Pagina 9 van 22
Re: Het aparte sedan topic
Geplaatst: 24 aug 2012 15:14
door opel astra gsi
.:johan:. schreef:En met behulp van het forum heb ik vandaag het digidashboard inbouwen, het schema netjes gevolgd en alles werkte in een keer super!
Tot we gingen rijden. Ik denk (heb geen multimeter) dat de puls gever is overleden
Hier nog een foto van de kabeltje.. Alle kabels netjes gesoldeerd en in bundel gootje weg gewerkt
En dashboardje zelf werkend
Ik moet wel nog wat lampjes kopen want zijn er paar overleden
maar het werkt en ben helemaal happy
hoi, ik heb een opel astra f, ik heb er ook een digitale er in laten zetten maar nu gaat de hele tijd het motorlampje aan en loopt onregelmatig.
ik heb hem uit laten lezen en resetten en het motorlampje gaat nog steeds aan het de motor loopt ook nog onregelmatig. wat kan de oorzaak
zijn?. ik weet niet meer wat ik moet doen. ik heb een ander digitale gekocht maar precies hetzelfde. groetjes van john
Re: Het aparte sedan topic
Geplaatst: 24 aug 2012 16:27
door TurboTim
opel astra gsi schreef:.:johan:. schreef:En met behulp van het forum heb ik vandaag het digidashboard inbouwen, het schema netjes gevolgd en alles werkte in een keer super!
Tot we gingen rijden. Ik denk (heb geen multimeter) dat de puls gever is overleden
Hier nog een foto van de kabeltje.. Alle kabels netjes gesoldeerd en in bundel gootje weg gewerkt
En dashboardje zelf werkend
Ik moet wel nog wat lampjes kopen want zijn er paar overleden
maar het werkt en ben helemaal happy
hoi, ik heb een opel astra f, ik heb er ook een digitale er in laten zetten maar nu gaat de hele tijd het motorlampje aan en loopt onregelmatig.
ik heb hem uit laten lezen en resetten en het motorlampje gaat nog steeds aan het de motor loopt ook nog onregelmatig. wat kan de oorzaak
zijn?. ik weet niet meer wat ik moet doen. ik heb een ander digitale gekocht maar precies hetzelfde. groetjes van john
Check even of je accupolen goed vast zitten, vooral je massa daarin zit ergens je probleem. als je massa van de accu het niet is dan ergens anders de massa.
Re: Het aparte sedan topic
Geplaatst: 25 aug 2012 20:56
door opel astra gsi
Foxs schreef:opel astra gsi schreef:.:johan:. schreef:En met behulp van het forum heb ik vandaag het digidashboard inbouwen, het schema netjes gevolgd en alles werkte in een keer super!
Tot we gingen rijden. Ik denk (heb geen multimeter) dat de puls gever is overleden
Hier nog een foto van de kabeltje.. Alle kabels netjes gesoldeerd en in bundel gootje weg gewerkt
En dashboardje zelf werkend
Ik moet wel nog wat lampjes kopen want zijn er paar overleden
maar het werkt en ben helemaal happy
hoi, ik heb een opel astra f, ik heb er ook een digitale er in laten zetten maar nu gaat de hele tijd het motorlampje aan en loopt onregelmatig.
ik heb hem uit laten lezen en resetten en het motorlampje gaat nog steeds aan het de motor loopt ook nog onregelmatig. wat kan de oorzaak
zijn?. ik weet niet meer wat ik moet doen. ik heb een ander digitale gekocht maar precies hetzelfde. groetjes van john
Check even of je accupolen goed vast zitten, vooral je massa daarin zit ergens je probleem. als je massa van de accu het niet is dan ergens anders de massa.
ja bedankt ik zal het even nakijken. ik ben mijn astra f om aan het bouwen naar een astra gsi
Re: Het aparte sedan topic
Geplaatst: 27 aug 2012 00:20
door Mikeopel
dat kan nooit
koop een originelen, knap die op
Re: Het aparte sedan topic
Geplaatst: 01 sep 2012 19:50
door .:johan:.
tnx voor de commands,
vanochtend vroeg hebben we de wage weg gebracht. Om opnieuw de intercoller beugels te laten maken.
ze waren gewoon niet na me zin.
