Ziet er weer goed uit Bart ! Mooi hoor. Alles weer fris. Respect voor je geduld en toewijding..
Ondanks dat ik er zelf niet zoveel mee rijd, momenteel ook even 'v6 loos' in de gsi, ivm wat werken..
Vwb pk's 'helaas' zijn de SE motoren wel meer toegelegd op een wat tammer-karaketer dan de XE motoren.
Lage compressie, nokas configuratie is ook heel anders dan die van de XE-reeks motoren ten aanzien van lift en duratie..
Met alleen chippen zal 't niet al te spectaculair zijn als 't op vermogens toename aankomt, uiteraard kan je 't wel optimaliseren, wat mij veel belangerijker lijkt. Te meer de SE motoren met een hogere inspuit druk
werken, maar tegelijkertijd de injectoren iets minder opbrengst hebben dan die van de X25XE en X30XE, uiteraard is dit in overeenstemming met de lage(re) compressie van de SE motoren.
Voor serieuzere vermogens toename zal er geinvesteerd moeten worden in 'hardware' denk ik zelf.
Ben er zelf ook druk mee bezig, en hoop straks op rond de 230/240 pk uit te komen. Daar zou ik erg tevreden mee zijn.
Het mooiste zou 250 pk zijn, maar tegelijkertijd is blindstaren op pk's zinloos. Het is de afstemming van koppel en vermogen, en 't wanneer, hoe en over de breedte van 't spectrum dit voorhanden is. Dat is veel
belangrijker. Dat maakt 't karakter van de motor. Het grote voordeel is dat jij een X25XE inlaat hebt en aansturing (drd boom/ecu) die doorgaans wel veel meer op koppel gericht zijn, en soepeler
loop en oppakken van onderuit, itt de C25XE aansturing die ik erzelf op heb.
Hoe dank ook, succes met opbouwen ! Hoop dat je straks weer snel kunt genieten van de 3.2 !
Sja x30xe's zijn er inmiddels alweer meer dan genoeg, zo ook de c25xe inlaatsystemen.
Vandaar dat ik voor een y32se met x25xe inlaatsysteem ben gegaan.
Ook voor de looks natuurlijk. Mijn auto is voor dagelijks gebruikt (althans dat was zo, en dat gaat ook weer zo zijn)
Dus voor mij mag het er mooi uitzien, en is de betrouwbaarheid nog veel belangrijker.
Kwa hoeveelheid pk's en koppel, wacht ik het rustig af. Geen streven maar hoe meer hoe leuker.
Er zijn ook niet veel auto's die met een dergelijke setup rijden, dus wat daar uitkomt blijft gewoon afwachten.
Groep A spruitstukken zijn natuurlijk erg gaaf, maar ook prijzig. Mijn eigen groep A uitlaat zal er wel weer onder komen na verloop van tijd.
Kwa injectoren zitten er strax die van de x30xe in En dan is er natuurlijk nog het verlicht vliegwiel.
En wie weet wat de programmeurs met de variabele inlaat kunnen bewerkstelligen ...