Pagina 6 van 14

Geplaatst: 15 mar 2008 20:34
door Bassion
weer een stapje verder met het blokje. komen cat cams, drijfstangen inwaarschijnlijk en cat cams nokkenassen. maar daar zijn we nog niet precies uit.

dan is het nu eigenlijk tijd om het onderblok weg te brengen om er zuigerbodem koeling in te laten maken.

Ook heb ik alles eens goed uitgezocht over de oliepompen van c20let en die van z20let. z20let moet je dus eigenlijk nooit nemen. te hoge druk, het is alleen wel aan te raden je ori c20let pomp te versterken dmv andere tandwielen meen ik. maar ik heb al een compleet nieuwe besteld bij eds.

nu sparen voor een nieuwe turbo en een spaghetti :twisted:

Geplaatst: 30 mar 2008 14:27
door Bassion
Ik ga waarschijnlijk met de originele turbo rijden. (iig een tijdje dan :wink: ) deze ga ik laten reviseren en een beetje aanpassen. want met andere turbo is het wel leuk als ik het vermogen aan de grond krijg. dan moet er gelijk sper in. maar ik wil nog zoveel met deze auto. dat dat nog maar even moet wachten :wink:

wat spulletjes. armen worden gecoat waarschijnlijk. nieuwe proflex rubbers overal. en nieuwe kogels uiteraard. voorpoten etc komt er allemaal niet meer terug onder. komt ander leuk spul voor in de plaats
Afbeelding

interieurtje maar weer eens.
Afbeelding

ARP boutjes. nog in de verkeerde drijfstangen. Als er nog iemand drijfstangen oid nodig heeft. ik heb er nog 7 liggen en nog 7 goede Let zuigers.
Afbeelding

Het oude blokje. Gaat misschien wel in de A corsa :lol:
Afbeelding

Kaal wagentje
Afbeelding

Geplaatst: 03 mei 2008 18:42
door Bassion
sow maar weer eens jullie hulp in roepen. ik zit erg in dubio over de maat velgen. of ik nu 16'' of 17'' moet gaan nemen. achter moeten er iig vrij brede sloffen op komen en dieper velgen als voor. maar ik zit met mijn remmen. voor heb ik 308 en achter 289 meen ik. maar dat past niet altijd met 16'' heb ik hier en daar gelezen,

nu vind ik 17'' geen probleem. maar de auto moet wel nog een beetje verlaagd kunnen worden zonder dat de wielen tever in de kasten verdwijnen want dat vind ik niet zo mooi.

mja miss dat jullie eea kunnen verduidlijken met foto oid. tis namelijk een dure bezigheid om even een 16 en 17'' setje te kopen. (erg mee werkend zijn de velgen boeren hier ook niet.)

Geplaatst: 03 mei 2008 20:24
door pascal1109
308 past denk niet in 16"
heb zelf 16" velgen met 297mm remmen (voor), bij plaklood scheelt het minder dan 1 mm met de remklauw ;)

Geplaatst: 04 mei 2008 14:39
door Bassion
wat voor remklauwen heb jij? OPC of calibra?

Geplaatst: 04 mei 2008 14:47
door oenatje
hij heeft girling systeem

Geplaatst: 04 mei 2008 14:59
door Bassion
ok, heb ik voor achter ook. dan zal ik nog even moeten wachten met velgen kopen tot eea zeker is :wink:

nog even snel een vraagje. de achterplaat op de klep. heeft iemand daar een plaatje vanuit epc van ofzo hoe hij gemonteerd zit? want ik wil mijn plaat geen cleanen alleen nu zie ik dat aan de 'binnenkant' onderaan de inkeping waaraan je de klep open kunt trekken dat daar iets afgeborken is. als je bergijtp wat ik bedoel :wink: als dat geen ophangpunt is is dat geen probleem. anders moet ik even een andere plaat scoren

een fototje van een hele plaat is ook goed van de achterkant.

edit:
Afbeelding

Geplaatst: 04 mei 2008 16:04
door RedBill
Is geen ophangpunt.

Zie Technisch Archief.

Die haakjes ernaast zijn voor de bevestiging.

Geplaatst: 04 mei 2008 16:19
door vizier
308 in een 16" wiel (ori vectra twinspoke velg)

Afbeelding

niet alles past idd

Geplaatst: 04 mei 2008 16:22
door Bassion
ziet er wel dik uit helemaal vol wiel :wink:

mja dan zal het waarschijnlijk 17'' worden. dan staat de auto iig lekker hoog haha :wink:

das zeker die achterplaat zit met die klemmetjes vast. helemaal vergeten, snap alleen niet hoe het dan komt dat dat is afgebroken. mja :wink:

Geplaatst: 11 mei 2008 18:43
door Bassion
weet iemand toevallig of je de oliekoeler moet veranderen als je c20let gaat rijden? of kan ik mijn ori aanhouden? (c18xe)

Geplaatst: 12 mei 2008 01:32
door RedBill
C18XE heeft geen aparte oliekoeler. Of een LET er standaard één heeft weet ik niet, maar het lijkt me wel.

Geplaatst: 12 mei 2008 01:48
door Bassion
je hebt tog een olie koelertje in het front zitten? of is dat van de airco dan? tussen de 2 radiators loopt een buisje in eern U met plaatjes er aan en daar loopt olie doorheen volgens mij. dacht dat dat moest fungeren als olie koeler.

een let heeft iig wel een oliekoeler.

Geplaatst: 12 mei 2008 11:49
door Laagvlieger
das de koellus voor de stuurbekrachtiging.
C18XE heeft geen oliekoeler.
C20XE en C20LET wel.

Geplaatst: 12 mei 2008 12:56
door Harm
keb wel een oliekoeler adapter ligge voor je... komt van mijn c20xe af...

Geplaatst: 12 mei 2008 15:24
door Bassion
ik zou die zelf ook moeten hebben liggen van mijn let blokje. zal eens kijken anders neem ik hem van je over harm.

iemand toevallig een tip wat voor oliekoeler ik het beste kan pakken? want anders bestel ik gewoon een nieuwe ergens. of is het beste om de let koeler te pakken? (is geen originele motor meer kwa vermogen etc)

en waar kan ik hem het beste kwijt? ik heb namelijk ook airco dus het is redelijk vol. er moet ook nog een grotere intercooler bij :roll:

@ laag: bedankt :wink:

Geplaatst: 12 mei 2008 19:02
door RedBill
Je kunt je oliekoeler in theorie iets hoger hangen dan de plek waar die origineel hangt. Dan komt ie meer achter je grille te zitten ipv achter je bumper. Daar had Niels em bij z'n C18XE ook gehangen.

Vervolgens kun je de intercooler achter de bumper hangen.

Misschien is een andere optie om een nieuw type radiateur halen (Merk: Valeo, te krijgen bij de dealer) en dan het gedeelte dat bedoeld is voor de koeling van de transmissieolie bij automatische transmissie te gebruiken voor de koeling van je motorolie. Zou dat kwa viscositeit van de motorolie moeten kunnen Marcel, of is de transmissieolie veel dunner?

Geplaatst: 13 mei 2008 19:30
door Bassion
dat is misschien wel een optie ja. dan heb je ook nog een groter oppervlakte miss als met een ori koelertje?

Geplaatst: 13 mei 2008 20:29
door RedBill
Dat zou goed kunnen. In mijn projecttopic staan wel foto's van die radiateur.

Geplaatst: 13 mei 2008 20:44
door Bassion
ja ik had het gezien. jij had hem nog afgedopt terwijl dat niet nodig was toch?

Geplaatst: 13 mei 2008 23:38
door RedBill
Klopt. Anders moet je Laagvlieger maar even vragen over of dat kan met de viscositeit van de motorolie.

Geplaatst: 19 mei 2008 20:19
door Bassion
Afbeelding
wat klein geinig spul

Afbeelding
nieuwe turbo kapje :twisted: en nette Let kabelboom. die nog netter gemaakt moet worden.

Afbeelding
voorbumpert begin gemaakt met aanpassen voor de intercooler.

tevens even een vraagje. er moeten nog wat extra tellers in de auto gemaakt worden. nu ben ik wel gecharmeerd van raidhp maar is dat kwalitatief ook wat? of is het alleen leuk om te zien en meer niet?

Geplaatst: 20 mei 2008 06:59
door Theo Gsi
raidhp is goed spul hoor! en ook om te zien ja ;)

Geplaatst: 20 mei 2008 07:39
door chucky66
ik lees net dat je cat cams spul wilgaan gebruiken.
kijk daar aub mee uit.
het is budget spul en MIJN ervaring is niet super daar mee

Geplaatst: 20 mei 2008 15:03
door c18xe
ziet er egt spr uit ben egt benieuwd naar je eindresultaat