Maar dit resultaat mag er wezen!
close upske
en onder (dubbel gesteund)
boutjes moet ik nog vervangen, maar met de beugels ben ik super blij
speelgoed gekocht:
radiateur in elkaar gezet, maar de koelvin is diep.. dus die wordt vervangen
En de eerste leidingen zijn af, moet nog wat rommel bijhalen etc.. maar dat zien jullie binnen kort wel weer
Re: Het aparte sedan topic
Geplaatst: 01 sep 2012 19:54
door Vincent_R
Dat ziet er netjes uit!
Montagesteunen voor de intercooler zijn echt super netjes gemaakt zo.
Re: Het aparte sedan topic
Geplaatst: 01 sep 2012 21:23
door TurboTim
flinke intercooler
Re: Het aparte sedan topic
Geplaatst: 02 sep 2012 17:30
door opel astra gsi
hoi ik heb vandaag de accupolen en de massa. schoon gemaakt zat veel vet en olie op. ik heb het schoon gemaakt en nou doet die het verlopig weer.
al vast bedankt er voor. groetjes opel astra gsi
Re: Het aparte sedan topic
Geplaatst: 02 sep 2012 17:31
door opel astra gsi
en waar zitte nog meer massa kabels. groetjes opel astra gsi
Re: Het aparte sedan topic
Geplaatst: 04 sep 2012 11:54
door .:johan:.
iedereen bedankt voor de commands, en mooi voor "opel astra gsi" dat het gelukt is!.
afgelope middag/avond nog een klein beetje gewerkt aan de astra. benzine leidingen aangepast voor RVS leidingen.
de route van de intercooler bekeken maar moet nog wat spullen wisselen en bij halen etc etc..
water koeling is ook weer stuk verder af.. alleen zit ik krap bij de LMM pijp.. denk dat me radiateur wat verder om moet met andere beugels
de klemmen van de radiateur schoongemaakt en gelakt... maar ga toch zoeken naar andere klemmen zodat de radiateur onder de slot plaat valt
benzine leidingen aangepast (zie zwarte koppel stukjes) daar komen D8 L koppelingen op
en zo heb ik het achter gelaten vandaag
over twee weekjes heb k pas weer tijd
jammer.. maar het is niet anders
de alu buizen voor de intercooler gaan terug.. dit wordt RVS en laat ik lassen bij ons in de buurt.
kan zelf geen alu lassen en bedrijf in de buurt was niet kapot van het kwalitijd wat we brachten..
later meer nieuws
Re: Het aparte sedan topic
Geplaatst: 04 sep 2012 16:03
door Vincent_R
Mooie update weer
!
Re: Het aparte sedan topic
Geplaatst: 05 sep 2012 20:52
door Bart(astra)
Mooi project!
Re: Het aparte sedan topic
Geplaatst: 06 sep 2012 19:01
door g_eert
Word mooi
Zou je me wat meer info kunnen geven over de downpipe? of heeft die er geen meer?
gr Geert
Re: Het aparte sedan topic
Geplaatst: 18 sep 2012 19:44
door .:johan:.
zo daar zijn we weer
hoop gedaan, waar je uiteindelijk niks van ziet haha
maar het begint te vorderen. de downpipe komt weg van opel-forum.nl ben even zn naam kwijt.. maar als het te binnen schiet PM ik je even
.
wel zit de downpipe niet naar wens, dus daar komt nog de slijptol bij te pas
even intercooler er afgehaald om de olie koeler mooi plekje te geven. (olie koeler was iets te groot
)
Nieuwe nippels
koppeling er op
even gekeken, maar de leidingen komen niet tegen de wielbak
en alles netjes vast gezet.
na wat zoek werk kwam ik er achter dat je kleur op kleur kon oversolederen.. (ivm brandstof pomp etc)
heeft iemand hier nog wat info over.. want ik blijf twijfelen (connector is org van de auto.. om het netjes te houden)
overige kabels haal ik nog weg..
en even langs elkaar.. leuk voor thuis aan de muur
Re: Het aparte sedan topic
Geplaatst: 18 sep 2012 19:48
door .:johan:.
en nog even vraagje over de koeling!.
deze leiding komt terhoogte vd inlaat/brandstof relai vandaan..
en deze van de turbo
even close-up bij de turbo
dit zijn toch waterkoeling leidingen?. en zo ja of nee
hoe moeten deze of hebben jullie deze bevestigd vind niet echt een duidelijke beschrijving..
alvast weer bedankt!
