Bart's Astra X32SE <the story continues..>
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Bart's Astra X32SE
Heej Bart, Gefeliciteerd met de blijde verwachting!! Gaaf hoor.
Voor wat betreft je Astra: heel vervelend dat het olieverbruik nu weer hoog is. Maar als ik je post hierboven lees is een slecht geplaatste koppakking een mogelijke oorzaak? Of zou het meer in de afdichting tussen zuigerwand en cilinder zitten.
Voor wat betreft je Astra: heel vervelend dat het olieverbruik nu weer hoog is. Maar als ik je post hierboven lees is een slecht geplaatste koppakking een mogelijke oorzaak? Of zou het meer in de afdichting tussen zuigerwand en cilinder zitten.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>
Thanx.RedBill schreef:Heej Bart, Gefeliciteerd met de blijde verwachting!! Gaaf hoor.
Voor wat betreft je Astra: heel vervelend dat het olieverbruik nu weer hoog is. Maar als ik je post hierboven lees is een slecht geplaatste koppakking een mogelijke oorzaak? Of zou het meer in de afdichting tussen zuigerwand en cilinder zitten.
Volgens mij kwam het niet van 1 bank.
Maar heb er nog amper naar gekeken
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>
die compressie wat je mist, was dat voor of na de revisie dan?
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>
na.
Ik heb zowat een jaar gereden. paar duizend km
Volgens mij is het er weer ingeslopen.
Maar compressiemeting was sowieso koud toen.
Misschien van de zomer in een verloren uurtje eens bekijken
Ik heb zowat een jaar gereden. paar duizend km
Volgens mij is het er weer ingeslopen.
Maar compressiemeting was sowieso koud toen.
Misschien van de zomer in een verloren uurtje eens bekijken
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>
ja compressie koud of warm maakt niet zoveel uit he.
oke, als hij koud is zul je minder compressie hebben, maar dan wel op alle 6 en niet op ene minder dan de ander.
Lijkt mij
oke, als hij koud is zul je minder compressie hebben, maar dan wel op alle 6 en niet op ene minder dan de ander.
Lijkt mij
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>
bart hoe is het astra v6,loopt hij weer.
danny gsi 666
danny gsi 666
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>
Astra staat er zielig bij onder de carport....
...maar start/loopt nog (2 weken geleden even gestart)
Verder na schorsing nog niets aan gedaan dan af en toe wassen.
Totaal geen tijd met onze tweede zoon Milan erbij nu.
Komt wel weer.
Weg gaat hij zeker niet !
...maar start/loopt nog (2 weken geleden even gestart)
Verder na schorsing nog niets aan gedaan dan af en toe wassen.
Totaal geen tijd met onze tweede zoon Milan erbij nu.
Komt wel weer.
Weg gaat hij zeker niet !
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>
Ander onderblok proberen Bart. .
-
-
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>
Heej Bart, nog gefeliciteerd met je 2e zoon. Hoe oud is die inmiddels?
Bij ons komt nummer 2 als het goed is over een week of 4.
Bij ons komt nummer 2 als het goed is over een week of 4.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>
dat is heel mooi jongens,vader worden echt het mooiste.RedBill schreef:Heej Bart, nog gefeliciteerd met je 2e zoon. Hoe oud is die inmiddels?
Bij ons komt nummer 2 als het goed is over een week of 4.
danny gsi 666
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>
Erwin_dude schreef:Ander onderblok proberen Bart. .
-
voorlopig niet, zit te veel geld in het huidige onderblok.
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>
Spannend dan WJRedBill schreef:Heej Bart, nog gefeliciteerd met je 2e zoon. Hoe oud is die inmiddels?
Bij ons komt nummer 2 als het goed is over een week of 4.
Milan is vandaag 4 maanden (Casper alweer 3 jaar)
Helaas voor de gsi is 2 kids niet 2x zo druk maar eerder 10x dus winterslaap maar weer,
Stiekum vorige week wel even rondje straat gedaan, zodat alles weer een keer bewogen heeft..
niet slim voor het gevoel...
Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>
Je kan mij wel inhuren hoor om even dingetje los te laten.
Wordttie altijd netjes ingereden, en heb jij geen rotgevoel.
Wordttie altijd netjes ingereden, en heb jij geen rotgevoel.
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>
snap dat je er veel pegels in hebt zitten,, alleen wat kan het nu nog zijn dat niet goed is?? toch zuigerveren?
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>
Vandaag even wat tijd voor de astra gemaakt.
Na een paar liter benzine in de tank gedaan te hebben, startte deze in 1x
Hierna ben ik de compressie (koud) gaan meten.
Ik werd er niet blij van...
Alle bougies zijn zwart en de inlaat staat deze keer compleet vol met olie, dus zowel links als rechts...
Compressie is niet goed;
op de achterste bank (1-3-5); 8 - 9,5 en 8,5 Bar
op de voorste bank (2-4-6); 9 - 7 en 10,5 Bar
Hierna ben ik maar weer gestopt..
Had gehoopt op 1 kant, want dan was ik een nieuwe (gereviseerde) kop gaan kopen.
Dit viel dus even tegen.
Weet nog even niet wat mijn volgende stap zal zijn.
Misschien het voorste spruitstuk eraf halen om te kijken hoe die eruit ziet (maar dat kan ik wel raden..)
Of ik ga een lektester aanschaffen.
Blok afschrijven doe ik nog niet, want daar zit me teveel geld en werk in, maar ik zit ook niet te wachten op overmaats zuigers en de hele rataplan
dus to be continued...
Na een paar liter benzine in de tank gedaan te hebben, startte deze in 1x
Hierna ben ik de compressie (koud) gaan meten.
Ik werd er niet blij van...
Alle bougies zijn zwart en de inlaat staat deze keer compleet vol met olie, dus zowel links als rechts...
Compressie is niet goed;
op de achterste bank (1-3-5); 8 - 9,5 en 8,5 Bar
op de voorste bank (2-4-6); 9 - 7 en 10,5 Bar
Hierna ben ik maar weer gestopt..
Had gehoopt op 1 kant, want dan was ik een nieuwe (gereviseerde) kop gaan kopen.
Dit viel dus even tegen.
Weet nog even niet wat mijn volgende stap zal zijn.
Misschien het voorste spruitstuk eraf halen om te kijken hoe die eruit ziet (maar dat kan ik wel raden..)
Of ik ga een lektester aanschaffen.
Blok afschrijven doe ik nog niet, want daar zit me teveel geld en werk in, maar ik zit ook niet te wachten op overmaats zuigers en de hele rataplan
dus to be continued...
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>
Dat is wel zuur Bart. Je wist natuurlijk al dat het een en ander niet echt lekker zat, maar om weer even zo met je neus op de feiten gedrukt te worden is niet relaxed.
Ergens zul je en keer door de zure appel heen moeten bijten, of besluiten er een punt achter te zetten. Ik hoop dat je de moed kunt vinden voor het eerste.
Goed testen waar de lekkage vandaan komt is het belangrijkst, maar de olie in je inlaatkanalen voorspelt niet veel goeds. Die kan niet echt van een andere kant komen dan via de zuigers, toch?
Ergens zul je en keer door de zure appel heen moeten bijten, of besluiten er een punt achter te zetten. Ik hoop dat je de moed kunt vinden voor het eerste.
Goed testen waar de lekkage vandaan komt is het belangrijkst, maar de olie in je inlaatkanalen voorspelt niet veel goeds. Die kan niet echt van een andere kant komen dan via de zuigers, toch?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>
Daar wordt je niet bepaald vrolijk van Bart
Bah.
Bah.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>
Even een status update;
De astra staat inmiddels alweer aardig lang stil onder de carport.
Vorig jaar ben ik eens wat gaan informeren bij diverse Motorrevisie bedrijven.
Daar kwam vooral uit dat de motor eerst compleet gechecked en gemeten moet worden om een plan te kunnen maken.
dwz een diagnose van een 650-750 euro. Daarna zal er grote kans uitkomen dat er geboord en gehoond moet worden en dus overmaats zuigers.
Dit zou het totaalplaatje al ergens op 3000 euro brengen.
Ik wil dit eigenlijk niet omdat een 3.2 al een opgeboorde 3.0 is en nu dus nog (minimaal maar toch) verder opgeboord zou worden.
Voor de betrouwbaarheid en levensduur lijkt me dit niet geweldig. Al helemaal niet mocht ik ooit lichte tuning willen..
Ook ben ik rond die tijd bij een plaatwerker/spuiter geweest hier in het dorp, waar ik goede verhalen over gehoord heb.
Die vond het allemaal reuze interresant maar heeft geen tijd, omdat er in deze tijd veel schadewerk is en hij voor een vaste klant met luxere auto's behoorlijk wat werk te doen heeft... Hij vertelde dat hij niet eens aan zijn eigen hobby porsche project toe kwam...
Wel heb ik hem mijn ideeen en foto's gestuurd. Dus wie weet in de toekomst..
Afijn op motor gebied was en ben ik stiekum ook verder aan het kijken om een complete Omega (of zelfs Vectra C/Signum met z32se) met lage km-stand te kopen. Dat valt niet mee voor een gunstige prijs.
Ik zou daar dan eerst een paar maanden mee gaan rijden om zo de staat van de motor te beoordelen alvorens ik deze uitbouw en de auto sloop.
