Bart's Astra X32SE <the story continues..>
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra X32SE <Runs ! p71>
Het is cilinder 6.
Module zou idd kunnen (al heb ik voorheen geen problemen gehad)
Bougies van die cilinderbank zijn nog de oude met oliebesmeurde kwam ik achter, dus die moeten ook vernieuwd
Kabels ga ik nog doormeten.
Benzinedruk is ook nog niet wat het moet zijn (en de zesde injector zit aan het einde van de rail)
Kortom nu nog weinig van te zeggen.
Module zou idd kunnen (al heb ik voorheen geen problemen gehad)
Bougies van die cilinderbank zijn nog de oude met oliebesmeurde kwam ik achter, dus die moeten ook vernieuwd
Kabels ga ik nog doormeten.
Benzinedruk is ook nog niet wat het moet zijn (en de zesde injector zit aan het einde van de rail)
Kortom nu nog weinig van te zeggen.
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra X32SE <Runs ! p71>
Vandaag het vierde winterwiel erop gezet.
De waaiers incl banden zijn per wiel 2kg lichter dan mijn 17" wielen.
Ook heb ik de 3.8Bar benzinedrukregelaar erin gezet.
Verder de bougies van de voorste cilinderbank ververst.
En de kabels zijn doorgemeten en goed bevonden.
Helaas kon ik de bobine niet vervangen omdat de reserve van een c25xe was en ik een x25xe bobine (linker)nodig heb..
Er is me wel iets opgevallen.. Check het verschil.
..idd er was geen rubbertje meer aanwezig in de stekker van de injector van jawel, de zesde cilinder.
Hij loopt nu alweer een stuk beter en in elk geval op 6 cilinders
Helaas nog wel behoorlijk wat rookontwikkeling. Zeker bij gas geven.
Zit nog een liter of 10 oude (3jr) benzine in de tank, en de voorpijp kan nog olieresten bevatten..
Ik ga binnenkort de tank vullen met nieuwe benzine en een flesje forte en hoop heel hard dat dat scheelt
De waaiers incl banden zijn per wiel 2kg lichter dan mijn 17" wielen.
Ook heb ik de 3.8Bar benzinedrukregelaar erin gezet.
Verder de bougies van de voorste cilinderbank ververst.
En de kabels zijn doorgemeten en goed bevonden.
Helaas kon ik de bobine niet vervangen omdat de reserve van een c25xe was en ik een x25xe bobine (linker)nodig heb..
Er is me wel iets opgevallen.. Check het verschil.
..idd er was geen rubbertje meer aanwezig in de stekker van de injector van jawel, de zesde cilinder.
Hij loopt nu alweer een stuk beter en in elk geval op 6 cilinders
Helaas nog wel behoorlijk wat rookontwikkeling. Zeker bij gas geven.
Zit nog een liter of 10 oude (3jr) benzine in de tank, en de voorpijp kan nog olieresten bevatten..
Ik ga binnenkort de tank vullen met nieuwe benzine en een flesje forte en hoop heel hard dat dat scheelt
- BenjaminGSI
- forum-gebruiker
- Berichten: 38
- Lid geworden op: 04 sep 2013 22:57
- Auto('s): Opel Corsa B GSI 1.6 16v 180pk / Opel Astra F GSI 2.0 16v 150pk
- Locatie: Assendelft
Re: Bart's Astra X32SE <Runs ! p71>
Nice man! Lekker bezig dat je hem op 6 cilinders draaiende heb nu! Klinkt wel dik hoor zo een v6 Wil ooit nog wel is een v6 gaan rijden maar het verbruik pfff haha!
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9319
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Bart's Astra X32SE <Runs ! p71>
Kun je nagaan wat zo'n rubbertje al doet!
Met jou hoop ik ook dat het reinigen met forte en net op temperatuur brengen van de hele uitlaatlijn wel gaat schelen in de rookontwikkeling. Dit is nog niet goed genoeg.
Succes man!
Met jou hoop ik ook dat het reinigen met forte en net op temperatuur brengen van de hele uitlaatlijn wel gaat schelen in de rookontwikkeling. Dit is nog niet goed genoeg.
Succes man!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Bart's Astra X32SE <Runs ! p71>
Vordering! JA zal nog stiekum zat olie overal zitten denk ik.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Bart's Astra X32SE <Runs ! p71>
mooi dat ie weer op 6 loopt!!
dat roken moet haast wel van de olieresten zijn, kan toch niet anders lijkt me.
denk dat hij eens goed warm gereden moet worden
dat rubbertje heb ik laatst bij een Omega gehad.
zat geen rubbertje op de oliedrukschakelaar. Ging het lampje af en toe branden
V6 sound rules gewoon!
dat roken moet haast wel van de olieresten zijn, kan toch niet anders lijkt me.
denk dat hij eens goed warm gereden moet worden
dat rubbertje heb ik laatst bij een Omega gehad.
zat geen rubbertje op de oliedrukschakelaar. Ging het lampje af en toe branden
V6 sound rules gewoon!
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra X32SE <Runs ! p71>
Vandaag de astra maar weer eens aangezwengeld.
Na een Half uur draaien, even de straat door gereden een paar keer (soort woonerf)
De rook is nu echt een heel stuk minder geworden.
Ik ben blij !
Nog wel even de km teller kabel checken, want dat werkt nog niet.
Ook moet de nog circa 10ltr oude benzine opgestookt.
Hierna de tank vullen en een flesje Forté erbij.
Ik zou alleen willen dat het nu niet zo druk was op het werk, dan kan er onderhand ook eens een afspraak met het RDW gemaakt worden.
Na een Half uur draaien, even de straat door gereden een paar keer (soort woonerf)
De rook is nu echt een heel stuk minder geworden.
Ik ben blij !
Nog wel even de km teller kabel checken, want dat werkt nog niet.
Ook moet de nog circa 10ltr oude benzine opgestookt.
Hierna de tank vullen en een flesje Forté erbij.
Ik zou alleen willen dat het nu niet zo druk was op het werk, dan kan er onderhand ook eens een afspraak met het RDW gemaakt worden.
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Bart's Astra X32SE <It's Alive p72>
wat ik me nog zat te bedenken Bart, zou het niet kunnen dat je nog olieresten in de inlaat hebt zitten ofzo?
dat hij daarom nog iets rookt?
dat hij daarom nog iets rookt?
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: Bart's Astra X32SE <It's Alive p72>
Goed dat de rook minder word
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra X32SE <It's Alive p72>
Zit een andere inlaat op die compleet gezandstraalt is.
Rook is heel ver weg nu, dus komt goed.
Nieuwe zuigerveren en gehoonde cilinders moesten sowieso nog op elkaar inlopen.
Rook is heel ver weg nu, dus komt goed.
Nieuwe zuigerveren en gehoonde cilinders moesten sowieso nog op elkaar inlopen.
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Bart's Astra X32SE <It's Alive p72>
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra X32SE <It's Alive p72>
Gisteren was het weer lekker was-weer !
En meteen weer even totaal 1 uur gelopen
(en straatje gereden )
En meteen weer even totaal 1 uur gelopen
(en straatje gereden )
- TurboTim
- Moderator
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
- Auto('s): ASTRA GS16V c20let
- Locatie: Zeeland
Re: Bart's Astra X32SE <It's Alive p72>
super tof Bart
* Never drive your faster than your guardian angel can fly ! *
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Bart's Astra X32SE <It's Alive p72>
Lijkt het einde van de ombouw ineens nabij??
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: Bart's Astra X32SE <It's Alive p72>
bart die ziet er erg mooi uit,kom je ook met hem naar
een meeting,zo hem in het echt willen zien.
danny gsi 666
een meeting,zo hem in het echt willen zien.
danny gsi 666
- .:johan:.
- forum-gebruiker
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 15 mar 2011 22:38
- Auto('s): Astra-F Sedan C20Let, Corsa-C C12xe
- Locatie: Hedel
Re: Bart's Astra X32SE <It's Alive p72>
Van harte bart!!, mooi nieuws uit jullie hoek!
vele mooie en veilige KM's toegewenst man
vele mooie en veilige KM's toegewenst man
- RedBill
- Beheerder
- Berichten: 9319
- Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
- Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
- Locatie: Ede
- Contacteer:
Re: Bart's Astra X32SE <It's Alive p72>
Heel erg mooi Bart!
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Bart's Astra X32SE <It's Alive p72>
top zeg!!
snel gegaan, die laatste loodjes
snel gegaan, die laatste loodjes
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- AlexAstra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 07 aug 2011 15:43
- Auto('s): Hobby: Astra GSI 2.0 16v Daily: Vectra C 2.2 GTS
- Locatie: Rotterdam
Re: Bart's Astra X32SE <It's Alive p72>
gaaf geworden! staat er mooi bij
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra X32SE <It's Alive p72>
Vandaag was het dan eindelijk zo ver...
Goed gekeurd !!!!
Was wel een hele bevalling...
Er werd meteen om de gegevens van de motor gevraagd en om de herkomst.
Ze wilden bewijs dat de motor niet van diefstal afkomstig was, zeg maar
Had ik zo niet....
Maargoed de weegbrug op : 1214 kg met halfvolle tank en een reservewiel
Binnen gereden.
Helaas 1 remleiding achter rot. Mijn eigen fout een beetje.
3 jaar geleden bij de laatste keuring hebben we deze opgeschuurd om te kijken of het geen putcorrosie was.
Helemaal vergeten om daar weer tectiel oid op te spuiten. Maargoed uiteindelijk ben ik daar gematst door er een adviespunt van te maken.
Koplampen stonden ook verkeerd, maar die mocht ik gelukkig snel bijdraaien.
Co was weer een ander verhaal want deze bleef rond de 1,0 hangen...
"of ik daar nog iets kon afstellen ?"
"Uhm nee, alleen even goed warmrijden is het enige wat ik nu kan doen"
Gelukkig mocht dat even, en de tweede test gaf 0,3
Uiteindelijk door de technische gegevens zo uit mijn hoofd te kunnen noemen, ging hij hier mee akkoord.
En een brief met handtekening van de verkoper van de motor, waarin stond dat ik achteraf alle aanbouwdelen zou terugsturen ivm een borg, gaf ook daar voldoende doorslag.
Ik moest nog wel even als laatste met de vooras op de weegbrug om de aslast te bekijken (wordt vaak niet aan gedacht)
ik zat 15kg onder de toegestane aslast. pfiiieeeuw. (Volgens mij is het 830kg max)
Bij afrekenen (incl apk was het) nog even gevraagt wat de handelsbenaming ging worden
"Opel Astra GSI" jeuh !!!
Aanhouder wint !!
Goed gekeurd !!!!
Was wel een hele bevalling...
Er werd meteen om de gegevens van de motor gevraagd en om de herkomst.
Ze wilden bewijs dat de motor niet van diefstal afkomstig was, zeg maar
Had ik zo niet....
Maargoed de weegbrug op : 1214 kg met halfvolle tank en een reservewiel
Binnen gereden.
Helaas 1 remleiding achter rot. Mijn eigen fout een beetje.
3 jaar geleden bij de laatste keuring hebben we deze opgeschuurd om te kijken of het geen putcorrosie was.
Helemaal vergeten om daar weer tectiel oid op te spuiten. Maargoed uiteindelijk ben ik daar gematst door er een adviespunt van te maken.
Koplampen stonden ook verkeerd, maar die mocht ik gelukkig snel bijdraaien.
Co was weer een ander verhaal want deze bleef rond de 1,0 hangen...
"of ik daar nog iets kon afstellen ?"
"Uhm nee, alleen even goed warmrijden is het enige wat ik nu kan doen"
Gelukkig mocht dat even, en de tweede test gaf 0,3
Uiteindelijk door de technische gegevens zo uit mijn hoofd te kunnen noemen, ging hij hier mee akkoord.
En een brief met handtekening van de verkoper van de motor, waarin stond dat ik achteraf alle aanbouwdelen zou terugsturen ivm een borg, gaf ook daar voldoende doorslag.
Ik moest nog wel even als laatste met de vooras op de weegbrug om de aslast te bekijken (wordt vaak niet aan gedacht)
ik zat 15kg onder de toegestane aslast. pfiiieeeuw. (Volgens mij is het 830kg max)
Bij afrekenen (incl apk was het) nog even gevraagt wat de handelsbenaming ging worden
"Opel Astra GSI" jeuh !!!
Aanhouder wint !!
-
- Moderator
- Berichten: 7839
- Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
- Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
- Locatie: Brabant
Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>
Proficiat kerel!!
Het is je van harte gegund
Nu nog even wat puntjes op de i en je kunt er lekker van genieten. Hoewel je nu ook al zo rondrijdt ws -->
Het is je van harte gegund
Nu nog even wat puntjes op de i en je kunt er lekker van genieten. Hoewel je nu ook al zo rondrijdt ws -->
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________
With great power...comes great responsibility
______________________________________
With great power...comes great responsibility
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>
dat zeker
maar de eerste 1000km is gewoon rustig aan inrijden.
maar de eerste 1000km is gewoon rustig aan inrijden.
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: Bart's Astra X32SE <Nu officieel>
Gefeliciteerd!