Pagina 8 van 29
Geplaatst: 22 jan 2008 21:48
door jeffrey c20let
owe
Geplaatst: 23 jan 2008 10:27
door Rellie opt werk
Helaas heeft hij gister niet gelopen, bleeft bij een pruttel en er kwam benzine uit het drukventiel
gister al een andere benzine rail geprobeert maar hetzelfde probleem. Straks even verder zoeken.
Geplaatst: 23 jan 2008 10:32
door pascal1109
Jammer man
Geplaatst: 23 jan 2008 17:42
door Rellie opt werk
Nou hij houd inmiddels de brandstof binnen, alleen nog geen kik afentoe beetje gepruttel. Binnenkort de uitlees apparatuur er maar aan hangen
balen weer.
Geplaatst: 23 jan 2008 18:19
door Mad Driver
ahh een kleine tegenslag...weet zeker dat nielsje de boel binnekoort op lopen heeft!!
Geplaatst: 23 jan 2008 19:09
door pascal1109
Idd vervelende tegenslag.
Remmen al wel kunnen regelen?
Geplaatst: 23 jan 2008 20:08
door Mad Driver
hey pascal het zal aardig wat jeuken bij jou niet??
Ik zou gek worden man...wetend dat je een V6 hebt gekocht en er nog op moet wachten!
Geplaatst: 23 jan 2008 20:26
door pascal1109
Ja idd...volgens mij is niels er zelf gewoon mee aan het rond touren en zegtie gewoon dat het nog niet af is
Geplaatst: 23 jan 2008 22:09
door Ali-GSI
Hey Niels, hij rijdt lekker hoor! Ik breng die astra volgende week weer terug oke? Alleen trilt ie een beetje bij 240 in het stuur, is normaal he?
Verkeerde topic
hahaha
Geplaatst: 23 jan 2008 22:09
door vizier
240 maar?
Geplaatst: 23 jan 2008 22:14
door pascal1109
mph?
Geplaatst: 23 jan 2008 22:22
door vizier
denk het wel ja
Geplaatst: 24 jan 2008 13:09
door Rellie opt werk
Hij loopt
was even zoeken maar ik heb het gevonden. Hij kreeg benzine en hij vonkte daar komt bij dat die lucht moet krijgen om te kunnen verbranden. Mes de gasklep helemaal open en de stekker van de temparatuursensor er af liep die wel, weliswaar beroerd maar hij deed het.
Stekker van de temtaratuursensor er af = meer benzine + gasklep open = meer lucht. Als de gasklep dicht stond deed hij niets, de LFR zorgt voor de lucht bij stationair toerental. En dan is 1 + 1 nog steeds 2, LFR vervangen en gelijk starten lopen. Nu alles even weer terug bouwen en stukkie rijden.
Geplaatst: 24 jan 2008 13:14
door pascal1109
Nice!!!
Beter dat je het lekker snel gevonden hebt!
Wacht met ongeduld de resultaten van de testrit af
Geplaatst: 24 jan 2008 13:19
door Rellie opt werk
Nouja snel ? gingen 2 dagen overheen, maar goed voor mijn maatstaven is dat snel
heb de motor niet lang laten lopen maar hij klonk geljik al erg netjes mooi rustig zonder gekke bij geluiden.
Geplaatst: 24 jan 2008 13:30
door pascal1109
In verhouding met de tijd dat die auto al bij jou staat is het snel ja
Geplaatst: 24 jan 2008 14:41
door Rellie opt werk
Schijven zijn ook weggebracht om een stukje te laten afdraaien zodat ze WEL passen. Net de motor gestart maar het lijkt alsof er iets niet goed is met de ontsteking, toch maar even uitlezen dan
Geplaatst: 24 jan 2008 17:23
door Mad Driver
ahh blokje doet moeilijk....ma alsdie klaar is benje dubbel zo blij pascal
Geplaatst: 24 jan 2008 17:27
door Rellie opt werk
Denk dat het een of andere sensor is, helaas heb ik geen sensoren liggen om even snel uit te proberen. Daarom even laten uitlezen, anders is het zoeken naar een speld in een hooiberg.
Geplaatst: 25 jan 2008 10:17
door Rellie opt werk
Vandaag even verder, gister even met mn "tuner" er over gehad. Misschien spuiten de 3.0 injectoren teveel in omdat hij nog op een 2.5 computer systeem loopt, moet hij normaal gewoon op draaien maar goed je weet het nooit. Of misschien de luchtmassameter stuk.
Geplaatst: 25 jan 2008 17:17
door pascal1109
Al met al weet niemand het dus nog precies en blijft het een beetje gissen
Geplaatst: 26 jan 2008 17:10
door Rellie opt werk
Vandaag de halve motor weer uitelkaar gedraaid, bougies bekeken. Achterste cilinderbank zijn de bougies pikzwart, voorkant zijn ze nog mooi. Waarschijnlijk dus iets met de brandstof toevoer.
Vandaag maar een Calibra V6 er bij gekocht voor de sloop, had alles V6 onderdelen op, kan nu maandag iig weer wat dingen proberen. Ga maandag een nieuwe kabelboom proberen met een computer.
Er is oo knog goed nieuws, de schijven zijn iig afgedraaid dus die kunnen er zo op. Woensdag komt er een NIEUWE schokdemper set binnen van KW met veren, heb je toch nog weer een beetje geluk anders had je er 2ehands dempers onder gekregen
Geplaatst: 26 jan 2008 17:17
door pascal1109
Vervelend dat het probleem zo lastig te lokaliseren is
Moet je weer de helft van het werk ongedaan en weer opnieuw doen. Benieuwd naar de test/probeer resultaten van volgende week...
Wel erg mooi van de veren+dempers!
Als ik dan is nieuwe remschijven nodig heb, is het toch niet weer zo'n geklooi?
Geplaatst: 26 jan 2008 17:23
door Rellie opt werk
Geen flauw idee waar het probleem nou zat, nog nooit gehad iig. Niemand had dit probleem ooit gehad. Maar als je nieuwer schijven nodig hebt klop maar even aan, kan ze voor nop laten afdraaien. Handig als je mensen kent
Bovendien gaan die schijven wel even mee hoor. Maar goed, heb die Calibra speciaal dr bij gekocht voor jou auto
anders kan ik weer eeuwig naar onderdelen zoeken.
Kan nu alles zo deel voor deel overzetten
Hopelijk is dan dan wel snel klaar, hoe dan ook mag vervelend zijn maar je krijgt hem niet eerder weer dan dat die echt 200% goed is. Zodra je er eenmaal mee rijd ben je het wachten zo weer vergeten, als die niet prerfect rijd blijf je je het altijd herinneren. Marcel is de tijd nu ook al weer vergeten
Geplaatst: 26 jan 2008 17:39
door pascal1109
Rellie opt werk schreef:Geen flauw idee waar het probleem nou zat, nog nooit gehad iig. Niemand had dit probleem ooit gehad. Maar als je nieuwer schijven nodig hebt klop maar even aan, kan ze voor nop laten afdraaien. Handig als je mensen kent
Bovendien gaan die schijven wel even mee hoor.
Mooi...hoopte ik al op
Zal ook wel voor meer dingen gebeuren hoor
En die auto komt ook idd pas als die goed is, want zoals je zegt, dan heb ik er echt geen plezier van. Zolang je me maar op de hoogte houd en hij voor april klaar is
Das echt de uiterlijke deadline zeg maar, want dan is die echt nodig, dat moet toch wel lukken