Bart's Astra X32SE <the story continues..>
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>
Weer eens tijd voor een update;
Inmiddels ongeveer 3000km met de v6 gereden nu.
Helaas wel weer een paar akkefietjes...
Massa los gerammeld waardoor de astra afsloeg en niet meer wilde starten. Massa zorgde voor kapotte mega zekering van 60A
En en probleempje met een doorgeschuurde kabel van de kabelboom (deels mijn eigen schuld)
De astra is weer op de zomerwielen gezet en ook uitgelijnd.
Dit omdat ik de veerpoorrubbers en lagers heb vervangen voor verse (in de hoop dat de astra iets omhoog ging), en de abs sensor is vervangen.
Ook is de eerste "inloopolie" inmiddels vervangen incl filter, alsook die van de f28.
Auto ligt nog steeds veel te laag naar mijn zin.
Ook is de rechter veerpootrubber al aan het inscheuren.
Dus er moet een oplossing komen, en daar ben ik nog hard over aan het denken.
Schroefset zou het beste zijn, maar is erg duur en de auto moet zo goed mogelijk rijdend blijven dus ik kan geen veerpoten gaan opsturen.
Het lastige is dat ik de astra graag weer op 40mm lager wil hebben, maar ik weet niet wat hij doet met welke veren.
Misschien maar eens gewoon de originele gsi veren erop.
Ook kwa koeling ben ik er nog niet uit. Ik mis nog een paar voorschakelweerstanden die bij de blowers moeten. En dan is het nog een heel uitpluiswerk om het airco gedeelte uit de draadboom te krijgen. Dus voorlopig zelf maar nakoelen met de fan op de geschakelde plus.
En ik kan nu uit ervaring zeggen dat de koelwatertemp, na afzetten van de motor, nog behoorlijk oploopt
Wat ik al wel voor elkaar gekregen heb, is een complete kabelboom met stuurapparaat incl chip geschreven voor een x32se via een Duitser.
Deze set is van de week binnen gekomen, en gaat er hopelijk binnenkort in, zodat alles weer klopt.
Nu loopt de motor te rijk en doet omgeveer 1 op 7
Ook is er een nieuwe radio gekomen omdat mijn display last van uitval heeft;
Alpine CDA 9886-r met soundprocessor en inmeetmicrofoon
Morgen voor de tweede meeting dit jaar in Zonhoven.
(Racewars mochten we de poort niet meer in omdat het vol stond)
Foto's volgen nog van dit alles
Inmiddels ongeveer 3000km met de v6 gereden nu.
Helaas wel weer een paar akkefietjes...
Massa los gerammeld waardoor de astra afsloeg en niet meer wilde starten. Massa zorgde voor kapotte mega zekering van 60A
En en probleempje met een doorgeschuurde kabel van de kabelboom (deels mijn eigen schuld)
De astra is weer op de zomerwielen gezet en ook uitgelijnd.
Dit omdat ik de veerpoorrubbers en lagers heb vervangen voor verse (in de hoop dat de astra iets omhoog ging), en de abs sensor is vervangen.
Ook is de eerste "inloopolie" inmiddels vervangen incl filter, alsook die van de f28.
Auto ligt nog steeds veel te laag naar mijn zin.
Ook is de rechter veerpootrubber al aan het inscheuren.
Dus er moet een oplossing komen, en daar ben ik nog hard over aan het denken.
Schroefset zou het beste zijn, maar is erg duur en de auto moet zo goed mogelijk rijdend blijven dus ik kan geen veerpoten gaan opsturen.
Het lastige is dat ik de astra graag weer op 40mm lager wil hebben, maar ik weet niet wat hij doet met welke veren.
Misschien maar eens gewoon de originele gsi veren erop.
Ook kwa koeling ben ik er nog niet uit. Ik mis nog een paar voorschakelweerstanden die bij de blowers moeten. En dan is het nog een heel uitpluiswerk om het airco gedeelte uit de draadboom te krijgen. Dus voorlopig zelf maar nakoelen met de fan op de geschakelde plus.
En ik kan nu uit ervaring zeggen dat de koelwatertemp, na afzetten van de motor, nog behoorlijk oploopt
Wat ik al wel voor elkaar gekregen heb, is een complete kabelboom met stuurapparaat incl chip geschreven voor een x32se via een Duitser.
Deze set is van de week binnen gekomen, en gaat er hopelijk binnenkort in, zodat alles weer klopt.
Nu loopt de motor te rijk en doet omgeveer 1 op 7
Ook is er een nieuwe radio gekomen omdat mijn display last van uitval heeft;
Alpine CDA 9886-r met soundprocessor en inmeetmicrofoon
Morgen voor de tweede meeting dit jaar in Zonhoven.
(Racewars mochten we de poort niet meer in omdat het vol stond)
Foto's volgen nog van dit alles
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>
Nog wat kleine puntjes op de i te zetten dus!
Koeling heb ik trouwens nooit problemen mee gehad.
Heb zelf ook niets gebruikt van de originele bekabeling en zelf een kabelboom gemaakt om het geheel wat simpeler te houden dmv die extra switch voor de nakoeling na het afzetten idd.
Heb daar een toen een relais schakeling voor bedacht.
En das een mooie Alpine radio. Ik had de voorloper ervan in de GSi liggen.
En de halve subwoofer setup uit de GSi ligt nu in de Chevy
Koeling heb ik trouwens nooit problemen mee gehad.
Heb zelf ook niets gebruikt van de originele bekabeling en zelf een kabelboom gemaakt om het geheel wat simpeler te houden dmv die extra switch voor de nakoeling na het afzetten idd.
Heb daar een toen een relais schakeling voor bedacht.
En das een mooie Alpine radio. Ik had de voorloper ervan in de GSi liggen.
En de halve subwoofer setup uit de GSi ligt nu in de Chevy
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>
Dus jij moest steeds zelf de nakoeling aanzetten Marcel ?
Ik wil het liefst dat de extra waterpomp na blijft draaien én de twee fans ook.
Bij een vectra b is dat een schakeling van 7 relais ongeveer (icm airco)
Ik wil het liefst dat de extra waterpomp na blijft draaien én de twee fans ook.
Bij een vectra b is dat een schakeling van 7 relais ongeveer (icm airco)
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>
Veel werk alles bij elkaar Bart. Kun je nog aardig wat hoofdbrekens over hebben. Maar aan de andere kant is dat ook wel het coole aan een hobby: dat er nog dingen te doen blijven.
De juiste veren vinden is inderdaad nog wel een pain in the ass.
De juiste veren vinden is inderdaad nog wel een pain in the ass.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>
Neej Bart. Volledig automatisch.
Ik had zelf een relais schakeling gemaakt met de thermoschakelaar die op de cilinderbrug zit.
Deze stuurde de elektrische waterpomp en dat blazertje voor de dynamokoeler om te zorgen voor een beetje flow.
De hoofdfan van de radiateur stuurde ik NIET aan. Die zat gewoon op de thermoswitch in de radiateur zelf.
Dat is naar mijn mening ook niet nodig. Probleem is de warmteophoping na het uitzetten van de motor in de cilinderkop. Temperatuur op zich stijgt niet want de motor loopt niet meer. alleen het hoopt zich op door gebrek aan circulatie. Als je dat wegpompt het koelsysteem in dan wordt die warmte verspreid en is het niet nodig die grote fan aan te zetten. Sowieso zit er in de radiateur ook een thermoswitch mocht het te heet worden maar das bij mij nooit het geval geweest.
Superstabiele temperatuur ook na het afzetten van de motor. Hij steeg niet meer want het wordt gewoon weggepompt en afgevlakt.
Simpel schema en het werkte perfect bij mij.
Ik had zelf een relais schakeling gemaakt met de thermoschakelaar die op de cilinderbrug zit.
Deze stuurde de elektrische waterpomp en dat blazertje voor de dynamokoeler om te zorgen voor een beetje flow.
De hoofdfan van de radiateur stuurde ik NIET aan. Die zat gewoon op de thermoswitch in de radiateur zelf.
Dat is naar mijn mening ook niet nodig. Probleem is de warmteophoping na het uitzetten van de motor in de cilinderkop. Temperatuur op zich stijgt niet want de motor loopt niet meer. alleen het hoopt zich op door gebrek aan circulatie. Als je dat wegpompt het koelsysteem in dan wordt die warmte verspreid en is het niet nodig die grote fan aan te zetten. Sowieso zit er in de radiateur ook een thermoswitch mocht het te heet worden maar das bij mij nooit het geval geweest.
Superstabiele temperatuur ook na het afzetten van de motor. Hij steeg niet meer want het wordt gewoon weggepompt en afgevlakt.
