Pagina 7 van 10

Re: Laserlite Mini Projects *Nieuwe auspuff

Geplaatst: 03 jul 2012 22:24
door Mikeopel
weet niet ik ga het straks horen

Re: Laserlite Mini Projects *Nieuwe auspuff

Geplaatst: 03 jul 2012 22:25
door Laserlite
Nope geen b204! :P

Re: Laserlite Mini Projects *Nieuwe auspuff

Geplaatst: 04 jul 2012 00:15
door Mikeopel
Laserlite schreef:Nope geen b204! :P
z20let

Re: Laserlite Mini Projects *Nieuwe auspuff

Geplaatst: 04 jul 2012 07:54
door Laserlite
Mikeopel schreef:
Laserlite schreef:Nope geen b204! :P
z20let

Ook geen z20let mike :D Was het maar zo'n feest!

Maar het wordt dus een c20xe blok met turbo parts erin :mrgreen: Ik weet dat het niet ieders zijn keus is geweest en dat ik misschien beter een c20let blok kan scoren. Maar de prijzen van een c20let vind ik gewoonweg te duur. En met een geblazen c20xe kan ik toch, waarschijnlijk, 260-280 pk draaien.

Ben een keer meegereden in de auto van een mede forumlid hier op het forum, van Heineken, en die had ook een 20xe met turbo parts en daar kreeg ik me een :mrgreen: gezicht :lol:

Maar heb geen haast omdat me 18xe nog rijdt en wil dit gewoon rustig opbouwen.

Re: Laserlite Mini Projects *Nieuwe auspuff

Geplaatst: 04 jul 2012 09:54
door Mikeopel
Mooi project.
Deze blijf ik wel volgen denk ik.

Re: Laserlite Mini Projects *Nieuwe auspuff

Geplaatst: 04 jul 2012 10:39
door Jerremy
Leuk project Laserlite ! Maar een C20XE met turbo parts is dan feitelijk toch gewoon een soort van C20LET zeg maar ?
Of had een C20LET nou het zelfde onderblok als een XEV ? Ik weet 't allemaal niet meer... ben ook niet echt in to the turbo's..
Mikeopel schreef:Mooi project.
Deze blijf ik wel volgen denk ik.
..'denk je'.. dus je weet 't nog niet zeker Mike ? :clown:

Re: Laserlite Mini Projects *Nieuwe auspuff

Geplaatst: 04 jul 2012 10:55
door Vincent_R
Is/wordt een mooi project :)!

Re: Laserlite Mini Projects *Nieuwe auspuff

Geplaatst: 04 jul 2012 12:07
door Mikeopel
Jerremy schreef:Leuk project Laserlite ! Maar een C20XE met turbo parts is dan feitelijk toch gewoon een soort van C20LET zeg maar ?
Of had een C20LET nou het zelfde onderblok als een XEV ? Ik weet 't allemaal niet meer... ben ook niet echt in to the turbo's..
Mikeopel schreef:Mooi project.
Deze blijf ik wel volgen denk ik.
..'denk je'.. dus je weet 't nog niet zeker Mike ? :clown:
Probeer het zoveel mogelijk te volgen ;)

Re: Laserlite Mini Projects *Nieuwe auspuff

Geplaatst: 04 jul 2012 12:10
door Laserlite
Jerremy schreef:Leuk project Laserlite ! Maar een C20XE met turbo parts is dan feitelijk toch gewoon een soort van C20LET zeg maar ?
Of had een C20LET nou het zelfde onderblok als een XEV ? Ik weet 't allemaal niet meer... ben ook niet echt in to the turbo's..
Mikeopel schreef:Mooi project.
Deze blijf ik wel volgen denk ik.
..'denk je'.. dus je weet 't nog niet zeker Mike ? :clown:

Klopt! Van de info die ik nu heb wordt het eigenlijk inderdaad een c20let. Want ze zeggen dat de nokkenassen van de xe beter is dan de let.
Voor de rest is eigenlijk alles gelijk, daarom rij ik straks eerst met een ecu en kabelboom van een xe. En die manuele boost controller is er zodat ik hem kan afstellen op 0.8 bar.

Maar dit alles is misschien wel goedkoper dan een c20let blok :wink: . Zag laatst een let blok staan met brandschade en daar is nu zelf 750 euro opgeboden en die is nog steeds niet verkocht, mensen zijn gek!

