Pagina 58 van 79

Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)

Geplaatst: 20 mar 2012 22:23
door Readonly
is het niet handiger de kop er af te halen en de 3 zuigers er uit te halen
dan kun je zien of de veren vast zitten
voordat je heel de bende er uit rukt en dat het toch wat anders is

Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)

Geplaatst: 20 mar 2012 22:25
door Bart(astra)
Raymond schreef:is het niet handiger de kop er af te halen en de 3 zuigers er uit te halen
dan kun je zien of de veren vast zitten
voordat je heel de bende er uit rukt en dat het toch wat anders is

Dat is een optie ja :wink:

Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)

Geplaatst: 25 mar 2012 16:51
door Bart(astra)
Ben van het weekend wat verder gaan kijken, en discussiëren op een Duits forum.

Ten eerste (wat Marcel ook al zei) zijn de compressiewaarden op zich zo slecht nog niet. Het is namelijk ook met koude motor en ze zijn wel redelijk gelijk nog.

Ik heb de complete inlaat maar weer eens verwijdert.
Van binnen ziet dit er nog allemaal schoon uit. (was de gezandstraalde die er nu op zat)
Afbeelding

dus als de carterventilatie nog steeds niet goed zou zijn, dat de olie dus werd aangezogen, dan zou dit zeker te zien moeten zijn.

Ook alle inlaatkleppen zien er nog netjes en droog uit.
Afbeelding

Afbeelding

Het achterste uitlaatspruitstuk even uitbouwen, is toch iets makkelijker gezegd dan gedaan, omdat daar ook de kabelboom overheen loopt en er minder ruimte is.
Dus hier alleen nog maar eens even goed naar gekeken.
Afbeelding
Ook hier is alles nog droog en schoon
(op het randje na, maar daar kunnen de oliedampen zich evt afgezet hebben vanuit de voorkant)

Het voorste spruitstuk ziet er dus wel erg bagger uit, en de drie bijbehorende uitlaatkanalen in de kop ook..
Afbeelding

Dus alles bij elkaar genomen, lijkt het er toch sterk op dat er iets mis is met (1 van) de afdichtingen van de uitlaatkleppen.
Alleen vraag ik me af of het er met 1 slecht kleprubber zo erg kan komen uit te zien, in alle drie de kanalen..?

Als strax blijkt dat er bij die drie kanalen helemaal geen kleprubbers opzitten wordt ik gek....



Plan is dus de voorste kop eraf, en terug naar de revisieman.
Complete controle, en dan vanuit daar weer verder.

Dus ik hoop dat het dan nu eens een keer gaat meevallen !


Owja, de astra heeft vandaag toch maar wel even een flinke wasbeurt gehad (was hard nodig ook al staat hij onder de carport)

Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)

Geplaatst: 25 mar 2012 17:38
door Laagvlieger
Kijk zo komen we verder.
Inlaattraject geen olie te vinden dus klepseals daar goed en ook geen probleem met de carterventilatie dan.
Kop voor uitlaat vet, dus of klepseals uitlaatkant of toch iets mis met de olieveren. Maar nu betwijfel ik of je dan zoveel olie in vloeibare vorm gaat vinden in de uitlaat.
Omdat het in principe verbrandt in de cilinder en in principe niet vloeibaar de uitlaat in gaat. Dus lijtk er dan toch op alsof olie in vloeibare vorm het uitlaatspruitstuk in kan komen.
In elk geval voorste kop eens nader inspecteren idd.
Zo gigantisch veel werk is dat ook weer niet om hem los te halen. Is alleen jammer van de koppakking maargoed.
En dan maar weer eens kijken of daar wat aan te vinden is.

Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)

Geplaatst: 25 mar 2012 23:04
door RedBill
Ik heb destijds met mijn eerste C20XE ook wel oliespettertjes in vloeibare vorm uit de uitlaat gehad toen die kop zo slecht gereviseerd was, dus het kan wel!

Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)

Geplaatst: 25 mar 2012 23:23
door TurboTim
Ben benieuwd wat ze vinden bij de Revisie

Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)

Geplaatst: 26 mar 2012 09:06
door Mikeopel
Dat is altijd maar de vraag wat je tegen komt

Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)

Geplaatst: 26 mar 2012 21:17
door Bart(astra)
We gaan het zien

Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)

Geplaatst: 13 mei 2012 18:48
door The Undertaker
Bart, ben je nog bezig geweest met de GSI of te druk met de kinderkamer?

Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)

Geplaatst: 13 mei 2012 22:21
door Bart(astra)
inmiddels heb ik de voorste kop eraf getrokken, en die ligt nu bij de reviseur ter controle.

Ben alleen bang dat daar weinig uit komt...
Hoonpatroon is niet helemaal wat ik gehoopt had op die drie cilinders.

Komende week ga ik lekker stucken en plafond bouwen, dus voorlopig geen tijd meer.
Maar tot dusver geen telefoontje gehad over de kop dus...

Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)

Geplaatst: 13 mei 2012 22:54
door TurboTim
Bart(astra) schreef:inmiddels heb ik de voorste kop eraf getrokken, en die ligt nu bij de reviseur ter controle.

Ben alleen bang dat daar weinig uit komt...
Hoonpatroon is niet helemaal wat ik gehoopt had op die drie cilinders.

Komende week ga ik lekker stucken en plafond bouwen, dus voorlopig geen tijd meer.
Maar tot dusver geen telefoontje gehad over de kop dus...
Hou ons op de hoogte Bart als je wat gehoort heb, Wordt wel tijd dat je eens lekker kan rijden met de V6 zonder problemen.

Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)

Geplaatst: 14 mei 2012 22:10
door Bart(astra)
Natuurlijk worden hier met de tijd updates geplaatst. :wink:

Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)

Geplaatst: 26 mei 2012 17:03
door Bart(astra)
Gisteren de reviseur gesproken.

Het goede nieuws is, dat de cilinderkop met de olieresten compleet nagekeken is en goed is.
Dus het slechte nieuws is, dat het onderblok eruit moet en gereviseerd moet worden.

Honen (en ik hoop niet ook opboren)
Nieuwe zuigerveren
Nieuwe hoodflagers
Nieuwe drijfstanglagers

Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)

Geplaatst: 26 mei 2012 17:58
door GSI Racer
balen zeg! :shock:
weer een berg werk dan...

maar van de andere kant, dan heb je wel weer een compleet fris blok.
misschien makkelijk gezegt na alle ellende, maar t is zo 8)

suc6!!!

:GSi:

Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)

Geplaatst: 26 mei 2012 19:01
door The Undertaker
Succes met de reparatie!

Dus honen wil niet altijd zeggen dat je overmaatse zuigers nodig hebt als ik je goed begrijp.

Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)

Geplaatst: 26 mei 2012 23:18
door GSI Racer
nee, bij honen kun je de orginele maat houden.

als er geboord wordt, dan moet er echt een overmaat zuiger in.

honen is ook maar een fijne bewerking van de cilinder.
even de cilinders 'opruwen' als het ware :wink:

Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)

Geplaatst: 27 mei 2012 09:40
door Laagvlieger
Das jammer Bart!!! Weer een pens werk dus.

Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)

Geplaatst: 27 mei 2012 18:00
door Erwin_dude
dit gaat net zo hard als mijn project hah dus je bent niet de enigste hah

Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)

Geplaatst: 27 mei 2012 22:40
door Bart(astra)
tja is balen, maar nu weet ik wel meer...

Dinsdag kop ophalen en dan nog even een praatje maken met de reviseur

Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)

Geplaatst: 27 mei 2012 23:28
door TurboTim
jammer Bart, ga je wel zo snel mogelijk het onderblok doen of wacht je er nog even mee ?

Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)

Geplaatst: 29 mei 2012 20:17
door .:johan:.
aukws.. das echt balen man, hobby blijft zo duur.. kop op en doorgaan!

Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)

Geplaatst: 29 mei 2012 21:23
door Bart(astra)
kop vanmiddag gehaald. Is weer als nieuw. (in elk geval weer mooi schoon)

Zuigerveren gaan ronde de €30 kosten per cilinder.
Dus nu hopen dat dit voldoende is.

Overmaats zuigers zitten op €130 p/st... en daar zit ik niet op te wachten

Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)

Geplaatst: 08 jun 2012 14:59
door bobosocka
Loopt die nou nog niet :)

Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)

Geplaatst: 09 jun 2012 08:10
door Laagvlieger
Heej die lange leest ook nog steeds mee :mrgreen:

Re: Bart's Astra --> V6 (X32SE)

Geplaatst: 09 jun 2012 20:44
door Bart(astra)
Hey bobo ! :mrgreen:

Heeft al gelopen, alleen incl.rookgordijn