prs corsa a project!
- mikejuhhh
- forum-gebruiker
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 11 nov 2012 17:18
- Auto('s): astra f gsi X20xev ,suzuki gs500 , c kadett
- Locatie: reusel
Re: prs corsa a project!
Nja oke ik zie het ja , ik dacht dat een vlakke plaat wel mee viel maar valt toch best tegen ja.
Re: prs corsa a project!
even een uurtje rommelen met een hoekstrip, slijptol en lasapparaat en dan krijg je dit:
en dat gaat dienen voor dit:
nu nog even aan de gang met de gatenzaag om weer wat gewicht uit de steun te halen
en dat gaat dienen voor dit:
nu nog even aan de gang met de gatenzaag om weer wat gewicht uit de steun te halen
- AlexAstra
- Oud-Clublid
- Berichten: 1287
- Lid geworden op: 07 aug 2011 15:43
- Auto('s): Hobby: Astra GSI 2.0 16v Daily: Vectra C 2.2 GTS
- Locatie: Rotterdam
Re: prs corsa a project!
Mooi project!
mooi gedaan die kubus, ben benieuwd!
mooi gedaan die kubus, ben benieuwd!
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: prs corsa a project!
Lijkt me een beetje een zwaar stuk voor een auto die zo licht mogelijk gemaakt wordt...
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: prs corsa a project!
mooi gemaakt!
maar wel zwaar ja
maar waarom de pook zo hoog als ik vragen mag?
maar wel zwaar ja
maar waarom de pook zo hoog als ik vragen mag?
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
Re: prs corsa a project!
dan zit hij dichter bij het stuur (kortere beweging om te schakelen, pook zit in het gezichtsveld)
dit weekend gaat de gatenzaag erin, eens kijken of we het gewicht kunnen halveren
dit weekend gaat de gatenzaag erin, eens kijken of we het gewicht kunnen halveren
Re: prs corsa a project!
even wat gewicht van de steun gehaald
steun vast gelast, 4 gaten geboord en draad getapt om mechanisme te monteren.
hij pakt alle versnellingen lekker soepel maar de achteruit zit op de plek van de 1e versnelling. ik kan wel alle versnellingen pakken en het voelt tot nu toe niet echt raar aan. ik heb wel een paar oplossingen zodat ik van het probleem af ben, maar eerst eens testen wat dit zo doet
steun vast gelast, 4 gaten geboord en draad getapt om mechanisme te monteren.
hij pakt alle versnellingen lekker soepel maar de achteruit zit op de plek van de 1e versnelling. ik kan wel alle versnellingen pakken en het voelt tot nu toe niet echt raar aan. ik heb wel een paar oplossingen zodat ik van het probleem af ben, maar eerst eens testen wat dit zo doet
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: prs corsa a project!
cool man,dat hebben ze in de motorsport ook.
danny gsi 666
danny gsi 666
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: prs corsa a project!
Daar is aardig wat gewicht bespaard zo te zien!
- mikejuhhh
- forum-gebruiker
- Berichten: 669
- Lid geworden op: 11 nov 2012 17:18
- Auto('s): astra f gsi X20xev ,suzuki gs500 , c kadett
- Locatie: reusel
Re: prs corsa a project!
Zo dat ziet er al een stuk beter uit moet ik zeggen.
Re: prs corsa a project!
na bijna 3 jaar! vandaag eindelijk een testrit gemaakt
bij de testrit zat er alleen een voorraam in dus het was redelijk winderig .
het kabelschakel mechanisme pakt in ieder geval elke versnelling. het vergt nog wel even een aanpassing zodat de achteruit versnelling een extra handeling nodig heeft zoals het origineel ook is. het schakelt wel lekker soepel! met powershifting (volgas,koppeling ingetrappen) van de 1e naar 2e versnelling gaf zowel de bak als het mechanisme geen krimp .
bij vollast hield het karretje mooi grip ondanks de 165-50-15 bandjes aan de voorzijde (wel semi slicks )
het corsatje ligt redelijk laag. ik heb tijdens de testrit door de polder al diverse malen mijn uitlaat en trek/stabistangen tegen het asfalt aan gehad
omhoog schroeven is geen optie . er zal dus wel een uitlaatjespruitstuk en carterpan gaan sneuvelen gok ik zo
ik was in eerste instantie van plan om de voorste zij ruiten te vervangen voor lexaan, dus 2 losse ruiten aan de voorzijde. na wat wegen en meten heb ik toch maar besloten om de voorste zijruiten uit 1 stuk te maken. hiervoor ben ik vorige week nog even langs danny gereden om zijn lexaan ruiten op te meten en over te tekenen. de ruiten zijn inmiddels gezaagd en de raam geleiders zijn gefreesd. ik heb heel het spul nu in elkaar gezet en het past als een handschoen
dus thnx aan pastry voor de hulp
mijn sportex uitlaat past gelukkig vrij goed! ik heb hem maar op 7 plekken door moeten slijpen de reden hiervoor is dat ik te weinig plek bij mijn achteras heb door de -110mm veren. de uitlaat hangt nu in ieder geval voor 90 procent naar mijn zin en klinkt ongeveer zoals ik het wil
ondertussen ook nog een js1000 action cam aangeschaft voor alle sportieve momentjes
ik zal binnenkort weer even wat foto's maken
bij de testrit zat er alleen een voorraam in dus het was redelijk winderig .
het kabelschakel mechanisme pakt in ieder geval elke versnelling. het vergt nog wel even een aanpassing zodat de achteruit versnelling een extra handeling nodig heeft zoals het origineel ook is. het schakelt wel lekker soepel! met powershifting (volgas,koppeling ingetrappen) van de 1e naar 2e versnelling gaf zowel de bak als het mechanisme geen krimp .
bij vollast hield het karretje mooi grip ondanks de 165-50-15 bandjes aan de voorzijde (wel semi slicks )
het corsatje ligt redelijk laag. ik heb tijdens de testrit door de polder al diverse malen mijn uitlaat en trek/stabistangen tegen het asfalt aan gehad
omhoog schroeven is geen optie . er zal dus wel een uitlaatjespruitstuk en carterpan gaan sneuvelen gok ik zo
ik was in eerste instantie van plan om de voorste zij ruiten te vervangen voor lexaan, dus 2 losse ruiten aan de voorzijde. na wat wegen en meten heb ik toch maar besloten om de voorste zijruiten uit 1 stuk te maken. hiervoor ben ik vorige week nog even langs danny gereden om zijn lexaan ruiten op te meten en over te tekenen. de ruiten zijn inmiddels gezaagd en de raam geleiders zijn gefreesd. ik heb heel het spul nu in elkaar gezet en het past als een handschoen
dus thnx aan pastry voor de hulp
mijn sportex uitlaat past gelukkig vrij goed! ik heb hem maar op 7 plekken door moeten slijpen de reden hiervoor is dat ik te weinig plek bij mijn achteras heb door de -110mm veren. de uitlaat hangt nu in ieder geval voor 90 procent naar mijn zin en klinkt ongeveer zoals ik het wil
ondertussen ook nog een js1000 action cam aangeschaft voor alle sportieve momentjes
ik zal binnenkort weer even wat foto's maken
- Astrid_fahrer
- forum-gebruiker
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: 22 jul 2005 20:19
- Locatie: Elst (Gld)
Re: prs corsa a project!
Mooi nieuws zo Echt goed serieus aangepakt ook. Heb je nog een foto van de totale auto nu?
- Vincent_R
- Donateur 2013
- Berichten: 1395
- Lid geworden op: 18 mei 2012 19:40
- Auto('s): Opel Astra F cabrio
Re: prs corsa a project!
Klinkt goed allemaal!
Ben ook erg benieuwd naar de foto's
Ben ook erg benieuwd naar de foto's
- .:johan:.
- forum-gebruiker
- Berichten: 528
- Lid geworden op: 15 mar 2011 22:38
- Auto('s): Astra-F Sedan C20Let, Corsa-C C12xe
- Locatie: Hedel
Re: prs corsa a project!
erg gaaf gedaan, maar voor het schakelen gebruik je daar voor kabels? of ga je schakelstang verhaal ook nog helemaal verbouwen?
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: prs corsa a project!
mooi man!!
als ik dat zo hoor hij jij de ideale Ringauto
lekker achter de M5 taxi aan knallen
als ik dat zo hoor hij jij de ideale Ringauto
lekker achter de M5 taxi aan knallen
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: prs corsa a project!
cool corsatje man, ring corsaGSI Racer schreef:mooi man!!
als ik dat zo hoor hij jij de ideale Ringauto
lekker achter de M5 taxi aan knallen
danny gsi 666
Re: prs corsa a project!
Ik ben eens curieus wat je gewichtsbesparing allemaal zal doen!
Heb overlaatst met mijn niet-gestripte corsa c20xe (standaard) tegen een gestripte corsa c20xe (ook standaard)
getrokken en was nagenoeg hetzelfde. Al rijdend was ik zelf beetje sneller (halve auto)
Heb overlaatst met mijn niet-gestripte corsa c20xe (standaard) tegen een gestripte corsa c20xe (ook standaard)
getrokken en was nagenoeg hetzelfde. Al rijdend was ik zelf beetje sneller (halve auto)
Re: prs corsa a project!
het verschil zit hem natuurlijk ook in de chauffeur,staat van de motor, wat voor bak er achter hangt, maat wielen, type bandjes, hoe goed kan je schakelen enz .
om een goed vergelijk te krijgen is het natuurlijk het makkelijkste is natuurlijk om je pk/gewicht verhouding te bekijken.
ik kan me nog een post van jou herinneren dan je de audio uit je astra had gehaald en merkte dat hij een stukje sneller/vlotter was. als jij kijkt naar hoe snel een astra gsi is en hoe veel sneller je corsa is, dan kan je je eigen wel een voorstelling maken van wat gewicht doet .
om een goed vergelijk te krijgen is het natuurlijk het makkelijkste is natuurlijk om je pk/gewicht verhouding te bekijken.
ik kan me nog een post van jou herinneren dan je de audio uit je astra had gehaald en merkte dat hij een stukje sneller/vlotter was. als jij kijkt naar hoe snel een astra gsi is en hoe veel sneller je corsa is, dan kan je je eigen wel een voorstelling maken van wat gewicht doet .
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: prs corsa a project!
laat het The Stig eens testen.
jouw Corsa C20XE tegen een 'volle' Corsa C20XE
jouw Corsa C20XE tegen een 'volle' Corsa C20XE
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: prs corsa a project!
hij is de stig,wel niet door vertelen.GSI Racer schreef:laat het The Stig eens testen.
jouw Corsa C20XE tegen een 'volle' Corsa C20XE
danny gsi 666
Re: prs corsa a project!
Ja, dat is waar, astra was toen idd veel sneller.prs schreef:het verschil zit hem natuurlijk ook in de chauffeur,staat van de motor, wat voor bak er achter hangt, maat wielen, type bandjes, hoe goed kan je schakelen enz .
om een goed vergelijk te krijgen is het natuurlijk het makkelijkste is natuurlijk om je pk/gewicht verhouding te bekijken.
ik kan me nog een post van jou herinneren dan je de audio uit je astra had gehaald en merkte dat hij een stukje sneller/vlotter was. als jij kijkt naar hoe snel een astra gsi is en hoe veel sneller je corsa is, dan kan je je eigen wel een voorstelling maken van wat gewicht doet .
Maar ik denk dat hij zo'n 50kg minder zal wegen (achterbank eruit, bekleding, 2 kuipjes, 20l tank in alu, dashboard)
weet niet of die 50kg (of hoeveel) dan echt zooooveel verschil maakt?
Het zal wel iets maken, allé in het geval dat ik nu heb gehad niet
Over de motor heb je wel een punt, mijne is volledig in orde gezet, de zijne was gewoon "we zien wel in welke staat ie is"
en de ene C20xe is de andere niet, heb ik in de loop der jaren al gezien, mijn toen nog dagelijkse zwarte astra was ook sneller dan een andere.
Die jonge DIS-ontstekingen kon ik dan terug niet bijhouden?
Zou een F16 bak voordeliger zijn dan een F20, kwa sterkte zijn ze +/- zelfde op standaard c20xe, verhouding van een F16 is wat korter. (3.55 t.o.v. 3.42)
- astra-gsi-666
- forum-gebruiker
- Berichten: 3081
- Lid geworden op: 05 jan 2012 23:22
- Auto('s): OPEL ASTRA GSI F1 1993 en astra gt 2.0I F1 1993,OPEL KADETT GT16V E1 1985(R.I.P.),OPEL VECTR B1 CDX 1998 (EX)
- Locatie: sittard zuid limburg
Re: prs corsa a project!
prs vs felix ,april is weer race wars op zolder.
kunnen jullie het toch testen.400 sprint.
denk dat die prs toch wel een stukje sneller is
omdat er zoveel kilo,s uit zijn.
danny gsi 666
kunnen jullie het toch testen.400 sprint.
denk dat die prs toch wel een stukje sneller is
omdat er zoveel kilo,s uit zijn.
danny gsi 666
Re: prs corsa a project!
op race wars valt er weinig te racen, te veel deelnemers . ik hoop dit jaar wel op bittburg te rijden
Re: prs corsa a project!
idd, race-wars is nx meer, teveel deelnemers en slechte organisatie vind ik persoonlijk.
Ga wel nog gaan kijken.
Hij zal sowieso sneller zijn, t'is maar een standaard corsa'tje van mijn é
moest de motor standaard blijven zonder chip wil ik wel eens het verschil weten tussen een extreem gestripte corsa en een standaard ene, puur uit interesse
Deze is motorisch ook ge-updated zeker?
Ga je op 15'ers of 14'ers rijden?
Ga wel nog gaan kijken.
Hij zal sowieso sneller zijn, t'is maar een standaard corsa'tje van mijn é
moest de motor standaard blijven zonder chip wil ik wel eens het verschil weten tussen een extreem gestripte corsa en een standaard ene, puur uit interesse
Deze is motorisch ook ge-updated zeker?
Ga je op 15'ers of 14'ers rijden?
Re: prs corsa a project!
het is een standaard xe ,f16 bak met sper. vanwege de 288mm remmen ben ik verplicht om op 15'' te rijden.