Pagina 9 van 91

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> Big Brakes

Geplaatst: 01 mar 2011 21:31
door The Undertaker
Tim82 schreef:Dat zijn echt serieuze remmen hehe

Ben benieuwd in hoeverre je dat in je pedaal gaat merken (je standaard hoofdremcilinder moet nu namelijk een aardige extra hoeveelheid remcilinder in de klauw vullen! Dus moet je dieper trappen voor er geremd wordt). Kan je eventueel deels opvangen met een hrc van een Calibra turbo, maar die zijn duur! :( Wellicht past iets van een Astra OPC of een Saab ook, heb ik nooit naar gekeken.
Valt wel mee denk ik:
Onderwerp: prs astra gsi turbo
prs schreef:
gsipiloot schreef:
prs schreef:
Afbeelding
zooooooooooooow jaloers!
dat is nou nog eens een super vette upgrade en hoe remt dat nou?
voor een c20xe was het zwaar overberemt :mrgreen:
maar het remt wel super. min puntje is alleen als je vol in de ankers gaat dat de abs snel in grijpt. ander nadeel is dat je heel erg veel remstof hebt!

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> Big Brakes

Geplaatst: 01 mar 2011 21:39
door Tim82
Ik doe hier even een uitspraak in het donker, kan er ook naast zitten, maar het kan zijn dat die Brembo klauwen 4 zuigers hebben die in totaal niet ze heel veel extra oppervlak hebben vergeleken met de enkele grote zuiger van de Astra. Die OPC klauwen hebben ook maar 1 zuiger maar wel een heel grote. Daar kan een verschil in zitten.

Nb het voordeel van meerdere kleine zuigers is een betere verdeling van de remkracht over het (grotere) blok en een betere doseerbaarheid

Trompie hrc van V6 en turbo = zelfde ja!

/zeurmodus uit

Dikke remmen!!! :worship:

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> Big Brakes

Geplaatst: 01 mar 2011 21:44
door The Undertaker
Daar heb je zeker een goed punt. Hoofdremcilinder van een Vectra A/Calibra Turbo is het zelfde als die van een Vectra A/Calibra V6 bron:EPC

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> Big Brakes

Geplaatst: 01 mar 2011 22:50
door GSI Racer
Tim, een andere hoofdremcilinder (met e.v.t grotere bekrachtiger) is zeker te overwegen.
Google Mr. Undertaker heeft dit eens opgezocht voor me :mrgreen:

Ik ga eerst eens even kijken hoe dit gaat remmen.
Denk dat mijn co-ring-rijder het nog zwaar gaat krijgen :lol:

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> Big Brakes

Geplaatst: 02 mar 2011 07:47
door The Undertaker
GSI Racer schreef:Tim, een andere hoofdremcilinder (met e.v.t grotere bekrachtiger) is zeker te overwegen.
Google Mr. Undertaker heeft dit eens opgezocht voor me :mrgreen:

Ik ga eerst eens even kijken hoe dit gaat remmen.
Denk dat mijn co-ring-rijder het nog zwaar gaat krijgen :lol:
Vergeet niet om voor je co-rijder dit aan je dashboard te hangen :mrgreen:

Afbeelding

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> Big Brakes

Geplaatst: 02 mar 2011 18:01
door Bart(astra)
Moet die daar wel bij kunnen ! :mrgreen:

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> Big Brakes

Geplaatst: 02 mar 2011 19:33
door GSI Racer
:lol:

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> Big Brakes

Geplaatst: 02 mar 2011 19:38
door Haaye
Kerel! Ziet er echt goed uit!! Ben benieuwd naar het resultaat! :worship:
Ik rij ook met Ferrodo 2500 op Cali turbo schijven, maar piepen nooit! Dus het hoeft niet!

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> Big Brakes

Geplaatst: 02 mar 2011 20:24
door GSI Racer
dankje!

ik ben zelf ook erg benieuwd.
Kan niet wachten tot de velgen binnen zijn :roll:

De Ferodo's van mij piepen ook maar af en toe.
Maak me geen bal uit :wink:

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> Big Brakes

Geplaatst: 02 mar 2011 20:39
door oenatje
piepen is beter dan knarsen 8)

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> Big Brakes

Geplaatst: 02 mar 2011 20:42
door GSI Racer
dat doen ze nu ja :mrgreen:

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> Big Brakes

Geplaatst: 02 mar 2011 22:51
door Haaye
Haha.. :mrgreen:

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> Big Brakes

Geplaatst: 02 mar 2011 23:01
door The Undertaker
GSI Racer schreef:dat doen ze nu ja :mrgreen:
Knarsen of piepen :mrgreen:

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> Big Brakes

Geplaatst: 03 mar 2011 18:46
door GSI Racer
knarsen als ik flink rem :mrgreen:

ze zijn dus 'am asch'

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> Big Brakes

Geplaatst: 03 mar 2011 20:47
door mischa
am arsch :D

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> Big Brakes

Geplaatst: 03 mar 2011 21:15
door GSI Racer
die lette doet het niet bij mij :mrgreen:

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> Big Brakes

Geplaatst: 04 mar 2011 18:45
door GSI Racer
Vandaag de remklauwen voorzijde binnen gekregen.
Eerste wat mijn vader zei: Zijn die van een vrachtwagen? :mrgreen:

Volgende week donderdag even stralen en dan kan ik ze opsturen om te laten coaten.

Nu eerst een weekje carnavallen!!!! :lol:

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> Big Brakes

Geplaatst: 04 mar 2011 20:00
door Haaye
Haha! Goed nieuws!!

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> Big Brakes

Geplaatst: 04 mar 2011 22:21
door Bart(astra)
foto's :speed:

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> Big Brakes

Geplaatst: 05 mar 2011 10:07
door GSI Racer
Komen eraan :shiny:

Als het een beetje mee zit ga ik ze volgende week zaterdag monteren.
Hangt er van af of de klauwen dan al gecoat zijn en of de velgen al binnen zijn :wink:

Duimen jullie mee? :mrgreen:

:GSi:

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> Big Brakes

Geplaatst: 11 mar 2011 20:24
door GSI Racer
Het gaat me helaas niet lukken om morgen de remmen te monteren.
De velgen krijg ik volgende week pas binnen, en de klauwen stuur ik morgen op voor te coaten (dus volgende week weer terug)
Ook moet ik nog een revisiesetje voor de achterklauwen zien uit te halen, iemand enig idee waar????
Dus volgende week zaterdag moet het er toch echt op komen, want de week erna (27 Maart) zit ik weer op de Ring. Dan wil ik dus wel mijn remmen een beetje ingeremd hebben :shiny:

Vandaag wel nog even wat onderdelen opgehaald.

-wiellagers voorzijde
-DOT 5.1 remvloeistof, deze heeft een hoger kookpunt dan DOT 4. Iets wat je op het circuit wel kunt gebruiken) :wink:
-Revisiesetjes voor de voorklauwen
-speciale boutjes voor de ruseekogels, omdat ik deze verstelbaar ga maken (camber stellen)
-orginele ashoezen voor de bakzijde, omdat ik deze al 3 keer vervangen heb en steeds stuk gaan. Wat me meteen opviel: deze zijn een stuk harder/stugger dan die imitatiemeuk. Dus van dit probleem ben ik ook weer af hoop ik :shiny:

Nu moeten jullie het nog even doen met foto's

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> Big Brakes

Geplaatst: 11 mar 2011 20:27
door The Undertaker
Je remsysteem wel goed flushen als je DOT 5.1 gaat gebruiken, weet niet meer precies hoe het zat maar je kan het geloof ik niet zo bij elkaar gooien

Edit, dat was als je DOT 5 gaat gebruiken:

Code: Selecteer alles

Er bestaan twee soorten remvloeistof:

    * Remvloeistof op basis van glycol. Dit is het type DOT 3, DOT 4, DOT 4 ESP en DOT 5.1.
    * Remvloeistof op basis van siliconen. Dit is het type DOT 5. 

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> Big Brakes

Geplaatst: 11 mar 2011 22:37
door Raymond-oud
even een vraag
wat kosten je die wiellagers per stuk

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> Big Brakes

Geplaatst: 12 mar 2011 00:11
door GSI Racer
@Raymond.

Netto +/_ 60 euro incl.
Bruto +/_ 92 euro incl.

Ik had ze voor de netto prijs (garagekorting)

Re: GSi Racer, Maikel z'n Project topic --->> Big Brakes

Geplaatst: 12 mar 2011 08:05
door The Undertaker
Zeker een nette prijs!