Pagina 7 van 22

Geplaatst: 30 aug 2005 23:16
door jeffrey c20let
ziet er zeker mooi uit :shock:
heeft het blokkie wel genoeg bewegings ruimte zo?
ben ook benieuwd wat het doet en ik niet alleen :wink:

:thumbsup:

jeffrey

Geplaatst: 30 aug 2005 23:35
door RobbieS
dank u allen voor de positieve reacties :thumbsup:

Deze met de GT28R gaat érg goed.

alleen had weer hetzelfde verschijnsel als toen ik van K16 overging naar GT28R, dat mn druk hoger werd dan de 0.8 bar, resultaat foutcode boost out of range. Toen was de verklaring dat die GT28R sneller druk opbouwd, en daardoor de druk hoger wordt binnen de tijd dat de drukselenoid werkt.
Aangezien ik nu weer precies hetzelfde heb, zou dat kunnen betekenen dat de turbo nog beter spoolt als ervoor..... Zou erg mooi zijn.

Geplaatst: 31 aug 2005 07:25
door David
:shock:

Ikke vinde mooi hè die ding 8)

Petje af hoor!! :pet:

Geplaatst: 31 aug 2005 10:08
door GSi Twente
Top hoor Robbie. 8)

Is trouwens zo'n Spal fan niet wat beter kwa ruimte voor z'n radiateur?
De huidige zit nogal erg kort bij het uitlaatspruitstuk, ofniet?

Geplaatst: 31 aug 2005 10:11
door GSi Twente
Robbie had/heeft het zelf ook, en vanwege de erg makkelijke grootte van de fan, moet het nog makkelijker passen zelfs.

Geplaatst: 31 aug 2005 11:43
door RobbieS
@GSI Twente,

ik had idd een spal fan, maar dat kwam omdat zo'n courtenay spruitstuk zn turboflens helemaal rechts heeft zitten, daardoor kan de originele cali turbo of een andere fan niet aan de voorkant.
Deze geeft geen problemen aangezien het een metalen fan is, en de opbrengst is een stuk beter als de Spal die ik hiervoor had.

Geplaatst: 01 sep 2005 12:48
door Rallyastra
Ziet er echt niet uit robbie, word toch echt tijd dat je die gt35R er in hangt :lol: :lol: Echt toppie hoor :thumbsup:

Geplaatst: 02 sep 2005 22:32
door chucky66
vet robster echt vet

Geplaatst: 14 sep 2005 20:12
door RobbieS
kan morgen/overmorgen alst goed is mn onderblok en de rest van het spul ophalen.

*even afkloppen*

Geplaatst: 14 sep 2005 20:33
door GSi Twente
Dus de planning gaat je wel goed af. :wink:

Geplaatst: 14 sep 2005 20:48
door RobbieS
nee :( mis nu iedere meeting. Had m graag nog een paar keer getest op sprints etc. Dan heb ik de herfst/winter/voorjaar weer om evt zaken te verbeteren/repareren etc.

Geplaatst: 15 sep 2005 20:08
door RobbieS
Heb vandaag wat spullen opgehaald, zodat we een uitlaat en inlaatspruitstuk kunnen passen en maken.

Als dat klaar is mag ik bij V Kronenburg de werkplaats gebruiken om alles in mekaar te zetten, en dan kan ie daar blijven om te worden afgesteld.

Onderblok, geboord, gevlakt, en voorzien van zuigerbodemkoeling. Later komt er ook nog een verstevigings plaat voor de lagerkappen onder.
Afbeelding

Fuck de C20LET!
Afbeelding

H-profiel Drijfstang, mooi spul uit Zweden.
Afbeelding

Het drijfwerk. Gesmede zuigers, H-profiel 4340chromo drijfstangen en een speciale stalen krukas.
Afbeelding

Een stuk grotere gasklep
Afbeelding

Geleend bij de concurrent ;)
Afbeelding

En studs/moeren voor de cilinderkop en hoofdlagerkappen.
Afbeelding

Cilinderkop ligt nog bij V kronenburg. Heb een reserve kop om te gebruiken voor het passen vd spruitstukken.
Nieuwe kop is al wel klaar, compleet bewerkt, voorzien van 34mm inlaatkleppen, 30mm uitlaat, mechanische stoters, sterkere veren, en speciale nokkenassen. Komt bij het uiteindelijke opbouwen nog wel een foto van.

Nu eerst het uitlaatspruitstuk en de inlaat maken.

Geplaatst: 15 sep 2005 20:11
door Sin
hobbyrob flink bezig

Geplaatst: 15 sep 2005 20:23
door Sounddragon
:shock:

En opschietuh, we motte meer foto's :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

Klinkt erg kinky allemaal :P :twisted:

Geplaatst: 15 sep 2005 20:35
door DayWaLk3R
Gasklep roeleerd :P :lol:


Vetjes hoor Robbie .. ben benieuwd :) :)

Geplaatst: 15 sep 2005 20:38
door David
RobbieS schreef:Fuck de C20LET!
:shock: :shock: :? Ja en fuck joe toe! :wink:


:P :P


En nu hard aan de slag en cruisen weer!! :wink: 8)

Geplaatst: 15 sep 2005 22:29
door Melbo
watahyahknow schreef:moeten de hoofdlagers niet opnieuw gelijnboord worden als de versterkingsplaat erop gezet is ? , ik ga er toch rustig vanuit dat er een beetje vervorming optreed

mooi spul hoor heb die gesmede krukas nog nergens eerder gezien in mijn toenmalige zoektocht naar spullen , je had misschien gelijk een grotere slag kunnen nemen 2.2 liter of zo je moest toch alles nieuw kopen zuigers drijfstangen enz.
Heb zomaar het vermoeden dat Robster wel weet waar hij mee bezig is... :wink:

Geplaatst: 15 sep 2005 22:35
door Sounddragon
watahyahknow schreef:moeten de hoofdlagers niet opnieuw gelijnboord worden als de versterkingsplaat erop gezet is ? , ik ga er toch rustig vanuit dat er een beetje vervorming optreed
En deel je wijsheid es even :roll:

WTF is lijnboren ??? :shock:

Geplaatst: 15 sep 2005 22:59
door djfloske
alweer toppie robby :D

Geplaatst: 15 sep 2005 23:07
door GSi Twente
Erg lekker bezig Robbie! :thumbsup: