Bart's Astra X32SE <the story continues..>
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) <<progress !!! p.59>>
lekker allemaal weer bartje.
maar je weet bij mij ging het met al mijn eerste nieuwe motoren mis.
wanneer komt of staat de kleine in de planning?
maar je weet bij mij ging het met al mijn eerste nieuwe motoren mis.
wanneer komt of staat de kleine in de planning?
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... tra+rollen
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) <<progress !!! p.59>>
Leuk iets van je te horen Fred !chucky66 schreef:lekker allemaal weer bartje.
maar je weet bij mij ging het met al mijn eerste nieuwe motoren mis.
wanneer komt of staat de kleine in de planning?
Uitgeteld op 21 Aug dus volgende week. (maar dat zegt niet zoveel)
En de astra is nou eenmaal hobby, en die kosten geld.
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) <<progress !!! p.59>>
Motor is alweer een paar dagen terug van weggeweest..
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) <<progress !!! p.59>>
En nu nog de tijd vinden om je X32SE project af te maken tussen het genieten van de aankomende kroost!!
Ik hoop echt dat de problemen nu opgelost zijn Bart, je heb nu genoeg tegenslagen gehad.
Ik hoop echt dat de problemen nu opgelost zijn Bart, je heb nu genoeg tegenslagen gehad.
- TurboTim
- Moderator
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
- Auto('s): ASTRA GS16V c20let
- Locatie: Zeeland
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) <<progress !!! p.59>>
Eens met RobertThe Undertaker schreef:En nu nog de tijd vinden om je X32SE project af te maken tussen het genieten van de aankomende kroost!!
Ik hoop echt dat de problemen nu opgelost zijn Bart, je heb nu genoeg tegenslagen gehad.
* Never drive your faster than your guardian angel can fly ! *
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) <<progress !!! p.59>>
ach ik zie het gewoon zo;
Strax rij ik rond met een gereviseerde motor
Alleen wel jammer dat ik eerst 1000km moet "inrijden" voordat ik naar Duitsland kan voor een chip op maat
Strax rij ik rond met een gereviseerde motor
Alleen wel jammer dat ik eerst 1000km moet "inrijden" voordat ik naar Duitsland kan voor een chip op maat
-
- Oud-Clublid
- Berichten: 8637
- Lid geworden op: 10 mei 2003 18:52
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) <<progress !!! p.59>>
Die heb jij er zo op zitten. ik weet hoe het voelt als je al lang niet meer in je GSI gereden hebt
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) <<progress !!! p.59>>
The Undertaker schreef:Die heb jij er zo op zitten. ik weet hoe het voelt als je al lang niet meer in je GSI gereden hebt
Dat is waarschijnlijk wel waar ja
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) <<progress !!! p.59>>
Kijk, dat ziet dr beter uit!!!
indd wel even rustig inrijden ja. wel belangrijk
indd wel even rustig inrijden ja. wel belangrijk
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- ivo303
- forum-gebruiker
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 15 aug 2012 15:21
- Auto('s): Opel Astra F GL 1.6 X16SZ Rio Verde (sold) Opel Astra GSI B204
- Locatie: noord-brabant
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) <<progress !!! p.59>>
ziet er goed uit bart!!
gezien de lengte van je topic qua tijd is die 1000km inrijden zo voorbij!!
misgien dat ik er vanacht overgelezen heb(vanacht namelijk heel dit topic doorgelezen) hoeveel pk wil je er uit halen??
gr ivo
gezien de lengte van je topic qua tijd is die 1000km inrijden zo voorbij!!
misgien dat ik er vanacht overgelezen heb(vanacht namelijk heel dit topic doorgelezen) hoeveel pk wil je er uit halen??
gr ivo
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) <<progress !!! p.59>>
Ziet er weer goed uit Bart ! Mooi hoor. Alles weer fris. Respect voor je geduld en toewijding..
Ondanks dat ik er zelf niet zoveel mee rijd, momenteel ook even 'v6 loos' in de gsi, ivm wat werken..
Vwb pk's 'helaas' zijn de SE motoren wel meer toegelegd op een wat tammer-karaketer dan de XE motoren.
Lage compressie, nokas configuratie is ook heel anders dan die van de XE-reeks motoren ten aanzien van lift en duratie..
Met alleen chippen zal 't niet al te spectaculair zijn als 't op vermogens toename aankomt, uiteraard kan je 't wel optimaliseren, wat mij veel belangerijker lijkt. Te meer de SE motoren met een hogere inspuit druk
werken, maar tegelijkertijd de injectoren iets minder opbrengst hebben dan die van de X25XE en X30XE, uiteraard is dit in overeenstemming met de lage(re) compressie van de SE motoren.
Voor serieuzere vermogens toename zal er geinvesteerd moeten worden in 'hardware' denk ik zelf.
Ben er zelf ook druk mee bezig, en hoop straks op rond de 230/240 pk uit te komen. Daar zou ik erg tevreden mee zijn.
Het mooiste zou 250 pk zijn, maar tegelijkertijd is blindstaren op pk's zinloos. Het is de afstemming van koppel en vermogen, en 't wanneer, hoe en over de breedte van 't spectrum dit voorhanden is. Dat is veel
belangrijker. Dat maakt 't karakter van de motor. Het grote voordeel is dat jij een X25XE inlaat hebt en aansturing (drd boom/ecu) die doorgaans wel veel meer op koppel gericht zijn, en soepeler
loop en oppakken van onderuit, itt de C25XE aansturing die ik erzelf op heb.
Hoe dank ook, succes met opbouwen ! Hoop dat je straks weer snel kunt genieten van de 3.2 !
Ondanks dat ik er zelf niet zoveel mee rijd, momenteel ook even 'v6 loos' in de gsi, ivm wat werken..
Vwb pk's 'helaas' zijn de SE motoren wel meer toegelegd op een wat tammer-karaketer dan de XE motoren.
Lage compressie, nokas configuratie is ook heel anders dan die van de XE-reeks motoren ten aanzien van lift en duratie..
Met alleen chippen zal 't niet al te spectaculair zijn als 't op vermogens toename aankomt, uiteraard kan je 't wel optimaliseren, wat mij veel belangerijker lijkt. Te meer de SE motoren met een hogere inspuit druk
werken, maar tegelijkertijd de injectoren iets minder opbrengst hebben dan die van de X25XE en X30XE, uiteraard is dit in overeenstemming met de lage(re) compressie van de SE motoren.
Voor serieuzere vermogens toename zal er geinvesteerd moeten worden in 'hardware' denk ik zelf.
Ben er zelf ook druk mee bezig, en hoop straks op rond de 230/240 pk uit te komen. Daar zou ik erg tevreden mee zijn.
Het mooiste zou 250 pk zijn, maar tegelijkertijd is blindstaren op pk's zinloos. Het is de afstemming van koppel en vermogen, en 't wanneer, hoe en over de breedte van 't spectrum dit voorhanden is. Dat is veel
belangrijker. Dat maakt 't karakter van de motor. Het grote voordeel is dat jij een X25XE inlaat hebt en aansturing (drd boom/ecu) die doorgaans wel veel meer op koppel gericht zijn, en soepeler
loop en oppakken van onderuit, itt de C25XE aansturing die ik erzelf op heb.
Hoe dank ook, succes met opbouwen ! Hoop dat je straks weer snel kunt genieten van de 3.2 !
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) <<progress !!! p.59>>
Sja x30xe's zijn er inmiddels alweer meer dan genoeg, zo ook de c25xe inlaatsystemen.
Vandaar dat ik voor een y32se met x25xe inlaatsysteem ben gegaan.
Ook voor de looks natuurlijk. Mijn auto is voor dagelijks gebruikt (althans dat was zo, en dat gaat ook weer zo zijn)
Dus voor mij mag het er mooi uitzien, en is de betrouwbaarheid nog veel belangrijker.
Kwa hoeveelheid pk's en koppel, wacht ik het rustig af. Geen streven maar hoe meer hoe leuker.
Er zijn ook niet veel auto's die met een dergelijke setup rijden, dus wat daar uitkomt blijft gewoon afwachten.
Groep A spruitstukken zijn natuurlijk erg gaaf, maar ook prijzig. Mijn eigen groep A uitlaat zal er wel weer onder komen na verloop van tijd.
Kwa injectoren zitten er strax die van de x30xe in En dan is er natuurlijk nog het verlicht vliegwiel.
En wie weet wat de programmeurs met de variabele inlaat kunnen bewerkstelligen ...
Kortom; We zien wel ! Eerst lekker rijden !!
Vandaar dat ik voor een y32se met x25xe inlaatsysteem ben gegaan.
Ook voor de looks natuurlijk. Mijn auto is voor dagelijks gebruikt (althans dat was zo, en dat gaat ook weer zo zijn)
Dus voor mij mag het er mooi uitzien, en is de betrouwbaarheid nog veel belangrijker.
Kwa hoeveelheid pk's en koppel, wacht ik het rustig af. Geen streven maar hoe meer hoe leuker.
Er zijn ook niet veel auto's die met een dergelijke setup rijden, dus wat daar uitkomt blijft gewoon afwachten.
Groep A spruitstukken zijn natuurlijk erg gaaf, maar ook prijzig. Mijn eigen groep A uitlaat zal er wel weer onder komen na verloop van tijd.
Kwa injectoren zitten er strax die van de x30xe in En dan is er natuurlijk nog het verlicht vliegwiel.
En wie weet wat de programmeurs met de variabele inlaat kunnen bewerkstelligen ...
Kortom; We zien wel ! Eerst lekker rijden !!
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) <<progress !!! p.59>>
lees net in wat oudere topics op mv6.de dat het ongeveer 230-235pk zal worden, met een dikke 300Nm.
Op zich ben ik daar tevreden mee
Op zich ben ik daar tevreden mee
- ivo303
- forum-gebruiker
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 15 aug 2012 15:21
- Auto('s): Opel Astra F GL 1.6 X16SZ Rio Verde (sold) Opel Astra GSI B204
- Locatie: noord-brabant
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) <<progress !!! p.59>>
wow!!
250pk en 300nm op 1100kg??(weet niet hoezwaar een gsi v6 is )
mvgr ivo
250pk en 300nm op 1100kg??(weet niet hoezwaar een gsi v6 is )
mvgr ivo
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) <<progress !!! p.59>>
rond de 1200kg gaat het denk ik wordenivo303 schreef:wow!!
250pk en 300nm op 1100kg??(weet niet hoezwaar een gsi v6 is )
mvgr ivo
- ivo303
- forum-gebruiker
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 15 aug 2012 15:21
- Auto('s): Opel Astra F GL 1.6 X16SZ Rio Verde (sold) Opel Astra GSI B204
- Locatie: noord-brabant
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) <<progress !!! p.59>>
bedankt voor antwoorden!
ik zie dat u in nuenen woont..
is niet vervan bladel af..
mvgr ivo
ik zie dat u in nuenen woont..
is niet vervan bladel af..
mvgr ivo
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) <<progress !!! p.59>>
maak maar je van u, anders voel ik me helemaal oud
Ik woon iid in Nuenen ja.
Ik woon iid in Nuenen ja.
- ivo303
- forum-gebruiker
- Berichten: 252
- Lid geworden op: 15 aug 2012 15:21
- Auto('s): Opel Astra F GL 1.6 X16SZ Rio Verde (sold) Opel Astra GSI B204
- Locatie: noord-brabant
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) <<progress !!! p.59>>
ow sorry bart. ben zo opgevoed met de harde hand...
maar als je een keer 2handen nodig heb dan laat het maar weten.
mvgr ivo
maar als je een keer 2handen nodig heb dan laat het maar weten.
mvgr ivo
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) <<progress !!! p.59>>
Eerst maar eens op mijn gemak het blok opbouwen
als ik de lagers geregeld heb tenminste
als ik de lagers geregeld heb tenminste
- Laagvlieger
- Oud-Clublid
- Berichten: 11177
- Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
- Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
- Locatie: Emmeloord
- Contacteer:
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) <<progress !!! p.59>>
Mooi Bart!
Hopelijk nu in 1 X alles goed!
Hopelijk nu in 1 X alles goed!
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) <<progress !!! p.59>>
Goh wat vervelend zeg!Bart(astra) schreef:lees net in wat oudere topics op mv6.de dat het ongeveer 230-235pk zal worden, met een dikke 300Nm.
Op zich ben ik daar tevreden mee
V6 blijft altijd leuk, begint al bij het geluid
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) <<progress !!! p.59>>
Kan je nagaan, als er op zo'n v6 nog eens een turbo zit ...GSI Racer schreef:Goh wat vervelend zeg!Bart(astra) schreef:lees net in wat oudere topics op mv6.de dat het ongeveer 230-235pk zal worden, met een dikke 300Nm.
Op zich ben ik daar tevreden mee
V6 blijft altijd leuk, begint al bij het geluid
- TurboTim
- Moderator
- Berichten: 1528
- Lid geworden op: 19 jan 2010 19:35
- Auto('s): ASTRA GS16V c20let
- Locatie: Zeeland
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) <<progress !!! p.59>>
Niceeeeeeee
* Never drive your faster than your guardian angel can fly ! *
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
* ASTRA GSi16V c20let
Irmscher promoteam
Digidash promoteam
- GSI Racer
- Donateur 2013
- Berichten: 5656
- Lid geworden op: 30 mei 2009 11:12
- Auto('s): Astra GSi 2.0 16V Turbo en Astra GSi 2.0 16V
- Locatie: Nuth (Zuid-Limburg)
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) <<progress !!! p.59>>
vette prestaties!!
maar mooi is anders
maar mooi is anders
-Astra GSi C20LET fun/track @291pk/450Nm Powered by Klasen Motors
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
-Astra GSi C20XE daily
Remmen is angst
- Bart(astra)
- Moderator
- Berichten: 10460
- Lid geworden op: 21 mar 2003 19:54
- Auto('s): '92 Astra Gsi x32se & '10 Audi A4 Avant 2.0T,
- Locatie: Nuenen
Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE) <<progress !!! p.59>>
Daar ging het uiteindelijk niet meer om bij die vectraGSI Racer schreef:vette prestaties!!
maar mooi is anders