Simpel schema en het werkte perfect bij mij.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>
Als je daar het schema nog van hebt, hou ik me aanbevolen (als back up plan)Laagvlieger schreef:Neej Bart. Volledig automatisch.
Ik had zelf een relais schakeling gemaakt met de thermoschakelaar die op de cilinderbrug zit.
Deze stuurde de elektrische waterpomp en dat blazertje voor de dynamokoeler om te zorgen voor een beetje flow.
De hoofdfan van de radiateur stuurde ik NIET aan. Die zat gewoon op de thermoswitch in de radiateur zelf.
Dat is naar mijn mening ook niet nodig. Probleem is de warmteophoping na het uitzetten van de motor in de cilinderkop. Temperatuur op zich stijgt niet want de motor loopt niet meer. alleen het hoopt zich op door gebrek aan circulatie. Als je dat wegpompt het koelsysteem in dan wordt die warmte verspreid en is het niet nodig die grote fan aan te zetten. Sowieso zit er in de radiateur ook een thermoswitch mocht het te heet worden maar das bij mij nooit het geval geweest.
Superstabiele temperatuur ook na het afzetten van de motor. Hij steeg niet meer want het wordt gewoon weggepompt en afgevlakt.
Simpel schema en het werkte perfect bij mij.
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>
Nieuwe veerpootlagers en topmounts
Onderste rubber waar veer op ligt ook vervangen (waren zowat niet meer aanwezig)
Blauwe ring is een modificatie destijds van een vectra c tegen kraken (had ik nog liggen, dus waarom ook niet)
Dit was het metaal wat na het inlopen is blijven hangen (alu delen zitten daar uiteraard nog niet eens bij..)
Zoals ik al zei "te laag" staat wel op een stoeptegel aan die kant, wat een paar mm scheelt
ICE update
- TurboTim
- Moderator
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
- Auto('s): ASTRA GS16V c20let
- Locatie: Zeeland
Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>
Bart heb je al aan een 195/40/17 bandje voor gedacht voor iets meer speling
* Never drive your faster than your guardian angel can fly ! *
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>
Schema had ik ooit op een papiertje gekrabbelt.
Maar was niet moeilijk. +30 op de thermoswitch tussen de cilinderbaken.
Die een relais laten schakelen. En op dat relais de dynamokoeler en de waterpomp.
Wou je een stap verder (dus ook de radiateur blower) dan zet je op de die thermoswitch ook een +30 ipv een +15.
Maar was niet moeilijk. +30 op de thermoswitch tussen de cilinderbaken.
Die een relais laten schakelen. En op dat relais de dynamokoeler en de waterpomp.
Wou je een stap verder (dus ook de radiateur blower) dan zet je op de die thermoswitch ook een +30 ipv een +15.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>
Thanx.Laagvlieger schreef:Schema had ik ooit op een papiertje gekrabbelt.
Maar was niet moeilijk. +30 op de thermoswitch tussen de cilinderbaken.
Die een relais laten schakelen. En op dat relais de dynamokoeler en de waterpomp.
Wou je een stap verder (dus ook de radiateur blower) dan zet je op de die thermoswitch ook een +30 ipv een +15.
Thermoswitch tussen de cilinderbanken heeft een x25xe niet. Maar kan gemaakt worden..
@Foxs
Banden zijn net nieuw en ik wil niet smaller.
Sowieso vind ik de auto net te laag, dus oplossen maar
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>
Dan idd even zo'n brugje van de C25XE erop.
Dat is de plaats waar de warmte ophoopt.
Dat is de plaats waar de warmte ophoopt.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>
Laagvlieger schreef:Dan idd even zo'n brugje van de C25XE erop.
Dat is de plaats waar de warmte ophoopt.
Brug is volgens mij wel hetzelfde.
Alleen dan met twee banjobouten ipv 1 en een sensor
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>
Gaaf om hier zo weer de voortgang te zien!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>
zo laag ziet er gruwelijk bruut uit, .
dat is zo vet,kun je nu nog een beetje sturen.
danny gsi 666
dat is zo vet,kun je nu nog een beetje sturen.
danny gsi 666
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>
...na ongeveer1200km / 2 maanden (met 129kg extra gewicht, voornamelijk op de vooras)
waren ook erg goedkope ebay dingen. Heb nu verstevigde besteld
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>
Heb ook 1x imitatie veerpootrubbers gehad. Ook binnen een jaar gescheurd, zonder extra gewicht op de vooras. Daarna weer originele gehaald bij de dealer. Alweer 4 jaar en nog puntgaaf.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>
Deze heb ik nu besteld.
Hoop dat ze wat meer kunnen hebben
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9326
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>
We zullen het zien!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>
Zijn die andere rubbers van Streetstar of zoiets toevallig? Die hadden wij ook op onze E Kadett. Wat een rotzooi was dat zeg.
Verder mooie vooruitgangen om te zien Ik dacht dat Petrolhead nog een schroefset aanbood voor een Astra F? Is wel voor een 1.6 bedoeld maar misschien met andere veren goed te gebruiken?
Verder mooie vooruitgangen om te zien Ik dacht dat Petrolhead nog een schroefset aanbood voor een Astra F? Is wel voor een 1.6 bedoeld maar misschien met andere veren goed te gebruiken?
- Erwin_dude
- Oud-Clublid
- Berichten: 2698
- Lid geworden op: 13 mei 2008 20:28
- Locatie: Coevorden
Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>
veerpootrubbers van ebay is echt rommel, zelf ook ondervonden
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>
Tijdje niet op het forum geweest.
Met de Astra is het op het moment niet zo best.
Na een jaar gereden te hebben, is hij toch weer behoorlijk olie gaan verbruiken.
Mede met een stel remleidingen die opgefrist moeten worden voor de apk heb ik een tijdje terug net voor de winter besloten de astra maar weer stil te zetten.
En daarbij is het eigenlijk ook wel gebleven.
Wat de oorzaak is van het olie verbruik zou ik zo niet weten, en eerlijk gezegd had ik er ook even geen zin meer in om me daar weer mee bezig te gaan houden.
Met de winter voor de deur werd het allemaal een beetje lastig. Dus geschorst maar weer.
De hemelbekleding is na 22 jaar ook moe geworden en begon te hangen. Dus wie nog iets weet/heeft ?
Mijn nieuwe vervoer is een Polo geworden.
Was een dubio tussen een Polo 6n of een Corsa B, vooral omdat hij straks ook weer gemakkelijk te verkopen moet zijn.
Helaas hebben beide types behoorlijke roest issues.
Dus uiteindelijk een Polo geworden die nagenoeg roestvrij is.
Bedoeling was om hiermee in elk geval maar eens de winter door te komen.
En met alleen een kleine waterlekkage (verstopte afwateringen in de parafaan) is dat goed gelukt
Echter zijn we inmiddels in blijde verwachting van onze tweede zoon (medio Juli)
Dus nu heb ik het helemaal druk (en wordt nog erger haha)
Dus de vooruitzichten voor de astra zijn in 2015 nihil
Staat lekker op de zomerwielen aan de lader onder de carport
Met de Astra is het op het moment niet zo best.
Na een jaar gereden te hebben, is hij toch weer behoorlijk olie gaan verbruiken.
Mede met een stel remleidingen die opgefrist moeten worden voor de apk heb ik een tijdje terug net voor de winter besloten de astra maar weer stil te zetten.
En daarbij is het eigenlijk ook wel gebleven.
Wat de oorzaak is van het olie verbruik zou ik zo niet weten, en eerlijk gezegd had ik er ook even geen zin meer in om me daar weer mee bezig te gaan houden.
Met de winter voor de deur werd het allemaal een beetje lastig. Dus geschorst maar weer.
De hemelbekleding is na 22 jaar ook moe geworden en begon te hangen. Dus wie nog iets weet/heeft ?
Mijn nieuwe vervoer is een Polo geworden.
Was een dubio tussen een Polo 6n of een Corsa B, vooral omdat hij straks ook weer gemakkelijk te verkopen moet zijn.
Helaas hebben beide types behoorlijke roest issues.
Dus uiteindelijk een Polo geworden die nagenoeg roestvrij is.
Bedoeling was om hiermee in elk geval maar eens de winter door te komen.
En met alleen een kleine waterlekkage (verstopte afwateringen in de parafaan) is dat goed gelukt
Echter zijn we inmiddels in blijde verwachting van onze tweede zoon (medio Juli)
Dus nu heb ik het helemaal druk (en wordt nog erger haha)
Dus de vooruitzichten voor de astra zijn in 2015 nihil
Staat lekker op de zomerwielen aan de lader onder de carport
Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>
zoek je een hemeltje met of zonder schuifdak?Bart(astra) schreef:Tijdje niet op het forum geweest.
