Mn nieuwe turbo project
- jeffrey c20let
- forum-gebruiker
- Berichten: 205
- Lid geworden op: 28 dec 2003 02:58
- Locatie: waddinxveen
- RobbieS
- forum-gebruiker
- Berichten: 291
- Lid geworden op: 20 jun 2004 14:46
- Locatie: Reserve Belg
- Contacteer:
dank u allen voor de positieve reacties
Deze met de GT28R gaat érg goed.
alleen had weer hetzelfde verschijnsel als toen ik van K16 overging naar GT28R, dat mn druk hoger werd dan de 0.8 bar, resultaat foutcode boost out of range. Toen was de verklaring dat die GT28R sneller druk opbouwd, en daardoor de druk hoger wordt binnen de tijd dat de drukselenoid werkt.
Aangezien ik nu weer precies hetzelfde heb, zou dat kunnen betekenen dat de turbo nog beter spoolt als ervoor..... Zou erg mooi zijn.
Deze met de GT28R gaat érg goed.
alleen had weer hetzelfde verschijnsel als toen ik van K16 overging naar GT28R, dat mn druk hoger werd dan de 0.8 bar, resultaat foutcode boost out of range. Toen was de verklaring dat die GT28R sneller druk opbouwd, en daardoor de druk hoger wordt binnen de tijd dat de drukselenoid werkt.
Aangezien ik nu weer precies hetzelfde heb, zou dat kunnen betekenen dat de turbo nog beter spoolt als ervoor..... Zou erg mooi zijn.
"Chuck Norris ordered a BigMac at Burgerking, and got one"
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- RobbieS
- forum-gebruiker
- Berichten: 291
- Lid geworden op: 20 jun 2004 14:46
- Locatie: Reserve Belg
- Contacteer:
@GSI Twente,
ik had idd een spal fan, maar dat kwam omdat zo'n courtenay spruitstuk zn turboflens helemaal rechts heeft zitten, daardoor kan de originele cali turbo of een andere fan niet aan de voorkant.
Deze geeft geen problemen aangezien het een metalen fan is, en de opbrengst is een stuk beter als de Spal die ik hiervoor had.
ik had idd een spal fan, maar dat kwam omdat zo'n courtenay spruitstuk zn turboflens helemaal rechts heeft zitten, daardoor kan de originele cali turbo of een andere fan niet aan de voorkant.
Deze geeft geen problemen aangezien het een metalen fan is, en de opbrengst is een stuk beter als de Spal die ik hiervoor had.
"Chuck Norris ordered a BigMac at Burgerking, and got one"
- Rallyastra
- Oud-Clublid
- Berichten: 3006
- Lid geworden op: 15 apr 2004 13:28
- Locatie: Vroomshoop
vet robster echt vet
http://video.google.nl/videoplay?docid= ... tra+rollen
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
http://www.showyoursound.nl/Public/Show ... 783&Page=1
iedereen is gek behalve ik
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente
- RobbieS
- forum-gebruiker
- Berichten: 291
- Lid geworden op: 20 jun 2004 14:46
- Locatie: Reserve Belg
- Contacteer:
Heb vandaag wat spullen opgehaald, zodat we een uitlaat en inlaatspruitstuk kunnen passen en maken.
Als dat klaar is mag ik bij V Kronenburg de werkplaats gebruiken om alles in mekaar te zetten, en dan kan ie daar blijven om te worden afgesteld.
Onderblok, geboord, gevlakt, en voorzien van zuigerbodemkoeling. Later komt er ook nog een verstevigings plaat voor de lagerkappen onder.
Fuck de C20LET!
H-profiel Drijfstang, mooi spul uit Zweden.
Het drijfwerk. Gesmede zuigers, H-profiel 4340chromo drijfstangen en een speciale stalen krukas.
Een stuk grotere gasklep
Geleend bij de concurrent
En studs/moeren voor de cilinderkop en hoofdlagerkappen.
Cilinderkop ligt nog bij V kronenburg. Heb een reserve kop om te gebruiken voor het passen vd spruitstukken.
Nieuwe kop is al wel klaar, compleet bewerkt, voorzien van 34mm inlaatkleppen, 30mm uitlaat, mechanische stoters, sterkere veren, en speciale nokkenassen. Komt bij het uiteindelijke opbouwen nog wel een foto van.
Nu eerst het uitlaatspruitstuk en de inlaat maken.
Als dat klaar is mag ik bij V Kronenburg de werkplaats gebruiken om alles in mekaar te zetten, en dan kan ie daar blijven om te worden afgesteld.
Onderblok, geboord, gevlakt, en voorzien van zuigerbodemkoeling. Later komt er ook nog een verstevigings plaat voor de lagerkappen onder.
Fuck de C20LET!
H-profiel Drijfstang, mooi spul uit Zweden.
Het drijfwerk. Gesmede zuigers, H-profiel 4340chromo drijfstangen en een speciale stalen krukas.
Een stuk grotere gasklep
Geleend bij de concurrent
En studs/moeren voor de cilinderkop en hoofdlagerkappen.
Cilinderkop ligt nog bij V kronenburg. Heb een reserve kop om te gebruiken voor het passen vd spruitstukken.
Nieuwe kop is al wel klaar, compleet bewerkt, voorzien van 34mm inlaatkleppen, 30mm uitlaat, mechanische stoters, sterkere veren, en speciale nokkenassen. Komt bij het uiteindelijke opbouwen nog wel een foto van.
Nu eerst het uitlaatspruitstuk en de inlaat maken.
Laatst gewijzigd door RobbieS op 15 sep 2005 20:16, 1 keer totaal gewijzigd.
"Chuck Norris ordered a BigMac at Burgerking, and got one"
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
En opschietuh, we motte meer foto's
Klinkt erg kinky allemaal
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
Heb zomaar het vermoeden dat Robster wel weet waar hij mee bezig is...watahyahknow schreef:moeten de hoofdlagers niet opnieuw gelijnboord worden als de versterkingsplaat erop gezet is ? , ik ga er toch rustig vanuit dat er een beetje vervorming optreed
mooi spul hoor heb die gesmede krukas nog nergens eerder gezien in mijn toenmalige zoektocht naar spullen , je had misschien gelijk een grotere slag kunnen nemen 2.2 liter of zo je moest toch alles nieuw kopen zuigers drijfstangen enz.
- Sounddragon
- Oud-Clublid
- Berichten: 4001
- Lid geworden op: 22 nov 2003 01:16
- Locatie: East-Brabant.
- Contacteer:
En deel je wijsheid es evenwatahyahknow schreef:moeten de hoofdlagers niet opnieuw gelijnboord worden als de versterkingsplaat erop gezet is ? , ik ga er toch rustig vanuit dat er een beetje vervorming optreed
WTF is lijnboren ???
Alpine Promo Team™
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
SE Promo Team™
Als jij met je Astra effe naar rechts gaat, mag je daarna weer denken dat je snel bent.
Laatst aangepast door Tita Tovenaar op Ma Apr 01, 2016 23:01 pm, in totaal 41.562 keer bewerkt (en het lijkt nog steeds nergens op)
- GSi Twente
- forum-gebruiker
- Berichten: 2882
- Lid geworden op: 24 mar 2003 22:56
- Locatie: Twente