Ik wil proberen onder de 1000-1250 euro te blijven voor een leuke setup van ± 260-280pk.
- xe blok voor rond de 300-400
- boostcontroller + turbo injectoren + 4 drijfstangen + 4 zuigers + pakking (gratis) + inlaat hoedje + olie nippels gekocht voor 225 euro
- versnellingsbak prijs ???
- standaard intercooler 100-150 euro?
- KKK16 turbo 150 euro

Zal vast nog vele dingen vergeten haha. Dit is meer de hoofdlijnen, klein grut komt nog wel.

Alleen zit ik nog met de herkeuring, ik weet niet wat ze dalijk op gaan schrijven. Wordt het een c20XET of blijft het een C20xe of toch c20let?

Ga alle onderdelen rustig bij elkaar sparen, heeft geen haast. Alleen soms dan kriebelt het wel heel erg om alles snel te willen kopen haha! :clown:

Re: Laserlite Mini Projects *Nieuwe auspuff

Geplaatst: 04 jul 2012 13:18
door pascal1109
Vergeet de ECU niet ;)
Welke bak wil je gebruiken? Daarvan hangt de prijs af natuurlijk :P

RDW schrijft niets op, die backspacen alleen maar. Dus dan is je motorcode gewoon verdwenen.

Maar als je goedkoop wilt doen, moet je even met Mike praten ;)

Re: Laserlite Mini Projects *Nieuwe auspuff

Geplaatst: 04 jul 2012 14:16
door TurboTim
Dat is wel heel positief gerekend, maar ben benieuwd waar je uiteindelijk mee komt. altijd leuk die experimentele blokjes :P

Re: Laserlite Mini Projects *Nieuwe auspuff

Geplaatst: 04 jul 2012 14:41
door Laserlite
pascal1109 schreef:Vergeet de ECU niet ;)
Welke bak wil je gebruiken? Daarvan hangt de prijs af natuurlijk :P

RDW schrijft niets op, die backspacen alleen maar. Dus dan is je motorcode gewoon verdwenen.

Maar als je goedkoop wilt doen, moet je even met Mike praten ;)

Klopt ecu en kabelboom wordt in het begin nog gebruikt gemaakt van de xe, maar als ik ergens voor een leuk bedrag een let ecu kan vinden dan doe ik dat natuurlijk :mrgreen:

Versnellingsbak weet ik eigenlijk nog niet, misschien eerst een f20 en ooit is een f28. Eerst de spullen bij elkaar sprokkelen :hypocrite:

Owh dus eigenlijk is het gewoon netjes inbouwen en dan laten keuren 8) Alleen ben echt bang dat ze de GSI weglaten bij de herkeuring :(

Re: Laserlite Mini Projects *Nieuw projectje =D

Geplaatst: 04 jul 2012 14:44
door Laserlite
Foxs schreef:Dat is wel heel positief gerekend, maar ben benieuwd waar je uiteindelijk mee komt. altijd leuk die experimentele blokjes :P
Ja het is zeker een experimenteel blok, maar het kan goed en hard gaan. Heb ik meegemaakt met de auto van Heineken :worship: Ik kreeg toen even een blije bakkes in die wagen!


Maar we zullen zien waar we terechtkomen. Stel dat ik rond de 200-225 pk uitkom is dat ook heel leuk.
En kwa prijs hopelijk voor minder dan een losse let blok.

Re: Laserlite Mini Projects *Nieuwe auspuff

Geplaatst: 04 jul 2012 15:44
door Mikeopel
pascal1109 schreef:Vergeet de ECU niet ;)
Welke bak wil je gebruiken? Daarvan hangt de prijs af natuurlijk :P

RDW schrijft niets op, die backspacen alleen maar. Dus dan is je motorcode gewoon verdwenen.