Johan
Re: Het aparte sedan topic
Geplaatst: 18 sep 2012 21:19
door Haaye
Lijkt mij olie hoor...
Re: Het aparte sedan topic
Geplaatst: 18 sep 2012 21:44
door .:johan:.
@haaye dat dacht ik ook tot ik dit zag.
(links boven in zit T-stukje en dan naar de koelvloeistof tankje
Re: Het aparte sedan topic
Geplaatst: 18 sep 2012 22:38
door prs
die onderste moet naar het overloopje van je radiateur. die onderste weet ik zo even niet uit mijn hoofd
btw. je amalvalve zit op de verkeerde plek, die moet je een stuk naar onder zetten, dan zit ie een stuk netter
Re: Het aparte sedan topic
Geplaatst: 18 sep 2012 22:40
door prs
plaatje bij het verhaaltje
Re: Het aparte sedan topic
Geplaatst: 19 sep 2012 12:11
door Haaye
Toch water dus! Waar zijn die leidingen voor dan?
Re: Het aparte sedan topic
Geplaatst: 19 sep 2012 16:00
door .:johan:.
nice tnx PRS voor de tip!
Maar dan kan ik hem toch ook via het reservoir laten lopen (is in mijn ogen netter) want het effect is toch het zelfde?..
en zo ja.. dan moet ik een koelvloeistof reservoir hebben van een C20Xe heb een nieuwe liggen van X16XE
Re: Het aparte sedan topic
Geplaatst: 19 sep 2012 20:02
door prs
net nog even opgezocht, maar die slang die je nog over hebt, die gaat dus naar het kleinste pijpje van het kvs resevoir.
Re: Het aparte sedan topic
Geplaatst: 20 sep 2012 00:06
door .:johan:.
prs schreef:net nog even opgezocht, maar die slang die je nog over hebt, die gaat dus naar het kleinste pijpje van het kvs resevoir.
tnx voor het uitzoeken.. dat verklaard wel waarom die andere hem met een T splitsing werkte.. loopt volgens mij dus beiden na de KVS resevoir
tnx man
zaterdag weer spelen
Re: Het aparte sedan topic
Geplaatst: 23 sep 2012 00:31
door .:johan:.
Vrijdag avond kwam vincent op de koffie! grulijk gezellig natuurlijk en de volgende keer gaan we maar eens die kant op
Vandaag eindelijk stuk verder gekomen met de Astra. maar er is nog genoeg te doen
De brandstof leidingen zijn af.. Oke ja, er moet nog wel een beugeltje etc komen.. maar de basis is er (op de foto zitten ze verkeerd om aangesloten)
En overige rommel netjes gemaakt en filter geplaatst
Originele fan was te dik, Eindelijk de nieuwe gemonteerd en de connector vervangen.
Alles netjes terug gebouwd, de blauwe leiding, komt vd turbo af (L stukje afgezaagd en met degelijke klem de nieuwe leiding er op geperst )
radiateur wordt na de RDW keuring vervangen door een nieuwe
Koel leiding aangepast dmv T stuk.. maar kan nog netter resultaat is nog niet helemaal na wens
En toen waren we klaar... voor vandaag
Goede nieuws!. Ze lekt geen olie, rookt niet, en loopt netjes, maar bij gas indrukken valt ze soms uit.. jammer werk aan de winkel
Re: Het aparte sedan topic
Geplaatst: 23 sep 2012 00:42
door prs
zo te zien drukt je radiateur beugel de inlaatslang dicht. ik zou eens kijken of je de radiateur niet wat verder naar voren kan plaatsen zodat die slang netjes zit. ik weet niet of de let gechipt is? want dan is het wijs om de slang te vervangen door een aftermarket exemplaar. de orginele zuigen namelijk dicht bij wat teveel turbodruk.
je vacuum slangen zien er vrij oud uit. slechte slangen kunnen een hoop gezeik opleveren! ik zou deze nog even vervangen als ik jou was