Project gsi van Bas

Grote verbouwingen en projecten. (Car project show-off.)
Gebruikersavatar
Bassion
forum-gebruiker
Berichten: 433
Lid geworden op: 23 aug 2007 20:09
Locatie: Roosendaal

Bericht door Bassion »

weer een stapje verder met het blokje. komen cat cams, drijfstangen inwaarschijnlijk en cat cams nokkenassen. maar daar zijn we nog niet precies uit.

dan is het nu eigenlijk tijd om het onderblok weg te brengen om er zuigerbodem koeling in te laten maken.

Ook heb ik alles eens goed uitgezocht over de oliepompen van c20let en die van z20let. z20let moet je dus eigenlijk nooit nemen. te hoge druk, het is alleen wel aan te raden je ori c20let pomp te versterken dmv andere tandwielen meen ik. maar ik heb al een compleet nieuwe besteld bij eds.

nu sparen voor een nieuwe turbo en een spaghetti :twisted:
Drive Fast ... Die Fucking Hard
Gebruikersavatar
Bassion
forum-gebruiker
Berichten: 433
Lid geworden op: 23 aug 2007 20:09
Locatie: Roosendaal

Bericht door Bassion »

Ik ga waarschijnlijk met de originele turbo rijden. (iig een tijdje dan :wink: ) deze ga ik laten reviseren en een beetje aanpassen. want met andere turbo is het wel leuk als ik het vermogen aan de grond krijg. dan moet er gelijk sper in. maar ik wil nog zoveel met deze auto. dat dat nog maar even moet wachten :wink:

wat spulletjes. armen worden gecoat waarschijnlijk. nieuwe proflex rubbers overal. en nieuwe kogels uiteraard. voorpoten etc komt er allemaal niet meer terug onder. komt ander leuk spul voor in de plaats
Afbeelding

interieurtje maar weer eens.
Afbeelding

ARP boutjes. nog in de verkeerde drijfstangen. Als er nog iemand drijfstangen oid nodig heeft. ik heb er nog 7 liggen en nog 7 goede Let zuigers.
Afbeelding

Het oude blokje. Gaat misschien wel in de A corsa :lol:
Afbeelding

Kaal wagentje
Afbeelding
Drive Fast ... Die Fucking Hard
Gebruikersavatar
Bassion
forum-gebruiker
Berichten: 433
Lid geworden op: 23 aug 2007 20:09
Locatie: Roosendaal

Bericht door Bassion »

sow maar weer eens jullie hulp in roepen. ik zit erg in dubio over de maat velgen. of ik nu 16'' of 17'' moet gaan nemen. achter moeten er iig vrij brede sloffen op komen en dieper velgen als voor. maar ik zit met mijn remmen. voor heb ik 308 en achter 289 meen ik. maar dat past niet altijd met 16'' heb ik hier en daar gelezen,

nu vind ik 17'' geen probleem. maar de auto moet wel nog een beetje verlaagd kunnen worden zonder dat de wielen tever in de kasten verdwijnen want dat vind ik niet zo mooi.

mja miss dat jullie eea kunnen verduidlijken met foto oid. tis namelijk een dure bezigheid om even een 16 en 17'' setje te kopen. (erg mee werkend zijn de velgen boeren hier ook niet.)
Drive Fast ... Die Fucking Hard
pascal1109
Moderator
Moderator
Berichten: 7839
Lid geworden op: 01 nov 2006 21:09
Auto('s): 1994 Opel Astra GSi 16v
Locatie: Brabant

Bericht door pascal1109 »

308 past denk niet in 16"
heb zelf 16" velgen met 297mm remmen (voor), bij plaklood scheelt het minder dan 1 mm met de remklauw ;)
When J. Robert Oppenheimer said "I have become death, the destroyer of worlds", he wasn't referring to the atomic bomb. He was referring to the Chuck Norris Halloween costume he was wearing.
______________________________________

:opel: With great power...comes great responsibility :opel:
Gebruikersavatar
Bassion
forum-gebruiker
Berichten: 433
Lid geworden op: 23 aug 2007 20:09
Locatie: Roosendaal

Bericht door Bassion »

wat voor remklauwen heb jij? OPC of calibra?
Drive Fast ... Die Fucking Hard
oenatje
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 10361
Lid geworden op: 03 jan 2004 16:36

Bericht door oenatje »

hij heeft girling systeem
Gebruikersavatar
Bassion
forum-gebruiker
Berichten: 433
Lid geworden op: 23 aug 2007 20:09
Locatie: Roosendaal

