Pagina 7 van 19

Re: felix astra'tje

Geplaatst: 26 apr 2012 23:22
door GSI Racer
zijn die buizen al op maat dan?

Re: felix astra'tje

Geplaatst: 26 apr 2012 23:31
door Mikeopel
slijptol en een meet lint wel :mrgreen:

Re: felix astra'tje

Geplaatst: 26 apr 2012 23:40
door GSI Racer
haha, nee ik dacht dat de kooi al op maat gebogen was e.d
dan zie ik er van af.
of wil je ze even buigen? :shutup:

Re: felix astra'tje

Geplaatst: 27 apr 2012 08:13
door felix
http://www.stroevemotorsport.nl/Rolkooi ... h-astra+f/" onclick="window.open(this.href);return false;

Heb voorlopig deze genomen
http://www.stroevemotorsport.nl/Rolkooi ... Rolkooien/" onclick="window.open(this.href);return false;

Mss later een gepolierde, deze kan ik dan in me andere astra bouwen.
Wou eerst es kijken wat de pasvormen enz zijn.

Re: felix astra'tje

Geplaatst: 27 apr 2012 14:45
door .:johan:.
Goede keuze felix,

alu is mooi maar, minder stevig :mrgreen:

Re: felix astra'tje

Geplaatst: 27 apr 2012 15:07
door Mikeopel
maar wel zwarder

Re: felix astra'tje

Geplaatst: 27 apr 2012 18:43
door GSI Racer
voor de mijne leek me deze wel leuk:

http://www.stroevemotorsport.nl/Rolkooi ... Rolkooien/" onclick="window.open(this.href);return false;

ook meteen de duurste weer :|

voor op de weg maakt het eigenlijk niet veel uit, staal of alu.

op het circuit is staal beter.
staal buigt, alu scheurt/breekt af.
en dat is het laatste wat je wilt, als je over de kop zou gaan.

wegligging wordt wel een stuk beter :wink:

Re: felix astra'tje

Geplaatst: 27 apr 2012 22:15
door felix
Heb vroeger nog een volledige gehad in alu, met aan de deuren ook een buis (lastig om in te stappen)
was eentje uit rally-wagen geschroefd.
Een volledig moet ik nooit meer hebben voor wagen op baan, je moet ergens de lijn trekken.
Doe het voor 90% voor de looks, hopelijk heb ik hem nooit echt nodig :D

Re: felix astra'tje

Geplaatst: 28 apr 2012 00:54
door The Undertaker
GSI Racer schreef:voor de mijne leek me deze wel leuk:

http://www.stroevemotorsport.nl/Rolkooi ... Rolkooien/" onclick="window.open(this.href);return false;

ook meteen de duurste weer :|

voor op de weg maakt het eigenlijk niet veel uit, staal of alu.

op het circuit is staal beter.
staal buigt, alu scheurt/breekt af.
en dat is het laatste wat je wilt, als je over de kop zou gaan.

wegligging wordt wel een stuk beter :wink:
Duur maar wel één van de meest verkochte

Re: felix astra'tje

Geplaatst: 28 apr 2012 22:57
door Bart(astra)
Als je hem maar wel gewoon vast schroeft.


Op Racewars zag ik er een die hem met wat parkers had vast gezet. tegen het rammelen waarschijnlijk :lol: :shock: :roll:

Re: felix astra'tje

Geplaatst: 28 apr 2012 22:59
door GSI Racer
haha. plaats dan geen kooi :shock:

ik ga een in de auto laten lassen als het zover is :wink:

Re: felix astra'tje

Geplaatst: 29 apr 2012 18:18
door felix
Hij zal geschroefd worden hoor.

Tenminste als de astra zal blijven denk eraan hem te verkopen.
Indien er interesse is, pm maar, is wel zonder interieur is al verkocht!
Heb geen prijs in gedachten, dus zal bieden zijn...

Re: felix astra'tje

Geplaatst: 02 mei 2012 17:38
door felix
whoehoew, normaal is maandag de rolkooi hier.

Was enorm druk bij wiechers omdat ze veel rolkooien moesten maken voor de rally en dat heeft voorrang (begrijpelijk)

interieur wordt deze maand ook nog opghaald.
velgen zijn normaal ook verkocht (ben ze nu echt beugezien)
mss dat ik terwijl ook ombouw naar 5-gaats en beter remsysteem, en dan pas nieuwe velgen zoek.
enkel heb ik beetje schrik van de achterkant, is die makkelijk om te bouwen naar 5 gaats?

En dan is de grote vraag wat ik met de astra zal aanvangen, maar het komt goed...

Re: felix astra'tje

Geplaatst: 02 mei 2012 18:09
door Mikeopel
jah hoor je zoekt een achteras van een Saab 900ng 91/96 ong die haal je der af en zet hem er op.

plug en play,
o ja en als je geluk heb. heb je gelijk dubbele stabalisatiestangen :mrgreen:

Re: felix astra'tje

Geplaatst: 02 mei 2012 18:33
door GSI Racer
het kan nog gemakkelijker.

gewoon Vectra 5 gaats (of Saab) naven op de sloop halen.
zijn 4 torx bouten, dan valt de complete naaf er zo af :wink:

Re: felix astra'tje

Geplaatst: 02 mei 2012 21:00
door felix
okey!!

dan zal ik daar es zoeken.

Nieuw zal dit wel een aardige duid kosten zeker?

Re: felix astra'tje

Geplaatst: 02 mei 2012 21:07
door The Undertaker
5-gaats naven scoren op ebay.de.

Ter vergelijk: achter kosten ze bij de dealer rond de 470euro (astra G 5-gaats), op ebay.de heb je ze voor 60euro. Als ze dan een kwart van de levensduur van OEM naven meegaan dan ben je nog steeds goedkoper uit.

Re: felix astra'tje

Geplaatst: 02 mei 2012 21:30
door GSI Racer
dat zal ik onthouden Robert!
mochten die van mij eens aan vervanging toe zijn :wink:

dat ze hier belachelijk duur waren wist ik

Re: felix astra'tje

Geplaatst: 02 mei 2012 21:33
door The Undertaker
http://www.ebay.de/itm/RADLAGER-RADNABE ... 5ae6817e7c

met de kanttekening dat deze 45 euro per stuk zijn :wink:

Re: felix astra'tje

Geplaatst: 02 mei 2012 21:41
door GSI Racer
wtf das echt geen geld!! :shock:

Re: felix astra'tje

Geplaatst: 02 mei 2012 21:54
door The Undertaker
GSI Racer schreef:wtf das echt geen geld!! :shock:
Hij kan 10x kapot gaan en dan ben je nog steeds goedkoper uit dan OEM :mrgreen:

Re: felix astra'tje

Geplaatst: 02 mei 2012 23:35
door GSI Racer
indd.
en die zullen echt wel langer mee gaan dan een jaartje :wink:

Re: felix astra'tje

Geplaatst: 03 mei 2012 07:41
door felix
Ja idd, waar zou het verschil dan zitten met OEM?

Denk dat ik zo'n setje ga bestellen.
Terwijl ook es zoeken naar de voorste naven om erin te persen.

Kan ik dan voorlopig nog originele remmerij behouden of moet ik ook al voor turbo/V6 remmen kijken?
Zit vooral ermee in om de klauwen te vinden, hier is dat nogal dun gezaaid...

Re: felix astra'tje

Geplaatst: 03 mei 2012 20:28
door GSI Racer
als je omgebouwd hebt naar 5 gaats, kun je de standaard remmen niet meer gebruiken (4 gaats schijven he)

Re: felix astra'tje

Geplaatst: 03 mei 2012 22:14
door Bart(astra)
of je zou je schijven moeten laten omboren