Maar als je goedkoop wilt doen, moet je even met Mike praten ;)
idd kan bijna niet goedkoper :mrgreen: :mrgreen:

Re: Laserlite Mini Projects *Nieuwe auspuff

Geplaatst: 04 jul 2012 15:46
door Mikeopel
Laserlite schreef: ooit is een f28.
zal het niet doen. Geeft een hoop ellende, ik weet is leuk een 6 bak.
je kan beter zoeken naar een lange bak. wr bijv

Re: Laserlite Mini Projects *Nieuwe auspuff

Geplaatst: 04 jul 2012 16:44
door Laserlite
Mikeopel schreef:
Laserlite schreef: ooit is een f28.
zal het niet doen. Geeft een hoop ellende, ik weet is leuk een 6 bak.
je kan beter zoeken naar een lange bak. wr bijv

Nouja als ik met de f20 goed kan rijden waarom dan 450+ euro uitgeven aan een f28 :wink: En zoek maar eentje die nog goed is :mrgreen:
Dus voorlopig op zoek naar f20 en lekker daarmee cruisen

Maareh Mike, jij gaat dus een B204 inbouwen?

Re: Laserlite Projects. Building a c20xet =D

Geplaatst: 04 jul 2012 18:03
door pascal1109
Gewoon lange F18 doen ;)
GSi laten ze niet weg hoor, van je kenteken. Zolang jij het maar goed aangeeft.

Re: Laserlite Projects. Building a c20xet =D

Geplaatst: 04 jul 2012 19:22
door Haaye
Ben heel benieuwd hoe dit loopt!

Heb hier zelf ook wel eens aan zitten denken... Of c18xet lijkt me ook wel vet :mrgreen:

Re: Laserlite Projects. Building a c20xet =D

Geplaatst: 04 jul 2012 19:39
door The Undertaker
Haaye schreef:Ben heel benieuwd hoe dit loopt!

Heb hier zelf ook wel eens aan zitten denken... Of c18xet lijkt me ook wel vet :mrgreen:
Ik zeg DBilas :wink:

Dan ben je wel de man, origineel motorblok, 500.000km op de teller en 235pk (standaard dacht ik) 8)

Afbeelding

Re: Laserlite Projects. Building a c20xet =D

Geplaatst: 04 jul 2012 21:27
door Haaye
Dat is echt vet!!! Wat voor 1.8 ligt daar in dan?

Re: Laserlite Projects. Building a c20xet =D

Geplaatst: 04 jul 2012 21:35
door The Undertaker
Haaye schreef:Dat is echt vet!!! Wat voor 1.8 ligt daar in dan?
X18XE of Z18XE met Dbilas flowmaster, Flowtec inlaat (lexmaul style), turbosysteem.
Dikke shizzle dus.

Vraag: Wat ligt er onder jou motorkap???

Antwoord: Een 1.8-16V!

Reactie: O, ik een C20XE dus jij bent geen partij voor mij :wink:

Reactie terug: Bye bye

De ander:
Afbeelding

Re: Laserlite Projects. Building a c20xet =D

Geplaatst: 04 jul 2012 21:52
door Haaye
The Undertaker schreef:
Haaye schreef:Dat is echt vet!!! Wat voor 1.8 ligt daar in dan?
X18XE of Z18XE met Dbilas flowmaster, Flowtec inlaat (lexmaul style), turbosysteem.
Dikke shizzle dus.

Vraag: Wat ligt er onder jou motorkap???

Antwoord: Een 1.8-16V!

Reactie: O, ik een C20XE dus jij bent geen partij voor mij :wink:

Reactie terug: Bye bye

De ander:
Afbeelding

Haha! Meesterlijk!

Re: Laserlite Projects. Building a c20xet =D

Geplaatst: 04 jul 2012 21:56
door Haaye
Was laatst leuk toen ik een corrado 2.0 16v achter me aan had... Na de 100 liep ik al weg.. :shock:

Corrado: ''Ja maar die 2.0 16v die lopen gewoon hard!" Ik: '' Uhm nou dit is geen 2.0 :clown: Corrado:'' Ow... uhh wat ligt er dan in? Ik: '' Zon sloom ecotecje... 1.8.. Doei Corrado! :birthday:

Re: Laserlite Projects. Building a c20xet =D

Geplaatst: 04 jul 2012 22:48
door Mikeopel
The Undertaker schreef:
Haaye schreef:Ben heel benieuwd hoe dit loopt!

Heb hier zelf ook wel eens aan zitten denken... Of c18xet lijkt me ook wel vet :mrgreen:
Ik zeg DBilas :wink:
heb je ook DBilas Prijze :mrgreen:

Re: Laserlite Mini Projects *Nieuwe auspuff

Geplaatst: 04 jul 2012 23:04
door prs
Laserlite schreef:
Jerremy schreef:Leuk project Laserlite ! Maar een C20XE met turbo parts is dan feitelijk toch gewoon een soort van C20LET zeg maar ?
Of had een C20LET nou het zelfde onderblok als een XEV ? Ik weet 't allemaal niet meer... ben ook niet echt in to the turbo's..
Mikeopel schreef:Mooi project.
Deze blijf ik wel volgen denk ik.
..'denk je'.. dus je weet 't nog niet zeker Mike ? :clown:

Klopt! Van de info die ik nu heb wordt het eigenlijk inderdaad een c20let. Want ze zeggen dat de nokkenassen van de xe beter is dan de let.
Voor de rest is eigenlijk alles gelijk, daarom rij ik straks eerst met een ecu en kabelboom van een xe. En die manuele boost controller is er zodat ik hem kan afstellen op 0.8 bar.

Maar dit alles is misschien wel goedkoper dan een c20let blok :wink: . Zag laatst een let blok staan met brandschade en daar is nu zelf 750 euro opgeboden en die is nog steeds niet verkocht, mensen zijn gek!

Ik wil proberen onder de 1000-1250 euro te blijven voor een leuke setup van ± 260-280pk.
- xe blok voor rond de 300-400
- boostcontroller + turbo injectoren + 4 drijfstangen + 4 zuigers + pakking (gratis) + inlaat hoedje + olie nippels gekocht voor 225 euro
- versnellingsbak prijs ???
- standaard intercooler 100-150 euro?
- KKK16 turbo 150 euro

Zal vast nog vele dingen vergeten haha. Dit is meer de hoofdlijnen, klein grut komt nog wel.

Alleen zit ik nog met de herkeuring, ik weet niet wat ze dalijk op gaan schrijven. Wordt het een c20XET of blijft het een C20xe of toch c20let?

Ga alle onderdelen rustig bij elkaar sparen, heeft geen haast. Alleen soms dan kriebelt het wel heel erg om alles snel te willen kopen haha! :clown:
ik denk dat je alles toch iets te rooskleurig inschat.. al die kleine dingetjes kosten nog klauwen vol met geld! koop een complete turbomotor in de uk en je bent zeker te weten goedkoper uit als op deze manier..

1- een standaard intercooler is al krap aan voor een orginele c20let. met een gekietelde let krijg je een veeeeeelste hoge inlaat temperatuur.
goedkope optie: tx autosport of frontera ic maar dan moet je weer een andere radiateur. vergeet ook niet dat je helemaal leegloopt op silicone slangen. reken hier dus al maar 2/300 euro extra voor(minimaal)

2- volgens mij kan een c20xe ecu niet met drukvulling omgaan. dus je zult een c20let ecu nodig hebben. voor minder als 100 euro vind je die ook niet.

3- je zuigers hebben nieuwe zuiger/olieschraapveren nodig want zo monteren is geheid een oliezuiper. daarna moet je ook nog is honen en een gat in het onderblok voor je olieretour. veren kosten al 7 a 8 tientjes en honen en boren/tappen zeker net zoveel. dus ook al weer +160 euro. en dan is het nog maar te hopen dat je krukas/hoofdlagerschalen goed zijn(bij veel xe's zijn deze dus versleten)

4 je orginele 16v koppeling kan een orginele let wel houden maar maar als je wat meer nm's gaat maken, dan slipt ie. dus een andere koppeling.. goedkoopste optie: omp= +300 euro of een f28 bak met orginele let koppeling, dan ben je nog duurder uit.

5 je kkk16 heeft nog een downpipe nodig, die zijn meestal ook niet gratis. daarbij moet je met 250+pk toch wel aan een 63mm pijp gaan denken.

6 ik vergeet nog 1001 dingen op te noemen die jij vergeet, maar een xe naar turbo ombouw is alleen intressant als
a: je turbo motor kapoet is gelopen, en je dus alles hebt liggen
b: je gesmede zuigers,stalen drijfstangen en een upgrade turbo gaat plaatsen

als je dit zo erbij opteld, dan kom je al gauw aan de prijs van een 2ehands geupgrade turbo motor.. :hypocrite: