Pagina 8 van 31

Re: RedBill's GSi - The Story (Update 26-11-'11) Afgekeurd

Geplaatst: 26 nov 2011 22:11
door The Undertaker
Die zijn wel door ja

Re: RedBill's GSi - The Story (Update 26-11-'11) Afgekeurd

Geplaatst: 27 nov 2011 02:39
door pluggie
Maken toch, gewoon even niet voor optisch. Dorpels/overzetdorpels. Ding door APK vlammen. Schors je hem erna maar. Toch ?

Re: RedBill's GSi - The Story (Update 26-11-'11) Afgekeurd

Geplaatst: 27 nov 2011 17:55
door Laagvlieger
Kroepoek!!!

Re: RedBill's GSi - The Story (Update 26-11-'11) Afgekeurd

Geplaatst: 27 nov 2011 18:14
door Bart(astra)
gauw oplossen

Re: RedBill's GSi - The Story (Update 26-11-'11) Afgekeurd

Geplaatst: 28 nov 2011 10:28
door RedBill
Morgenavond gaat hij naar de plaatwerker. Nu eerste beide dorpels er nieuw inzetten (op een kwalitatief goede manier), later de rest bij dezelfde persoon ook grondig laten aanpakken.

Re: RedBill's GSi - The Story (Update 26-11-'11) Afgekeurd

Geplaatst: 28 nov 2011 16:19
door Erwin_dude
RedBill schreef:Morgenavond gaat hij naar de plaatwerker. Nu eerste beide dorpels er nieuw inzetten (op een kwalitatief goede manier), later de rest bij dezelfde persoon ook grondig laten aanpakken.

gewoon alle rotte wegslijen, overzet dorpels erop en goed in tektiel,

niks mis mee en geen mens ziet het ivm skirts

Re: RedBill's GSi - The Story (Update 26-11-'11) Afgekeurd

Geplaatst: 28 nov 2011 23:01
door RedBill
Erwin_dude schreef:
RedBill schreef:Morgenavond gaat hij naar de plaatwerker. Nu eerste beide dorpels er nieuw inzetten (op een kwalitatief goede manier), later de rest bij dezelfde persoon ook grondig laten aanpakken.

gewoon alle rotte wegslijen, overzet dorpels erop en goed in tektiel,

niks mis mee en geen mens ziet het ivm skirts
Daar is wat mij betreft wel wat mis mee als ik deze auto over 10 jaar ook nog in top staat wil hebben. Hoeft echt niet iedereen van mij te doen, maar deze wagen gaat langzaam richting nieuwstaat, zeker nu het niet meer mijn daily driver is.

Re: RedBill's GSi - The Story (Update 26-11-'11) Afgekeurd

Geplaatst: 01 dec 2011 11:37
door Erwin_dude
RedBill schreef:
Erwin_dude schreef:
RedBill schreef:Morgenavond gaat hij naar de plaatwerker. Nu eerste beide dorpels er nieuw inzetten (op een kwalitatief goede manier), later de rest bij dezelfde persoon ook grondig laten aanpakken.

gewoon alle rotte wegslijen, overzet dorpels erop en goed in tektiel,

niks mis mee en geen mens ziet het ivm skirts
Daar is wat mij betreft wel wat mis mee als ik deze auto over 10 jaar ook nog in top staat wil hebben. Hoeft echt niet iedereen van mij te doen, maar deze wagen gaat langzaam richting nieuwstaat, zeker nu het niet meer mijn daily driver is.


na 10 jaar droog staan in een schuur is dat nog steeds goed hoor :shutup:

Re: RedBill's GSi - The Story (Update 26-11-'11) Afgekeurd

Geplaatst: 01 dec 2011 16:42
door Laagvlieger
Overzetdorpels is het slechtse dat je kan doen.
Rotterij gaat verder binnenin en dat zie je niet eerder dan als de dorpel eruit valt.
Ik heb ze vaak zat meegemaakt.

Dat kleine beetje extra werk met een inlasdorpel is het dubbel en dwars waard.

Re: RedBill's GSi - The Story (Update 26-11-'11) Afgekeurd

Geplaatst: 01 dec 2011 18:53
door Bart(astra)
Ik zou ook voor inzetdorpels gaan


maar hij zei ook "eerst al het rotte wegslijpen" :wink:

Re: RedBill's GSi - The Story (Update 26-11-'11) Afgekeurd

Geplaatst: 01 dec 2011 19:32
door RedBill
GSi net weggebracht. :-)

Re: RedBill's GSi - The Story (Update 26-11-'11) Afgekeurd

Geplaatst: 02 dec 2011 18:09
door Laagvlieger
Bart(astra) schreef:Ik zou ook voor inzetdorpels gaan


maar hij zei ook "eerst al het rotte wegslijpen" :wink:
Ja alles wegslijpen.
Maar hoe wou je het staal beschermen op de plaatsen waar het overlapt?

Re: RedBill's GSi - The Story (Update 26-11-'11) Afgekeurd

Geplaatst: 03 dec 2011 09:05
door Erwin_dude
Laagvlieger schreef:
Bart(astra) schreef:Ik zou ook voor inzetdorpels gaan


maar hij zei ook "eerst al het rotte wegslijpen" :wink:
Ja alles wegslijpen.
Maar hoe wou je het staal beschermen op de plaatsen waar het overlapt?

gewoon goed in tektiel?

waar geen water en zand bij kan komen gaat ook niet rotten?
dan ist toch ook goed?

Re: RedBill's GSi - The Story (Update 26-11-'11) Afgekeurd

Geplaatst: 03 dec 2011 10:48
door The Undertaker
Naar mijn mening is er maar 1 manier om een GSI de komende 25 jaar te behouden, en deze kost veel geld:
- Alle rotte delen vervangen
- zuurbad
- galvanische zinklaag bad
- epoxybad
- alle kokerbalken dik in de tectiel/olie
- volledig overspuiten.

De auto is hierna gewoon 'nieuw' maar zoals gezegd hangt hier een prijskaartje aan.

Meer informatie hier; http://autobeitserij.nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: RedBill's GSi - The Story (Update 26-11-'11) Afgekeurd

Geplaatst: 03 dec 2011 17:39
door Laagvlieger
Erwin_dude schreef: gewoon goed in tektiel?

waar geen water en zand bij kan komen gaat ook niet rotten?
dan ist toch ook goed?
Tectyl komt niet overal.
Blijft het kale staal onder de overlap.
Zand zal er niet komen. Maar water wel in de vorm van condens.

RedBill's GSi - The Story (Update 5-12-'11) The End???

Geplaatst: 05 dec 2011 09:18
door RedBill
Dramatisch nieuws van deze kant. Afgelopen zaterdag gebeld door de plaatwerker. De GSi is waarschijnlijk terminaal, en op de lange termijn niet meer te redden. :( :(
Dat kwam nogal als een schok kan ik jullie vertellen. Heb even nog geen idee wat ik nu ga doen. Vanavond volgt een eerste foto. :(

Re: RedBill's GSi - The Story (Update 5-12-'11) The End???

Geplaatst: 05 dec 2011 09:29
door pascal1109
Ow shit :shock:
Kan me er goed wat bij voorstellen wat er door je heen gaat. Mooi klote dus.

Ik weet wel wat ik zou doen in ieder geval.

Re: RedBill's GSi - The Story (Update 5-12-'11) The End???

Geplaatst: 05 dec 2011 09:43
door Erwin_dude
alles valt te redden

Re: RedBill's GSi - The Story (Update 5-12-'11) The End???

Geplaatst: 05 dec 2011 13:11
door felix
heb dit project jaren geleden nog gevolgd van bij het begin.
Toen had je hem toch ook zeer grondig aangepakt?

Jammer dat ie nu al weer rot is.
Maar ik weet wat het is, soms moet je van je hart een steen maken en een andere kas zoeken en daar op verder bouwen...

Re: RedBill's GSi - The Story (Update 5-12-'11) The End???

Geplaatst: 05 dec 2011 13:52
door RedBill
felix schreef:heb dit project jaren geleden nog gevolgd van bij het begin.
Toen had je hem toch ook zeer grondig aangepakt?

Jammer dat ie nu al weer rot is.
Maar ik weet wat het is, soms moet je van je hart een steen maken en een andere kas zoeken en daar op verder bouwen...
Destijds vooral het front en de achterschermen volledig aangepakt. Dorpels waren toen nog niet nodig omdat die toen niet rot waren. Is alweer zes jaar geleden. Nu de dorpels er wel uit gehaald, maar de kokers zijn ook ver aan het roesten, in ieder geval aan de bestuurderszijde. De komende vijf jaar zou die nog wel mee kunnen, maar niet voor de lange duur.

Dat maakt wellicht een rigoureuze keuze nodig nu.

Re: RedBill's GSi - The Story (Update 5-12-'11) The End???

Geplaatst: 05 dec 2011 16:14
door Haaye
Dit is klote.. Maar idd alles valt te redden he!!

Ben benieuwd naar de fotos!

Re: RedBill's GSi - The Story (Update 5-12-'11) The End???

Geplaatst: 05 dec 2011 16:45
door Laagvlieger
WTF!!! Picz en meer info aub.

Omdat een Astra GSi eigenlijk maar op een paar plekken rot.
Dorpels, achterschermen, lekbakjes en die balk waar de achterveren op zitten.

Re: RedBill's GSi - The Story (Update 5-12-'11) The End???

Geplaatst: 05 dec 2011 16:51
door Haaye
Precies...

Re: RedBill's GSi - The Story (Update 5-12-'11) The End???

Geplaatst: 05 dec 2011 18:11
door RedBill
Voorlopig alleen even deze foto. Zal eens kijken of er vanavond iemand aanwezig is om met eigen ogen te kijken.

Afbeelding
Wat je hier ziet is linksvoor, met de dorpel er al afgeslepen. Het stuk boven de vouwrand zou eigenlijk bij een redelijk goede Astra helemaal wit moeten zijn.

Re: RedBill's GSi - The Story (Update 5-12-'11) The End???

Geplaatst: 05 dec 2011 18:18
door Haaye
Nou ik vind dit heel erg meevallen RB!!