Pagina 78 van 79
Re: Bart's Astra X32SE <update 04-2021>
Geplaatst: 05 apr 2021 13:08
door Haaye
Zo is dat!
Re: Bart's Astra X32SE <update 04-2021>
Geplaatst: 05 apr 2021 20:49
door RedBill
Een hoop nog te doen Bart, zeker omdat jij ook nog veel customized delen aan je auto hebt... Flinke uitdaging! Maar met de juiste mindset en wat financiële middelen kun je een eind komen, zo heeft mij de ervaring geleerd!
Re: Bart's Astra X32SE <update 04-2021>
Geplaatst: 06 apr 2021 09:38
door opelfriendforever
Zo als we hier zeggen. Geduld is een schone zaak, Keulen en Aken zijn ook niet op 1 dag gebouwd.
Re: Bart's Astra X32SE <update 04-2021>
Geplaatst: 11 mei 2021 22:22
door Bart(astra)
Inmiddels toch nog een rekening van het nieuwe z23se blok kunnen krijgen. Dus dat is goed nieuws
....dacht ik. Want de RDW doet weer eens lastig.
Er staat op de factuur niet waar de motor uit komt (geen kenteken of chassisnr) waardoor er tijdens de keuring een aanvraag voor informatie uitgezet kan worden door de keurmeester om de herkomst te achterhalen. Dus ze geven geen garantie dat deze aandrijflijn geaccepteerd wordt.
Verteld dat het een nieuwe motor is die normaal in een vectra c/signum ligt, maar nog nooit in een gekeurde auto heeft gelegen.
Toen werd er gevraagd of ik een zelfde type motor ging plaatsen of een compleet andere motor (ander motornr)
Dus toen maar weer het hele verhaal uitgelegd van begin af aan compleet.
En nu is het maar weer wachten waar ze nu weer mee komen...
Duurt allemaal erg lang. (mail - bevestiging ontvangst - na 1 dag mail teriug dat ze het doorgestuurd hebben naar de technische dienst - en vervolgens weer 3 dagen voor het antwoord.... en dat zo bij elke reply...
)
Bovendien heb ik er nu juist een paar weken tijd voor omdat ik 1 juni ga beginnen bij een nieuwe baan en dus nu 3 wkn vrij heb
Dus fingers crossed maar weer..
Re: Bart's Astra X32SE <update 04-2021>
Geplaatst: 12 mei 2021 08:01
door Erik-gsi
Wat een gedoe bij het rdw zeg.
Ik heb nu 2x een kadett naar v6 laten omkeuren met alleen een kenteken in mijn notitie blok op de telefoon. Het blok was particulier gekocht dus had er ook geen factuur bij. Ik wist ook niet met zekerheid dat het blok daadwerkelijk uit die auto kwam maar dit gaf de verkoper mij door. Tijdens het omkeuren gaf dit geen probleem. Je zou dan toch verwachten dat een officiële factuur van een legitiem bedrijf meer zekerheid zou bieden?
Re: Bart's Astra X32SE <update 04-2021>
Geplaatst: 12 mei 2021 10:13
door Astrid_fahrer
Wat een traag verhaal van de RDW. Lijkt me inderdaad knap frustrerend, zeker als alles per mail gaat en de mensen daar eigenlijk ook niet
de kennis en de kunde hebben om snel een goed oordeel te vellen.
Het is weer een gevalletje: "Eerlijk duurt het langst".
Hopelijk kun je in je drie vrije weken er mooi mee aan de gang uiteindelijk.
Re: Bart's Astra X32SE <update 04-2021>
Geplaatst: 12 mei 2021 16:58
door Bart(astra)
Kreeg vandaag weer een standaard reactie dat bij het aanbrengen van een motor met een andere motorcode of van een ander motortype deze moet gekeurd worden bij het RDW
Dus voor de afwisseling maar eens in de telefoon geklommen.
Na een lang verhaal kwam er uiteindelijk uit dat als ik een verkoopcontract met de verkoper opstel met daroop het type motor met motornummer en daarbij beide adressen en handtekeningen, dit voldoende zou moeten zijn (met de factuur erbij natuurlijk)
Dus eindelijk groen licht !
Nu verder in de verkooponderhandelingen
owja wel compleet opnieuw keuren ook al is het technisch dezelfde motor (van y32se naar z32se)
Re: Bart's Astra X32SE <update 04-2021>
Geplaatst: 12 mei 2021 17:46
door Ray
Ah ja, RDW-perikelen. Herkenbaar... Hun reactietijd is ook altijd zo lekker vlot hè... Maar mooi dat er nu schot in de zaak lijkt te komen. Ben benieuwd hoe het zal lopen verder. Succes in ieder geval!
Re: Bart's Astra X32SE <update 04-2021>
Geplaatst: 13 mei 2021 19:53
door Bart(astra)
Ray schreef: ↑12 mei 2021 17:46
Ah ja, RDW-perikelen. Herkenbaar... Hun reactietijd is ook altijd zo lekker vlot hè... Maar mooi dat er nu schot in de zaak lijkt te komen. Ben benieuwd hoe het zal lopen verder. Succes in ieder geval!
Dankje.
Ben inmiddels alweer druk bezig met het transport te regelen.
Ook dat valt weer tegen, offerte is in 8wkn 150euro duurder geworden
Re: Bart's Astra X32SE <update 04-2021>
Geplaatst: 13 mei 2021 21:00
door Erik-gsi
Je geduld wordt goed op de proef gesteld… Mooi dat er bij de rdw een doorbraak is
Re: Bart's Astra X32SE
Geplaatst: 14 mei 2021 06:19
door Ray
Bart(astra) schreef:
Ben inmiddels alweer druk bezig met het transport te regelen.
Ook dat valt weer tegen, offerte is in 8wkn 150euro duurder geworden
Bedoel je transport naar de RDW?
Daarvoor kun je een gratis eendagskenteken aanvragen.
Re: Bart's Astra X32SE <update 04-2021>
Geplaatst: 14 mei 2021 09:29
door RedBill
Wat een gedoe allemaal Bart. Vervelend zo.
Maar ik verwacht uiteindelijk wel een goede afloop. Ondanks dat het lang duurt. Succes in ieder geval.
Re: Bart's Astra X32SE <update 04-2021>
Geplaatst: 14 mei 2021 11:36
door pascal1109
Ray schreef: ↑14 mei 2021 06:19
Bart(astra) schreef:
Ben inmiddels alweer druk bezig met het transport te regelen.
Ook dat valt weer tegen, offerte is in 8wkn 150euro duurder geworden
Bedoel je transport naar de RDW?
Daarvoor kun je een gratis eendagskenteken aanvragen.
Vermoedelijk de Omega die hij in Duitsland gevonden heeft, naar NL halen.
Maar idd zeg, die RDW daar hoor je werkelijk nooit eens positieve verhalen over als het een keer marginaal anders dan anders is (en het dus niet in hun eigen checkboxen van de administratie past)
Hopelijk geef je de moed niet op en komt dat allemaal goed!
Supertof te horen dat je nog steeds met de auto bezig bent
Re: Bart's Astra X32SE <update 04-2021>
Geplaatst: 15 mei 2021 22:14
door Bart(astra)
Dank allen.
Ik bedoelde transport vanuit Duitsland naar Nederland
Heb een Transport vanuit NL die de auto voor 350ex hierheen brengen
Heb ook in Duitsland een aanvraag uitgezet.
Daar reageren bijna alleen maar Polen die dat tussen de 350-450 incl doen
Maar alles moet op voorhand betaald.
even kijken wat het handigste is...
Re: Bart's Astra X32SE <update 04-2021>
Geplaatst: 15 mei 2021 22:16
door Bart(astra)
pascal1109 schreef: ↑14 mei 2021 11:36
...
Supertof te horen dat je nog steeds met de auto bezig bent
Sowieso. Ik kan er geen afscheid van nemen
Had het er vandaag nog over met mijn ouste zoon, dat we hem desnoods in de toekomst elektrisch gaan maken
Re: Bart's Astra X32SE <update 04-2021>
Geplaatst: 20 mei 2021 15:41
door Bart(astra)
Helaas is de koop van de motor niet doorgegaan.
Was namelijk een tigra 3.2 v6.
Deze was al rijklaar maar door ziekte opgave van hobby.
Dus moest compleet alles overnemen.
Aangezien de transporteur alleen een auto meeneemt moest alles erin.
De auto was zo laag dat dan ook de voorbumper erin moest.
En omdat er op deze manier lang niet alles inpast heb ik hem een ander bod gedaan. Maar daar wilde meneer niets van weten.
Dat de onderdelen niet erin kunnen kon hij niets aan doen, dus zou ik toch het volle pond moeten betalen (voor minder spullen)
Dus ik ben afgehaakt..
Inmiddels wel nieuwe onderhandelingen met een vectra C 3.2 GTS met maar 76000km op de teller
Re: Bart's Astra X32SE <update 04-2021>
Geplaatst: 20 mei 2021 16:47
door Astrid_fahrer
Terecht dat je af gehaakt bent in dit geval.
Vaak mogen mensen al blij zijn als ze zo'n project verkocht kunnen krijgen dus een koper een beetje tegemoet komen
lijkt me dan wel zo logisch.
Gelukkig leiden er meerdere wegen naar Rome en heb je de volgende V6 al in de kijker.
Hopelijk komt het met deze helemaal goed
Re: Bart's Astra X32SE <update 04-2021>
Geplaatst: 21 mei 2021 21:02
door Bart(astra)
Astrid_fahrer schreef: ↑20 mei 2021 16:47
Terecht dat je af gehaakt bent in dit geval.
Vaak mogen mensen al blij zijn als ze zo'n project verkocht kunnen krijgen dus een koper een beetje tegemoet komen
lijkt me dan wel zo logisch.
Gelukkig leiden er meerdere wegen naar Rome en heb je de volgende V6 al in de kijker.
Hopelijk komt het met deze helemaal goed
Dat wel.
Maar een beetje tegen beter weten in, ben ik toch weer terug aan het onderhandelen met de tigra(eigenaar)
Omdat het qua motor zo'n unieke kans is en er stiekum toch nog best genoeg aan en bij zit wat verkoopbaar is
(F28, groep A, doorgelaste kap, schroefset, opc line wielen etc)
Buiten dat is het ook lastig in te schatten wat een nieuwe motor zou mogen kosten
Ik ging uit van de prijs wat het zou kosten om de mijne te laten reviseren (3000)... misschien is dat ook niet helemaal reëel
dus ...to bve continued (I hope)
Re: Bart's Astra X32SE <update 04-2021>
Geplaatst: 22 mei 2021 13:39
door RedBill
Bart(astra) schreef: ↑20 mei 2021 15:41
Was namelijk een tigra 3.2 v6.
Wie verzint in vredesnaaam dat het een goed idee is om een 3.2 V6 in een Corsa Coupé te hangen?
Levert niet echt een goede verdeling van de aslast op, en ik denk zelfs een potentieel gevaarlijke verdeling van de massa over het voertuig. Met alle risico's van dien als je bijvoorbeeld ineens een snelle uitwijkmanoeuvre moet uitvoeren.
Anyway, succes met de vernieuwde onderhandelingen.
Re: Bart's Astra X32SE <update 04-2021>
Geplaatst: 23 mei 2021 03:17
door prs
RedBill schreef: ↑22 mei 2021 13:39
Bart(astra) schreef: ↑20 mei 2021 15:41
Was namelijk een tigra 3.2 v6.
Wie verzint in vredesnaaam dat het een goed idee is om een 3.2 V6 in een Corsa Coupé te hangen?
Levert niet echt een goede verdeling van de aslast op, en ik denk zelfs een potentieel gevaarlijke verdeling van de massa over het voertuig. Met alle risico's van dien als je bijvoorbeeld ineens een snelle uitwijkmanoeuvre moet uitvoeren.
Anyway, succes met de vernieuwde onderhandelingen.
waarom niet?
Theoretisch is een astra gsi met c25xe of c20let met f28 ook geen goed idee..
internetwijsheid:
-c/x16xe vs c20xe +/-20 kg verschil.
-C20xe vs c25xe +/- 20 kg verschil.
-F20 vs F28 +/- 20 kg verschil.
Een astra met v6 en f28 heeft dus een zelfde gewichtsverschil op de vooras als een corsa/tigra met V6 en f20, maar bij een corsa is het ineens gevaarlijk ??
Ik zou me in dit geval wat meer zorgen maken over de personen die een TA -technix( of gelijkwaardige) ophanging monteren..
Re: Bart's Astra X32SE <update 04-2021>
Geplaatst: 23 mei 2021 22:38
door Bart(astra)
Tigra had sowieso problemen ermee omdat deze in Duitsland is toegekend tot 204pk blijkbaar
Carrosserie is wel verstevigd aan de voorzijde met allelei platen.
Bovendien heeft hij er een schroefset op zitten die tot een aslast van 980 kg mocht
Wielophanging van een corsa/tigra is wel een heel ander verhaal dan astra/vectra/calibra.
Vectra/calibra heeft bv standaard ook al een v6 in het programma
F28 maakt het idd al behoorlijk zwaarder er was hier geloof ik ook iemand met een c20let icm F28 die zwaarder was dan mijn v6 met F28
Mijne zit kwa aslast voor 15kg onder de max
Voor de volgende keuring gaat daarom bv de accu al naar achteren
Re: Bart's Astra X32SE <the story continues..>
Geplaatst: 24 mei 2021 09:26
door RedBill
prs schreef: ↑23 mei 2021 03:17
waarom niet?
Theoretisch is een astra gsi met c25xe of c20let met f28 ook geen goed idee..
internetwijsheid:
-c/x16xe vs c20xe +/-20 kg verschil.
-C20xe vs c25xe +/- 20 kg verschil.
-F20 vs F28 +/- 20 kg verschil.
Een astra met v6 en f28 heeft dus een zelfde gewichtsverschil op de vooras als een corsa/tigra met V6 en f20, maar bij een corsa is het ineens gevaarlijk ??
Ik zou me in dit geval wat meer zorgen maken over de personen die een TA -technix( of gelijkwaardige) ophanging monteren..
Ha, discussie, altijd leuk!
Maar ik kan je niet helemaal volgen in je vergelijking.
Als je in een Tigra een 3,2 V6 hangt met F28 bak, dan maak je toch een veel grotere gewichtssprong dan wanneer je een Astra GSi voorziet van een C20LET met F28 of een X30XE (o.i.d.) met F28 of F25?
Ik heb ook een beetje de massa's zitten vergelijken (voor zover betrouwbaar) van dezelfde auto's met verschillende motoren.
Verschil tussen een Calibra C20XE en een Calibra C25XE is ongeveer 165 kg.
Verschil tussen een Vectra 1.6 en C20NE is ongeveer 90 kg
Verschil tussen een Astra GSi C20XE en Astra GSi C20NE is ongeveer 50 kg
Verschil tussen een Astra 1.6i GT en een 2.0i GT is ongeveer 100 kg
Die verschillen zitten in Motor+Bak+Remmen+Aandrijfassen+Stabilisatoren
Dat zijn allemaal elementen die je met een ombouw ook moet meenemen.
Van een C20XE Astra GSi naar een 3.2 V6 Astra GSi met bijpassende bak etc. is de gewichtstoename (op de vooras) ongeveer 170 kg.
Van een Tigra 1.6 naar een 3.2 V6 met bijpassende bak etc. is de gewichtstoename (op de vooras) tussen de 250 en 300 kg.
Vind ik nogal een verschil.
Re: Bart's Astra X32SE <update 04-2021>
Geplaatst: 24 mei 2021 09:29
door RedBill
Bart(astra) schreef: ↑23 mei 2021 22:38
Wielophanging van een corsa/tigra is wel een heel ander verhaal dan astra/vectra/calibra.
Vectra/calibra heeft bv standaard ook al een v6 in het programma
En de Astra is (weliswaar niet in Europa) ook geleverd met C20LET en F28.
Re: Bart's Astra X32SE <the story continues..>
Geplaatst: 24 mei 2021 22:40
door Bart(astra)
Klopt helemaal.
Remmen upgrade is in gewicht ook een groot verschil.
Ook het type vliegwiel wat je neemt kan veel schelen
(naar wat ik begrepen heb is het verschil met een v6 vliegwiel of een verlicht c20xe/let vliegwiel al 16kg)
Maar sowieso is de max toegstane aslast voor van een astra al hoger dan bij een tigra
Re: Bart's Astra X32SE
Geplaatst: 25 mei 2021 08:55
door Ray
RedBill schreef:
Van een C20XE Astra GSi naar een 3.2 V6 Astra GSi met bijpassende bak etc. is de gewichtstoename (op de vooras) ongeveer 170 kg.
Misschien niet heel relevant voor dit topic, maar hoe kom je aan die 170 kg?
Toen ik mijn Astra F 1.6 8v had, woog deze op papier 1165 kg. Nu met X30XE en F25 erin en remmerij van Calibra V6 erop, is deze opnieuw gewogen op 1213 kg.
Toename van nog géén 50 kg.