Pagina 7 van 10

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 18 apr 2010 23:30
door ASTRA LA VISTA
raymond schreef:nou gisteren met een c20ne achter matt aan gereden maar een c20ne is echt wel langzamer als een c20xe hoor
ik zei dat ik een corsa b gsi 1.6 16v wegrij , niet een C20XE :mrgreen:

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 19 apr 2010 21:54
door Peter_89
Niet f*cken met een 1.6 16v :mrgreen:

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 27 apr 2010 18:45
door Erwin_dude
doe je ook niet,

geloof er geen bal van nu 2 gereden maar niet vooruut te branden

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 10 mei 2010 17:50
door ASTRA LA VISTA
Corsa GSI geen kans :)
kom maar testen Erwin als j meent van wel :)
Of kom met joun 8V na onder :P

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 15 mei 2010 19:36
door Erwin_dude
jonguh ga lekker poep praten met je 8klepper, traagste blok wat er ooit in een gsi gebouwt is dus lul lekker een eind verder

corsa is ten eerste lichter en ten 2de feller met een 16v derin

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 17 mei 2010 10:39
door parma
8v is wel trager maar betrouwbaarder ;)

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 17 mei 2010 15:03
door Tim82
Dat betrouwbaarheidsargument moet ook eens stoppen :P Alsof een C20XE ónbetrouwbaar is. Die motor is bijna onverwoestbaar.

Wel fijn dat de kleppen van een C20NE vrij lopen bij een breuk van de distributie-riem, maarja hoe vaak gebeurt dat nou.. Gewoon op tijd die riem vervangen.

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 17 mei 2010 21:48
door gsipiloot
Tim82 schreef:Dat betrouwbaarheidsargument moet ook eens stoppen :P Alsof een C20XE ónbetrouwbaar is. Die motor is bijna onverwoestbaar.

Wel fijn dat de kleppen van een C20NE vrij lopen bij een breuk van de distributie-riem, maarja hoe vaak gebeurt dat nou.. Gewoon op tijd die riem vervangen.

amen!!!

k heb 4 gsi's met c20xe motors gereden en 1 c20ne mag je 1x raden welke kapot ging.......

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 18 mei 2010 00:44
door Trompie
Ik vind het wel weer een beetje een zielige discussie!

Deze jongeman denkt gewoon dat hij een hele bijzondere c20ne heeft!
Laat die jongen dat nu fijn denken!

Zo kwam er eens een jongen met een astra 1.6 8v een onderdeel halen voor zijn auto.
Volgens hem had zijn auto dankzij het open luchtfilter, ander spruitstuk en chip ong 150 pk.
Naja, ik haal me schouders op! Zulke mensen krijg je anders eindeloze discussies mee!

C20ne is opzich best leuk mee te rijden, maar niet te vergelijken met een c20xe!

Maar wees nou eerlijk! Zo zelfverzekerd ben je ook niet meer met een C20xe! Er is zoveel meer dat gewoon sneller is!!!

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 18 mei 2010 08:25
door RedBill
C20NE is een beresterke motor, die een aanzienlijk betere karakteristiek heeft voor een taaie auto dan een C18XE of een C20XE. Je kunt er als geen ander een caravan mee sleuren, of met een volle auto vanuit laag toerental mee wegtrekken. Ten opzichte van de Golf 3 GTi 8V was de GSi 8V ook sneller en elastischer.

Feit blijft alleen wel dat je een GSi niet zo snel als trekauto koopt. Dus voor een GSi is een C20XE gewoon een betere motor, die past beter bij de bedoeling van de auto. Maakt dat de C20NE slecht? Nee, totaal niet. Is een C20NE traag? Nee, ook dat niet voor de maatstaven van zijn tijd. Maar dat geldt ook voor de C20XE, voor de maatstaven van zijn tijd het beste blok in zijn klasse. Nu? Nu wordt je aan alle kanten voorbij gereden door alles wat TSI, of TDI op z'n badges heeft staan.

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 19 mei 2010 22:18
door gsipiloot
tja billie ook daar heb je een goed punt

daarom heb ik nu voor een let gekozen omdat ik de tdi'tjes nie meer bij kon houden met mn c20xe en een let is onderhoudsgevoeliger als een c20xe of een c20ne

maar bij normaal gebruik (netjes warm rijden alvorens te vlammen) en fatsoenlijk onderhoud kan er aan al deze blokken nie al te veel kapot

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 20 mei 2010 02:22
door ASTRA LA VISTA
Ik verglijk hier geen C20NE vs C20XE
C20XE = 150 PS dus de moter met meer Vermogen.

Corsa b GSI & 205 gti 1.9 kat zijn niet sneller als mijn Ne :) heb het vaker getest
Dus zo traag is een Ne dus ook niet :)

even ontoppic

Als de middendemper weg is
verlies je dan veel tegendruk wat nadelig dan is :)?
middendemper is gort en ik heb nog een demperlooze uitlaat hier liggen :)

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 20 mei 2010 06:38
door The Undertaker
ASTRA LA VISTA schreef:Als de middendemper weg is
verlies je dan veel tegendruk wat nadelig dan is :)?
middendemper is gort en ik heb nog een demperlooze uitlaat hier liggen :)
En na 1 week plaats je hem weer omdat je gek wordt van het gebrul bij 120km/u. Maat van mij heeft een Corsa A GSI gehad met drukpijp en alleen een einddemper. Geluid is prachtig maar na 1 week was hij er helemaal klaar mee om nog maar te zwijgen van de woonwijk waar hij toen woonde :shutup: :shutup:

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 20 mei 2010 07:26
door gurdi
The Undertaker schreef:
ASTRA LA VISTA schreef:waar hij toen woonde
zegt gnoeg

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 20 mei 2010 07:45
door The Undertaker
gurdi schreef:
The Undertaker schreef:
ASTRA LA VISTA schreef:waar hij toen woonde
zegt gnoeg
Nee, hij is jaren later pas het huis uit gegaan :lol: . Maar ik hoorde hem wel 10 straten verder op aankomen.

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 20 mei 2010 08:09
door RedBill
ASTRA LA VISTA schreef:Corsa b GSI & 205 gti 1.9 kat zijn niet sneller als mijn Ne :) heb het vaker getest
Dus zo traag is een Ne dus ook niet :)
Die 205jes zijn toch bloedsnel, of zit er zo veel onderscheid tussen de 1.9 met en zonder kat? Die dingen hebben met kat 122 pk op 850 kg, met wel en aanzienlijk lager koppel (150 Nm vs. 170 voor de C20NE).

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 20 mei 2010 09:14
door parma
een 205gti 1.9 eruit rijden met een NE --> No way

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 20 mei 2010 11:16
door Trompie
ASTRA LA VISTA schreef:Ik verglijk hier geen C20NE vs C20XE
C20XE = 150 PS dus de moter met meer Vermogen.

Corsa b GSI & 205 gti 1.9 kat zijn niet sneller als mijn Ne :) heb het vaker getest
Dus zo traag is een Ne dus ook niet :)

even ontoppic

Als de middendemper weg is
verlies je dan veel tegendruk wat nadelig dan is :)?
middendemper is gort en ik heb nog een demperlooze uitlaat hier liggen :)
Tegendruk hoef je geen rekening mee te houden! Hoe minder druk hoe beter! Maar zoals hier al meer mensen zeggen! Ik heb het ook gehad en op een gegeven moment wordt je het flink zat!

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 20 mei 2010 19:37
door ASTRA LA VISTA
wat no way???
ik heb het 3x getest met 2 verschillende 205´s en rijders.
Heb jij het getest parma??? Denk het niet hihi :)

205 kat is stukke langzamer dan de oude versie :) en dat komt niet door alleen 8 pk

Heb zelf bij Peugeot gewerkt 3 jaar...
205 gti kat is stukke trager dan de eerste 205 gti
Peugeot freaks weten het ;)

Thnx voor de tip met de middendemper buddys :mrgreen: :mrgreen:

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 21 mei 2010 09:30
door parma
de gti 1.9 gaat in 7.6 sec naar de100
astra gsi 16v in 7.9
de 8v in 9.5

Super ding jouw 8v :worship:

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 21 mei 2010 10:30
door gurdi
is die tijd niet van zonder kat?

en ik kon zo een 205 gti met kat ook gewoon bijhouden met mijn c20ne.
en toen was ik nog niet eens een goede bestuurder.

en met nu met c20xe rijd ik hem weg.

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 21 mei 2010 12:31
door Peter_89
De 205 zonder kat heeft toch 130 pk. en die met kat 122?? Maakt dat dan zoveel uit die 8 pk?

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 21 mei 2010 12:55
door gurdi
ik denk dat jij ook wel weet dat het niet alleen om pk's draait?
zelfde als bijvoorbeeld de c20xe en 20xe

en weet niet of er inderdaad zoveel verschil tussen zit,
ik weet alleen dat ik hem eruit rijdt.
en die pk's zijn bij fabrieks staat wie weet hoeveel er al af zijn?

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 21 mei 2010 17:23
door oenatje
parma schreef:de gti 1.9 gaat in 7.6 sec naar de100
astra gsi 16v in 7.9
de 8v in 9.5

:
dat is de theorie en niet de praktijk.

Re: C20NE Power !!! technische vragen , tuning spullen , enz.

Geplaatst: 22 mei 2010 23:58
door EKadett
ha, en dan kom ik aan met mijn kadett 1.4i en boek ik jullie allemaal eruit omdat mijn stappenmotor het niet doet :lurk: :mrgreen:
gooi er gelijk een LET erin en ben je klaar met dit gezijk!
Astra la vista, ik pak nog een biertje :shutup: