alvast het druklager vervangen door eentje van SACHS Performance.
Bij het schakelmechanisme zaten her en der wat spelingen. Hierom was ik in principe bereid het complete schakelmechanisme (nummer 6) nieuw te kopen. Ik heb een F25 bak liggen en juist van dit type bak kon ik dit nieuw nergens meer vinden. Schakelmechanisme is anders dan andere bakken, omdat de R op een andere plek zit. Maar het ging me dan voornamelijk om het rubber onderaan het plaatje, waar pen 22 doorheen gaat. Dit rubber is niet los leverbaar en de stang waar het rubber in zit is niet meer leverbaar. Het rubber bleek ook achteraf gezien geen rubber, maar uit elkaar vallende klodder kit, aangetast door olie. Uiteindelijk maar zelf een stuk rubber in vorm gemaakt, van een rubber van een schokdemper die ik nog ergens had liggen.
Uiteindelijk heb ik van die schematische foto alle delen waarvan het nummer geel is vervangen. Was een setje van €20 via FSRS Opel webshop
Resultaat is een spelingsvrij schakelmechanisme
Het plan is om nog met de automaat zondag naar Sevenum te gaan. Daarna wordt de Astra weer geschorst, en kunnen we rustig aan het zaakje gaan verbouwen.
Laatst gewijzigd door Ray op 18 mei 2018 21:35, 2 keer totaal gewijzigd.
- Ray
- forum-gebruiker
- Berichten: 415
- Lid geworden op: 25 jul 2008 19:34
- Auto('s): Kadett C Caravan 3.0 V6
- Locatie: Waalwijk
Re: Astra F Caravan
Het begin is er:
Laatst gewijzigd door Ray op 18 mei 2018 21:36, 2 keer totaal gewijzigd.
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Astra F Caravan
Nice work, weer een flinke klus! Maar gaaf om van automaat naar hand te gaan.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Astra F Caravan
vet van automaat naar handbak,vijf (F25) of zes bak(F28)bak.
danny gsi 666
danny gsi 666
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: Astra F Caravan
Begonnen aan een leuke klus Ray!
Tof werk
Tof werk