Bericht door Bassion »

ok, heb ik voor achter ook. dan zal ik nog even moeten wachten met velgen kopen tot eea zeker is :wink:

nog even snel een vraagje. de achterplaat op de klep. heeft iemand daar een plaatje vanuit epc van ofzo hoe hij gemonteerd zit? want ik wil mijn plaat geen cleanen alleen nu zie ik dat aan de 'binnenkant' onderaan de inkeping waaraan je de klep open kunt trekken dat daar iets afgeborken is. als je bergijtp wat ik bedoel :wink: als dat geen ophangpunt is is dat geen probleem. anders moet ik even een andere plaat scoren

een fototje van een hele plaat is ook goed van de achterkant.

edit:
Afbeelding
Drive Fast ... Die Fucking Hard
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9316
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Is geen ophangpunt.

Zie Technisch Archief.

Die haakjes ernaast zijn voor de bevestiging.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
vizier
forum-gebruiker
Berichten: 1497
Lid geworden op: 13 nov 2006 00:19
Locatie: Twente

Bericht door vizier »

308 in een 16" wiel (ori vectra twinspoke velg)

Afbeelding

niet alles past idd
Life is a Game -> Enjoy :)

Astra GSi 3.2V6

VFR 800fi (800ccV4)
Gebruikersavatar
Bassion
forum-gebruiker
Berichten: 433
Lid geworden op: 23 aug 2007 20:09
Locatie: Roosendaal

Bericht door Bassion »

ziet er wel dik uit helemaal vol wiel :wink:

mja dan zal het waarschijnlijk 17'' worden. dan staat de auto iig lekker hoog haha :wink:

das zeker die achterplaat zit met die klemmetjes vast. helemaal vergeten, snap alleen niet hoe het dan komt dat dat is afgebroken. mja :wink:
Drive Fast ... Die Fucking Hard
Gebruikersavatar
Bassion
forum-gebruiker
Berichten: 433
Lid geworden op: 23 aug 2007 20:09
Locatie: Roosendaal

Bericht door Bassion »

weet iemand toevallig of je de oliekoeler moet veranderen als je c20let gaat rijden? of kan ik mijn ori aanhouden? (c18xe)
Drive Fast ... Die Fucking Hard
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9316
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

C18XE heeft geen aparte oliekoeler. Of een LET er standaard één heeft weet ik niet, maar het lijkt me wel.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Bassion
forum-gebruiker
Berichten: 433
Lid geworden op: 23 aug 2007 20:09
Locatie: Roosendaal

Bericht door Bassion »

je hebt tog een olie koelertje in het front zitten? of is dat van de airco dan? tussen de 2 radiators loopt een buisje in eern U met plaatjes er aan en daar loopt olie doorheen volgens mij. dacht dat dat moest fungeren als olie koeler.

een let heeft iig wel een oliekoeler.
Drive Fast ... Die Fucking Hard
Gebruikersavatar
Laagvlieger
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 11174
Lid geworden op: 20 mar 2003 18:53
Auto('s): Astra GSi 3.0 V6 (Sold); 1973 Buick Regal 5,7 V8; 2011 BMW 528i High Executive;
Locatie: Emmeloord
Contacteer:

Bericht door Laagvlieger »

das de koellus voor de stuurbekrachtiging.
C18XE heeft geen oliekoeler.
C20XE en C20LET wel.
♠ Astra GSi 3.0 V6 (Sold): 2021 Opel Mokka GS-Line; 1973 Buick Regal 5,7 V8 ♠
Harm
forum-gebruiker
Berichten: 133
Lid geworden op: 04 sep 2006 10:49
Locatie: Tholen, Zeeland

Bericht door Harm »

keb wel een oliekoeler adapter ligge voor je... komt van mijn c20xe af...
intusse al de owner of a Opel Astra-huifkar!!
Gebruikersavatar
Bassion
forum-gebruiker
Berichten: 433
Lid geworden op: 23 aug 2007 20:09
Locatie: Roosendaal

Bericht door Bassion »

ik zou die zelf ook moeten hebben liggen van mijn let blokje. zal eens kijken anders neem ik hem van je over harm.

iemand toevallig een tip wat voor oliekoeler ik het beste kan pakken? want anders bestel ik gewoon een nieuwe ergens. of is het beste om de let koeler te pakken? (is geen originele motor meer kwa vermogen etc)

en waar kan ik hem het beste kwijt? ik heb namelijk ook airco dus het is redelijk vol. er moet ook nog een grotere intercooler bij :roll:

@ laag: bedankt :wink:
Drive Fast ... Die Fucking Hard
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9316
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Je kunt je oliekoeler in theorie iets hoger hangen dan de plek waar die origineel hangt. Dan komt ie meer achter je grille te zitten ipv achter je bumper. Daar had Niels em bij z'n C18XE ook gehangen.

