Re: GSi Racer z'n Project Topic: update metertjes
Geplaatst: 05 jan 2013 15:22
Vandaag weer een lekker dagje gesleuteld.
ging weer lekker
Resultaat: bakje licht er uit en koelvloeistoflekkages gevonden d.m.v het koelsysteem af te persen
nog wat foto's kunnen maken ondertussen
lekker bezig:
subframe, assen e.d er onderuit
bakje eruit:
de beruchte koppeling:
ik had koelvloeistoflekkage op maarliefst 4 plekken!?!?!
het ergste was bij die verdeelklep wat op de Astra met airco modellen zit en aan de slang die van de waterpomp naar de zwarte buis achter het blok gaat. deze lekte op 2 aansluitingen
(deze had ik bij de revisie opnieuw erop gezet waardoor deze zich wat heeft moeten zetten, kwestie van slangklemmen na trekken en klaar)
die verdeelklep maar gelijk nieuw gehaald voor maar 3 tientjes
verder nog een slang die lekte aan de klem (zat zo'n klote veerklem op die na verloop van jaren niet meer afdichten)
ik verloor wel iets koelvloeistof maar nooit echt veel, dus had nooit gedacht dat hij toch zo relatief erg zou lekken
zie hier:
Je komt echt overal perfect aan nu. Zo zonder bak en subframe.
Dus volgende week ook gelijk de stappenmotor even schoon maken!
Nog een handig hulpje: de veerpootbrug is de perfecte tool om je motor aan op te hangen als de bak eruit ligt
en dit was het eindresultaat om vanmiddag 1 uur:
Volgende week gaan we weer vrolijk verder!
ging weer lekker
Resultaat: bakje licht er uit en koelvloeistoflekkages gevonden d.m.v het koelsysteem af te persen
nog wat foto's kunnen maken ondertussen
lekker bezig:
subframe, assen e.d er onderuit
bakje eruit:
de beruchte koppeling:
ik had koelvloeistoflekkage op maarliefst 4 plekken!?!?!
het ergste was bij die verdeelklep wat op de Astra met airco modellen zit en aan de slang die van de waterpomp naar de zwarte buis achter het blok gaat. deze lekte op 2 aansluitingen
(deze had ik bij de revisie opnieuw erop gezet waardoor deze zich wat heeft moeten zetten, kwestie van slangklemmen na trekken en klaar)
die verdeelklep maar gelijk nieuw gehaald voor maar 3 tientjes
verder nog een slang die lekte aan de klem (zat zo'n klote veerklem op die na verloop van jaren niet meer afdichten)
ik verloor wel iets koelvloeistof maar nooit echt veel, dus had nooit gedacht dat hij toch zo relatief erg zou lekken
zie hier:
Je komt echt overal perfect aan nu. Zo zonder bak en subframe.
Dus volgende week ook gelijk de stappenmotor even schoon maken!
Nog een handig hulpje: de veerpootbrug is de perfecte tool om je motor aan op te hangen als de bak eruit ligt
en dit was het eindresultaat om vanmiddag 1 uur:
Volgende week gaan we weer vrolijk verder!