Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>
Geplaatst: 08 jun 2014 16:24
Weer eens tijd voor een update;
Inmiddels ongeveer 3000km met de v6 gereden nu.
Helaas wel weer een paar akkefietjes...
Massa los gerammeld waardoor de astra afsloeg en niet meer wilde starten. Massa zorgde voor kapotte mega zekering van 60A
En en probleempje met een doorgeschuurde kabel van de kabelboom (deels mijn eigen schuld)
De astra is weer op de zomerwielen gezet en ook uitgelijnd.
Dit omdat ik de veerpoorrubbers en lagers heb vervangen voor verse (in de hoop dat de astra iets omhoog ging), en de abs sensor is vervangen.
Ook is de eerste "inloopolie" inmiddels vervangen incl filter, alsook die van de f28.
Auto ligt nog steeds veel te laag naar mijn zin.
Ook is de rechter veerpootrubber al aan het inscheuren.
Dus er moet een oplossing komen, en daar ben ik nog hard over aan het denken.
Schroefset zou het beste zijn, maar is erg duur en de auto moet zo goed mogelijk rijdend blijven dus ik kan geen veerpoten gaan opsturen.
Het lastige is dat ik de astra graag weer op 40mm lager wil hebben, maar ik weet niet wat hij doet met welke veren.
Misschien maar eens gewoon de originele gsi veren erop.
Ook kwa koeling ben ik er nog niet uit. Ik mis nog een paar voorschakelweerstanden die bij de blowers moeten. En dan is het nog een heel uitpluiswerk om het airco gedeelte uit de draadboom te krijgen. Dus voorlopig zelf maar nakoelen met de fan op de geschakelde plus.
En ik kan nu uit ervaring zeggen dat de koelwatertemp, na afzetten van de motor, nog behoorlijk oploopt
Wat ik al wel voor elkaar gekregen heb, is een complete kabelboom met stuurapparaat incl chip geschreven voor een x32se via een Duitser.
Deze set is van de week binnen gekomen, en gaat er hopelijk binnenkort in, zodat alles weer klopt.
Nu loopt de motor te rijk en doet omgeveer 1 op 7
Ook is er een nieuwe radio gekomen omdat mijn display last van uitval heeft;
Alpine CDA 9886-r met soundprocessor en inmeetmicrofoon
Morgen voor de tweede meeting dit jaar in Zonhoven.
(Racewars mochten we de poort niet meer in omdat het vol stond)
Foto's volgen nog van dit alles
Inmiddels ongeveer 3000km met de v6 gereden nu.
Helaas wel weer een paar akkefietjes...
Massa los gerammeld waardoor de astra afsloeg en niet meer wilde starten. Massa zorgde voor kapotte mega zekering van 60A
En en probleempje met een doorgeschuurde kabel van de kabelboom (deels mijn eigen schuld)
De astra is weer op de zomerwielen gezet en ook uitgelijnd.
Dit omdat ik de veerpoorrubbers en lagers heb vervangen voor verse (in de hoop dat de astra iets omhoog ging), en de abs sensor is vervangen.
Ook is de eerste "inloopolie" inmiddels vervangen incl filter, alsook die van de f28.
Auto ligt nog steeds veel te laag naar mijn zin.
Ook is de rechter veerpootrubber al aan het inscheuren.
Dus er moet een oplossing komen, en daar ben ik nog hard over aan het denken.
Schroefset zou het beste zijn, maar is erg duur en de auto moet zo goed mogelijk rijdend blijven dus ik kan geen veerpoten gaan opsturen.
Het lastige is dat ik de astra graag weer op 40mm lager wil hebben, maar ik weet niet wat hij doet met welke veren.
Misschien maar eens gewoon de originele gsi veren erop.
Ook kwa koeling ben ik er nog niet uit. Ik mis nog een paar voorschakelweerstanden die bij de blowers moeten. En dan is het nog een heel uitpluiswerk om het airco gedeelte uit de draadboom te krijgen. Dus voorlopig zelf maar nakoelen met de fan op de geschakelde plus.
En ik kan nu uit ervaring zeggen dat de koelwatertemp, na afzetten van de motor, nog behoorlijk oploopt
Wat ik al wel voor elkaar gekregen heb, is een complete kabelboom met stuurapparaat incl chip geschreven voor een x32se via een Duitser.
Deze set is van de week binnen gekomen, en gaat er hopelijk binnenkort in, zodat alles weer klopt.
Nu loopt de motor te rijk en doet omgeveer 1 op 7
Ook is er een nieuwe radio gekomen omdat mijn display last van uitval heeft;
Alpine CDA 9886-r met soundprocessor en inmeetmicrofoon
Morgen voor de tweede meeting dit jaar in Zonhoven.
(Racewars mochten we de poort niet meer in omdat het vol stond)
Foto's volgen nog van dit alles