Vervolgens kun je de intercooler achter de bumper hangen.

Misschien is een andere optie om een nieuw type radiateur halen (Merk: Valeo, te krijgen bij de dealer) en dan het gedeelte dat bedoeld is voor de koeling van de transmissieolie bij automatische transmissie te gebruiken voor de koeling van je motorolie. Zou dat kwa viscositeit van de motorolie moeten kunnen Marcel, of is de transmissieolie veel dunner?
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Bassion
forum-gebruiker
Berichten: 433
Lid geworden op: 23 aug 2007 20:09
Locatie: Roosendaal

Bericht door Bassion »

dat is misschien wel een optie ja. dan heb je ook nog een groter oppervlakte miss als met een ori koelertje?
Drive Fast ... Die Fucking Hard
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9316
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Dat zou goed kunnen. In mijn projecttopic staan wel foto's van die radiateur.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Bassion
forum-gebruiker
Berichten: 433
Lid geworden op: 23 aug 2007 20:09
Locatie: Roosendaal

Bericht door Bassion »

ja ik had het gezien. jij had hem nog afgedopt terwijl dat niet nodig was toch?
Drive Fast ... Die Fucking Hard
Gebruikersavatar
RedBill
Beheerder
Beheerder
Berichten: 9316
Lid geworden op: 14 okt 2005 12:10
Auto('s): Fun driver: Opel Astra GSi C20XE Daily driver: Opel Astra Sports Tourer 1.6 CDTI 100kW
Locatie: Ede
Contacteer:

Bericht door RedBill »

Klopt. Anders moet je Laagvlieger maar even vragen over of dat kan met de viscositeit van de motorolie.
Geüpgrade GSi 2.0 8V. Met C20XE dus. Want hobby's mogen wat kosten.
"Turbochargers are for people who can't build engines" (Keath Duckworth)
Gebruikersavatar
Bassion
forum-gebruiker
Berichten: 433
Lid geworden op: 23 aug 2007 20:09
Locatie: Roosendaal

Bericht door Bassion »

Afbeelding
wat klein geinig spul

Afbeelding
nieuwe turbo kapje :twisted: en nette Let kabelboom. die nog netter gemaakt moet worden.

Afbeelding
voorbumpert begin gemaakt met aanpassen voor de intercooler.

tevens even een vraagje. er moeten nog wat extra tellers in de auto gemaakt worden. nu ben ik wel gecharmeerd van raidhp maar is dat kwalitatief ook wat? of is het alleen leuk om te zien en meer niet?
Laatst gewijzigd door Bassion op 26 mei 2008 17:02, 2 keer totaal gewijzigd.
Drive Fast ... Die Fucking Hard
Gebruikersavatar
Theo Gsi
forum-gebruiker
Berichten: 2572
Lid geworden op: 01 mar 2007 22:45
Auto('s): Opel Astra F 92 1.6 8v, Opel Corsa B 1.6 16v GSI, Opel Astra Gsi 2.0 8v, Opel Corsa C 2002 1.2 16v, Opel Kadett D 1.3S
Locatie: Best

Bericht door Theo Gsi »

raidhp is goed spul hoor! en ook om te zien ja ;)
Die Kraft der Zwei Liter


Hoogglans zwart promoteam
Rieger promoteam
audio-system promoteam
Gebruikersavatar
chucky66
Oud-Clublid
Oud-Clublid
Berichten: 1852
Lid geworden op: 20 mar 2003 19:29
Locatie: zeist

Bericht door chucky66 »

ik lees net dat je cat cams spul wilgaan gebruiken.
kijk daar aub mee uit.
het is budget spul en MIJN ervaring is niet super daar mee
Gebruikersavatar
c18xe
forum-gebruiker
Berichten: 1317
Lid geworden op: 12 jul 2007 19:06
Locatie: Papendrecht

Bericht door c18xe »

ziet er egt spr uit ben egt benieuwd naar je eindresultaat
-Astra GSI c18xe- -Astra GSI c20xe- -Peugeot 107- -Aprillia shiver 750- -Suzuki Gsx-R 750 k7 yoshimura-
Plaats reactie