Met de Astra is het op het moment niet zo best.
Na een jaar gereden te hebben, is hij toch weer behoorlijk olie gaan verbruiken.
Mede met een stel remleidingen die opgefrist moeten worden voor de apk heb ik een tijdje terug net voor de winter besloten de astra maar weer stil te zetten.
En daarbij is het eigenlijk ook wel gebleven.
Wat de oorzaak is van het olie verbruik zou ik zo niet weten, en eerlijk gezegd had ik er ook even geen zin meer in om me daar weer mee bezig te gaan houden.
Met de winter voor de deur werd het allemaal een beetje lastig. Dus geschorst maar weer.
De hemelbekleding is na 22 jaar ook moe geworden en begon te hangen. Dus wie nog iets weet/heeft ?
Mijn nieuwe vervoer is een Polo geworden.
Was een dubio tussen een Polo 6n of een Corsa B, vooral omdat hij straks ook weer gemakkelijk te verkopen moet zijn.
Helaas hebben beide types behoorlijke roest issues.
Dus uiteindelijk een Polo geworden die nagenoeg roestvrij is.
Bedoeling was om hiermee in elk geval maar eens de winter door te komen.
En met alleen een kleine waterlekkage (verstopte afwateringen in de parafaan) is dat goed gelukt
Echter zijn we inmiddels in blijde verwachting van onze tweede zoon (medio Juli)
Dus nu heb ik het helemaal druk (en wordt nog erger haha)
Dus de vooruitzichten voor de astra zijn in 2015 nihil
Staat lekker op de zomerwielen aan de lader onder de carport
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>
Met (origineel) schuifdakrenej schreef:zoek je een hemeltje met of zonder schuifdak?Bart(astra) schreef:Tijdje niet op het forum geweest.
Met de Astra is het op het moment niet zo best.
Na een jaar gereden te hebben, is hij toch weer behoorlijk olie gaan verbruiken.
Mede met een stel remleidingen die opgefrist moeten worden voor de apk heb ik een tijdje terug net voor de winter besloten de astra maar weer stil te zetten.
En daarbij is het eigenlijk ook wel gebleven.
Wat de oorzaak is van het olie verbruik zou ik zo niet weten, en eerlijk gezegd had ik er ook even geen zin meer in om me daar weer mee bezig te gaan houden.
Met de winter voor de deur werd het allemaal een beetje lastig. Dus geschorst maar weer.
De hemelbekleding is na 22 jaar ook moe geworden en begon te hangen. Dus wie nog iets weet/heeft ?
Mijn nieuwe vervoer is een Polo geworden.
Was een dubio tussen een Polo 6n of een Corsa B, vooral omdat hij straks ook weer gemakkelijk te verkopen moet zijn.
Helaas hebben beide types behoorlijke roest issues.
Dus uiteindelijk een Polo geworden die nagenoeg roestvrij is.
Bedoeling was om hiermee in elk geval maar eens de winter door te komen.
En met alleen een kleine waterlekkage (verstopte afwateringen in de parafaan) is dat goed gelukt
Echter zijn we inmiddels in blijde verwachting van onze tweede zoon (medio Juli)
Dus nu heb ik het helemaal druk (en wordt nog erger haha)
Dus de vooruitzichten voor de astra zijn in 2015 nihil
Staat lekker op de zomerwielen aan de lader onder de carport
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>
Jammer Bart,
soms gaan andere dingen gewoon voor.
Astra komt wel weer
wat had je allemaal aan de V6 gedaan om het olieverbruik op te lossen?
soms gaan andere dingen gewoon voor.
Astra komt wel weer
wat had je allemaal aan de V6 gedaan om het olieverbruik op te lossen?
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>
Koppen zijn gereviseerd
Zuigerveren zijn vervangen
Carterventilatiehuis is vervangen
Eigenlijk is heel de motor gereviseerd.
Maar volgens mij heb ik destijds nog wel de compressie (koud) gemeten, en die was niet ok
Zuigerveren zijn vervangen
Carterventilatiehuis is vervangen
Eigenlijk is heel de motor gereviseerd.
Maar volgens mij heb ik destijds nog wel de compressie (koud) gemeten, en die was niet ok