Echter was ik in Duitsland een bijna nieuwe motor (in een auto ingebouwd) tegen gekomen. Dit was voor mij perfect omdat de motor er in 2016 ingekomen was en maar 20km gelopen had. Dus vooral regelmatig gestart maar niet belast. Helaas is dit ook een dood spoor aan het worden omdat de eigenaar geen aankoopbewijs meer kan vinden, wat voor de RDW wel nodig is om de legaliteit en history aan te kunnen tonen.
Want ja helaas moet ik opnieuw keuren als er een andere motor (nummer) in komt volgens het RDW.
En op dit punt sta ik nu.
Dus er wordt achter de schermen wel een beetje verder gewerkt omdat de astra weer MOET gaan rijden.
De astra staat inmiddels alweer aardig lang stil onder de carport.
Vorig jaar ben ik eens wat gaan informeren bij diverse Motorrevisie bedrijven.
Daar kwam vooral uit dat de motor eerst compleet gechecked en gemeten moet worden om een plan te kunnen maken.
dwz een diagnose van een 650-750 euro. Daarna zal er grote kans uitkomen dat er geboord en gehoond moet worden en dus overmaats zuigers.
Dit zou het totaalplaatje al ergens op 3000 euro brengen.
Ik wil dit eigenlijk niet omdat een 3.2 al een opgeboorde 3.0 is en nu dus nog (minimaal maar toch) verder opgeboord zou worden.
Voor de betrouwbaarheid en levensduur lijkt me dit niet geweldig. Al helemaal niet mocht ik ooit lichte tuning willen..
Ook ben ik rond die tijd bij een plaatwerker/spuiter geweest hier in het dorp, waar ik goede verhalen over gehoord heb.
Die vond het allemaal reuze interresant maar heeft geen tijd, omdat er in deze tijd veel schadewerk is en hij voor een vaste klant met luxere auto's behoorlijk wat werk te doen heeft... Hij vertelde dat hij niet eens aan zijn eigen hobby porsche project toe kwam...
Wel heb ik hem mijn ideeen en foto's gestuurd. Dus wie weet in de toekomst..
Afijn op motor gebied was en ben ik stiekum ook verder aan het kijken om een complete Omega (of zelfs Vectra C/Signum met z32se) met lage km-stand te kopen. Dat valt niet mee voor een gunstige prijs.
Ik zou daar dan eerst een paar maanden mee gaan rijden om zo de staat van de motor te beoordelen alvorens ik deze uitbouw en de auto sloop.
Echter was ik in Duitsland een bijna nieuwe motor (in een auto ingebouwd) tegen gekomen. Dit was voor mij perfect omdat de motor er in 2016 ingekomen was en maar 20km gelopen had. Dus vooral regelmatig gestart maar niet belast. Helaas is dit ook een dood spoor aan het worden omdat de eigenaar geen aankoopbewijs meer kan vinden, wat voor de RDW wel nodig is om de legaliteit en history aan te kunnen tonen.
Want ja helaas moet ik opnieuw keuren als er een andere motor (nummer) in komt volgens het RDW.
En op dit punt sta ik nu.
Dus er wordt achter de schermen wel een beetje verder gewerkt omdat de astra weer MOET gaan rijden.
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>
Wat "Sfeer foto's "
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2709
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>
Dat is een lastig verhaal idd.. Het kost allemaal een hoop
Geld om ze op de weg te houden...
Geld om ze op de weg te houden...
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>
Toch gaaf dat je er mee bezig blijft!
Aandacht heeft ie wel een beetje nodig.
Ben benieuwd of je nog een goed blokje kan scoren
Aandacht heeft ie wel een beetje nodig.
Ben benieuwd of je nog een goed blokje kan scoren
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>
En dan nog de vraag voor hoelang, met alle milieu eisen enzo.
Hoelang mogen we nog met de astra's overal komen
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Bart's Astra X32SE <update 04-2021>
Droevige foto's zo.
Maar heel goed te horen dat je toch nog stappen neemt om de auto weer in goede staat te gaan krijgen
Het gaat vast en zeker lukken, weliswaar met wat geduld, maar dat is niet erg.
Maar heel goed te horen dat je toch nog stappen neemt om de auto weer in goede staat te gaan krijgen
Het gaat vast en zeker lukken, weliswaar met wat geduld, maar dat is niet erg.
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 2709
- Lid geworden op: 17 mar 2009 16:52
- Auto('s): Astra GSI C18XE >> C20XE M2.8 Coscast :)
- Locatie: Wâlterswâld
Re: Bart's Astra X32SE <update 04-2021>
Ik denk ( en hoop ) dat we nog heel lang in de Astra’s kunnen rijden. Dagelijks niet maar hobbymatig wel. Maar goed, die van mij moet eerst ook nog klaar
Astra GSI 16V Tailgate>>fase 1 C20XE M2.8 1995
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra X32SE <update 04-2021>
Laten we het hopen!
Anders is de lol van de inverstering er zo af.
Auto's zijn geen kunstobjecten, die moeten rijden !