Pagina 7 van 31

Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 28-02-'11)

Geplaatst: 04 mar 2011 17:10
door RedBill
Zow, ben ik even ternauwernood ontsnapt aan heel erg veel ellende.
In November heeft mijn auto een grote beurt gehad, inclusief distributie. Wat hadden ze nou gedaan bij de dealer: de verkeerde waterpomp besteld en erop gezet, dat wil zeggen de pomp voor de distributie met rechte vertanding. Ik heb een ditributie met ronde vertanding. (Zie archieffoto)

Afbeelding

Nu had ik al wat gekke geluiden gehoord en ik had sowieso morgen mijn distributiekap willen loshalen om te kijken, maar nu kwam de dealer er dus gelukkig zelf achter toen ze het blok hoorden lopen.

Op hun kosten dus een nieuwe distributieriem en waterpomp erop, voordat het blok in de soep was gelopen.

Verder is de as weer vervangen, nieuwe ABS sensor erop, dus alles werkt weer zoals het hoort :-) WJ weer blij.

Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 28-02-'11)

Geplaatst: 05 mar 2011 12:16
door RedBill
Haaye schreef:Stel je voor, je was te laat geweest. Wie is dan verantwoordelijk voor de schade? Dealer toch?
In principe wel, maar of zij de volledige kosten voor hun rekening zouden hebben willen nemen betwijfel ik. Ik ben bang dat het ondanks mijn goede relatie met de dealer toch een getouwtrek was geworden. Ben dus blij dat het niet gecrashed is. Nu waren ze gelukkig heel eerlijk over wat er aan de hand was.

Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 28-02-'11)

Geplaatst: 10 apr 2011 16:46
door RedBill
Zow, gisteren was het weer eindelijk goed genoeg om naar buiten te gaan en aan de slag te gaan met het inbouwen van het hemeltje dat ik al sinds oktober vorig jaar had liggen. Reden dat het hemeltje vervangen moest worden is dat de stof nog verder begon los te laten dan eerder al het geval was geweest. Dit was niet meer met naald en draad te fixen.

Afbeelding

Vooral boven de achterbank is het met vochtig weer echt een drama. Je ziet em hier al wel een beetje hangen.

Afbeelding

Dan moet dus één voor één alles wat het hemeltje op z'n plek houdt losgeschroefd worden.

Zonnekleppen,

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

bediening van het dakraam,

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

rubber rond het dakraam,

Afbeelding

bekleding rond de b-stijl en de achterste bekleding aan de bovenzijde.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Als je dan de oude en de nieuwe naast elkaar legt zie je toch een licht verschil. Hmmm... goeie zet dus.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Nieuwe hemel weer de auto in. Let op, dit kan alleen via de achterklep.

Afbeelding

Wat passen en meten...

Afbeelding

Afbeelding

Tja als je dan zo'n mooi schoon hemeltje ziet, dan denk je natuurlijk: laat ik de bekleding ook maar even schoonmaken. Het verschil dat dat tot gevolg had, had ik echt nooit verwacht. Met een beetje Cif en een nagelborsteltje werd het me toch een partij schoon!

Afbeelding

Afbeelding

Dus gelijk alle lichte interieurdelen gedaan, en op de bekleding van het schuifdakje na ziet het er vanaf raamniveau in mijn auto echt weer uit alsof de wagen splinternieuw is!

Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 10-04-'11)

Geplaatst: 11 sep 2011 22:55
door RedBill
Zow het is hoognodig dat hier weer een update komt maar ik ben echt even te druk met andere dingen om foto's te uploaden en een verhaaltje te schrijven. Komt snel verbetering in hoop ik. Want al wel weer wat ontwikkelingen (leuke en minder leuke).

Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 10-04-'11)

Geplaatst: 01 nov 2011 19:57
door RedBill
RedBill schreef:Zow het is hoognodig dat hier weer een update komt maar ik ben echt even te druk met andere dingen om foto's te uploaden en een verhaaltje te schrijven. Komt snel verbetering in hoop ik. Want al wel weer wat ontwikkelingen (leuke en minder leuke).
Nou, daar istie dan eindelijk, de update.
Het was eerder in het algemene forum dat ik schreef: Gisteren ben ik met mijn vriendin vanuit de Italiaanse Dolomieten naar Praag gereden. Een rit van 670 kilometer. De GSi had zich tot nog toe goed gehouden en de 973 kilometer van Ede naar Toblach zonder enig probleem afgelegd. Wel hoorde ik af en toe een licht geratel wat ik niet helemaal kon thuisbrengen. Topsnelheid (GPS) op de Autobahn: 211 km/h. Voor een C20XE met F16 bak niet gek!

In de Dolomieten zelf ook nog ongeveer 400 kilometer afgelegd met alle uitstapjes die we gemaakt hebben. (Foto's volgen).

Gisteren dus naar Praag, via Innsbruck en Munchen Top: 221 op de GPS, iets geholpen door een lichte afdaling. Bij de Duits-Tsjechische grens aangekomen hoorde ik bij het sturen onaangename geluiden, en het sturen ging wat stoteriger dan normaal. Ik met draaiende motor onder de kap kijken, zie ik de as van mijn stuurbekrachtigingspomp akelig axiaal heen en weer gaan. Das niet goed. Vervolgens de motor uitgezet, loopt er ineens een plas olie onder mijn wagen vandaan. Dus mijn vriendin en ik snel deppen. Toen de olie op was stopte het lekken en heb ik eerst maar getankt. Ik bedacht me dat ANWB bellen geen nut heeft omdat ik geen vervangend vervoer service heb in het buitenland. De pomp zouden ze ook niet fixen, dus ik zou sowieso niet in Praag aankomen in dat geval, terwijl het hotel al geboekt was. Na het tanken de auto maar eens even op een ruime plek opgesteld.

Ik prees mezelf gelukkig dat ik het oude type distributie heb. Twee aparte riemen voor stuurbekrachtiging en dynamo. Nu kon ik namelijk gewoon de V-snaar van de pomp verwijderen. Dan maar zonder bekrachtiging rijden. Deden ze vroeger ook, dus moet ik het ook kunnen :-).

De vriendin gevraagd om toch vooral foto's te maken (dat is leuk voor het forum, zo dacht ik nog), dus zo gezegd, zo gedaan. Waren we 20 minuten later weer onderweg. 40 kilometer na de grens vroeg ik me af: waar hebben we de camera eigenlijk gelaten? Scheiße, die ligt daar waarschijnlijk nog in het gras. De afweging gemaakt of teruggaan nog de moeite waard zou zijn. Niet, zo stelden we vast. De foto's van Italië stonden voor het grootste deel al op de laptop, dus we mistten alleen het laatste deel van de vrijdag en de foto's die we die zaterdag hadden gemaakt. Waaronder dus de foto's die voor jullie bedoeld waren. Sorry guys!

Nu dus in Praag en straks (dinsdag of woensdag) zonder bekrachtiging de 829 kilometer naar huis rijden.
Nadat we thuis waren gekomen zonder stuurbekrachtiging is de auto later die week naar Doetinchem gegaan waar er een gereviseerde SBK-pomp op is gezet. Weer een onderdeel dat lang mee kan. Het mooie was dat ik na een aantal weken een brief kreeg van de RDW. Er was iemand in België die mijn adresgegevens opvroeg. Reden? Ze hadden mijn camera gevonden en wilden die terug sturen. Na het uitwisselen van de adressen kwam niet al te lang daarna een pakketje via de post met mijn camera en een briefje waarin de vinder aangaf dat het niet heel moeilijk was geweest om de eigenaar te achterhalen gezien het aantal foto's van de auto dat erop stond.

Hierdoor dus ook foto's van de panne in Tsjechië:

In eerste instantie, naast de benzinepomp. Daar al een dikke plas opgeruimd met doekjes.
Afbeelding

Naar een wat rustige plek gereden elders op die parkeerplaats. Weer een plas moeten opruimen en daarna het wiel losgehaald.
Afbeelding

Afbeelding

V-snaar van de SBK ontspannen...
Afbeelding

...en verwijderen.
Afbeelding

Zoals al geschreven later veilig in Praag aangekomen en weer thuis.

Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 10-04-'11)

Geplaatst: 01 nov 2011 20:00
door RedBill
Toen kwam de Corsa en kon de GSi de garagebox in, met 407.XXX kilometer op de teller.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 1-11-'11)

Geplaatst: 01 nov 2011 21:13
door RedBill
Intussen ben ik ook bij een plaatwerker geweest om de wagen weer helemaal strak te gaan maken.
Wat mankeert er op dit moment aan:
- Dorpels zijn aan vervanging toe (Nieuwe al geruime tijd op voorraad liggen
- Roestontwikkeling aan de motorkap
- Roestplekje langs één van de wielkastranden
- Verscheidene deukjes (parkeerschade etc)
- Rechter voorscherm aan vervanging toe nadat de wagen een keer van een krik is gemieterd. (Stom natuurlijk).

Daarnaast moet ik nog vier nieuwe zomerbanden hebben, want de huidige zijn APK afkeur (en dat is er op de Ring niet beter op geworden).

Drie weken geleden haalde ik de wagen uit de garagebox voor een ritje naar België om wat jongeren naar de Ardennen te brengen. Wilde ik m'n kachel op de warme stand zetten, weigert de knop en gaat er iets mis in het mechanisme. Dat was dus fris de hele weg.

Vorige week zaterdag naar de sloop geweest, zaterdag maar even aan de slag om dit te fixen, en nog wat kleine puntjes, voordat ie de 18e voor de keuring weg gaat:

Bowdenkabel voor de klep warm/koud
Afbeelding

Gelijk maar de hele unit meegenomen om te kijken of ik de vierstanden modificatie eenvoudig zou kunnen inbouwen.
Afbeelding

Owja, die was ook nog afgebroken op het ritje naar de Ardennen.
Afbeelding

Gelijk maar even twee andere gescoord op de sloop. Viel nog niet mee, ze waren bijna allemaal al weg uit de corsa's tigra's en Astra's.
Afbeelding

Nou, daar ging ie dan, hele middenconsole verwijderen:
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Wat bleek: het nokje wat in de geleide viel was omgebogen en uit de geleide geschoten. Kennelijk had Opel dit euvel gedurende de levensduur van de Astra al door, want uit de sloopauto had ik een gemodificeerde versie, die een schuin steuntje aan het nokje had, om het ombuigen tegen te gaan.

Afbeelding

Master @ work
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Tijdens de hele exercitie kwam ik erachter dat de stekker voor de aansluiting van mijn blowerschakelaar anders was dan bij de vierstandenblowerschakelaar. Ik heb toen besloten om die nu nog maar niet in te bouwen. Dat zou me veel te veel werk kosten, en met een beetje pech zou die het dan bij de keuring niet doen, waardoor afkeur zou volgen. Daar had ik geen zin in.

Later alles weer in elkaar gebouwd, zet ik de wagen op contact en wat denk je: twee lampjes kapot. Binnenkort de radio er dus maar even weer uit en nieuwe lampjes erin.

De 18e dus de keuring, inclusief revisie van het handremmechanisme, in de trommels. Die is echt gaar bij mij. Doet helemaal (OK, nagenoeg) niets.

Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 1-11-'11)

Geplaatst: 01 nov 2011 21:26
door KevTech
Volgens mij had een 4 standen stekker ook gelijk bedrading voor de verlichting er in zitten.
Maar lekker bezig zo! :wink:

Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 1-11-'11)

Geplaatst: 01 nov 2011 21:33
door The Undertaker
Gaaf dat je die camera terug hebt!! Er zijn nog mensen met een goed hart!.

Verder weer lekker bezig geweest, wel zonde dat hij weer roest bij de wielkastrand.

Komende updates zien er goed uit. Jouw GSI is echt een plaatje zeker gezien de km stand :worship:
(ik weet ook dat er al wat overgespoten is, maar gewoon het geheel voor de +400.000km :worship: )

Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 1-11-'11)

Geplaatst: 01 nov 2011 21:37
door oenatje
Afbeelding

die rechtse is een hele goeie, die heeft namelijk zo'n metalen klipje erin, die breken zomaar niet. de linkse heeft dat niet zo te zien

Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 1-11-'11)

Geplaatst: 01 nov 2011 22:03
door Laagvlieger
Mooie update! Keep them rollin'!!!!!

Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 1-11-'11)

Geplaatst: 01 nov 2011 22:18
door Laserlite
The Undertaker schreef:Gaaf dat je die camera terug hebt!! Er zijn nog mensen met een goed hart!.
Dit wilde ik net gaan zeggen! Maar goed bezig man :worship:

Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 1-11-'11)

Geplaatst: 01 nov 2011 22:59
door pascal1109
Zeer nette mensen!

Aan de foto's te zien erg leuk dat je de camera weer terug hebt.
En middagje klussen is ook altijd wel leuk toch :D

APK gaat vast goedkomen toch?

Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 1-11-'11)

Geplaatst: 01 nov 2011 23:43
door Haaye
Goed bezig W-J!

Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 1-11-'11)

Geplaatst: 02 nov 2011 08:52
door Bart(astra)
leuke repo

Gaaf dat je camera weer terecht is :speed:

Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 1-11-'11)

Geplaatst: 03 nov 2011 22:27
door Jurgen
1 voordeel aan die klusjes aan het dasboard, je kunt er altijd lekker bij zitten :mrgreen:

Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 1-11-'11)

Geplaatst: 24 nov 2011 23:06
door RedBill
Morgen weer de dag van de waarheid: de keuring...

Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 1-11-'11)

Geplaatst: 25 nov 2011 00:30
door just_nll
Gaat zeker wel goed komen :wink:

Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 1-11-'11)

Geplaatst: 25 nov 2011 03:44
door pluggie
oenatje schreef:Afbeelding

die rechtse is een hele goeie, die heeft namelijk zo'n metalen klipje erin, die breken zomaar niet. de linkse heeft dat niet zo te zien
Dan moet die met dat klipje rechts, want daar zit vaak zo'n ding genaamd 'mevrouw'.

Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 1-11-'11)

Geplaatst: 25 nov 2011 09:07
door RedBill
pluggie schreef:
oenatje schreef:Afbeelding

die rechtse is een hele goeie, die heeft namelijk zo'n metalen klipje erin, die breken zomaar niet. de linkse heeft dat niet zo te zien
Dan moet die met dat klipje rechts, want daar zit vaak zo'n ding genaamd 'mevrouw'.
Klopt :-)

Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 1-11-'11)

Geplaatst: 25 nov 2011 11:13
door RedBill
Hmmm... Nog niet goedgekeurd. Roest aan de dorpels toch te ver gevorderd. Nu de vraag wat ik ga doen. Schorsen of nu al laten fixen.

Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 1-11-'11)

Geplaatst: 25 nov 2011 13:15
door The Undertaker
Dat is minder :|

Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 1-11-'11)

Geplaatst: 25 nov 2011 13:36
door pascal1109
Balen.
Waarom zou je nieuwe dorpels uit willen stellen? Je hebt ze in ieder geval nog liggen als ik me goed herinner?

Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 1-11-'11)

Geplaatst: 25 nov 2011 15:10
door The Undertaker
Er zit natuurlijk ook een financiel plaatje aan, en ik meen dat WJ ook nog wat andere zaken in zijn hoofd had voor de GSI. (voorscherm en front).

Als je er van de winter niet mee gaat rijden zou ik er mee wachten tot het voorjaar en hem schorsen. Enige probleem is dan om de auto ongekeurd bij de plaatwerker te krijgen.

Re: RedBill's GSi - Complete Story (Update 1-11-'11)

Geplaatst: 26 nov 2011 20:43
door RedBill
Terecht afgekeurd trouwens. Ik denk dat dat vorig jaar ook al wel had gekund...

Afbeelding