Pagina 7 van 29

Geplaatst: 17 jan 2008 11:45
door Rellie opt werk
Gewoon zorgen voor meer voorraad :wink: 16v inbouw heb ik namelijk binnen 2 weken klaar. Aangezien ik daar alles van op voorraad heb liggen, alleen nu teveel spul op voorraad leggen is niet echt slim, teveel voorraad kan gevaarlijk zijn voor een starten bedrijf zoals je weet :wink:

Geplaatst: 17 jan 2008 13:20
door RedBill
Andere optie kan zijn dat je de klant eerst opdracht laat geven, aanbetaling doen, de auto nog niet laat brengen, maar na opdracht gaat voorbereiden, alles binnen laat komen, en pas als alles gereed staat / ligt, op de kleine onderdeeltjes na, waar je pas achter komt tijdens inbouw, de auto laat komen en de oude motor demonteert.

Geplaatst: 17 jan 2008 15:19
door Rellie opt werk
Ja das idd een goede optie, zat ik ook al aan te denken. Maar bij deze ombouw heb ik een lijst bij gehouden van ALLE onderdelen die ik nodig heb. Kan straks gewoon complete lijsten naar de dealer enzo doen, scheelt weer zoekwerk tijdens de inbouw.

Geplaatst: 17 jan 2008 20:49
door chucky66
Rellie opt werk schreef:Gewoon zorgen voor meer voorraad :wink: 16v inbouw heb ik namelijk binnen 2 weken klaar. Aangezien ik daar alles van op voorraad heb liggen, alleen nu teveel spul op voorraad leggen is niet echt slim, teveel voorraad kan gevaarlijk zijn voor een starten bedrijf zoals je weet :wink:
maar wel weer een extra inversterings aftrek voor de belasting
gaat ook mee voor je jaar omzet en je btw aftrek

en dan maakt het weer interesanter :wink: :wink:

Geplaatst: 17 jan 2008 21:37
door GSi Twente
Kosten maken of investeren is idd alleen maar goed, de winstbelasting wordt dan uiteraard lager. :wink:

Maar niet teveel uiteraard. :lol:

Geplaatst: 18 jan 2008 14:54
door Rellie opt werk
Dat klopt idd, alleen dan moet je het geld wel hebben. Hou liever een beetje een buffer op de bank over voor onverwachtse kosten dan dat ik alles uitgeef aan voorraad.

Net de Astra zo goed als klaargemaakt,

- Aaandrijfassen er in
- Alle vloeistoffen er op
- Kabelboom klaargemaakt

Net even geprobeert te starten, helemaal niks. Alles even na gemeten, startdraad was niet goed. Nieuwe draad getrokken en hij gaat mooi rond. Nu even de uitlaat er weer onder en dan echt starten.

Geplaatst: 18 jan 2008 15:44
door Mad Driver
superr weer een monstertje die binnenkoort de weg op kan 8)

Geplaatst: 21 jan 2008 21:50
door Rallyastra
ZOOOO einde van de week moet hij klaar zijn 8)

Geplaatst: 21 jan 2008 21:56
door pascal1109
8)
Goed bezig man. Vroeg me al af waar je uithing :D
Ook net het filmpje van marcel z'n auto bekeken en het volume wat opengeschroefd. Klinkt ook lekker geil!!

Kon misschien ook met matt meeliften als die z'n auto komt brengen. Dus gaat zeker goed komen!!

Neem trouwens aan dat de keuring er dan niet bij zit. Nou ja, hoor wel hoe dat geregeld gaat worden.
Wacht met spanning af!

Geplaatst: 21 jan 2008 22:01
door Rallyastra
Bij jou kan als optie de zelfde uitlaat er onder, zelfde geluid dus :wink: Moet dan wel NA de RDW keuring gebeuren.

Geplaatst: 21 jan 2008 22:02
door pascal1109
Zijn dr nog meer voor opties dan? :D

Geplaatst: 21 jan 2008 22:13
door Rallyastra
UUHHH hou je vast

- 5 gaats onderstel
- 308mm OPC remsysteem met saab V6 remmen achter
- Carbon cold air intake
- Spaghetti spruitstukken
- Groep A uitlaat
- Sport nokkenassen + verstelbare poulie's
- Gasklephuizen met DTA computersysteem

Met een aantal opties bij elkaar kun je tussen de 280 en 300 pk halen :twisted:

Geplaatst: 21 jan 2008 22:17
door pascal1109
Klinkt spectaculair allemaal :lol:
Laten we voorals nog maar even uitgaan van hetgene wat je al van plan was dan :D

Geplaatst: 21 jan 2008 22:27
door Rallyastra
Ja precies, zou alleen wel keer aanraden om na de keuring een keer een groep a uitlaat te plaatsen netzoals die van Marcel. Een 16V uitlaat is beetje te dun voor een 3.0 :lol: maar zo wen je wel makkelijker aan het vermogen, met een 16v uitlaat heeft die ongeveer een restrictie van 210 pk, met een groep a ga je gelijk naar de 240/245. Uitlaatje is opzich ook niet zo duur.

Geplaatst: 21 jan 2008 22:29
door pascal1109
wat heet "op zich niet duur"??

Geplaatst: 21 jan 2008 22:35
door Rallyastra
Rond de 250 euro voor de onderdelen :wink: dan heb je RVS dus rot niet weer weg. Originele uitlaat is nog duurder.

Geplaatst: 21 jan 2008 22:36
door Bassion
laat voor mij maar maken dan. ik wil ook zo'n setje :twisted:

Geplaatst: 21 jan 2008 22:36
door pascal1109
Bel jou morgen wel even, communiceert wat makkelijker :P

Geplaatst: 21 jan 2008 22:56
door Mad Driver
8) wow dat is echt M3 prestaties dan...vet man zeker voor mij later!!

Geplaatst: 21 jan 2008 23:28
door Melbo
Rallyastra schreef:- 308mm OPC remsysteem met saab V6 remmen achter
Mensen met 308mm remsystemen zijn echt "tha bomb"!! 8)

:lol:

Geplaatst: 22 jan 2008 07:10
door Bassion
dat is fijn om te horen 8)

Geplaatst: 22 jan 2008 21:08
door chucky66
Melbo schreef:
Rallyastra schreef:- 308mm OPC remsysteem met saab V6 remmen achter
Mensen met 308mm remsystemen zijn echt "tha bomb"!! 8)

:lol:
:lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Geplaatst: 22 jan 2008 21:15
door jeffrey c20let
En wat ben je als je nog groter spul heb :shiny:

Geplaatst: 22 jan 2008 21:25
door Bassion
jeffrey c20let schreef:En wat ben je als je nog groter spul heb :shiny:
dat is dan weer ter compensatie van andere dingen :lol:

Geplaatst: 22 jan 2008 21:44
door snarfjuh
:lol: :lol: :lol: